וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה טהורה: הפעם מכבי תל אביב באמת חגגה את הזכייה בגביע

17.2.2017 / 7:51

אם בעבר היה גביע המדינה עוד פריט במחסן שהודבק לו מק"ט, הפעם הפגינה מכבי ת"א שמחה אמיתית. שמעון מזרחי: "זה היה כדורסל של הלב". פדרמן: "כבר מחקו את דווין סמית' ". פניני: מאמין שאשאר"

עריכת וידאו: קובי אליהו

1. הצום נשבר: אם בעבר היה גביע המדינה עוד פריט במחסן של מכבי תל אביב שהודבק לו מק"ט – הפעם, כאשר זכתה בגביע ה-44 בתולדותיה, הפגינה הקבוצה שמחה אמיתית על הפרקט. ככה זה כשיודעים להעריך. גם הקהל הראה אמש התרגשות אמיתית מהתוצאה 68:82, וכל שחקן צהוב זכה מהאוהדים ליחס של כוכב פופ.

בשובם לתל-אביב ציפה למכבים לילה לבן. הפעם זה לא מרוב עוגמת נפש ובושה, אלא מהסיבות ההפוכות. השחקנים הצהובים והסגל חגגו עד השעות הקטנות במסעדת 206, המקום שבו הקבוצה נוהגת להטביע בו את שביעות רצונה מהניצחון והתואר התורן. המסעדה היתהה עמוסה בליל הניצחון כמו באמצע יום. שחקנים ובכירי המועדון התיישבו בשולחן ואמרו: "מי יכול לישון אחרי משחק כזה?". החגיגות נמשכו עד לפנות בוקר, שמעון מזרחי החמיא במיקרופון : "שיחקתם מהלב", כשהשחקנים שתו אלכוהול, שתו ורקדו. במכבי גם לא שכחו להכניס עקיצה לסטודמאייר: "אין לו תארים עד עכשיו וגם הפעם אין לו תואר", אמרו במכבי תל אביב מספר שחקנים בטון מרוצה .

שמעון מזרחי אמר מאוחר יותר לוואלה! ספורט: "אני חושב שבשביל זה מכינים קבוצה, בטח שצריך להגן על התואר. זה גביע מספר 44 שלנו, הוכחנו הרבה אופי כקבוצה עם קבוצה שחסרה גבוהים ובארנה בירושלים. זה היה כדורסל של הלב וזה מה שהביא את הניצחון. כל זכייה היא שמחה אמיתית".

ויקטור ראד הוסיף: "זה היה כיף להיאבק על משהו ולהשיג את הניצחון. אני לא שתיתי הרבה, החגיגות נהדרות. אסור להחשיב אותנו כאנדרדוג. ירושלים שיחקה טוב, אבל רצינו את המשחק, את הניצחון, לא הייתי אומר שיותר מירושלים. לא באתי לכאן כדי להפסיד אלא כדי להוסיף ולתרום לקבוצה. דווין סמית' שיחק נהדר. הוא שחקן ענק".

עוד בנושא:

גל מקל: "הוצאנו את החרבות", דייויד פדרמן: "אני הזמנתי את הבדיקה של ווימס"
מכבי תל אביב ניצחה 68:82 את הפועל ירושלים וזכתה בגביע המדינה
הם במפה, ובכל זאת, הם נשארים במפה: מכבי תל אביב שמרה על המעוז האחרון

שמעון מזרחי מכבי תל אביב. מגד גוזני
הרשה לעצמו להשתחרר. שמעון מזרחי/מגד גוזני

2. הפעם החגיגות היו אמיתיות: טקס הענקת הגביע נראה השנה הרה-משמעות, חגיגי יותר. שחקני מכבי הולבשו בחולצות לבנות הנושאות את התואר שהוכנו מבעוד מועד, והקפטן גיא פניני קיבל את הגביע מרובי ריבלין, הנשיא הצמחוני הראשון, לקול השיר ''We are the champions' של קווין. רגע השיא, טקס הנפת הגביע, כוסה בפתיתי קונפטי זהובים, כאשר הקפטן גיא פניני הניף את הגביע.

בחדר ההלבשה כינס המאמן בגאצקיס את השחקנים, שם אמר להם: "היו לנו הרבה רגעים קשים העונה, אבל אנחנו תמיד מוצאים משהו, את האקס פקטור. אל תוותרו ותכנעו אף פעם, לא לעצמכם, ולא לאף אחד. תזכרו שבשביל רגעים כאלו קיבלתם את מה שעבדתם עבורו, הנחתם את האגו בצד, אתם ראויים לגביע הזה". כשהשחקנים נעמדו במרכז חדר ההלבשה ופתחו בריקוד וקפיצות שמחה.

דווין סמית' מכבי תל אביב. מגד גוזני
כמו בימים הטובים שלו. דווין סמית' עם קולטון אייברסון/מגד גוזני

3. דייויד פדרמן משיב אש: הנהלת המועדון זכתה סוף-סוף לאתנחתא קלה מהעונה המסויטת, ועל פני הבכירים ניכרה הגאווה – רגש שבחודשים האחרונים הם יכלו למצוא רק במילון. לשאלה מה הטעות העיקרית של מכבי העונה אמר דייויד פדרמן: "נגררנו לסיפורים שהיו ביורוליג. הלכנו למקומות שבדרך כלל לא הולכים אליהם וזה עלה לנו. יש כאן אנשים ששילמו במיטב כספם. במקום זה יש אנשים שמוצאים כותרות, לועגים. כשאני אמרתי שיש 12 שחקנים התכוונתי לרעה? או שאמרתי שנוציא כסף ונביא? הוצאנו כסף והבאנו. אני מקווה שהציבור יבין שלא תמיד מצליחים. אני לא בקטע של לקחים, אמרתי מה שאמרתי. גם אני חטפתי ביקורות. אני לא יודע מה החלק של אף אחד".

אך חרף ההזרקה הישירה של מנת כבוד נדיבה, עוד לא ברור אם מכבי תשתמש בתואר כזריקת מוטיבציה, או כחומר טשטוש לבעיות המהותיות שרוחשות בה.

הנהלת מכבי תל אביב. מגד גוזני
דני פדרמן עם החולצה הצהובה/מגד גוזני

4. המחמאות לסמית': מי שמשך את מרבית תשומת הלב היה דווין סמית', הבעלים דייויד פדרמן שיבח את סמית בפני השחקנים. פדרמן אמר לאחר מכן על סמית': "את דווין סמית' כבר מחקו וביטלו". סמית' עצמו אמר: "זה לא רק אני. אני לא הגיבור של המשחק, זה כולם. משחק משוחק על הפרקט ואי אפשר היה לקרוא לנו אנדרדוג, לא דאגנו על כך. העבודה שלנו היתה לשחק כדורסל. העונה עוד לא נגמרה, המטרה שלנו היתה לזכות בגביע ואני שמח שעשינו את זה".

"כל השנה בליגה ראיתי את החברים שלי מהצד ועודדתי אותם ולבוא לכאן אחרי שהפסדנו פה לפני שבועיים זה הרגיש טוב. במחצית הראשונה איבדנו הרבה כדורים ולא הצלחנו להגיע לסלים קלים והם מצד שני קלעו 47 נקודות. במחצית השניה ידענו שאנחנו צריכים להגביל אותם. באנו עם תכנית משחק והיא עבדה. שיחקנו יחד כקבוצה ודבקנו בתכנית שלנו. אנחנו צריכים לקחת את המומנטום הזה למשחקים הבאים. ראינו עכשיו איך אנחנו יכולים לשחק ואנחנו צריכים להמשיך כך באימונים ובהכנות".

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
יישאר להניף גם בעונה הבאה? גיא פניני/ברני ארדוב

5. עתידו של הקפטן: מכבי תל אביב רוצה להאריך את חוזהו של גיא פניני. במכבי מתכננים לא מעט שינויים בסגל, אולם הצהובים רוצים להמשיך עם הקפטן גיא פניני, אשר חוזהו תם בסיום העונה, ומתכוננים לפתוח עמו במו"מ מחודש, לשאלת וואלה! ספורט האם ישחק במכבי גם בעונה הבאה, השיב אמש פניני: "אני עוד לא יודע, אבל אני מאמין שכן". על המשחק אמר פניני: "זו היתה הרגשה מדהימה. זה תואר מתוק כי עברנו לא מעט דברים השנה. אני חושב שמגיע לנו אחרי כל העבודה הקשה. אנחנו עדיין רחוקים מהאליפות וכולם יודעים שזה פיינל פור, אני מקווה שנגיע גם לשם ונדאג שזה יהיה אצלנו בבית. ומקווה שנשיג גם צלחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully