וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן כספי: "כששמעתי על הטרייד אמרתי 'ישתבח שמו לעד'"

הצלקות שהותירה התקופה עם ייגר (אחיו: "כאב לי לראות אותו"), הפסימיות שהשתלטה (לירון פנאן: "גם הוא כבר לא האמין שיעבירו אותו מהקינגס") והאופק החדש בניו אורלינס. מקורביו של עומרי כספי משוכנעים שיחזור למסלול ומצהירים: "לא רואים אותו חוזר לאירופה"

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. נועם מושקוביץ
התחלה חדשה. עומרי כספי/נועם מושקוביץ

הבוקר (שני), בזמן שאיתן כספי, אחיו של עומרי, עסק בארגונים עם בתו לקראת עוד יום בגן הילדים, הוא פתח את הווטסאפ המשפחתי. "היו שם 250 הודעות", הוא מספר, "ומיד ידעתי שמשהו משמעותי קרה. שני, אשתו של עומרי, סיפרה שם על הטרייד, התעדכנו על השיחות עם הסוכן והבנו שגם ולאדה דיבאץ דיבר איתו. התגובה הראשונית שלי הייתה 'ישתבח שמו לעד'. כל כך שמחתי לשמוע על זה".

איתן הוא לא היחיד שמרוצה מהמצב החדש. מחר בבוקר (שעון ארצות הברית) יעזוב כספי את סקרמנטו, יעלה על מטוס ויחל את הפרק החדש בקריירת ה-NBA שלו בקבוצתו החדשה, ניו אורלינס. במובן מסוים, זו תהיה גם נקודת הזינוק של כספי למירוץ נגד השעון: 24 משחקים בלבד נותרו לסיום העונה הרגילה (אלא אם הפליקנס יעפילו לפלייאוף) וכספי, שמסיים חוזה בקיץ, יצטרך להרשים בזמן קצר כדי לקבל חוזה חדש ולהמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה. מה שבטוח: מדובר בסיטואציה הרבה יותר טובה עבורו לאור ההתפתחויות האחרונות בסקרמנטו, בה מיעט לקבל דקות.

במשך חמש עונותיו בסקרמנטו, הקינגס לא העפילו לפלייאוף אפילו פעם אחת. כעת הוא עוזב את מי שהיתה קבוצתו הראשונה ב-NBA והפכה למזוהה איתו דווקא כשהיא נמצאת לראשונה זה שנים רבות בעמדה טובה להגיע לפוסט-סיזן. ובכל זאת, ברור שהוקל לו לאור הטרייד הזה.

בפליקנס כספי יחבור לקו קדמי אימתני עם אנתוני דייויס וחברו הטוב דמרקוס קאזינס, שעובר יחד איתו, ולמרות שיגיע למציאות חדשה ולא מוכרת, הוא ימצא שם כמה מקורות הזדהות. את פניו בשדה התעופה בניו אורלינס יקבל הישראלי ירון ארבל, שמשמש כסקאוט הבינלאומי של הפליקנס; והגופייה מספר 18, ששימשה אותו בשתי הקדנציות בסקרמנטו וגם ביוסטון ומסמלת את ראשי התיבות ח"י, פנויה ותינתן לו לבקשתו.

עוד בנושא

עומרי כספי עובר לניו אורלינס כחלק מהטרייד על דמרכוס קאזינס
חבל ההצלה של כספי: אסף רביץ מנתח את הטרייד הענק
הקהל קיבל את מבוקשו? ב-NBA מודים שהאולסטאר הפך לבדיחה
52 נקודות לאנתוני דייויס, 182:192 למערב על המזרח באולסטאר

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס, מול מרכוס מוריס, דטרויט פיסטונס. AP
כבר מצא קשר ישראלי. כספי/AP

כספי עדיין מנוע מלהתראיין, אבל מקורביו שחררו היום (שני) אנחת רווחה. בתקופה האחרונה כספי מצא את עצמו בסיטואציה משונה: למרות שהצטיין בעונה שעברה, המאמן החדש דייב ייגר מיעט לתת לו דקות ובמשחקים רבים כלל לא שיתף אותו. אם לא די בכך, באה פציעה טורדנית בקרסול ממנה ניסה להתאושש בשבועות האחרונים. כעת, כך כולם סביבו מקווים, התקופה הזו הסתיימה.

"בתקופה האחרונה גם עומרי כבר לא האמין שיהיה עליו טרייד, במיוחד אחרי שרודי גיי נפצע", אומרת חברתו הקרובה של כספי לירון פנאן, ששימשה עד לא מכבר כמנהלת האישית שלו. "הוא עבר תקופה לא קלה, היו לו רגעים מאוד קשים. הוא מאוד אוהב את סקרמנטו העיר ואת המועדון, וראה את עצמו ממשיך שם. אני לא יודעת להגיד אם הוא מצולק מהסיטואציה, אבל כן, מה שקרה לו בא בבום. אחרי העונה שעברה, שבה הוא היה בשיאו והפך לשחקן מרכזי, פתאום הגיע המאמן, הביא איתו את החבר'ה שלו ועומרי הפך להיות משהו זניח שם".

הדרכים של כספי והפליקנס הצטלבו כבר בעבר: ביולי 2014 הוא הועבר מיוסטון לניו אורלינס במסגרת טרייד משולש עם וושינגטון, אבל הפליקנס החליטו לשחררו ולהחזירו לשוק משום שעמדות הפורוורד היו עמוסות. הפעם, משוכנעים מקורביו של כספי, הוא מסוגל להפוך לשחקן משמעותי. "כאב לי הלב לראות את אחי במצב שהיה בו מאז תחילת העונה", אומר אחיו איתן. "זה התחיל מהמאמן שלא נתן לו לשחק, המשיך במחלה שהשביתה אותו לשבועיים, ואז הקרע בשריר התאומים. לא פשוט. אבל מה שקורה עכשיו יכול להיות מדהים. הוא הולך לשחק עם שני שחקני פנים מהטובים בליגה, הבנתי שיש דקות פנויות בעמדה שלו, והקבוצה צריכה גם את הקליעה מבחוץ. רק שיחזור מהפציעה כמו שצריך, ויהיה בסדר".

ואיך נראה מבחינתך העתיד שלו, כשבתום העונה הוא מסיים חוזה?

"אני רואה את העתיד שלו אך ורק ב-NBA. לא רואה אותו חוזר בשנים הקרובות לאירופה. הוא כבר הוכיח שהוא שחקן לגיטימי בליגה הזו, ואני מקווה שעם הצ'אנס החדש שנפתח לו הוא יוכל לסיים את העונה בצורה הכי חזקה שאפשר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עומרי כספי, סקרמנטו קינגס, עם עוזרי המאמן ננסי ליברמן, צ'אק אייסק. AP
"כאב הלב לראות אותו ככה". כספי/AP

הנוכחות של קאזינס, חברו הטוב של כספי, אמורה להקל על קשיי ההתאקלמות. בסביבתו של כספי משוכנעים שהרווח בטרייד הזה כפול: מצד אחד עומרי פותח דף חדש ויכול להרים מחדש את הקריירה, ומאידך הוא יעשה זאת עם אדם המקורב אליו ביותר, קאזינס. "על פניו, נראה שהוא מגיע בסיטואציה מצוינת, שאמורה להקנות לו מעמד בכיר ושאין איום ממשי עליו בעמדה שלו", אומרת לירון פנאן. "עומרי הוא שחקן שעולה מהספסל, ומעבר ליכולות המקצועיות מביא איתו גם המון אנרגיות. זה אמור לעבוד לטובתו, למרות שכבר ראינו ב-NBA דברים שלא היינו מוכנים אליהם".

השאלה כעת מה העתיד טומן בחובו עבור כספי. חוזהו יסתיים בקיץ הקרוב, והוא מקווה שהמנייה שלו תעלה מחדש כדי שיוכל גם הוא להרוויח מנסיקת המחירים הדי משוגעת שחווה הליגה האחרונה כדי למנף זאת לחוזה משופר (מרוויח כיום כ-3 מיליון דולר לעונה). כך או אחרת, גם אם הדברים לא יסתדרו על הצורה הטובה ביותר בניו אורלינס, נראה שאין לו שום כוונה לחזור לאירופה.

"אני לא מרגישה שעומרי לחוץ מהשאלה אם יצליח לקבל חוזה בעונה הבאה או לא", אומרת פנאן. "אחרי שמונה שנים ב-NBA, יש לו כבר מעמד מסוים, ואין לי ספק שקבוצות ירצו אותו. ברור לי שהוא יישאר ב-NBA, ואני מקווה שזה יקרה בניו אורלינס. אני מקושרת למנכ"לים ולסקאוטים ברחבי הליגה ויודעת מה חושבים עליו. אי אפשר להתעלם ממה שהוא עשה בעונה שעברה. זה לא שבעונה הזו הוא שיחק לא טוב, אנשים מבינים שהוא נקלע למצב בעייתי ושלא נתנו לו לשחק".

seperator

כספי עשוי לערוך את הבכורה שלו במדים החדשים כבר בלילה שבין חמישי לשישי, אז הפליקנס יארחו עוד קבוצה שמוכרת לו מפעם, יוסטון. האם הפעם הדברים אכן יתהפכו לטובתו?

עומרי כספי, דמרכוס קאזינס, סקרמנטו קינגס. AP
תקופת ההתאקלמות תהיה נוחה יותר. כספי וקאזינס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully