וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "לא באמת חשבנו שקיארטנסון ייתן את השערים של זהבי"

19.2.2017 / 7:15

גם בקרב השחקנים לומדים להעריך את החלוץ האיסלנדי, לו הוצב יעד חדש על ידי וידיגאל: רביעייה במשחק הבא. בן חיים הבלם קורץ לנבחרת, וגם: למה קיארטנסון "צחק" כששמע על ה"תקרית" בנתב"ג?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. שחקנים מודים: "רק עם הזמן למדנו להעריך את וידאר"

שעה אחרי הניצחון 0:3 אמש (שבת) מול קרית שמונה, שחקני מכבי תל אביב טיפסו דרך לובי האצטדיון בנתניה מחדר ההלבשה לחדר האירוח לארוחה הלילית שחיכתה להם. על מסך הטלוויזיה שליד עמדת השמירה רץ תקציר המשחק כולל שלושת השערים של וידאר קיארטנסון. האיסלנדי נעמד ליד חבורת העיתונאים שהקיפה אותו והביט בהילוכים החוזרים. "השער הראשון באמת לא היה שער טיפוסי שלי מאז שהגעתי לישראל ואת שני השערים האחרים אני חייב לאלי דסה", פירגן. "בשער השני חששתי שהכדור שבעטתי יילך החוצה כי הוא פגע לי כמעט ליד העקב. השער השלישי נראה כאילו זה רק גליץ' שעשיתי אל הכדור, אבל ידעתי שהשוער מחוץ לשער וידעתי בדיוק לאן אני מכוון".

ג'ורדי קרויף לא היה בסביבה כשקיארטנסון דיבר על שעריו. בסביבתו של ההולנדי סיפרו אמש שהוא היה בטוח לאורך כל הדרך ברכש שעשה. "לג'ורדי לא היה ספק לרגע שווידאר הוא בינגו. גם בתקופות שהוא לא כבש, ג'ורדי היה משוכנע שזו רק שאלה של זמן ושבסוף זה יתחבר כי בכל מקום וידאר כבש והיה ברור שכאשר מכבי תחזור לשחק כדורגל נכון והתקפי, וידאר יקבל הזדמנויות ויבקיע". אם קרויף היה בטוח, שחקנים במכבי תל אביב לא ידעו למה לצפות ולא היו בטוחים כמו ההולנדי שמכבי תל אביב פגעה בול. "זה לא מה שראינו בהתחלה", הודה אמש אחר חצות אחד משחקני מכבי תל אביב. "גם אנחנו למדנו להעריך את וידאר עם הזמן ובהתחלה לא ממש חשבנו שהוא יכול להיות זה שייתן את השערים של זהבי. היום כולם מחפשים אותו יותר ברחבה, כי קיימת הערכה מקצועית גדולה יותר אצל השחקנים ליכולות שלו".

עוד בנושא:
מכבי תל אביב גברה 0:3 על עירוני קרית שמונה, שלושער לקיארטנסון
וידיגאל: "לא חושבים על באר שבע", קיארטנסון: "לא רוצה שישוו אותי לזהבי"

שחקני מכבי תל אביב איתן טיבי, שרן ייני חוגגים עם וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
גם השחקנים לא האמינו. קיארטנסון חוגג עם טיבי וייני/ברני ארדוב

2. וידיגאל מציב לקיארטנסון יעד חדש

בפרק הזמן שהוא לא פגע במגרש, התפרסמה ידיעה על כך שקיארטנסון הגיע שיכור לנתב"ג ושהוא עבר בדיקה כדי לוודא שהוא כשיר לטיסה. האיסלנדי לא נשאל על כך עד אתמול. "צחקתי לנוכח הפרסום הזה", סיפר אמש לראשונה. "אני משוכנע שאם הייתי בתקופה טובה והייתי כובש שערים, לא היו כותבים את זה עלי. בלילה שלפני הטיסה יצאתי עם חברים למסעדה ושתיתי בירה אחת או שתיים. אני לא שותה מעבר לכך, למרות שיש לי באמת פחד מטיסות ואולי זה יכול לעזור לי".

בינתיים קיארטנסון לא צריך לטוס לשום מקום והוא מחכה למשחק הבא של מכבי תל אביב מול בני יהודה ולא היתה לו אתמול שום בעיה כששמע כי ליטו וידיגאל מציב לו מטרה חדשה: לכבוש רביעייה במשחק הבא. "אני דווקא אוהב מאמנים שמציבים לך אתגר יותר גדול ודוחפים אותך לתת יותר", אמר. "אני אוהב את הגישה של המאמן". אגב, אולי כדי להלחיץ את באר שבע ואולי כי זה מה שהוא באמת חושב, אמר אמש החלוץ לקראת ההתמודדות של הפועל באר שבע הערב ולנוכח צמצום הפער לשתי נקודות בלבד: "אני מניח שבאר שבע תחזיר את ההפרש לחמש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן מכבי תל אביב ליטו וידיגאל. ברני ארדוב
לא מסתפק בשלישייה. וידיגאל/ברני ארדוב

3. וידיגאל עדיין לא מרוצה

ליטו וידיגאל סיים את מסיבת העיתונאים שלו וביקש להתנצל. "סליחה שהאנגלית שלי לא יותר טובה", אמר לפני שיצא מהאודיטוריום של האצטדיון בנתניה. אבל וידיגאל לא בא לדבר, הוא בא לעבוד. שלשום באימון מסכם לקראת המשחק, זמן רב אחרי שנכנסה השבת, אף אחד לא עדכן את הפורטוגלי שמשפחות השחקנים מחכות להם לקידוש של ערב שישי. "שמע, האיש בא לעבוד וכולנו נצטרך להתמודד עם זה אפילו שאנחנו מדברים כרגע על אמצע פברואר ושיחקנו כמות משחקים מטורפת לעונה אחת", העיד אחד השחקנים. וידיגאל, כך הוא מעדיף שיקראו לו ולא ליטו, לא היה מרוצה אחרי המשחק ולא התבייש להגיד שזה היה רחוק מלהיות משחק מושלם. "היו לנו הרבה טעויות", הוא אמר. "איבדנו הרבה כדורים במרכז השדה ועשינו את הדברים בצורה לא טובה. זה היה יכול להיות משחק הרבה יותר טוב שלנו".

אגב, הספסל של מכבי תל אביב היה קצר אמש מלהכיל את כל אנשי המקצוע של הקבוצה וחלקם לא ישבו ליד וידיגאל. ג'ורדי קרויף החליט לא להפקיר את המאמן במשחקו הראשון על הקווים וגם העוזר אלברט קאפיאס היה שם וכן עוזריו של וידיגאל מפורטוגל, אבל לשורה אובארוב למשל לא היה מקום וגם מאמן השוערים האחר לא הצליח להידחק לספסל שכאמור לא יכול לעמוד מול סוללת העוזרים שעובדים עם מאמן מכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים הבלם מול שחקן עירוני קרית שמונה דידייה ברוסו. ברני ארדוב
חזר לעצמו? בן חיים/ברני ארדוב

4. בן חיים הבלם קורץ לנבחרת: "אהיה זמין בשביל אלישע"

אם וידאר קיארטנסון צריך לצבוט את עצמו כדי להאמין שהוא לא בחלום, גם על טל בן חיים הבלם עוברת תקופה חלומית. מאז שהיה קרוב לחצות את הכביש להפועל תל אביב, הוא בהרכב מכבי תל אביב והשלים אמש משחק רביעי כשהוא פותח ב-11 כולל המפגשים מול הפועל באר שבע ומכבי פתח תקוה. "אין לי עניין להיכנס למה שהיה באותו שבוע של סיום חלון ההעברות", התייחס אמש בן חיים לראשונה לכל הסיפור. "אני רק יכול להגיד שמכבי תל אביב היתה הבית שלי מאז שהתחלתי לשחק כדורגל ועד גיל 22 כשיצאתי לאנגליה ומכבי תל אביב תמיד תהיה הבית שלי. מכבי תל אביב זה המקום בו אני רוצה לסיים את הקריירה שלי". בן חיים לא נספר על ידי אלישע לוי גם בתחילת העונה, אז שיחק באופן קבוע וספק אם מאמן הנבחרת יזמין אותו הפעם לקראת ההתמודדות מול ספרד, אבל בלחץ העיתונאים שיחרר הבלם חצי הצהרה כשאמר: "אם אלישע ירצה לתפוס אותי, תאמינו לי שאהיה זמין בשבילו".

5. דסה, טיבי ואלברמן בכושר שיא

וידיגאל לא עשה אמש שינויים בהרכב ביחס לזה שפתח מול מכבי פתח תקוה, גם כי יש במכבי תל אביב כמה שחקנים שנכנסו לכושר מצוין. איתן טיבי בתקופה הכי טובה שלו העונה ואלי דסה בתקופה הכי טובה שלו מאז הגיע למכבי תל אביב. גם גל אלברמן חוזר לעצמו אחרי שהיה בירידה מתמשכת וטל בן חיים החלוץ נראה בפעולות מסוימות כמו מי ששכח לגמרי את הרומן שנכשל עם קלאב ברוז'. "המטרה היא לנצח את כל המשחקים עד סיום העונה, כולל אלה שיהיו מול באר שבע. אם אנחנו רוצים אליפות, זו המשימה שצריך לעמוד בה", אמרו אמש בקבוצה. "יש כאן מקבץ גדול של שחקנים שנכנסו לכושר משחק ואנחנו יכולים לעשות את זה".

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה מול שוער עירוני קרית שמונה איתמר ניצן. ברני ארדוב
בכושר הטוב מאז שהגיע. דסה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully