וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרח הרחוק: סיכום מועד ההעברות ב-NBA, כולל התנודות במזרח

24.2.2017 / 16:00

בזמן שבוסטון הבהירה שהיא לא רוצה ללכת העונה על כל הקופה מול קליבלנד, טורונטו הפכה למועמדת הבכירה בקונפרנס לרדוף אחרי האלופה. רביץ מסכם את הטריידים האחרונים שהיו ולא היו ומסמן את המרוויחה הגדולה

הג'נרל מנג'ר של בוסטון סלטיקס דני איינג'. AP
מתכנן לשפר את בוסטון קצת אחרת. דני איינג'/AP

היום האחרון של מועד ההעברות ב-NBA לא סיפק דרמות יוצאות דופן. אבל אם נתייחס לתקופת הדדליין באופן רחב ונכליל בתוכה את הטריידים על דמרקוס קאזינס וסרג' איבקה, קשה יהיה להתלונן על רמת העניין. היו כמה מהלכים מעניינים גם ביום האחרון (וביומיים שלפניו), אבל היום האחרון עמד בסימן הטרייד שלא קרה.

עוד בנושא:

נסגר חלון הטריידים: פול ג'ורג' נשאר באינדיאנה, ג'ימי באטלר בשיקגו
דני איינג': "קיבלנו הרבה הצעות, אף אחת לא טובה מספיק"
כספי מתוסכל אחרי הפציעה: "אני פשוט לא מצליח להיכנס לקצב"

ג'ימי באטלר על ספסל שיקגו בולס. AP
עם קצת רצון, בוסטון היתה יכולה להשיג אותו. באטלר/AP

בוסטון לא צירפה כוכב

הדיבורים היו על ג'ימי באטלר או פול ג'ורג', שני שחקני כנף די דומים שהיו יכולים לשמש כסקוררים משניים לצד אייזאה תומאס ולהוסיף יכולת הגנתית גבוהה מאוד. לכל שחקן ולכל מו"מ יש את הדקויות שלו, אך התמונה הגדולה היא ששניהם היו פנויים להצעות במחיר הנכון ודני איינג' היה יכול לספק את המחיר הזה. בוסטון מחזיקה בשתי הבחירות הקרובות של ברוקלין, כשזו של העונה תהיה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר למקום הראשון בדראפט, ובג'יילן בראון שנבחר שלישי בדראפט האחרון. בלי לדעת את כל הפרטים, ניתן להניח שחבילה סביב שניים משלושת הנכסים האלה הייתה מספיקה כדי להביא לסלטיקס את שחקן הכנף, ואולי גם תוספת בסגנון טאג' גיבסון או תד יאנג.

הטרייד שלא היה מבהיר שדני איינג' לא ממהר לשום מקום ולא מרגיש צורך לאיים על אליפות כבר העונה. השאלה היא מה הוא כן מתכנן. אפשרות אחת היא שהוא מתכנן לנסות את מזלו בשוק החופשי, כי בקיץ לבוסטון יהיה מקום להציע חוזה מקסימום, לבדוק אם ניתן לפתות מישהו כמו בלייק גריפין או גורדון הייוורד בלי לוותר על כלום. אחר כך ניתן יהיה לבצע טרייד גדול וליצור קבוצת כוכבים מהז'אנר של גולדן סטייט. אפשרות אחרת היא שאיינג' מעדיף לא לוותר על בחירות הדראפט הגבוהות כדי לבנות את העתיד תוך כדי שהקבוצה מתמודדת על אליפות בהווה. זאת אופציה לא פשוטה. יהיה קשה עד בלתי אפשרי לפתח את אחד הרכזים הבכירים של הדראפט הקרוב ב-14 דקות המנוחה של אייזאה, שהפך לטוב מכדי לוותר עליו כדי לקדם כישרון צעיר.

בסופו של דבר איינג' יצטרך להכריע על כיוון. ההכרעה שלו תהיה תלויה גם במסרים שהוא יקבל מבעלי הבית לגבי מידת ההוצאות האפשרית. תומאס, אייברי ברדלי ומרכוס סמארט יסיימו חוזה ב-2018 וכל אחד מהם ידרוש הרבה מאוד כסף כדי להישאר. אם כבר יהיו בקבוצה שניים-שלושה שחקנים בכירים עם חוזה עצום איינג' יצטרך להתחיל לוותר על שחקנים חשובים. אולי הוא שומר על בחירות הדראפט גם כדי שיהיו לו שחקנים איכותיים בחוזי רוקי שיוכלו להקיף את השחקנים הבכירים שלו. בוסטון יכולה לבחור בכל מסלול אפשרי להצלחה, אתמול היא הבהירה שהעונה היא עוד לא הולכת על כל הקופה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פי ג'יי טאקר, פיניקס סאנס, שומר על לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
לברון סטופר. טאקר מול ג'יימס/AP

פי ג'יי טאקר בטורונטו

מה שמפנה את הבמה לטורונטו, שחיזקה את מעמדה כאיום הגדול ביותר על קליבלנד במזרח השנה. נציג חולונייה ב-NBA הוא שם הרבה פחות גדול מסרג' איבקה שהצטרף לקנדים בשבוע שעבר, אבל מדובר בשומר קשוח מאוד עם קליעה מבחוץ מהסוג שכבר שנים היה צריך להסתובב בקבוצות גדולות. טאקר מוריד משמעותית את התלות של טורונטו בדמארה קארול, החוליה הרעועה בחמישייה, ועשוי להתברר כשומר מוצלח יותר על לברון ג'יימס. לדווין קייסי יש עכשיו כלים מגוונים במיוחד. הוא יוכל לבנות הרכבים גבוהים ונמוכים, יוכל להקיף את הסקוררים שלו בשומרים קשוחים, יוכל ליצור הרכבים יצירתיים שרצים מהר. לא מומלץ לזלזל בקבוצה הזאת.

לו וויליאמס ביוסטון, בויאן בוגדנוביץ' בוושינגטון

גם שתי הקבוצות שמאיישות את המקום השלישי בשני הקונפרנסים התחזקו, שתיהן ויתרו על בחירת סיבוב ראשון כדי להביא שחקן שיחזק את הספסל שלהן לקראת הפלייאוף. יוסטון הצליחה להשיג את המחליף המבוקש בדדליין. לו-וויל יושב בול על משבצת הסקורר מהספסל שמשתלט על דקות המחליפים ויכול לשנות גם משחקי פלייאוף מכריעים. הוא יצטרף לאריק גורדון כצמד גארדים עם יד קטלנית מבחוץ שעולים מהספסל של מייק ד'אנטוני. ללו-וויל יהיה קשה יותר לבוא לידי ביטוי לצד הארדן, אבל משחק בכורה של שבע שלשות עוזר לשכנע שהוא ימצא את מקומו בכל מקרה.

וושינגטון נחשבה ליעד המתבקש עבור וויליאמס, היא כנראה הייתה יכולה להשיג אותו אם הייתה רוצה כי הבחירה שלה אמורה להיות מעט יותר גבוהה מזו של יוסטון. ככל הנראה הוויזארדס העדיפו את האופציה של בוגדנוביץ' כי על הדרך ברוקלין ספגה את החוזה המציק של אנדרו ניקולסון, מה שיקל על ההנהלה להחתים את אוטו פורטר על חוזה גדול מאוד בקיץ. בוגדנוביץ' הוא שחקן כנף שיודע רק לקלוע, גם מבחוץ וגם במהלכי פוסט. הוא לא הגארד שסקוט ברוקס היה רוצה שיהיה לו על הספסל, אבל הוא יוסיף יכולת צבירת נקודות לספסל שעד לא מזמן היה החלש בליגה. וושינגטון נמצאת במרחק קפיצת מדרגה שבהחלט נמצאת בטווח היכולות של תומאש סטורנסקי המבטיח מספסל ראוי ומאוזן שניתן לצאת איתו לקרבות פלייאוף.

לו וויליאמס מול טייסון צ'נדלר, ל.א לייקרס מול פיניקס סאנס. AP
עוד סקורר משובח לרוקטס. לו וויליאמס/AP

נרלנס נואל בדאלאס

דאלאס היא כנראה המרוויחה הגדולה של היום האחרון בדדליין, לאחר שהצליחה להביא את נואל המסקרן בתמורה למה שכנראה יהפוך לשתי בחירות סיבוב שני וג'סטין אנדרסון שבקושי שיחק. נואל יהפוך לשחקן חופשי מוגבל בקיץ, דאלאס קיבלה זכות ראשונים עליו אם תחליט שהוא מתאים לה. ריק קרלייל יקבל עוד פרויקט של צעיר בעייתי, הבשורה הטובה היא ששחקן מסוגו של נואל יושב בול על משבצת הסנטר האתלטי שקרלייל אוהב לבנות את הפיק נ' רול סביבו. נואל מקבל סיטואציה חדשה לגמרי, קבוצה מאורגנת ומאומנת נהדר שזקוקה לו כעוגן הגנתי. דאלאס תנצל את החודשיים שנותרו כדי לבחון את השילוב של נואל עם הריסון בארנס כצמד גבוהי העתיד ועל הדרך תחליש את עצמה איפה שאפשר כדי לנסות להגיע לבחירה מספיק גבוהה כדי להשיג את אחד הרכזים הבכירים בדראפט.

ראסל מקבל עזרה

אוקלהומה סיטי היא עוד אחת המרוויחות הגדולות של היום האחרון, לאחר שהביאה את טאג' גיבסון ודאג מקדרמוט ו-ויתרה בעיקר על הרכז המחליף הצעיר קמרון פיין. גיבסון הוא שחקן פנים קשוח ואיכותי שצפוי להחליף את דומנטאס סאבוניס כדי ליצור חמישייה ראשונה מהטובות בליגה מבחינה הגנתית. מקדרמוט הוא הצלף האיכותי שהת'אנדר כל כך צריכים על הספסל. הטרייד הזה לא הופך את OKC לקבוצת צמרת, אבל משפר אותה במקומות שהיא צריכה ונותן לראסל ווסטברוק יותר כלים לעשות רעש בפלייאוף.

נרלנס נואל, פילדלפיה סיקסרס. AP
יושב בול על המשבצת שקרלייל אוהב. נרלנס נואל/AP

ועכשיו – השחקנים החופשיים

עונת ההעברות לא נגמרת בדדליין, אלא כמה ימים אחריו. בעקבות המהלכים תמיד משתחררים מספר שחקנים מעניינים שהופכים ללא רלוונטיים לקבוצות שלהם. הפעם צפויים להתפנות כמה שמות מעניינים במיוחד. מי שכבר שוחרר הוא דרון וויליאמס. קצת עצוב לראות לאן דרון הגיע, אבל זה כנראה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לו. הקבוצות הבכירות אמורות להילחם על שירותיו, כאשר האופציה המתבקשת היא קליבלנד שמחפשת עושה משחק נוסף. דרון יכול למצוא את עצמו רלוונטי למאבקי אליפות לראשונה בקריירה.

גם אנדרו בוגוט צפוי להשתחרר מפילדלפיה, וזה זמן טוב להזכיר שיש לו המון מה לתרום. הוא מגן נהדר על הטבעת, עם יכולת מסירה וחסימה שהופכות אותו לכלי התקפי חשוב, הוא מנוסה ואמור להשפיע לטובה על חדרי הלבשה. בוסטון הוזכרה כאופציה, וזו יכולה להיות התאמה מושלמת. טרנס ג'ונס שוחרר מניו אורלינס, והוא יכול להפוך למחליף מעניין בקבוצה גדולה אך עשוי להעדיף סיטואציה עם יותר דקות מובטחות. יוסטון דאגה לפנות מקום מתחת לתקרה כדי להציע חוזה מעט טוב יותר לשחקנים חופשיים, אבל היא לא צריכה את דרון וכנראה לא תחזיר את ג'ונס. הרוקטס יוכלו להיעזר בעוד שחקן כנף הגנתי ואולי יחכו שאחד כזה יתפנה בימים הקרובים (אולי ג'ארד דאדלי שמתבזבז בפיניקס).

דרון וויליאמס, דאלאס מאבריקס. AP
סוף סוף ייאבק על אליפות? דרון וויליאמס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully