וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל פלפס: "לא חושב שאי פעם השתתפתי בתחרות בה כולם היו נקיים"

הספורטאי האולימפי המעוטר בכל הזמנים מודאג: "שובר את ליבי שאנשים שהורשעו חוזרים להתחרות". מארי נגד כניסה חופשית של שראפובה לטורנירים: "עדיף שתרוויח את חזרתה לצמרת בעבודה"

השחיין האמריקאי מייקל פלפס. רויטרס
הצטרף למאבק. פלפס/רויטרס

כבר שנים רבות שהספורט העולמי, על שלל ענפיו, מנסה בכל כוחו להיאבק בשימוש בסמים, לא תמיד בהצלחה גדולה. כדרכם של עניינים מהסוג הזה, הם תמיד מקבלים יותר סיקור תקשורתי כאשר ספורטאים מהדרג הראשון מתייסים אליהם, וזה בדיוק מה שקרה היום (רביעי), כאשר גם מייקל פלפס וגם אנדי מארי שיתפו את דעותיהם בשני נושאים שונים, ששניהם מתקשרים למלחמה בסמים.

"אני לא חושב שאי פעם השתתפתי בתחרות בינלאומית בה כל המתחרים היו נקיים מסמים", אמר השחיין - הספורטאי האולימפי המעוטר בכל הזמנים - בעת עדות שהעניק בשימוע בנושא המלחמה בסמים בבית המחוקקים האמריקאי. "לאורך הקריירה שלי, חשדתי במספר ספורטאים שמרמים, ובחלק מהמקרים התברר שצדקתי. בהתחשב בכל הבדיקות שאנחנו עושים, אני מאוד מתקשה להבין איך זה קורה".

כאשר נשאל על השחיינית הרוסייה, יוליה אפימובה, שזכתה במדליית כסף אולימפית לאחר שהורשעה בעברה בעבירות סמים, אמר: "שובר את ליבי שספורטאים שהורשעו חוזרים להתחרות". דבריו מתקשרים גם לנושא אליו התייחס מארי - טורנירים שמתכוונים לאפשר למריה שראפובה כניסה חופשית, לאחר שתסיים לרצות את עונש ההשעיה שלה עקב שימוש בחומרים אסורים.

אנדי מארי טניסאי בריטי. AP
"מצפה למארגני ווימבלדון החלטה לא פשוטה". מארי/AP

הטניסאית הרוסייה לא תהיה מדורגת כאשר יסתיימו 15 חודשי ההרחקה שלה מהמגרשים בחודש הבא. היא כבר הבטיחה לעצמה מקום - עקב כרטיסים חופשיים מהמארגנים - בטורניר בשטוטגרט, מדריד ורומא. היא תוכל להשתתף ברולאן גארוס רק אם תקבל כרטיס חופשי, ואלא אם כן תבריק עד אז, היא כנראה תוכל להגיע גם לווימבלדון רק בצורה הזו.

"אני חושב שעדיף ששראפובה תרוויח את חזרה לצמרת באמצעות עבודה", אמר המדורג ראשון בעולם, "רוב הטורנירים יעשו מה שהם חושבים שטוב להם. אם לדעתם הם צריכים שמות גדולים כדי למכור כרטיסים, אז זה מה שהם יעשו. שראפובה עוד עשויה לשפר את הדירוג שלה ולהגיע לווימבלדון בכוחות עצמה, אך אם היא לא תצליח, מארגני הטורניר יעמדו בפני החלטה לא פשוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully