וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלילה בו אנגליה התאהבה מחדש בכדורגל": באירופה חוגגים את ההצגה

ברחבי אירופה מתמוגגים מ-ה3:5 המענג של סיטי על מונאקו. באנגליה סולחים לגווארדיולה על טעויות העבר: "זו התגשמות החזון שלו", בספרד נזכרו בשופט שרונאלדו סינן לעברו קללות. התגובות והממים

שחקני מונאקו חוגגים. AP
איזה ערב. שחקני מונאקו חוגגים/AP

שאפו למנצ'סטר סיטי, מונאקו, באייר לברקוזן ואתלטיקו מדריד שסיפקו את אחד הערבים (שלישי) הכי מרתקים שראינו בליגת האלופות בתקופה האחרונה. האנגלים גברו על הצרפתים 3:5 באיתיחאד במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות ואילו הספרדים ניצחו 2:4 בגרמניה.

שחקן מונאקו רדאמל פלקאו. רויטרס
15 ב-15. פלקאו/רויטרס

המספרים, מנצ'סטר סיטי - מונאקו

* עד לשער השני בעטה מנצ'סטר סיטי פעמיים למסגרת וכבשה שני שערים.

* השער הראשון של סרחיו אגוארו היה ה-200 של מנצ'סטר סיטי באירופה.

* אגוארו כבש בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות לראשונה אחרי 570 דקות.

* מנצ'סטר סיטי לא הפסידה בעשרת משחקיה הביתיים האחרונים בליגת האלופות.

* ווילי קבאז'רו עצר שישה מתוך שמונת הפנדלים האחרונים שנבעטו לעברו.

* לפלקאו 44 שערים ב-48 משחקים במסגרות האירופיות השונות.

* לפלקאו 15 שערים ב-15 המשחקים האחרונים בכל המסגרות.

* השער הראשון של פלקאו היה בבעיטה הראשונה שלו לשער.

* הקולומביאני כבש שני שערים או יותר בשלושה מתוך ארבעת המשחקים שבהם פתח בכל המסגרות.

* קיליאן אמבפה כבש תשעה שערים בשמונת המשחקים האחרונים שבהם פתח. כמו כן, הוא כבש 17 שערים ב-26 הופעות בכל המסגרות העונה.

* אמבפה הפך לצרפתי השני הכי צעיר שכובש בצ'מפיונס אחרי קארים בנזמה (17 ו-11 חודשים).

* השער השני של מונאקו היה ה-110 שלה העונה בכל המסגרות - יותר מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות באירופה.

* מונאקו היא הקבוצה השנייה בהיסטוריה שכובשת שלושה שערים או יותר באיתיחאד מול מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות (באיירן מינכן הייתה הראשונה).

* לראחים סטרלינג יותר כרטיסים צהובים (11) משערים (9) העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג. רויטרס
כבש ראשון. סטרלינג/רויטרס

תגובות, מנצ'סטר סיטי - מונאקו

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה: "הרבה דברים קרו במשחק ובסופו של דבר היה לנו מזל, ונשארנו יציבים מנטלית. כל השחקנים, הצעירים והוותיקים, שיחקו מדהים. החוויה הזו תעזור לנו הרבה בעתיד. למונאקו יש היסטוריה ענפה יותר משלנו בליגת האלופות וצריך חוויות כאלה כדי ללמוד ולהשתפר. כמובן שהכול יכול לקרות במונאקו ונצטרך להבקיע שם שערים.

אנחנו חושבים התקפה, התקפה, התקפה. גם מונאקו תוקפת עם הרבה שחקנים. היא קבוצה מצוינת וחזקה פיזיית, ובגלל זה הם מוליכים את הליגה בצרפת. התוצאה היא בסדר גמור. היה יכול להיות טוב יותר, אבל גם גרוע יותר. זה מה יש".

האיש שפתח את מסכת השערים, ראחים סטרלינג, אמר בסיום: "היה כיף להיות חלק מזה. המשחק רץ מרחבה לרחבה ומונאקו נתנפה פייט ודחפה אותנו קדימה. השגנו את הניצחון וזה הדבר הכי חשוב. זה תמיד קשה לחזור מפיגור אבל החברים היו נהדרים. שיחקנו את המשחק שלנו ובסוף זה עבד. נצטרך להיות קשוחים יותר בחלק האחורי בהמשך".

ג'ון סטונס: "מנקודת מבט אישית, שלושת השערים שספגנו הם משהו שנצטרך לעבוד עליו לקראת ההמשך. מצד שני, הוכחנו אופי ותשוקה וכבשנו מספר שערים נהדרים".

לאונרדו ז'ארדים: "דבר ראשון, אני חייב לומר שזה היה אחד המשחקים המדהימים של העונה בליגת האלופות. זה נהדר עבור האוהדים ואני בטוח שהם נהנו לצפות בכאלה התקפות איכותיות ובשמונה שערים. אני חושב ששיחקנו טוב מאוד ובירכתי את השחקנים על כך. עשינו טעויות קטנות בהגנה ואני חושב שנקודת המפנה הייתה הפנדל שהחמצנו ביתרון 1:2.

"השתמשתי באמבפה בחוד כי ידעתי שסיטי מרווחת מאחור ושהמהירות שלו יכולה לתפוס אותה לא מוכנה. הוא היה מצוין. הוא רק בן 18 ופתח לראשונה בחייו באלופות, זה חלק מהפרויקט שלנו. ההבדל בין מספר הטעויות שביצעו הקבוצות נעוץ כנראה בהפרש הגילאים בין הקבוצות.

"פלקאו הוא חלוץ נהדר והוא הוכיח את זה, למרות שדברים לא הסתדרו לו כל כך באנגליה. אגוארו הוא גם חלוץ ברמה עולמית. יש עוד 90 דקות לשחק וזה רחוק מלהיות גמור".

ברנרדו סילבה: "לדעתי שיחקנו טוב במשך שעה. לצערי לא הצלחנו לשמור על היתרון. אנחנו צריכים לכבוש שני שערים מבלי לספוג בגומלין וזה אפשרי. ניתן היה למנוע את השערים שספגנו מקרנות, ובלעדיהם זה היה יכול להיגמר אחרת. בסך הכול שיחקנו טוב".

התגובות ברחבי אירופה

"שמונה שיגעונות", קראה הכותרת ב"דיילי מייל". "אולי זה המשחק שיגרום למנצ'סטר סיטי להתאהב בליגת האלופות, אולי הכדורגל האנגלי כולו יתאהב מחדש במפעל בו נציגותיו נחלו עוד ועוד מפלות. הסיטיזנס כבר נראו עם רגל וחצי מחוץ לאירופה, אבל אז הגיע עוד טוויסט בעלילה, ועוד טוויסט, ועוד אחד, במשחק שכל כולו שיגעון בלתי נשלט".

ב"מירור" התמוגגו דווקא מפפ גווארדיולה, ומנו את את כל "החטאים" שנסלחו לו בעקבות 90 הדקות המענגות אמש. "הנפילות ההגנתיות שלו נסלחות. מכירתו של ג'ו הארט נסלחת. אפילו של ניקולאס אוטמנדי. המפלות מול לסטאר ואברטון נסלחות. המשחק הזה היה שווה את החוזה היקר ותהליך הגיוס המפרך והמעייף. לזה חיכינו, פפ גווארדיולה", נכתב שם. "משחק עצום, סיומת אדירה, לילה אחד ארוך שכל כולו הרפתקה ורגעים מופלאים".

"בערב של כדורגל מלהיב מאין כמותו, פפ גווארדיולה יצא המנצח הגדול. תודה לאל, איזה משחק", התמוגגו ב-BBC, בעוד ב"טלגרף" הגדירו זאת כ"התגשמות חזון הכדורגל ההתקפי וההרפתקני של פפ גווארדיולה".

המשחק רב האירועים כלל גם כמה שריקות שנויות במחלוקת, כולל כרטיס צהוב שנשלף לעבר סרחיו אגוארו במהלך המחצית הראשונה אחרי נפילה ברחבה. ההילוכים החוזרים הראו שהיתה עליו עבירה ככל הנראה, אבל השופט מתאו לאחוס הוציא לו צהוב. ככלל, סיטי לא היתה מרוצה מרמת השיפוט של לאחוז, וב"דיילי מייל" הגדילו לעשות כשהקדישו אייטם שלם על החלטות מפוקפקות שלו מהעבר ועל התפרצויות של שחקנים לעברו. בין היתר, ציינו בעיתון האנגלי ש"מוריניו תיאב את לאחוס כשאימן בספרד, ואפילו כריסטיאנו רונאלדו אמר לו פעם 'תזדיין', וקיבל על זה כרטיס צהוב". גם ב"מארקה" התייחסו לתצוגה של השופט, וכתבו ש"לא לחינם רונאלדו קילל אותו".

הממים

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. רויטרס
שערי חוץ יוקרתיים. שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים/רויטרס

המספרים, באייר לברקוזן - אתלטיקו מדריד

* אנטואן גריזמן הפך לגדול הכובשים של אתלטיקו מדריד באירופה עם 13, אחרי שעבר את לואיס אראגונס (12).

* לקווין גמיירו שבעה בישולים העונה; את כולם הוא בישל לאנטואן גריזמן.

* לקארים בלארבי ארבעה שערים בחמשת משחקיו האחרונים בליגת האלופות.

* לצ'יצ'אריטו שישה שערים בששת משחקיו האחרונים בכל המסגרות.

* באייר לברקוזן הפסידה באירופה לראשונה אחרי עשרה משחקים ביתיים.

* לאון ביילי הוא הג'מייקני השני בליגת האלופות אחרי ווס מורגן, שניהם ערכו את הבכורות שלהם העונה.

שחקן באייר לברקוזן חבייר הרננדס. רויטרס
הלך המאזן הביתי. צ'יצ'אריטו/רויטרס

תגובות, באייר לברקוזן - אתלטיקו מדריד

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה אמר בסיום: "חשבנו לפני המשחק שאם נתקוף דרך אגף שמאל נגרום למגנים שלהם, שחזקי ברגל ימין, בעיה. זה בדיוק מה שעשינו. לברקוזן נלחמה וניסתה לחזור למשחק במחצית השנייה, אבל בסך הכול זה ערב מאוד מספק עבורנו. חשוב לבוא עם אמונה למשחקי חוץ, ולדעתי היה לנו את זה בכמויות. יכולנו לנצח אפילו בהפרש גבוה יותר, אבל השוער שלהם סיפק שתי הצלות נהדרות מבעיטות של גריזמן. זה היה משחקו הטוב ביותר של גמיירו בקבוצה. אני יכול לחזור למדריד עם חיוך גדול".

אנטואן גריזמן: "ידענו שיהיה משחק קשה. רצינו לנצח ולמרות שהצלחנו הגומלין גם הולך להיות קשה. אני גאה שהשער שכבשתי עשה היסטוריה באתלטיקו ואני מקווה להמשיך לעשות פה היסטוריה. הם לחצו והקשו עלינו, אבל החילופים של הבוס עזרו לנו לנצח".

על חברו לחוד בקבוצה ובנבחרת צרפת, קווין גמיירו: "הוא מבריק, אני מסתדר איתו נהדר. גם הוא וגם טורס כבשו ואני מקווה שנוכל להמשיך ככה. גמיירו בישל לי כבר שבעה שערים העונה וגם אני החזרתי לו עם שלושה-ארבעה, יש לנו מערכת יחסים טובה וכמובן שהעובדה שהוא צרפתי עוזרת".

שחקן באייר לברקוזן, קארים בלארבי: "המשכנו להאמין שאנחנו יכולים לחזור למשחק, אבל צריך להודות שלאתלטיקו הגיע לנצח. לא נכנסנו למשחק במחציתהראשונה. אמנם בסופו של דבר ייצרנו יותר מצבי הבקעה, אבל היה משחק קשה עבורנו. אנחנו לא במצב טוב כל כך, אבל נמשיך להילחם למרות הכול".

רוג'ר שמידט: "יצרנו את הבעיות של עצמנו כאשר איבדנו יותר מידי כדורים. עשינו לאתלטיקו חיים קלים ואפשרנו לה להראות את האיכויות שלה. במחצית השנייה עשינו חילופים התקפיים והגענו למצבים, אבל אתלטיקו היא קבוצה מאוד מסוכנת. ההתאוששות שלנו במחצית השנייה היא חשובה מאוד. לחזור ככה למשחק עם קבוצה כל כך צעירה זה נפלא".

עומר טופראק, הקפטן של הגרמנים: "במחצית הראשונה שיחקנו רע מאוד, והזמנו את אתלטיקו להבקיע שערים. אחרי ההפסקה השתפרנו מעט, אבל לא הצלחנו להשיג תוצאה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully