וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויס החדש? מקסימיליאן פיליפ הוא הכוכב הצעיר העולה בבונדסליגה

19.2.2017 / 14:00

הוא נזרק מהרטה ברלין בגיל 14, אבל מצא בית חם בפרייבורג והפך לשם מבוקש מאוד בשוק בזכות משחק רב גוני, בעיטות נהדרות ממרחק וראיית משחק משובחת. הכירו את מקסימיליאן פיליפ, אחריו כבר עוקבות ארסנל, טוטנהאם ודורטמונד

מקסימיליאן פיליפ, פרייבורג, חוגג. GettyImages
הרווח כולו של פרייבורג. פיליפ/GettyImages

היה היה נער בלונדיני שגדל באקדמיה של המועדון הגדול בעיר בה נולד, עזר להביא כדורים באצטדיון במשחקי הקבוצה הבוגרת, ושאף לככב שם בעצמו – עד שיום אחד הודיעו לו שהוא נמוך מדי, רזה מדי וחלש מדי פיזית, ולכן אין לו סיכוי להתפתח לכדורגלן מקצועני. אז מרקו רויס נאלץ לעזוב את בורוסיה דורטמונד בדמעות ותחם באלן הקטנה. שש שנים מאוחר יותר, שילמה תמורתו דורטמונד 17 מיליון יורו למנשנגלדבאך על מנת להשיבו הביתה על תקן סופרסטאר.

הסיפור של מקסימיליאן פיליפ עשוי להיות דומה, עם שינוי מהותי אחד – הוא לא צפוי לחזור להרטה ברלין אשר ויתרה עליו, אלא לקפוץ גבוה יותר. מאז תחילת העונה נוצץ הקשר-חלוץ הרב-גוני של פרייבורג במלוא הדרו, ובגרמניה מתחילים להשוות אותו לרויס. יש משהו בסגנון המשחק שלו שמזכיר את הגאון מדורטמונד – הקלילות, היכולת לראות את המגרש ולחשוב על המסירה הבאה תוך כדי כדרור, הנטייה להפתיע את ההגנה ולהיות פנוי במקום הנכון בזמן הנכון. עם שמונה שערים ו-11 בישולים בעונה שעברה, היה פיליפ בורג מרכזי מאוד בעלייה של פרייבורג ואחד השחקנים הטובים ביותר בליגה השניה. העונה, על אף הפציעה שהשביתה אותו בשלהי 2016, כבר יש לו שבעה שערים בבונדסליגה, ורק שלושה גרמנים מצאו את הרשת יותר פעמים ממנו.

עוד בנושא:

מקסמיליאן פיליפ עזר לפרייבורג לחלץ 2:2 בהמבורג
אנצ'לוטי סימן אצבע משולשת לאוהדי הרטה ברלין

שחקן בורוסיה דורטמונד מרקו רויס. רויטרס
קווי דמיון רבים. רויס/רויטרס

חבר הילדות שהציל את הקריירה

לא לחינם קושר שמו בחלון ההעברות האחרון לדורטמונד, וגם ארסנל וטוטנהאם שמו לפי הדיווחים עין על הכישרון בן ה-22. ואולם, אין לפיליפ כוונה לעזוב את פרייבורג מוקדם מדי. "זה המועדון המושלם כדי להתפתח מקצועית. הייתי ממליץ לכל שחקן צעיר להגיע לכאן", הצהיר השחקן שחתם על הארכת חוזה עד 2019, ונהנה משיתוף הפעולה עם המאמן הנוקשה כריסטיאן שטרייך. הוא יודע שביער השחור מובטח לו מקום בהרכב, והדגש על סגנון התקפי מעניק לו חופש פעולה בשליש האחרון של המגרש. כך הוא הגיע, בשלב מאוחר יחסית בקריירה, לסגל הנבחרת הצעירה של המאמן שטפן קונץ, ולאור הביצועים מאז תחילת העונה גם הזימון לסגל של יואכים לב בהחלט אפשרי.

בדיעבד, הרטה מצטערת מאוד על ההחלטה להעזיב את פיליפ ב-2008. השחקן היה אז נמוך משמעותית מכל חבריו, רק 155 סנטימטרים בגיל 14, ומאמן הנוער הודיע לו שאפסו סיכוייו. "הייתי שבור לב, עולמי חרב עלי", נזכר פיליפ ברגע ההוא, אבל חבר טוב בא לעזרתו. הבלם כריסטופר לנץ הכיר את מקסימיליאן מאז הלכו ביחד לגן הילדים. הם גרו באותו רחוב, התקבלו ביחד לאקדמיה של הרטה, וכאשר נבעט פיליפ החוצה, החליט גם לנץ ללכת איתו. "מקסי היה ביישן מדי כדי ללכת לקבוצה אחרת לבד", הוא הסביר.

"כריסטופר הוא אחי. זו היתה הקלה עצומה בשבילי כאשר הוא ויתר על הרטה כדי שנישאר ביחד. הצטרפנו לטניס בורוסיה ברלין, ולא הייתי מסוגל לעשות זאת בלעדיו. פחדתי להיות במועדון בו לא הכרתי אף אחד", אמר פיליפ. כעבור שנה, כאשר התאקלם מקסימיליאן בטניס בורוסיה, חזר לנץ להרטה באישורו. למרבה הצער, דווקא הקריירה של הבלם לא התפתחה מאז. הוא לא קיבל הזדמנויות בהרטה, בילה זמן רב מדי במילואים של מנשנגלדבאך, וכעת משחק בקיל מהליגה השלישית. דרכו של פיליפ היתה מוצלחת יותר, כי פרייבורג הבחינה בו בזמן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מקסימילאן פיליפ במדי הנבחרת הצעירה של גרמניה. GettyImages
הגיע לנבחרת הצעירה בשלב מאוחר. פיליפ/GettyImages

בועט ממרחק בשתי הרגליים

פיליפ קרע רשתות במילואים של קוטבוס כאשר הסקאוט של פרייבורג במזרח גרמניה דיווח עליו למועדון בסוף 2012. המעבר לקצה השני של המדינה, לפינה הדרומית מערבית, לא היה טריוויאלי, והשחקן עדיין מתגעגע מאוד למשפחתו שנשארה בברלין, אבל הוא הרגיש שזו הבחירה הנכונה עבור הקריירה, וצדק. פרייבורג נתנה מאז ומתמיד במה לצעירים, ובעונת 2014/15 הגיע תורו של פיליפ. סמלי שהוא פתח לראשונה בהרכב במשחק הביתי מול הרטה, וסמלי עוד יותר שהשער הראשון הגיע אף הוא נגד הרטה, באיצטדיון האולימפי לעיני חבריו הרבים. ועוד בנגיחה! מאז שהוחלט שהוא נמוך מדי, צמח פיליפ ל-183 סנטימטרים, ומשחק הראש שלו אפילו לא רע.

הניצחון 0:2 על הרטה לא עזר לפרייבורג בסופו של דבר, והיא ירדה במחזור האחרון הדרמטי, אבל עבור פיליפ זה דווקא היה מועיל. בליגה השנייה הוא הפך לבאנקר בהרכב, במיוחד אחרי הצגה גדולה עם שער ובישול במחזור הראשון מול נירנברג. "התבגרתי בעונה שעברה, צברתי בטחון עצמי, וגם התחזקתי פיזית", הוא אומר. שטרייך שיבץ אותו במגוון תפקידים בחוד, וקיבל תפוקה נאה בכל המקרים, כי מילי, כפי שמכנים אותו בחדר ההלבשה, הוא שחקן מיוחד. הוא אולי מגדיר את עצמו כחלוץ שני טבעי, אבל אוהב לשחק רחוק מהשער, וחלק ניכר מהבעיטות שלו מגיעות מחוץ לרחבה. העובדה כי הוא בועט נהדר בשתי רגליו, אפילו ממרחק – תכונה נדירה למדי – מקשה מאוד על שחקני היריבה לחזות את כיוון התנועה שלו ולשמור עליו.

הדבר בא לידי ביטוי כבר במחזור השני העונה, כאשר פיליפ הפציץ פעמיים ממרחק והוביל את פרייבורג למהפך בדרך ל-1:3 על מנשנגלדבאך. היכולת שלו לנוע מרוחב המגרש היוותה נשק משמעותי מאוד מבחינת פרייבורג עד הפציעה בנובמבר. כאשר החלים הכוכב הצעיר, החליט המאמן לנסות להציבו באגף הימני בקישור במערך 2-4-4, והתוצאות נותרו מצוינות. מעניין במיוחד כי בשני המחזורים האחרונים הבקיע פיליפ דווקא בשמאל, כאשר הפתיע והתגנב לאגף השמאלי ברחבה. כך היה כאשר העניק לפרייבורג את הניצחון על קלן לפני שבוע, וכך היה אתמול בתיקו 2:2 בהמבורג.

כריסטיאן שטרייך מאמן פרייבורג. GettyImages
מקבל דיבידנדים. שטרייך/GettyImages

ישתף פעולה עם רויס?

"פיליפ יודע לשלוח את המסירה האחרונה, אוהב לבעוט מטווחים שונים ושולט היטב בכדור בשתי הרגליים", מסביר שטרייך את ההצלחה. "מילי ניחן ביכולת פנומנלית, ואנחנו ברי מזל לשחק איתו", טוען וינצ'נצו גריפו, כוכב עולה נוסף בפרייבורג, אשף הכדורים הנייחים שראוי לקבל זרקור משלו בבוא העת. עם מגוון הכישורים, הדרך למעלה נראית סלולה, במיוחד כי פיליפ היה ונותר צנוע. "בתפקיד שלי, לחלוטין לא משנה מי כובש ומי מבשל. העיקר שהקבוצה משחקת טוב וצוברת נקודות", הוא אומר, וזו הגישה של פרייבורג כולה. המוטו המוצהר של ההנהלה אומר: "כל עונה שלנו בבונדסליגה היא נס".

הנס הזה צפוי להימשך גם בעונה הבאה, כי עם 30 נקודות במקום השמיני הישארותה של פרייבורג כמעט הובטחה. האם פיליפ יהיה בשורותיה גם בעונה הבאה? זו כבר שאלה קשה הרבה יותר, והמועדון עשוי לקבל הצעה שאי אפשר לסרב לה. בהרטה אין לפיליפ כוונה לשחק, כי הוא טרם הצליח להתגבר על הטראומה והעלבון מלפני תשע שנים, אבל הוא עשוי לשתף פעולה עם רויס בדורטמונד. יש לו מה ללמוד ממנו, והוא יכול לשאוף להגיע לרמתו. הבסיס קיים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully