וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלוב של זהבי: מדור הליגיונרים לקראת פתיחת העונה של ערן זהבי בסין

28.2.2017 / 15:00

גוואנגז'ו R&F נבנתה סביבו, מלכות השערים הוצבה כיעד וגם שיא המועדון נמצא בהישג יד, אבל האם החוזה החדש והמשודרג בקבוצה נטולת ציפיות לא ממלכד את ערן זהבי? מדור הליגיונרים עם האתגר החדש, הפחד להישכח והקבוצה שהייתה מוכנה להציע שכר של 12 מיליון יורו

צילום מסך

בווידאו: השלושער של ערן זהבי לרשת האנגז'ו בעונה שעברה

ערן זהבי מעולם לא הפסיד בדרבי תל אביבי בו פתח בהרכב. לא בצד האדום ולא בצד הצהוב. רגע אחרי שזה קרה לו בדרבי של גוואנגז'ו, בגומלין חצי גמר הגביע הסיני, קפטן נבחרת ישראל נשמע כמי שמחפש את האתגר הבא.

"מבחינה אישית קשה לי מאוד", תיאר זהבי ב-22 בספטמבר את הדילמה האישית שלו, בטורו בוואלה! ספורט. "אני מרגיש צורך להתקדם. אני שחקן שאוהב להילחם על תארים ולא אוהב להיקלע לבינוניות. הדרבי רק חידד לי את הרגשות האלה... כשבאתי המטרות היו להישאר בליגה ולהתקדם בטבלה, ובאמת עמדנו בזה. אבל אני צריך יותר. זה לא אומר שאני יודע מה יהיה איתי בסוף העונה, אבל אני בטוח בדבר אחד: הולך להיות מעניין".

הפגרה אכן הייתה מעניינת, אבל גם חצי שנה אחרי אותה התלבטות פומבית, אין שינוי מהותי בסיטואציה המקצועית. בשבת הקרובה יחל זהבי את עונתו המלאה הראשונה בגוואנגז'ו R&F, שגם הפעם לא תתמודד על האליפות ובמקרה הטוב תנסה לכוון לרביעייה הראשונה כדי להשיג את הכרטיס לליגת האלופות של אסיה. החוזה שודרג, הכסף זורם והקבוצה נבנתה סביבו, אך האם לא מדובר בכלוב של זהב?

עוד בנושא:

מאמנו של ערן זהבי בגוואנגז'ו מציב את מלכות השערים כמטרה
זהבי כבש צמד מול בריסביין, שטענה: "הוא השתולל וקילל את שחקני הספסל שלנו"

ערן זהבי חותם על חוזה חדש במדי גוואנגז'ו R&F. האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F, אתר רשמי
יצליח לשנות תפיסה של מועדון? ערן זהבי ברגע החתימה על החוזה החדש/אתר רשמי, האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F

חצי העונה הראשונה של זהבי בכדורגל הסיני התעלתה גם על הציפיות של ראשי גוואנגז'ו R&F. אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בסין רכשה את מלך שערי ליגת העל כדי לא להסתבך בתחתית, וסיימה את העונה במקום השישי ואחרי שהקשתה על היריבה העירונית (העשירה עוד יותר) גוואנגז'ו אברגרנדה בחצי גמר הגביע. זה קרה בעיקר בזכות זהבי, שהבקיע 11 שערי ליגה ובישל עוד חמישה ב-15 המחזורים בהם שותף, והוסיף עוד שישה בארבעה משחקי גביע.

בזמן שקבוצות אחרות מנפצות שיאי העברות בזו אחר זו, גוואנגז'ו R&F הייתה חתומה על "גניבת העונה" עם הבאת זהבי בסוף יוני 2016. אמנם שיא מועדון, אבל סך הכול 8 מיליון דולר (גרושים, בטח ביחס לסכומים המטורפים שנזרקים בליגה) שזכו לתמורה ראויה בדמות 17 שערים ב-19 משחקים בשתי המסגרות. אחרי שנבחר על ידי מרבית כלי התקשורת בסין לרכש המוצלח של העונה (למרות שהגיע רק במחזור ה-15) בגוואנגז'ו הבינו שיש להם דג זהב ביד ולא התכוונו לתת לו לחמוק מהם.

כפי שקרה פעם אחר פעם במכבי תל אביב, גם בקבוצה הסינית חוזהו של זהבי נפתח עוד לפני סיומו. לאור ההתעניינות הגוברת מצד גוואנגז'ו אברגרנד, שלטענת הסינים הייתה מוכנה להציע שכר עתק של 12 מיליון יורו, וגם מצד שתי הקבוצות של שנגחאי, שהסכימו לשלם דמי העברה של מעל 20 מיליון דולר עבור "מכונת השערים מישראל", גוואנגז'ו R&F התמקדה במהלך הפגרה בעיקר בניסיון לשמור על זהבי. היא עשתה זאת בסופו של דבר באמצעות חוזה משודרג. הכוכב הישראלי חתם על חוזה חדש עד 2020, כאשר על פי הגרסה הסינית שכרו קפץ מ-4 ל-5 מיליון דולר, ועל פי הגרסה הישראלית כמעט הוכפל לכדי 7.5 מיליון דולר לעונה. כמו כן, הוכנס סעיף שחרור בגובה 40 מיליון דולר ובונוס השערים המפורסם (20 אלף עבור כל גול) נותר בעינו.

זהבי התרצה ("חתמתי חוזה חדש ומשודרג בקבוצתי ואין יותר מרגש מתחושת הסיפוק שעבודה קשה מביאה תוצאות") וגם קיבל את חולצה מספר 7, אותה לבש במכבי תל אביב, אך גם העונה צפויים לו רגעי תסכול לא מעטים. גוואנגז'ו הצליחה אמנם לשמור על החבר רנאטיניו, עמו שיתף פעולה זהבי בצורה נהדרת, החתימה את הברזילאי ג'וניור אורסו והביאה עוד חמישה שחקנים מקומיים, אך היא עדיין רחוקה מרמתן של הקבוצות הבכירות בסין. והחוזה החדש, עם סעיף השחרור שבצדו, עלול לסבך את המצב עבור זהבי, אם וכאשר יגיע לאותה נקודת ייאוש בה היה בספטמבר האחרון. האם אז תהיה קבוצה שתמהר לחלץ אותו? הסכומים הללו מקטינים את האפשרות לחזור לישראל במקרה כזה, וגם מגבילים מאוד את האופציות האירופיות. נשארנו עם סין.

קשר גוואנגז'ו רנאטיניו. טוויטר, צילום מסך
השארתו בקבוצה הייתה חלק מההבטחות שהוענקו לזהבי. רנאטיניו/צילום מסך, טוויטר

אז מהן המטרות הריאליות של זהבי? האם הוא מסוגל להעביר עונה שלמה בקבוצה נטולת ציפיות? בגוואנגז'ו כבר דאגו להציב יעד אישי. "אני מאמין שערן ייהנה להיאבק שוב על תואר מלך השערים", אמר המאמן דרגאן סטויקוביץ', כוכב נבחרת יוגוסלביה בעבר, לקראת פתיחת העונה. "הוא נכס, שחקן שכבש הרבה שערים בעונה שעברה ועוזר לקבוצה בכל סיטואציה". גם בתקשורת הסינית הצטרפו: "בזכות זהבי, גוואנגז'ו R&F הפכה לאחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה. עכשיו, כשההיכרות שלו עם השחקנים המקומיים הרבה יותר טובה, גם המספרים עשויים להשתפר. הוא יצר לעצמו מעמד של מלך שערים".

בנוסף, אפילו עונה בינונית צפויה להפוך את זהבי למלך שערי המועדון בכל הזמנים. כרגע, בזכות ממוצע של 0.89 שערים למשחק (הטוב בתולדות הקבוצה), זהבי כבר נמצא במקום השביעי. בצמרת נמצאים מיודענו יעקובו אייגבני (25), עבדרזאק חאמד-אללה (26) והברזילאי דאבי (30), כך ש-14 שערים בכל המסגרות יקפיצו את הרכש ממכבי תל אביב לפסגה.

במהלך טרום העונה הראה זהבי שהוא בכיוון והמשיך לחורר רשתות. הוא כבש שמונה שערים בחמישה משחקי הכנה במהלך המסע באוסטרליה, אם כי המשחקים היו ברובם מול קבוצות מליגות נמוכות או קבוצות נוער. למרות זאת, גם בספרד החלו לעקוב בעניין אחר מעללי הסקורר, לקראת משחק הנבחרות בחיחון ב-24 במרץ. גם הם סימנו לזהבי את מלכות השערים כיעד ריאלי.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
גם בספרד עוקבים לקראת משחק הנבחרות. ערן זהבי במדי נבחרת ישראל/ברני ארדוב

אבל זהבי רוצה הרבה יותר. לא רק להלהיב ולהיות הכובש המוביל. הוא תמיד דחף את עצמו לקצה, תמיד הציב עוד ועוד אתגרים. הוא גם ידע לעמוד בהם. הקבוצה שלו, לעומת זאת, אף פעם לא חשבה בגדול. האם יצליח לשנות את התפיסה של המועדון? זה לא יהיה פשוט. "גוואנגז'ו R&F מתמקדת בעיקר במעבר לאצטדיון החדש, כל דבר מעבר למקום השישי ייחשב הישג", נכתב בסין לקראת פתיחת העונה.

ואם לא תואר, אז לפחות להישאר בכותרות. בניגוד לשמות הגדולים שנוחתים שבעים ומדושנים אחרי שלמעשה סיימו להפיק רווח מהמעבר לסין ברגע חתימת החוזה הגרנדיוזי, זהבי הגיע מישראל כדמות אלמונית יחסית והפך לסיפור הצלחה של ממש. המשפחה סוקרה בהרחבה, הוא משך תשומת לב בכל אצטדיון אליו הגיע וה"פיו-פיו" כבר נחשב לסמל מסחרי גם בסין. למרות שהוא משחק בקבוצה צנועה, הוא הפך במהרה לאחד השמות המוכרים בליגה. כעת הצטרפו סופרסטארים דוגמת קרלוס טבס, אוסקר, אקסל ויטסל, אלשנדרה פאטו ואחרים, וזהבי לא רוצה להישכח. בישראל הוא תמיד בכותרות, בסין מקומו לא מובטח.

במועדון שלו לא התרשמו מהרכש של היריבות: "טבס ואוסקר? לנו יש את זהבי, ואפילו עד 2020". האמנם?

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. מתוך האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F, אתר רשמי
לא רוצה להישכח. ערן זהבי/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully