וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפפ והכנפיים: טיאגו אלקנטרה פורח אחרי שהתנתק ממשפחת גווארדיולה

16.2.2017 / 7:30

עד גיל 25, טיאגו הלך עם פפ גווארדיולה לכל מקום והיה מיוצג על ידי אחיו הסוכן. בקיץ, הוא נטש את שניהם ויצא לדרך חדשה עם אבא מאזיניו וקרלו אנצ'לוטי. התוצאה פנומנלית, ואחרי המשחקים של ברצלונה ובאיירן מינכן ביומיים האחרונים, המחדל הקטלאני זועק לשמיים

AP

רבות דובר לפני המפגש בין פריס סן ז'רמן לברצלונה על הפציעה של טיאגו סילבה. קפטן אלופת צרפת ישב ביציע, וכמוהו גם טיאגו מוטה, ממנו נמנע המפגש המחודש עם "החבר" הטוב סרג'יו בוסקטס. זה היה אמור להשפיע לכאורה לרעה על המארחת, אבל בשורה התחתונה בלט יותר מכל על המגרש דווקא חסרונו של טיאגו אחר לגמרי. טיאגו אלקנטרה, שסומן בזמנו כיורש האולטימטיבי של צ'אבי, עשוי היה אולי להושיע את הקטלאנים ולהצילם מפיאסקו במרכז המגרש, עליו פירטנו כאן בהרחבה אתמול. אחיו הצעיר, ראפיניה, נכנס כמחליף, אך לא הצליח לשנות דבר.

טיאגו אלקנטרה, באיירן מינכן. AP
הכי אירוני שיש. טיאגו אמש/AP

אירוני מאוד, אם כך, שטיאגו זהר על הבמה הגדולה 24 שעות מאוחר יותר כאשר באיירן מינכן פירקה לגורמים את ארסנל במחצית השנייה. הוא לא רק כבש צמד ובישל את השער האחרון של תומאס מולר, אלא היה בלב העניינים, ניווט את המהלכים וחילק 36 מסירות בשליש האחרון של המגרש. זו היתה הצגה כבירה של שחקן שחווה את עונתו הטובה ביותר בקריירה, ולתותחנים לא היתה תשובה.

הנה לכם עוד אירוניה – בדצמבר חגגה ארסנל כאשר פ.ס.ז' סיימה בתיקו ביתי מול לודוגורץ ואיפשרה לה לסיים במקום הראשון בבית. זה עשוי היה תיאורטית לארגן לארסן ונגר הגרלה נוחה יותר בשמינית הגמר, אבל בפועל היא קיבלה, כמעט כרגיל, את הבווארים. מנגד, הפריזאים ממש לא מצטערים היום על הפספוס מול הבולגרים. הם העדיפו לפגוש את בארסה מאשר את באיירן, והיה להם קשה יותר להתמודד מול טיאגו אלקנטרה – קל וחומר בלי טיאגו סילבה.

עוד בנושא:

באיירן מינכן דרסה 1:5 את ארסנל בשמינית הגמר, צמד לטיאגו
טיאגו: "שיחקנו מדהים", ונגר: "25 הדקות האחרונות היו סיוט"
במקביל, אמש: ריאל מדריד נחלצה מפיגור וניצחה 1:3 את נאפולי
חאמס: "אהיה פה בעונה הבאה", ביקורת של בעלי נאפולי על סארי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן באיירן מינכן טיאגו אלקנטרה לצד מאמנו, פפ גווארדיולה. רויטרס
הפרידה עשתה רק טוב. גווארדיולה עם טיאגו/רויטרס

פפ טיפח מקבוצת המילואים

למעשה, אין כוח שהיה עוצר את טיאגו אתמול. הצוות הרפואי של באיירן עשה מאמצים גדולים מאוד להכשירו בזמן, אחרי שהקשר נפצע בירכו במהלך מחנה האימונים בקטאר והחמיץ את חידוש הבונדסליגה. טיאגו הורץ נגד אינגולשטאדט בשבת, והמאמן קרלו אנצ'לוטי היה שבע רצון מביצועיו. במשך שבועות ארוכים חזר האיטלקי והדגיש: "חשוב לנו שיהיה על המגרש בליגת האלופות, ואנחנו מקווים שכך יהיה". וכך היה. טיאגו סיפק את הסחורה עבור הבוס.

וכאן מגיעה האירוניה הגדולה מכולן, התפנית החדה ביותר בעלילה. יש משהו כמעט גרוטסקי בכך שהתקופה הטובה ביותר בחייו של טיאגו מתרחשת דווקא כאשר ניתק את הקשר ההדוק עם פפ גווארדיולה ועבר לידיו של אנצ'לוטי. עד גיל 25, כל מה שעשה טיאגו היה תלוי באופן מוחלט במשפחת גווארדיולה. הוא ערך את הופעת הבכורה בקבוצת המילואים של ברצלונה ב-2008 כאשר פפ היה מאמנה. הוא הוקפץ לסגל הבכיר של הקטלאנים כבר בעונתו הראשונה של גווארדיולה בקאמפ נואו. הוא חתם על הארכת חוזה ב-2011, אחרי שהצטיין בזכייתה של ספרד באליפות אירופה לנבחרות צעירות, כאשר קיבל הבטחות מגווארדיולה על תפקידו הקריטי בעתיד במועדון. ואולם, במקביל הוכנס סעיף ערמומי לפיו ירד סעיף השחרור של הכוכב מ-90 מיליון יורו ל-18 מיליון בלבד אם לא קיבל מספר מסוים של דקות ומשחקים במשך העונה.

פרה גווארדיולה סוכנו של אוסקר גרסיה ואחיו של פפ גווארדיולה. קובי אליהו
היה קשור אליו. פרה גווארדיולה/קובי אליהו

פפ גרם לו להגיע לבאיירן

מי הסוכן שהגה את הרעיון המבריק? פרה גווארדיולה, אחיו של המאמן. פפ עצמו עמד במכסה הנדרשת בעונת 2011/12, אבל טיטו וילאנובה לא עשה זאת ב-2012/13 – אולי בגלל שמחלת הסרטן לא איפשרה לו להיכנס לדקויות, ואולי פשוט כי לא עודכן על ידי המועדון. זה היה מחדל עצום מבחינת המועדון וטיאגו, שלא היה מרוצה ממעמדו, הפך לסחורה החמה בשוק, במיוחד אחרי החגיגה ביורו 2013 בישראל, כולל שלושער ב-2:4 על איטליה בגמר באיצטדיון טדי.

על הכדור שלקח איתו מירושלים, כתב דויד דה חאה, חברו הטוב של הקשר: "נתראה במנצ'סטר". השוער היה משוכנע שהשדים האדומים יצליחו לשים את ידם על אחד השחקנים החשובים ברשימת ההעברות שלהם. ואולם, גווארדיולה היה עקשן הרבה יותר, ועבורו היה אלקנטרה הרכש המיועד היחיד. "או טיאגו, או אף אחד", הצהיר המאמן כאשר התחיל את העבודה בבאיירן ביולי 2013, והיה נחוש לחזק את הסגל בבן טיפוחיו, תוך כדי פגיעה בהנהלת ברצלונה אותה תיעב ובנשיא סנדרו רוסל. "שחקנים לא ממהרים לעזוב את בארסה, אבל הם רוצים לקבל דקות משחק. טיאגו יכול להיות מספר 6, 8, 10, 11, אולי אפילו 7. הוא שחקן ענק".

טיאגו אלקנטרה שחקן נבחרת ספרד הצעירה, גמר יורו 2013. קובי אליהו
קיבל הבטחה. טיאגו ביורו הצעירות/קובי אליהו

פפ לא סמך עליו עד הסוף

אז הבחירה בין גווארדיולה לדייויד מויס היתה פשוטה עבור טיאגו, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. פציעות קשות וחוסר מזל קיצוני הרסו לחלוטין את השנתיים הראשונות של הקשר עם גווארדיולה במינכן. ניתן להניח כי בנסיבות אחרות הרומן הזה היה מצליח הרבה יותר, אבל במבחן התוצאה משהו בסיסי מאוד נשבר ביחסים דווקא בשנה השלישית אשתקד. פפ, המכור לשינויים תכופים במערכים, סירב לתת לטיאגו המשכיות בהרכב. הספרדי-ברזילאי פתח ב-16 משחקי בונדסליגה בלבד, והוזז בין העמדות המגוונות עליהן דיבר גווארדיולה מלכתחילה. זה לא היה אידיאלי, והעלבון הגדול הגיע דווקא בליגת האלופות.

בשני משחקי הבית החשובים ביותר בליגת האלופות בעונה שעברה, נותר טיאגו על הספסל. בגומלין שמינית הגמר מול יובנטוס, כאשר באיירן היתה על סף הדחה, הוא צפה במתרחש מהקווים. רק אחרי השוויון הדרמטי בזמן פציעות, נכנס הקשר בדקה ה-101 בהארכה, והבקיע מיד את שער הניצחון. הלקח לא נלמד לקראת הגומלין מול אתלטיקו מדריד בחצי הגמר. טיאגו, שהוחלף אחרי 70 דקות בוויסנטה קלדרון, לא שותף הפעם כלל, בעוד גווארדיולה משתמש בחילוף אחד בלבד.

בשלב ההוא, ההודעה על עזיבתו הצפויה של ברצלונה פורסמה כבר מזמן, והיו שהעריכו כי טיאגו ילך שוב עם מאמנו. לקשר היו תוכניות אחרות לגמרי. עוד במהלך העונה שעברה הוא הצהיר: "אם הייתי רוצה לעבור, לא הייתי מאריך את החוזה עד 2019. השמועות לא משפיעות עלי, אני יודע שהתקשורת תמשיך להפיץ אותן". הם המשיכו. בספרד נטען בתוקף, גם בעיתונים המכובדים ביותר, שגווארדיולה נחוש להביא את טיאגו למנצ'סטר סיטי. מבחינת הקשר, זה לא היה רלוונטי. הוא החליט לחתוך עם האיש אותו הגדיר לא פעם כ"דמות אבהית".

טיאגו אלקנטרה, באיירן מינכן, עם קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
פורח תחתיו. עם אנצ'לוטי/GettyImages

באנקר בהרכב לראשונה בחייו

בעצם, הוא חתך את הקשר לכל משפחת גווארדיולה. באוגוסט האחרון, הפסיק טיאגו את ההתקשרות עם פרה גווארדיולה, ומאז מייצג אותו אביו, כוכב העבר הברזילאי מאזיניו. השינוי הגדול הזה היה סמלי במיוחד בתחילת העבודה עם אנצ'לוטי, כי הרי טיאגו נולד בדרום איטליה, שם שיחק אביו במדי לצ'ה. הוא הגיח לאוויר העולם ב-11 באפריל 1991. ארבעה ימים קודם לכן, הובסה הקבוצה של מאזיניו על ידי מילאן 3:0. מסתבר, אם כך, שאנצ'לוטי היה בסביבה ממש לפני הלידה, והמעגל הזה נסגר במינכן. האב והבן החליטו שהם לא עוזבים לשום מקום, וזה היה הצעד הנכון. אצל המאמן הנוכחי, מקומו של טיאגו במרכז המגרש מובטח לחלוטין. לראשונה בחייו, הוא הבאנקר בהרכב. הגיע הזמן!

מובן שלא הכל חלק בתחילת הקדנציה של אנצ'לוטי במינכן, ויש ביקורת לא מבוטלת על כך שהגישה הרכה שלו מביאה לשאננות בסגל. יש הטוענים כי באיירן פחות טובה העונה בהשוואה לעידן גווארדיולה, ואת הסיכומים ניתן יהיה לערוך רק בהמשך. אולם כבר עכשיו אפשר להצהיר כי טיאגו הרוויח מהשינוי על הקווים. באופן פרדוקסלי ואבסורדי, הוא נהנה הרבה יותר עם אנצ'לוטי מאשר עם גווארדיולה, ואתמול הגיע החיבור הזה לשיא חדש. "היה לטיאגו משחק מושלם", אמר האיטלקי אחרי החגיגה מול ארסנל האומללה.

שחקן העבר מאזיניו במדי סלטה ויגו. GettyImages
לקח את העניינים לידיים. מאזיניו/GettyImages

האם ברצלונה תחזיר אותו?

גם בנבחרת הרוויח טיאגו בגדול משינוי המאמן. ויסנטה דל בוסקה לא ספר את הקשר, אבל ג'ולן לופטגי מכיר אותו לעומק מהתקופה המשותפת בנבחרות הצעירות, כולל הזכייה ביורו 2013 בישראל עם השלושער ההוא בטדי. אז עכשיו טיאגו קיבל כוכב באיירן גם את חולצת ההרכב במדים הלאומיים, וכך אולי יצליח להצדיק לבסוף את הבחירה בספרד על פני ברזיל, אשר תמנע ממנו לשתף פעולה עם אחיו על הבמה הבינלאומית.

בעצם, הם יכולים לשחק ביחד רק בברצלונה, וכאן יש למאזיניו בשורה עבור הקטלונים. ביולי, עוד לפני שהפך באופן רשמי לסוכנו, טען קשר העבר: "אני מקווה שטיאגו יחזור יום אחד לבארסה. הוא שחקן עם DNA של ברצלונה, ובכדורגל הכל אפשרי. דלתות תמיד יכולות להיפתח, ומי יודע – אולי שני הבנים שלי ישחקו זה ליד זה". אחרי הפיאסקו בפריס, האמירה הזו רלוונטית מתמיד. בקאמפ נואו מפנימים יותר מתמיד את גודל הפספוס, ולא כדאי לפסול אפשרות למאמץ עליון להשיב את "היורש של צ'אבי" הביתה. אחרי הכל, גווארדיולה כבר לא שם, והאיש שיחליף את לואיס אנריקה עשוי לתת לטיאגו את הביטחון וחופש הפעולה שהוא מקבל אצל אנצ'לוטי. ימים יגידו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully