וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלח על הפצעים: שביזות יום א', על ארבלדזה, סתיו שחם וזובאס

ההתפוצצות של קיארטנסון (8 שערי ליגה ב-2017) מאז פיטורי ארבלדזה רק מבליטה את כישלון הגיאורגי במכבי תל אביב. יוסיפון עם שביזות יום א', כולל: הדבר הכי טוב שקרה להפועל תל אביב ומופע הצהובים של אמיליוס זובאס

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

נתחיל בטוב:

1. וידאר קיארטנסון. נציג של מכבי תל אביב הוכתר כמלך שערים בארבע העונות האחרונות (עטר, זהבי 3). נציג של הצהובים יזכה בתואר גם העונה. חלוץ קלאסה, ובזמן שאתם תחשבו כמה עלה, הוא יחשב גולים.

2. עידן שמש. לפני חמש שנים, בניו יורק, פרח ג'רמי לין עם "לינסניטי". מאחד שישן על ספה של חבר הוא דפק חודש של סופרסטאר. חלוץ סכנין עם כיבוש במשחק רביעי ברציפות. לספה שלום.

3. דקל קינן. יש שחקנים שהאופי שלהם מאריך את הקריירה - הם פשוט חשובים מדי לקבוצות שלהם. בקבוצה חסרת מנהיגים אמיתיים, קינן הוא נכס, לחלוטין אחד מאלו. הצמד אתמול הוא לא יותר מבונוס.

עוד בנושא

למה קיארטנסון צחק כששמע על התקרית בנתב"ג?
דקל קינן על ההשוואות לסרחיו ראמוס: "אני לא חתיך כמוהו"
הערב: הפועל חיפה -באר שבע (20:15, ספורט 1)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שבוז מספר 1: שוטה ארבלדזה

המשחקים של מכבי תל אביב מאז פיטורי ארבלדזה עושים לארבלדזה נזק גדול יותר מאשר המשחקים של מכבי תל אביב לפני פיטורי ארבלדזה. מן הסתם, החלון שעשה ג'ורדי קרויף נתן להולנדי וכעת לליטו וידיגאל מרחב תמרון גדול יותר, והוא גם החזיר מנהיג - שרן ייני - שזה עוד דבר שהיה חסר לגיאורגי על הדשא. עד כמה חשוב ייני? הוא משחק בעמדה בה לחלוטין אין לו יתרון מובהק. ומכבי, במודע, "מוותרת" על עמדה כדי להרוויח כל כך הרבה מעבר. בצדק - גם כך אין מגן שמאלי אמיתי בסגל.

ועדיין, ההבדל באחוזי ההצלחה בין תקופת שוטה לפוסט שוטה פשוט פסיכי. 90% הצלחה בליגה אצל ג'ורדי-ליטו לעומת 58% אצל ארבלדזה. ההבדל הגדול הוא בהרתעה, בכוח של מכבי תל אביב, שחזר לפתע להגיח. תחת ארבלדזה למכבי תל אביב לא היה סיכוי לזכות באליפות כי היא הפסיקה להיות "באנקר", ולא משנה היריבה. תחת שוטה, כל משחק בלו"ז נראה קשיח, כל קבוצה - כולל הפועל אשקלון - יכולה היתה לקחת למכבי תל אביב נקודות. שבעה משחקי ליגה בלעדיו, ושוב לא מרגיש שיש כמעט יריבות שיכולות לעצור את מכבי תל אביב, בניגוד גמור להלך הרוח עד 2 בינואר. מכבי של החצי הראשון של העונה היתה קבוצה שבורה, חסרת הנהגה, חסרת סקורר וחסרת חיים, שלא מצליחה אפילו לגרום לאוהדיה להצפין עד נתניה.

מכבי תל אביב פוסט ארבלדזה עדיין לא מדהימה אבל בלי ספק, מכבי הזו משחקת טוב יותר ויעיל יותר, תוקפת יותר, רוצה יותר. וגם במחציות פחות דומיננטיות, כמו הראשונה אתמול, היא עדיין מספקת שלוש-ארבע התקפות ראויות - רובן דרך דסה ובכלל אגף ימין - עם אופציה רצינית לכיבוש. אצל שוטה, אף שחקן לא הציג יכולת טובה למעט טל בן חיים2 בתחילת העונה. מאז ששוטה עזב, קיארטנסון יוצא מכליו (קולטים שהוא לא פתח מול בית"ר ירושלים, משחק הפיטורים?) וגם אלי דסה השתדרג משמעותית. דברים כאלה לא קורים סתם. מישהו גורם להם לקרות. מישהו גורם לווידאר להרשית 12 פעמים ב-9 משחקים. מישהו שינה דברים בשבילו. מישהו מבין אותו. כך אמר אבא של קיארטנסון לפני פחות משבועיים:

"אם כמאמן אתה מכיר את החלוץ שלך טוב ויודע איך הוא יבקיע, הוא יבקיע. במקרה של וידאר, אתה חייב לתת לו את הכדור מהכנפיים. אם לא תעשה את זה, כמו שמכבי לא עשתה בהתחלה, יהיה קשה. אבל בתחילת העונה נראה לי שבעיקר חשבו שם על הגנה, ואת התוכנית הזו ג'ורדי שינה. כשג'ורדי לקח את הקבוצה הייתי בטוח שווידאר ירוויח". צדק.

הפער בן שתי נקודות בלבד, והפועל באר שבע עם משחק חסר, אבל בהתחשב במומנטום השלילי ממנו סבלה מכבי-ארבלדזה, מה שקורה עם הקבוצה הזו בחודש האחרון הוא לא פחות מנס רפואי.

תת שבוז: ארון שוינפלד. כי מתי ישחק, מתי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 2: סתיו שחם

נתחיל בעובדה.

העונה של הפועל כפר סבא לפני שפורסם על "התעניינות" סתיו שחם בהפועל תל אביב: 33.3%, 12 גולים
.
העונה של הפועל כפר סבא לאחר שפורסם על "התעניינות" סתיו שחם בהפועל תל אביב: 14.8%, 2 גולים.

יש הרבה אשמים במצב של הפועל כפר סבא, ושחם עשה המון (המון!) דברים טובים למען המועדון, בתקופה שאף אחד אחר לא רצה או לא יכול היה לעשות. אבל העונה, הוא האשם העיקרי במצב המועדון שלו. גם אם לא התכוון להזיק באמצעות הפלירטוט (קוטלר, איך בדיוק הגדרת את זה בדוח שלך?) עם האדומים, זה בטוח לא עזר. מקצועית, זה בטוח הזיק - מאז, כפר סבא הקבוצה הכי גרועה בליגה. אבל הבעיה של שחם העונה היא שכמעט כל מה שהוא עשה הזיק. הפוסטים בפייסבוק לא הוסיפו, במיוחד לא הפוסט בו התייעץ עם עוקביו לגבי המאמן הבא של הקבוצה. זה נראה רע, זה היה רע. והמינוי, עד כה, גם נראה רע. אלי כהן של שחם עם נקודה מ-12, ואפס שערים.

שוב, לא באמת הובן מה בדיוק רצה סתיו שחם מהפועל תל אביב. מה הציע לתת, את מי הציע לשדך. מה שבטוח 1: הוא היה צריך לרכז את המאמצים הללו, כל דקה וכל עצה, בלעזור לקבוצה שלו. מה שבטוח 2: לאור מה שנהיה מהקבוצה שלו מאז, אף אחד לא עזר להפועל תל אביב העונה כמו שסתיו שחם עזר לה.

שוער בני יהודה, אמיליוס זובאס. לירון מולדובן
האגרוף המיותר מחוץ לרחבה הסריח מחוסר ריכוז נטו. זובאס/לירון מולדובן

שבוז מספר 3: אמיליוס זובאס

"הקבוצה שלי סבלה מיום לא טוב של צוות השיפוט", התלונן בסיום ניסן יחזקאל. טעות, קואץ'. הקבוצה שלך סבלה גם מיום לא חד של השוער שלך. אמיליוס זובאס דווקא הראה יכולת טובה ברוב משחקי העונה, אבל אתמול הוא לא היה מפוקס. אחרי שספג צהוב ראשון - החזרת מסירה לשוער שהסתיימה בתפיסה ומשם שריקה לעבירה ומשם הכרטיס - האגרוף שלו מחוץ לרחבה הסריח מחוסר ריכוז נטו. בטח כשאתה סוחב צהוב, בטח כשהאלטרנטיבה על הספסל היא השוער השלישי. כשבמחזור הבא מחכים מכבי תל אביב וקיראטנסון, ניסן יחזקאל יצטרך להתפלל שמכבי תל אביב תסבול מיום נוראי של צוות השופטים. אחרת… אוי, ויי.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully