וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינתי המשחק של בשיקטאש נגד הפועל באר שבע הוא כמו דרבי"

נפתלי חליווה, בנו של הרב הראשי באיסטנבול ורב בעצמו, הוא אוהד שרוף של יריבת האלופה. שלמה וייס פגש אותו לפני המשחק ושמע תחזית: "ננצח 0:2, לא יהיה להם נס כמו עם אינטר"

צילום מסך

כמעט 20 אלף יהודים חיים באיסטנבול. אחד מהם הוא נפתלי חליווה, בנו של הרב הראשי של איסטנבול, רב בבית הספר היהודי בעצמו. הערב (20:00, ספורט1) הוא יגיע לוודאפון ארנה למשחק בין בשיקטאש להפועל באר שבע. ואם חשבתם שהוא יעודד את הפועל באר שבע, טעיתם.

חליווה הוא אוהד שרוף של בשיקטאש וככזה, הוא הגיע לפגישה בפארק מחוץ לבית הספר בו הוא מלמד, כשהוא חובש כובע של הקבוצה ולובש חולצה עם חתימות של כל השחקנים. מסביב לבית הספר קיממת אבטחה מוגברת בצורה קבועה. שתי ניידות משטרה, שוטרים שבודקים בקפידה כל אדם שמתקרב. חליווה נראה הרבה יותר נינוח. עם יתרון 1:3 מהמשחק הראשון, הוא אומר: "לבאר שבע היה נס עם אינטר אבל כאן זה כבר לא יקרה"

כששמע את תוצאות ההגרלה: בשיקטאש נגד הפועל באר שבע, חליווה התרגש. אבל זה לא גרם לו להתלבט בעד מי יהיה. "ברור שיש שבתור יהודי יש הזדהות עם קבוצה מישראל, אבל זה ספורט וזה ואתה רוצה שהקבוצה שלך תנצח".

עוד בנושא:

מיגל ויטור עשוי לשוב לסגל הפועל באר שבע כבר בתחילת הפלייאוף
הרגליים באיסטנבול, הראש בכפ"ס: באר שבע מתכוננת לבשיקטאש
ברדה יפתח, בכר שוקל להמשיך עם שלושה בלמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפתלי חליווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר שקל להגיע למשחק בישראל, אך לבסוף נשאר באיסטנבול וצפה בטלוויזיה. "בגולים של בשיקטאש קפצנו בבית. היינו שמחים מאוד מהתוצאה. גם היום אני מאמין שבשיקטאש תנצח, ואם אני צריך להמר - למרות שזה אסור - אני חושב שיהיה 0:2. אני לא מכיר את השחקנים של באר שבע אבל מבחינתי זה סוג של דרבי".

בעוד שחליווה רואה את האהדה שלו כדבר שגרתי ורגיל לגמרי, בארץ דת ובעיקר רבנים לא מזוהים עם הענף. "כדורגל הוא דבר שיכול לקרב בין אנשים ובין מדינות", הוא אומר, "אלוהים יצר את כולנו בצלמו ובצלם דמות תבניתו. אני מקווה שהמשחק הזה יקרב גם בין טורקיה לישראל. האמת היא שאני אוהב ספורט גם בגלל הילדים שאוהבים מאוד כדורגל. ספורט זה דבר טוב וחשוב".

בכל פינה באיסטנבול מבטיחים שבאר שבע תחווה הערב את האווירה המטורפת ביותר שקבוצה ישראלית נתקלה בה וגם על זה יש לחליווה מה להגיד: "כל אוהד יגיד שלקבוצה שלו יש את האוהדים הכי משוגעים, אבל האמת היא שלגאלטאסריי, פנרבחצ'ה ובשיקטאש יש אוהדים מטורפים כנראה באותה מידה. בכל מקרה תהיה חוויה נהדרת ואני כמובן אהיה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully