וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לקרית אליעזר: שביזות יום א', על הקללה האיזוטרית של מכבי חיפה

בהיעדר כל פרשנות מחדשת או פתרון ראוי למצבה האומלל של מכבי חיפה, במיוחד במשחקי הבית, קבלו את "קללת האוהד הירוק איתן". יוסיפון עם שביזות יום א', כולל הבישול העצמי של תומר סוויסה ואריאל הרוש, המועמד המוביל לשער הנבחרת מול אלבניה

אדריאן הרבשטיין

"לנצח כאן זה לא דבר פשוט", אמר אתמול עוזר מאמן אשדוד, רוני אוואט, לאחר שקבוצתו ניצחה את מכבי חיפה.

הפוך, רוני, הפוך. אין פשוט מזה.

עקבו אחר יוסיפון בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 1: האוהד הירוק איתן

האוהד הירוק איתן זכה מזמן לכינוי "מיינד-צ'יינג'ר"; תנו לו שתי אופציות, והוא יתלבט רבות עד שלבסוף יבחר בשלישית, ואז, כמובן, יתחרט. פעם אחת לפני שנים רבות אף התלבט בין פניות במהלך נסיעה בכביש המהיר של דרום קליפורניה עד שלבסוף מצא עצמו במקסיקו - סיפור אמיתי (למזלו, גם אז לא חצצה חומה בין המדינות). ומתוקף היותו משנה-דעת מדופלם, כך עשה לאחר משחק של מכבי חיפה אהובתו, באיצטדיונה הביתי, ב-19 בנובמבר מול הפועל כפר סבא:

החיפאים של מולנסטיין ניצחו אז 0:2 עם שערים מוקדמים של אלירן עטר (17) וסאן מנחם (20), והתמקמו במקום השלישי - נקודה בלבד מתחת למכבי תל אביב. יציבות גדולה לא היתה שם, בטח שלא תהליך, אבל מכבי חיפה שמרה לפחות על מאזן ביתי מרשים ואיתן (איתן… בחירה אירונית): 5 משחקים, 4 ניצחונות, 1-10 בשערים, 87% הצלחה - רק הפועל באר שבע התהדרה במאזן ליגה טוב יותר ממנה אז.

את האוהד הירוק איתן הניצחון לא עניין. כחובב עידוד ידוע הוא נהנה מכך שבמשך שבוע פמפמה מכבי חיפה ברשתות החברתיות את מילות השיר "התפאורה כבר מוכנה". יום המשחק הגיע, והאוהד הירוק איתן - מנוי ליציע המזרחי - התעצבן מכך שאף אחד מסביבו לא קרע גרון. האוהד הירוק איתן תמיד היה ביצועיסט, ויום לאחר מכן הרים טלפון למחלקת "כרטיסים ומנויים".

הוא סיפר לנציגה החביבה שענתה לו, שביציע ג' בקרית אליעזר הוא קיבל את השילוב המושלם של נוחות ואווירה. "גם ישבתי בקו מרכז המגרש, וגם ביציע משולהב", נימק. וכעת, באצטדיון החדש, הוא אמנם יושב במרכז המגרש אבל הסביבה רגועה לו מדי. הנציגה הבינה את הלקוח, החליפה את המנוי שלו במנוי ליציע הצפוני, ואף זיכתה אותו ב-300 שקלים. איזה שירות.

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הפוזה המוכרת. אלירן עטר/אדריאן הרבשטיין

האוהד הירוק איתן גזר בשמחה את המנוי הקודם ואסף מנוי חדש. הוא שמח מאוד, במיוחד שהמשחק הביתי הבא של מכבי חיפה היה מול בית"ר ירושלים. 29,214 צופים הגיעו, תענוג של אווירה. רק שביציע הצפוני הצפיפות היתה בלתי נסבלת - הוא בקושי מצא מקום לשבת; היציע לא מסומן, המקומות לא שמורים. מן הסתם, גם ההפסד של מכבי חיפה במשחק, הפסד הבית הראשון העונה, לא סייע למצב רוחו. האוהד הירוק איתן, מיינד-ציינג'ר מארץ המיינד-צ'יינג'רים, הבין שעשה טעות. הוא התייעץ עם אשתו וחבריו, ולמחרת שוב התקשר למחלקת "כרטיסים ומנויים".

אותה נציגה ענתה לשיחתו גם הפעם. האוהד הירוק איתן הסביר לה שהחברים מהמזרחי לוחצים, ושקשה לראות מהצפוני, מאחורי השער, ושאין איפה לשבת. "אני ארים את העידוד במזרחי", נימק. הנציגה, שוב, הבינה את הלקוח, החליפה שוב את המנוי שלו וחייבה אותו ב-240 שקלים. איזה שירות.

האוהד הירוק איתן גזר בשמחה את המנוי הקודם ואסף מנוי חדש. את המשחק הביתי הבא של מכבי חיפה הוא כבר ראה ביציע המזרחי. גם את זה שאחריו, וגם את זה שאחריו. ואת הבא ואת הבא ואת הבא ואת זה של אמש - בו החמיץ אותו עטר והורחק אותו מנחם. המשותף: בכולם מכבי חיפה לא ניצחה.

וכך, הנה המאזן הביתי המצטבר של מכבי חיפה מאז חילוף המנויים:

8 משחקים (7 ליגה, 1 גביע), 0 ניצחונות, 2 תיקו, 6 הפסדים, 15-4 בשערים, 8.3% הצלחה.

בין אז לבין היום השתנו דברים רבים - שחקנים עפו, שחקנים הגיעו, מאמן פוטר, מאמן בא - אבל מכבי חיפה סוף סוף מצאה את היציבות ואת התהליך: בתוך שלושה חודשים הפכה מקבוצת בית מפוארת לקבוצת הבית הכי גרועה בליגה. כן, כן, כולל אשקלון, הפועל תל אביב וכפר סבא. איזה שירות נורא.

הכול הוחלף והכול נוסה, ובלי קשר, כמו שלא היה צריך להחמיא לגיא לוזון על ניצחון בכפר סבא, אין מה לקטול אותו על הפסד ראשון בבית. ואני מודה: נהיה קשה מאוד לנתח את מכבי חיפה. קשה לנפק פרשנות חדשה, קשה להציע פתרונות, כמעט בלתי אפשרי לחדש. אבל כמה שקשה לכתוב על מכבי חיפה, ככה קשה להיות אוהד שלה.

תחשבו על זה: קהל המגרשים הכי גדול בליגת העל סובל זמן רב, וככל שיותר ירוקים רואים את הקבוצה שלהם, כך היא מאכזבת אותם יותר (47.2% בחוץ, 41.7% בבית). וכמה שמכבי חיפה אומללה וחסרת חן בתקופה זו - בעלים קפריזי, מנהל מקצועי בלתי מורגש, מאמנים שלא מצליחים ובמיוחד שחקנים אנמיים - אפילו הקללות שלה איזוטריות. כאן אין איזו עז שסילוקה מנע אליפות של שיקגו קאבס במשך 71 שנים; יש בסך הכול אוהד בשם איתן, שהחלפת מנויו החלה רצף של שמונה משחקי בית מחרידים.

אבל זה מה יש למכבי חיפה - קללת האוהד הירוק איתן, והאוהד הירוק איתן מייצג את כל אוהדי מכבי חיפה. בחור שרק רצה לבוא וליהנות ולתמוך, וניסה למצוא את השילוב המושלם בין נוחות לאווירה ומצא רק תסכול וייאוש. לפי הקאונטר, יותר מ-150 אלף אוהדים ירוקים צפו בשמונת משחקי הבית הללו, בהם מכבי חיפה אגרה שתי נקודות ושבע בושות. והרי כבר ניסו שם הכול, והכל נהיה רק יותר גרוע.

טוב, נו, לפחות בתהליך הארוך הזה התברר לאוהד איתן שמחלקת "כרטיסים ומנויים" עובדת יופי, מספקת תמורה לאגרה. לא כמו השחקנים שעל הדשא והבכירים שעל הקווים ובמשרדים. הם רק מאכזבים ומאכזבים זה שש שנים ובמיוחד בשמונה משחקים ביתיים רצופים. אולי הקלף האחרון שנותר לבוס הקפריזי בשרוול הוא לדאוג שבמשחק הביתי הבא יעלו על הדשא 11 נציגים ונציגות של מחלקת שירות הלקוחות. רע יותר, כבר גילינו, הרי לא יכול להיות.

תומר סוויסה שחקן הפועל אשקלון לפני אמיר נסאר שחקן עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
טעות איומה שמנעה מאשקלון שלוש נקודות. תומר סוויסה/לירון מולדובן

שבוז מספר 2: תומר סוויסה

"אני אפילו לא קורא לזה טעות", אמר יובל נעים למצלמות ערוץ הספורט. "לא הצלחתי להבין ולדעתי לא אבין".

הרבה פרשנויות והסברים רצו לבישול העצמי של תומר סוויסה מול קרית שמונה. 'החזיר כדור לא טוב', 'התרשל', 'מכר', לא עלינו. לדעתי ההסבר פשוט, והוא מנקה את סוויסה מכל חשד: תומר פשוט תקף לשער הלא נכון.

בכדורסל היו לא מעט מקרים - הזויים יותר ופחות, קריטיים יותר ופחות - אז הנה, סוויסה שלנו יצר קטע כזה גם בכדורגל. הבישול העצמי של סוויסה פשוט מצחיק, אבל הוא עצוב עבור השחקן עצמו ועבור הקבוצה שלו, שיכולה היתה לרשום ניצחון ראשון בשבעה משחקים.

דודו גורש שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יאבד את אפודת שוער הנבחרת לאריאל הרוש? דודו גורש/ברני ארדוב

שבוז מספר 3: דודו גורש

מתוך שבעת המשחקים האחרונים שלו בליגה, ספג אריאל הרוש רק במשחק אחד - צמד מול בית"ר. אם לוקחים את חמשת משחקי הליגה האחרונים של כל השוערים הבכירים של ישראל (כולל מרציאנו שבניכר), אף שוער לא ספג פחות מהרוש ולאף שוער אין הגנה רעה משלו. הרוש עשה שתי טעויות גדולות - מול מכבי חיפה ובבאר שבע - אבל המשחק מול הירוקים היה כבר מוכרע לאחר הפנדל של עטר ובטרנר הטעות שלו עדיין לא מנעה מהערב שלו להיחשב כנהדר.

אתמול במושבה אריאל הרוש עזר להפועל תל אביב להוציא את התוצאה הכי טובה שהיא יכולה להוציא מול קבוצות שאינן כפר סבא ואשקלון - 0:0. הרוש הדף פנדל ואת הריבאונד (הצלה יפה יותר), וסיפק עוד כמה פעולות טובות. גם אתמול היה המצטיין במשחק, והשיח כבר לא צריך להיות אודות "האם הוא יפתח בשער הנבחרת מול ספרד במרץ?" אלא "האם הוא יפתח בשער הנבחרת מול אלבניה ביוני?". השבוע האחרון - של גורש בטורקיה ושל הרוש בפתח תקוה - פתח את המאבק, ונראה ששוער הפועל תל אביב הוא שמוביל בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully