וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטה קרטר ערער על העונש, מדליית הזהב תוחזר ליוסאין בולט?

האצן הג'מייקני הוביל לפסילה של נבחרת השליחים לאחר שהואשם בנטילת החומר האסור והממריץ מתילהקסנמין לפני הגמר ב-2008, אך ערער למוסד לבוררות בספורט. בולט יקבל את מדליית הזהב התשיעית בחזרה?

רביעיית השליחים של ג'מייקה ב-2008 - נסטה קרטר, יוסאין בולט, מייקל פרייטר, אסאפה פאוול. GettyImages
יזכו לראותה שוב? נבחרת השליחים ב-2008 ומדליית הזהב/GettyImages

מוקדם יותר השנה, ב-25 בינואר, גדול האצנים בכל הזמנים, הג'מייקני יוסאין בולט, קיבל בשורה קשה. מדליית הזהב שזכה עם נבחרת השליחים של ארצו באולימפיאדה ב-2008 נשללה ממנו, לאחר שבבדיקת סמים שנערכה לחברו לנבחרת דאז, נסטה קרטר, התגלו שרידים של החומר הממריץ האסור מתילהקסנמי. כזכור, קרטר, כעת בן 31, רץ ראשון בריצת 4X100 והיה אחת הסיבות לשיא העולם החדש שהרביעייה המופלאה קבעה דאז - 37.10 שניות.

היום (חמישי) מדווחים באנגליה שקרטר ערער על העונש למוסד לבוררות בספורט, בתקווה שהוא יבוטל ושמדליית הזהב תוחזר לנבחרת השליחים של ג'מייקה. אם זה אכן יקרה, בולט יקבל את מדליית הזהב התשיעית שלו, אשר נלקחה ממנו בסוף חודש ינואר.

מי שנהנתה מההפקר היא טרנידד וטובגו, שזכתה בזהב על אף שסיימה שנייה ב-2008. יפן שודרגה לכסף וברזיל זכתה במדליית הארד. כמו כן, ההישג ההיסטורי של בולט - שלוש מדליות זהב בשלוש מדליות שונות - כבר לא תקף, אלא אם כן הערעור יתקבל.

עוד בנושא

זהב אחד פחות ליוסאין בולט: הזכיה של ג'מייקה ב-2008 נפסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully