וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הקמפיין המוצלח: באר שבע תהיה מדורגת במוקדמות ליגת האלופות

המסע האירופי הביא לשדרוג בדירוג אופ"א, ואם הקבוצה תזכה באליפות היא תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השני. הרווח הכלכלי: כארבעים מיליון שקל. וגם: תורג'מן וכאב הראש החיובי של בכר

רויטרס

1. הרווח של הקמפיין המוצלח: דירוג גבוה באופ"א והכנסה כלכלית גבוהה

למרות ההדחה מהליגה האירופית אמש (חמישי) עם הפסד 2:1 בידי בשיקטאש, הפועל באר שבע מסכמת מסע אירופי מופלא ויכולה לחייך בזכות עוד שני אספקטים חשובים מלבד ההישג עצמו: ראשית, האספקט הכלכלי. במפעל שמייצר הרבה פחות כסף מליגת האלופות, הקבוצה הצליחה להכניס לקופה מענקים מאופ"א בגובה של 8.16 מיליון יורו, וכל זה מבלי לדבר על זכויות שידור, מכירת כרטיסים לשבעה משחקי בית במסגרת האירופית וחסויות למשחקים הללו. על פי הערכות, באר שבע הרוויחה מעל ארבעים מיליון שקלים בסך הכל בזכות המסע האירופי המוצלח.

שנית, נקודות הדירוג שנצברו עשויים לסייע מאוד בעתיד. אם במשחקים העונה באר שבע לא הייתה מדורגת בשום שלב, ההצלחות העונה גרמו לקבוצה להיות עם 10.875 נקודות דירוג כשהיא עוקפת את מכבי חיפה והפועל תל אביב ושנייה מבין הישראליות בדירוג האירופי רק למכבי תל אביב. המשמעות המיידית היא שאם הקבוצה תזכה באליפות שנייה ברציפות, היא תהיה מדורגת בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, בניגוד לקמפיין שלה העונה במוקדמות הצ'מפיונס. "יש קצת אכזבה כי הגענו להזדמנויות, אבל עשינו מסע יפה מאוד", סיכם אובידיו הובאן את התחושות אחרי המשחק. הקשר התייחס גם לאפשרות שחוזהו יוארך (מסיים את חוזהו בסוף העונה) ואמר: "כרגע יש לי חוזה וזה מה שאני מתמקד בו. אם אלונה וברק ירצו אותי, ברור שארצה להישאר".

עוד בנושא:

הפועל באר שבע הודחה מהליגת האירופית אחרי 2:1 מול בשיקטאש
בכר: "רוצים להגיע בעונה הבאה לשלב הבתים של ליגת האלופות"
בהצדעה: סיכום הקמפיין האירופי ההיסטורי של הפועל באר שבע

שחקני הפועל באר שבע אנתוני וואקמה, בן תורג'מן. רויטרס
רווח כלכלי גבוה. תורג'מן חוגג עם וואקמה/רויטרס

2. "עכשיו מתחיל מסע חדש, בליגה"

עוד לפני שריקת הפתיחה הבינו בבאר שבע שהמשחק החשוב הוא ביום שני נגד הפועל כפר סבא. אתמול פרסמנו שאלונה ברקת הבהירה בשיחת חולין כמה המשחק בשני חשוב וגם ההרכב של ברק בכר הראה שהוא חושב על השילוב בין המשחקים. מיכאל אוחנה ולואי טהא ערכו שיחה אישית עם בכר, שהסביר להם את הסיבות לכך שנותרו מחוץ לסגל. השניים אמנם לא עיקמו פרצוף, אך היו מאוכזבים מאוד מהעובדה שלא ישחקו במשחק האירופי האחרון של העונה, דווקא אחרי משחק טוב של שניהם נגד הפועל חיפה.

רגע אחרי השריקה לסיום המשחק אמש, ברגע לא שגרתי, אנשי הצוות התרכזו במעגל כשהדובר גיל לבנוני לקח פיקוד. "זה היה מסע מדהים. ניהלתם מסע אירופי מופלא ומגיע לכולכם כל הכבוד", אמר לבנוני לצוות. גם במעגל הנפרד המנכ"ל אסי רחמים הרים את מצב הרוח. "אתם חבורה של גברים והבאתם הרבה כבוד למועדון ולמדינה שלמה", אמר להם. "באצטדיון הזה אנחנו מתחילים מסע חדש בליגה. המטרה העיקרית היא אליפות". בחדר ההלבשה השחקנים כבר פגשו את אלונה ברקת, שאמרה: "אני גאה בכם על המסע. הבאתם לכולנו ולכם הרבה כבוד. תרימו את הראש עכשיו ותמשיכו קדימה".

גם הטורקים החמיאו לא מעט לקבוצה הישראלית. בשיחה עם וואלה! ספורט אמר חלוץ בשיקטאש ג'נק טוסון: "באר שבע קבוצה טובה מאוד. אני חושב שמגיעות מחמאות למאמן שלהם על הסדר והמשמעת שבקבוצה. הם יודעים לשנות מערך ועדיין להיות מסודרים. אני לא אנקוב בשמות, אבל יש הרבה שחקנים בבאר שבע שיכולים לשחק בכל קבוצה בטורקיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. רויטרס
הרוויח שחקנים למאבק האליפות? בכר/רויטרס

3. את מי בכר הרוויח לליגה?

בבאר שבע מאמינים שהם הרוויחו לא מעט שחקנים לקראת מאבק האליפות בליגה. בן תורג'מן, שבישל לטוני וואקמה את השער היחיד של הקבוצה אמש, זכה שוב למחמאות ובקבוצה יש כאלה שמאמינים שצמד המפגשים מול בשיקטאש ירים למגן את הביטחון ויאפשר לבכר התלבטות חיובית נוספת, הפעם בעמדת המגן השמאלי. גם בן שהר, מאור מליקסון ומאור בוזגלו קיבלו שבחים. "יש פה הזדמנות לנצל את סיום המסע האירופי להתמקדות בליגה", אמר שחקן בקבוצה. "אפשר להודות שאנחנו בירידה חדה, אבל דווקא אתמול הצגנו כדורגל טוב מאוד ואנחנו חייבים להביא את זה לליגה ולחזור לעצמנו באופן מיידי".

4. גדיר התלונן על כאבים חזקים בכתף

בקבוצה עשויים להפסיד את מוחמד גדיר למשחק הקרוב. החלוץ ספג מכה חזקה בכתף במהלך המשחק והתלונן על כאבים חזקים במהלכו ואחריו. בקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה, אך אם הכאבים יימשכו גדיר יעבור צילום שיקבע את חומרת הפציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully