וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון פורט סעיד: גזר דין מוות נפסק נגד עשרה אוהדי כדורגל

בית המשפט המקומי פסק על עונשים כבדים בעקבות המהומות שהתרחשו במשחק בין אל מצרי לאל אהלי, בו נהרגו יותר מ-70 אנשים ב-2012. עשרה אנשים נוספים נשלחו ל-15 שנה בכלא

אוהדי קבוצת "אל-אהלי" שבים לבירת מצרים קהיר אחרי האסון באצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד, 2 בפברואר 2012. רויטרס
אוהדי אל האלי שבים לאצטדיון בו התרחש האסון/רויטרס

בית המשפט הגבוה לצדק במצרים פסק היום (שני) גזר דין מוות לעשרה אוהדי כדורגל. זאת בעקבות מעורבותם ב"משחק הדמים" שנערך שנערך באצטדיון פורט סעיד ב-2012, בו מצאו את מותם יותר מ-70 אוהדים. רוב האוהדים מצאו את מותם אחרי שניסו לברוח ונמחצו במהלך המהומה והפלישה למגרש וחלקם נזרקו או נפלו מהתרסות באצטדיון, כך על פי עדים שהיו במשחק.

בנוסף לאותם עשרה אוהדים נגדם נפסק גזר דין מוות, בית המשפט שלח עשרה אנשים ל-15 שנות מאסר, עוד 14 ל-10 שנות מעשר ועוד 15 אנשים לחמש שנות מאסר, כאשר העונש בלתי ניתן לערעור. סעיפי האישום כוללים רצח וניסיון לרצח.

המשחק המדובר נערך בין שתי היריבות המושבעות אל מצרי ואל אהלי ועל פי עדים להתרחשות, המהומה הגדולה והפלישה למגרש פרצה ברגע שאוהד של האורחים הניף באנר שהעליב את האוהדים המקומיים, שבתגובה פרצו למגרש והחלו בתגרה גדולה, גם עם שחקני היריבה. מאז שהתרחש האסון הזה, במצרים החליטו להגביל את כמות האוהדים שיכולה להיכנס למשחקים, מה שגורם לעיתים להרבה אוהדים שמושעים מהמשחקים, לפרוץ לאצטדיוני כדורגל כדי לעקוף את האיסור הזה.

צפו במהומה הגדולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully