וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל חורף: הפועל באר שבע מחכה לחזרה של אנתוני וואקמה

16.2.2017 / 14:10

הוא הלהיב את ראשי אולימפיאקוס, הוא קרקס את שחקני הפועל באר שבע באימונים, אבל בחודש האחרון ה"גנרל", כפי שמכנים אותו, נשחק. מה באמת מפריע לאנתוני וואקמה והאם הוא שוב יידע להופיע ברגעים הגדולים באירופה

צילום וידאו: בני בן סימון

הקמפיין האירופאי של הפועל באר שבע יצא לדרך אמנם בצמד מפגשים מול שריף, אך מסע הקסם החל בשלושה באוגוסט. הפועל באר שבע חזרה עם תיקו מאופס ומרשים מול קבוצת הפאר היוונית אולימפיאקוס ובטרנר, כך האמינו כמעט כולם, היוונים יכפרו על המשחק הראשון וישלחו את באר שבע לפלייאוף של הליגה האירופאית. כמעט כולם חוץ משחקני ואנשי האלופה הישראלית.

90 דקות אחרי שריקת הפתיחה היוונים נראו חפויי ראש כששער בודד של שיר צדק העלה את הקבוצה מבירת הנגב לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות. כ-20 דקות לאחר המשחק נעמד לו שחקן העבר והמנהל הטכני של אולימפיאקוס כריסטיאן קארמבו וארשת הפנים שלו סיפרה הכל. כוכב העבר עוד חייך לכל מי שרצה להגיד שלום או לגנוב תמונה איתו, אך היה ברור שגם הוא הופתע מצמד המשחקים מול הקבוצה הישראלית. רגע לפני שהוא עולה אל האוטובוס עוד שאל אותו אחד הטכנאים של ניידת השידור של המשחק "נו, יש מישהו בבאר שבע שיכול לשחק באולימפיאקוס"? קארמבו עוד ניסה להיות פוליטקלי קורקט ולהגיד שיש לא מעט כאלה, אך העקשנות הישראלית לא ויתרה וטכנאי השידור רצה לדעת את מי שחקן העבר היה לוקח איתו לקבוצה היוונית. "מספר תשע יכול לשחק בכל קבוצה". ענה ועלה לאוטובוס מיד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
לא רק קארמבו התלהב. וואקמה/ברני ארדוב
"עד כמה וואקמה חזק? באחד האימונים רץ אליו שבתאי, ובמקום לבעוט בכדור בעט בחוזקה דווקא ברגל של הניגרי, שהמשיך בריצה כאילו כלום ודווקא שבתאי היה זה שהתפתל על הדשא"

מספר תשע הוא כידוע אנתוני וואקמה. לא רק קארמבו התרשם משחקן הכנף הניגרי של ברק בכר, אלא גם פרשני ועסקני יוון. הכותרות בעיתונים ביום שלמחרת ההדחה היללו את וואקמה ותהו איך זה ייתכן שהוא לא מוזמן לנבחרת ניגריה בעוד ששחקנה של אולימפיאקוס בראון אידייה דווקא כן, כשהם מגדילים וכותבים שוואקמה עולה על אידייה בכמה רמות.

ההתלהבות הזו של היוונים לא הייתה הבלחה חד פעמית. הקשר הניגרי נראה לאורך כל הקמפיין האירופאי ובמיוחד בליגה הישראלית כשחקן שלא ברור כיצד ואיך הגיע לליגה הישראלית. כזה שהמאבקים באירופה, אפילו מול אינטר וסאות'המפטון, נראו כסוג של אימון קליל עבורו, כשלא מעט קבוצות מחוץ לגבולות ישראל כבר לוטשות עיניים לעברו לקראת העונה הבאה.

אלא שבחודש וחצי האחרונים, כמעט כמו כל הקבוצה, וואקמה נשאב אחורה. הוא נראה שחוק ועייף יותר, וגם הפעולות שעשה כל כך בקלות הולכות הרבה יותר קשה. "אין ספק שהוא בירידה", קובע גורם בבאר שבע, "אבל זה פשוט כמו כל הקבוצה. יש סוג של שחיקה". היום (חמישי) הניגרי יגיע שוב למעמדים האירופאיים ויעמוד למבחן לא פשוט עבורו, בסופו נדע האם השחקן במגמת נסיגה או שמא רק צבר כוחות כדי שוב להראות שכשהוא על המגרש במאני טיים, השמיים הם הגבול.

איזי שרצקי עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
בבאר שבע צריכים להודות לו. שרצקי/יוסי ציפקיס

הרומן של וואקמה והפועל באר שבע החל בתחילת העונה שעברה, אך למעשה אלונה ברקת ובעיקר ברק בכר צריכים להגיד הרבה תודה לשני אנשים. הראשון הוא הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שרצקי. עוד כשהיה מאמן קרית שמונה, בכר כמעט קיבל את וואקמה. שרצקי רצה מאוד את הקשר ששיחק אז בהפועל רעננה והמשא ומתן כבר היה מתקדם מאוד. אלא שבסופו של דבר (ולא רק פעם אחת) המשא ומתן התפוצץ בשל הסכום ההעברה הגבוה והשחקן נשאר ברעננה.

האדם השני והחשוב כנראה יותר הוא מאמנה של מכבי חיפה בעבר אלכסנדר סטאנוייביץ'. הבעלים יעקב שחר ראה את וואקמה ברעננה והבין שבדיוק כזה שחקן הוא צריך בקבוצה שלו. אשר אלון ושחר כבר הגיעו לסיכום ונראה היה ששום דבר לא יכול לעצור את המעבר של וואקמה לכפר גלים, שום דבר חוץ מהמאמן הסרבי. לפני החתימה הרשמית, סטאנוייביץ' רצה לעקוב מקרוב אחר וואקמה והגיע למשחק של הקבוצה הצנועה מהשרון נגד מכבי פתח תקוה. בסיום אותו משחק שחר כבר חשב שהוא הולך לסגור, אך רצה את האישור הסופי מהמאמן שלו וזה הפתיע "אני חושב שאין לו רגל שמאל מספיק טובה, אני מחפש משהו אחר". שחר הקשיב למאמן וטרפד את העסקה. "אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי", אמר השבוע אשר אלון. "אבל זה נכון שהסיבה היחידה שוואקמה לא במכבי חיפה זה בגלל שהמאמן הסרבי שהיה בקבוצה לא חשב שהוא מספיק טוב בשבילו".

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. עמוד הפייסבוק של הפועל באר שבע, אתר רשמי
"סוג של איש ברזל". וואקמה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של הפועל באר שבע
"הפציעה של אנתוני היא אולי הכי מציקה שיש. מצד אחד זו לא פציעה שמשביתה ומהצד השני היא מקשה כמעט על כל תנועה שאתה עושה"

מי שאמרו תודה הם ברקת את בכר שניהלו משא ומתן עם אבי נמני, מי שגם הביא את הניגרי לישראל, והעבירו אותו לנגב. מאז וואקמה הפך לאחד השחקנים המובילים בליגה הישראלית אם לא המוביל שבהם, כאשר ברוב העונה הנוכחית הוא אף עלה מדרגה והגיע לשיאים אישיים חדשים. אחד הדברים המשמעותיים ביותר אצל וואקמה הוא הכוח הפיזי שלו. השחקנים מעידים שהניגרי כמעט ולא נכנס לחדר הכושר כדי לעבוד על כוח. "הוא פשוט חזק טבעי", קובע שחקן בבאר שבע. "לא ראיתי אותו בחיים עושה כושר במכון או משהו, אבל אם הוא רוצה הוא מנער אותך ואני מתכוון לכל שחקן בקבוצה בלי בכלל להתאמץ".

אם רוצים להבין עד כמה וואקמה חזק ועד כמה זה מקל עליו בפעולות אחד על אחד על הקו, אפשר לחזור לאחד מהאימונים הראשונים של הקבוצה העונה. יובל שבתאי שהגיע מהפועל רעננה היה עוד חדור מוטיבציה להוכיח שהמקום שלו הוא באלופה הישראלית והשקיע רבות באימונים. באחד מהאימונים רץ כדי לשמור על וואקמה ולנסות להרוויח את הכדור, אך במקום לפגוש את הכדור בעט בחוזקה דווקא ברגל של הניגרי. אם מישהו ציפה שוואקמה ייפול על הרצפה הוא התבדה. הניגרי המשיך בריצה כאילו כלום לא קרה ודווקא שבתאי היה זה שהתפתל על הדשא. "הוא סוג של איש ברזל", קובע השבוע שבתאי שזכר את המקרה מצוין. "זה באמת כאב לי והוא כאילו לא הרגיש את זה. הוא מצוין באחד על אחד ויודע לנער מעליו את המגן. הוא עשה את זה בגול נגד בית"ר ירושלים, אבל הוא עושה את זה כמעט כל אימון".

שחקני הפועל באר שבע, אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. יוסי ציפקיס
צמודים, בכל מקום. וואקמה ואוגו/יוסי ציפקיס

גם בפן החברתי וואקמה זוכה להרבה מילים חמות. הקשר צמוד בעיקר לג'ון אוגו, אבל בעוד האחרון כבר זכה לכינו 'משוגע' על-ידי הקהל ולא פעם הופך אמוציונאלי מאוד, וואקמה הוא הטיפוס השקט והמצחיק. "הוא אחלה גבר שבעולם", קובע אחד מחבריו לקבוצה. "שחקן שכיף להתאמן לצידו ואני יודע שגם בצוות המקצועי אוהבים לאמן אותו מאוד".

וואקמה אמנם לא מנהיג, גם לא כזה שיסחוף אחריו את השאר. הוא אפילו לא מבלה עם הישראלים באופן קבוע, אך למעשה הוא אחד השחקנים האהובים בקבוצה. כזה שאוהבים לרקוד ולצחוק איתו אחרי ולפני ניצחונות.

למרות התקופה האדירה והמחמאות הגדולות, וואקמה אולי מסמל את התקופה האחרונה של באר שבע, תקופה שגם אם לא יודו בכך בפה מלא מדאיגה מאוד את אנשי המועדון .

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
בבאר שבע אמרו תודה רבה. בכר עם וואקמה/ברני ארדוב

בחודש וחצי האחרון חלה ירידה אצל השחקן. כמו כל באר שבע גם וואקמה נראה עייף וחבול. אחת הסיבות לכך היא פציעה נסתרת. הניגרי הגיע לאחד מהאימונים לפני כחודש והתלונן על עור יבש שמפריע לו בין אצבעות הרגליים. מהר מאוד העור היבש הפך לפצע עמוק ומאז וואקמה מוגבל מאוד בתנועה. עד כדי כך, שבמשחק מול עירוני קרית שמונה בגביע הוא הודיע לצוות המקצועי כשעה לפני הפתיחה שהוא לא חושב שיוכל להשלים 90 דקות.

"הפציעה של אנתוני היא אולי הכי מציקה שיש", קובע גורם בבאר שבע. "כי מצד אחד זו לא פציעה שמשביתה ומהצד השני היא מקשה כמעט על כל תנועה שאתה עושה. הוא עובר טיפולים, חלק מהם במשחות, אבל זה לוקח זמן כי הפצע ממש עמוק".

למרות "התירוץ", וואקמה עצמו וגם בבאר שבע יודעים שהשחקן בכל מקרה בירידה מסוימת. גם באימונים הוא נראה טיפה יותר עייף ובמשחקים, מלבד פעולות אישיות פה ושם, הוא לא לוקח על עצמו ותורם לקבוצה כפי שעשה במרבית העונה עד כה. " אין ספק שהוא בירידה", קובע גורם במועדון. "יש תחושה גם סוג של שחיקה אצלו".

היום וואקמה יוכל לחזור לעצמו בסוג המשחקים שהוא אוהב, כאלה שמביאים איתם תהילה (והצעה טובה מאירופה). הוא יכול לרשום עוד רגע קסם במסע המופלא של האלופה הישראלית ובעיקר להחיות את עצמו ואת הקבוצה מחדש. "נכון שכולם חושבים בעיקר על הליגה", קובע שחקן בקבוצה, "אבל אין ספק שהמשחק מול בשיקטאש הוא משחק שיכול להחיות לא מעט שחקנים שברגעים כאלה האנדרנלין והמוטיבציה חוזרים לשיאים".

ואכן וואקמה הוא אחד מאותם שחקנים שיכולים לרשום עוד נקודת מפנה בעונה הזאת. אף אחד לא יתפלא אם למרות הפציעה ולמרות הכושר הלא טוב הוא שוב יראה למה בקבוצה מכנים אותו "הגנרל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully