וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצל את היד המפלצתית ולעבוד נכון עם זוג: כך תשלטו בשולחן של החבר'ה

וואלה! NEWS בשיתוף האקדמיה הישראלית לפוקר

26.2.2017 / 10:41

מתי זוג אסים שיעלה לפלופ יכול להפסיד ומתי אפשר לנצח איתו? מה כדאי לעשות כשמקבלים ליד שני קלפים בעלי ערך זהה? ומה הסיכוי שזוג קלפים גבוהים יפגעו בזוג גבוה בפלופ? דע את האויב, כתבה שנייה בסדרה

חברים משחקים פוקר. ShutterStock
מה שנדמה כ"כלכלי" לפני הפלופ מתברר לעתים קרובות כאסון כלכלי לאחר הפלופ/ShutterStock

משחק הפוקר טקסס הולדם מורכב מארבעה סבבי הימורים המכונים "רחובות" (Streets). סבב ההימורים הראשון בפוקר מכונה "לפני הפלופ" (Pre Flop). מדובר ברחוב שמצד אחד הכי קל לשחק אותו, ולו רק בשל העובדה שדירוג עוצמות הידיים בו ידועות לכל. מצד שני מדובר ברחוב שבו כל טעות קטנה בבחירת יד גוררת טעויות יקרות בהמשך.

במשחקי הפוקר החבריים בישראל ניתן לשמוע בתדירות גבוהה את הביטוי "זה כלכלי". הכוונה לרוב היא שנדרש לסכן סכום נמוך יחסית של ז'יטונים כדי "לראות פלופ", את שלושת הקלפים המשותפים הראשונים. כפי שכבר הבנת מהכתבה הראשונה בסדרה, לרוב כ-70% מהפלופים יפספסו לחלוטין את היד שלנו, וגם ב-30% הנותרים נרכיב יד בינונית ומטה. מה שנדמה כ"כלכלי" לפני הפלופ מתברר לעתים קרובות כאסון כלכלי לאחר הפלופ, ובדיעבד נשאלת השאלה – למה בכלל בחרת לשחק את היד?

הסוד במשחק פוקר רווחי לפני הפלופ טמון בהבנה מעמיקה של עוצמות ידיים התחלתיות והמאפיינים של כל סוג יד התחלתית.

הם לא מקפלים - אנחנו לא מבלפים: הדרך לנצח את החבר'ה בפוקר

מפלצת של יד

היד החזקה ביותר האפשרית לפני הפלופ היא זוג האסים הנוצצים. אחריה מגיעים זוג המלכים וזוג המלכות. בעולם הפוקר מקובל לחשוב שהיד הבאה בתור בעוצמת הידיים לפני הפלופ היא אס ומלך, בין אם מאותה סדרה (Suited) או מסדרות שונות (Offsuit).

קבוצת ידיים זו מכונה קבוצת הידיים המפלצתיות (Monster Hands) והמטרה העיקרית של הידיים הללו היא להכניס כמה שיותר צ'יפים למרכז השולחן תוך כדי צמצום כמות המתחרים על הקופה. זוג אסים שיעלה לפלופ מול עוד שמונה שחקנים כנראה יסיים בצד המפסיד. לעומת זאת זוג אסים שיתחרה מול יריב אחד בלבד יסיים בתדירות גבוהה בצד המנצח.

עוצמתן של הידיים המפלצתיות ניכרת בעיקר לפני הפלופ, ובמאבק מול יריב אחד או שניים בלבד.

החיפוש אחר הנאטס

בגלל שמרבית משחקי הפוקר בישראל מתנהלים עם כמות גדולה של מתחרים על הקופה, נהיה חייבים לבחור מראש לפני הפלופ ידיים מתאימות למאבק מול הרבה יריבים בפלופ. המאפיין העיקרי אותו נחפש יהיה היכולת להרכיב יד "נאטס" (Nuts), כלומר את היד הכי חזקה האפשרית בפלופ.

זוג בבית טוב

הקטגוריה הראשונה שנבחר לשחק לפני הפלופ במשחקים החבריים בישראל היא קטגוריית הזוג ביד (Pocket Pair), כלומר שני קלפים בעלי ערך זהה, למשל שתי שישיות. זוגות ביד יפגעו בפלופ ביד מאוד חזקה בשם "סט" (Set) בתדירות של בערך 12% מהזמן כאשר יגיע בפלופ קלף נוסף מהערך של הזוג ביד, למשל שש נוסף. כשתפגע בסט בפלופ לרוב תמצא לפחות מתנדב אמיץ אחד שישמח להעביר אליך את הצ'יפים שלו. בשאר ה-88% מהזמן יבואו קלפים מעל הזוג שלך ותוכל לקפל את היד בבטחה בזמן ששאר השחקנים בשולחן צועקים ושואגים אחד על השני.

זוג אסים במשחק פוקר. ShutterStock
הסטטיסטיקה יכולה ללמד הרבה על הסיכויים/ShutterStock

תוסיף קצת צבע לחיים

הקטגוריה השנייה שנבחר להיכנס איתה לפני הפלופ במשחק החברי היא קטגוריית האסים המתואמים (Suited Aces), כלומר אס וקלף נוסף מאותה הסדרה, למשל – אס ותשע מסדרת הלבבות. אסים מתואמים יפגעו בפלופ בזוג עליון בתדירות של בערך 15% מהזמן כשיגיע האס, ויכולים להרכיב את הצבע החזק ביותר האפשרי ("צבע נאטס"). מכיוון שמרבית היריבים בישראל משחקים כל יד מתואמת (שני קלפים מסדרה זהה), בלי קשר לערכי הקלפים, לעתים קרובות הצבע שלך יזכה לקבל תשלום מידיים נחותות כמו צבע נמוך יותר, סט, זוגיים ועוד.

כבד את אביך ואת אמך

הקטגוריה השלישית שנשמח לראות כשמחלקים לנו יד התחלתית היא קטגוריית הקלפים הגבוהים (Broadways), כלומר שני קלפים שערכם עשר ומעלה, למשל – מלך ומלכה. קלפים גבוהים יפגעו בזוג גבוה בפלופ בתדירות של 30% מהזמן, למשל כאשר ייפתח מלך או מלכה. בנוסף קלפים גבוהים יכולים להרכיב את הרצף החזק ביותר האפשרי ("רצף נאטס"). אם הקלפים הגבוהים מגיעים במקרה מאותה הסדרה (Suited Broadways) אז יש לך גם אפשרות להרכיב צבע גבוה.

המדריך ללוחם הפוקר המתחיל – קרב 2#

ידיים מפלצתיות, זוגות ביד, אסים מתואמים וקלפים גבוהים מהווים כ-20% מסך הידיים ההתחלתיות האפשריות לפני הפלופ. אלו הן הידיים שמומלץ לשחק כמעט תמיד לפני הפלופ במשחקים החבריים בישראל ויניבו את הרווח הגדול ביותר. מה עם שאר הידיים ההתחלתיות? עליהן נדבר בכתבה הבאה.

כדי לרכוש שליטה מוחלטת בסוגי ידיים התחלתיות כל שנותר לך לעשות הוא להתחבר למאמן הפוקר האישי שלך, הפוקר-פייטר, ולהתאמן בזיהוי עוצמות ידיים לפני הפלופ. בסרטון הבא תוכל לצפות בי מסביר על טבלת הידיים ההתחלתיות לפני הפלופ ומדגים באמצעות משחקון זריז.

הכותב הוא סטס "סטסיה42" טישקביץ', המייסד של תוכנת הפוקר-פייטר, בינת פוקר מלאכותית שמלמדת את סודות משחק הפוקר ללא סיכון כספי.

להתנסות בחינם בפוקר פייטר לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully