וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו גאודלוק: "הם פייבוריטים? אל תגידו לי את החרא הזה"

גארד מכבי תל אביב לא מוכן לשמוע שירושלים מגיעה עדיפה לגמר הגביע (חמישי, 21:00, ספורט 5), קווינסי מילר שוב לא בסגל הצהוב. פיאניג'אני: "מצחיק להגיד שמכבי אנדרדוג"

קובי אליהו

גמר גביע המדינה בכדורסל לעונת 2016/17 ייערך מחר (חמישי, 21:00, ספורט5) בארנה בירושלים ויפגיש את מחזיקת הגביע בשבע השנים האחרונות, מכבי תל אביב, עם הפועל ירושלים. אם מכבי תל אביב תשלים זכייה שמינית ברציפות היא תעלה את מניין גביעי המדינה שלה ל-44, כשמחר יהיה זה הגמר ה-49 של הצהובים. הפעם האחרונה בה הפסידו בגמר גביע היה בשנת 2008, בזכייה האחרונה של הפועל ירושלים שתחפש מחר את הגביע החמישי שלה ב-12 גמרים. שתי הקבוצות נפגשו העונה שלוש פעמים, כשירושלים מנצחת בגמר גביע ווינר ובמשחק הליגה שנערך ביניהן לפני כשבועיים בארנה, ואילו מכבי תל אביב מנצחת במשחק דרמטי ביד אליהו בסיבוב הראשון.

מי שיעניק את גביע המדינה הוא הנשיא רובי ריבלין, ואת התקווה לפני המשחק ישיר הזמר חנן בן-ארי. איגוד הכדורסל הגיע לסיכום עם רכבת ישראל שבסיום המשחק תצא רכבת מתחנת מלחה הסמוכה לארנה לתחנת תל אביב מרכז בשיטת מלא וסע.

מאמן מכבי תל אביב איינארס בגאצקיס, מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. קובי אליהו
המאמנים מוכנים לקרב על התואר/קובי אליהו

בעיצומה של אחת העונות הגרועות בתולדותיה, מגיעה מכבי תל אביב לגמר גביע המדינה אחרי ניצחון לא פשוט בחצי הגמר על מכבי אשדוד, מספר ימים אחרי הניצחון הדחוק על באסקוניה ביורוליג. דווין סמית' שוב נכלל בסגל על חשבון קווינסי מילר. מי שיכול להשלים זכייה עשירית ברציפות בגביע המדינה, שתיים עם ירושלים ושמונה עם מכבי תל אביב, הוא הקפטן גיא פניני. ההערכות הן שלמעלה מ-3,000 צהובים יגיעו למשחק הגמר.

אנדרו גאודלוק דיבר לפני מסיבת העיתונאים והתייחס לאמארה סטודמאייר: "היה לו משחק ממש טוב נגדנו בפעם שעברה. הוא הסתדר עם כולם וקלע מכל טווח, הוסיף חסימות. הוא עשה הכול. מחר ננסה להחליף עליו שמירות, לגרום לו לחשוב יותר ולשחק מהר יותר, להוציא לו את הכדור מהיד. אבל יש להם עוד הרבה שחקנים חזקים מאוד. טרנס קינזי שיחק מצוין במשחק האחרון, גם קרטיס ג'רלס ודייסון. זה משחק קשה, אבל אני לא מודאג. אני אהיה מטרה, אבל זה לא חדש. גם ביורוליג זה ככה. אנחנו נגד קבוצה פיזית והם פיזיים. זה מה שהקהל רוצה לראות וזה הכדורסל שרוצים לראות".

כשנשאל האם הפועל ירושלים תהיה פייבוריטית אמר גאודלוק: "ממש לא, נמאס לי לשמוע את זה, אני לא רוצה שמישהו יגיד לי, אם מישהו רוצה להגיד את זה, שלא יגיד לי את זה. תשמרו את זה לעצמכם. שמרו את זה לעצמכם. אני לא רוצה לשמוע את החרא הזה". אנחנו חייבים לשחק בשביל האוהדים שלנו, חייבים לזכות בגביע. אנחנו צריכים להראות למה אנחנו לובשים את הגופייה הזו עלינו. יהיה הרבה יותר טוב לנצח במשחק חוץ, כשהקהל של היריבה זורק דברים ומשתולל. זה הניצחון הכי טוב בשבילי. עשיתי את זה בעבר, זה מרגיש נהדר. הרבה יותר טוב מאשר להפסיד פה ושקונפטי יירד מהגג והם יחגגו. אני לא רוצה לראות את זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב גיא פניני, שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. קובי אליהו
לא מעט זכיות בין השניים הללו/קובי אליהו

איינארס בגאצקיס: "המפגשים הקודמים לא משנים, כל משחק הוא שונה. אי אפשר לנצח בלי הגנה חזקה, אבל אם נחמיץ זריקות פניות אין לנו סיכוי. השחקנים מנוסים, הם יודעים איך לשחק ואיך להשתמש בסיטואציה. אנחנו יכולים לשנות דברים קטנים, אבל נצטרך להילחם על כדור ולהיות אגרסיביים. ירושלים מרגישה בבית בארנה, אבל יש תואר להשיג. השאלה על הרבע השלישי חוזרת על עצמה, אנחנו מנסים לתקן. יש הרבה סיבות לנפילה שלנו ואנחנו מנסים לטפל בזה, אפשר לראות שכל משחק זה הולך ומשתפר. מה שחשוב זה עקביות ומשמעת".

הקפטן גיא פניני: "כל תואר בשבילנו זה משהו שבוער לנו, לא משנה באיזו עונה - טובה או פחות. נכון שבעונה פחות טובה כמו השנה זה יהיה פוש מנטלי להמשך העונה, ייתן קצת חזרה לקהל ולהנהלה, וגם לנו השחקנים שעבדנו קשה כל העונה. מכבי תלך אביב בחיים לא תהיה אנדרדוג בישראל, אבל אנחנו גם לא פייבוריטים. שתי הקבוצות מגיעות עם הקהל שלהן, זה 50:50, זה גמר. תואר זה מעל הכול".

איינארס בגאצקיס, גיא פניני, מכבי תל אביב, סימונה פיאניג'אני, יותם הלפרין, הפועל ירושלים. קובי אליהו
התמונה המסורתית עם הגביע/קובי אליהו

הפועל ירושלים, שמחפשת גביע ראשון אחרי תשע שנים, יודעת שלפחות בכל הנוגע לזהות המאמן, היא מחזיקה באדם הנכון. סימונה פיאניג'אני מעולם לא הפסיד בגמר גביע, או ליתר דיוק - מעולם לא הפסיד תואר מקומי, כשזכה בארבעה גביעים באיטליה עם סיינה וגביע נוסף עם פנרבחצ'ה/אולקר לפני ארבע שנים. ירושלים מגיעה למשחק לאחר שהייתה רחוקה מלהרשים בחצי הגמר נגד הפועל חולון, אבל קיבלה משחק גדול מטרנס קינזי, שהופיע להתמודדות כשהוא לא כשיר לחלוטין. האדומים יקוו להמשיך את התקופה הטובה שעוברת עליהם, והם יודעים שכדי לעצור את הבצורת בזכיות בגביע הם יצטרכו לקבל יותר מקרטיס ג'רלס ויותם הלפרין שרשמו יום חלש נגד חולון. היחידים בין שחקני ירושלים שזכו בגביעים בישראל הם ליאור אליהו ויותם הלפרין - כל אחד מהם זכה בארבעה גביעים במדי מכבי תל אביב. לירושלים צפוי להיות רוב ביציעים מחר, כשההערכות מדברות על כ-6,000 אדומים. שון ג'ונס, מאליק היירסטון ובריאן רנדל לא בסגל.

ליאור אליהו: "למדנו שאין פייבוריטים. במשחק אחד מבחינתי אין פייבוריטים ולא משנה אם זה מכבי, חולון או חיפה. אנחנו יודעים שתהיה פה מחר אווירה מדהימה ואני מאמין שיהיה רוב אדום מחר. אנחנו צריכים את הרוב האדום הזה, הם מלווים אותנו כל העונה ונותנים לנו הרבה נקודות זכות. אנחנו מכירים כמובן את מכבי, שיחקנו נגדם כבר שלוש פעמים, אנחנו רואים אותם, יודעים את היתרונות והחסרונות שלהם. אנחנו צריכים לבוא מרוכזים מאוד כדי לנצח.

"מה יכריע את המשחק? מן הסתם תהיה התרגשות גדולה. אחרי כמה דקות הדברים משתחררים. אני לא מאלה שאומרים שמי שירצה יותר, ינצח כי אני לא מאמין שאחת הקבוצות לא תרצה לנצח. מי שתהיה מרוכזת יותר וקרת רוח יותר, תנצח. לניצחון שלנו לפני שבוע וחצי אין שום חשיבות לקראת המשחק הזה. אנחנו לוקחים הכול בחשבון. יש חשיבות מבחינה מקצועית למשחק הקודם, בגלל אמארה. אנחנו לא מתייחסים לזה, אנחנו מתרכזים בעצמנו. נגיב להתנהגות שלהם, כמו שהם יגיבו לשלנו. יהיה מעניין, יהיה פיקנטי".

מנהל מקצועי מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. קובי אליהו
ניקולה וויצ'יץ' באימון/קובי אליהו

סימונה פיאניג'אני: "הסיכויים הם 50:50, השחקנים אוהבים לשחק פה. אי אפשר לצפות מה יהיה במשחק, הכול יכול להשתנות במשחק מהסוג הזה. צריך להתכונן גם לשחקנים שלא היו טובים במשחק הקודם. אנחנו גאים להיות פה, נצטרך לקרוא את המשחק. אם למשל הגבוהים ייכנסו לבעיית עבירות אולי נצטרך לשחק עם נמוכים, הכול לפי מה שיקרה.

"מכבי אנדרדוג? הם מוליכים את הליגה, הם זכו שבע שנים ברציפות, הם קבוצת יורוליג, יש להם שחקנים שנחו ויגיעו טריים. אין שום סיבה להגיד שהם האנדרדוג. זה מצחיק אותי. השחקנים שלהם כבר ראו ומוכנים להכול. גמר זה גמר".

הקפטן יותם הלפרין: "לשחק בבית מבחינתו יכול ללכת לשני הכיווונים. אין ספק שאנחנו אוהבים לשחק פה וניצחנו פה משחקים גדולים, אבל זה יהיה טיפה שונה, הקהל לא יהיה רק שלנו. למשחק שהיה לפני שבוע אין קשר למפגש של מחר, המשחק יכול להתפתח לכל מיני כיוונים. מי שישתחרר יותר מהר מהלחץ יצליח לקחת את המושכות במשחק. קשה להעריך מה יהיה מחר. זה מפגש רביעי בחמישה חודשים, לא יהיו הרבה הפתעות, מכירים אחד את השני. בסופו של דבר, זה כל אחד בפני עצמו, הוכחנו כבר במשחקים חשובים העונה שאנחנו עומדים בלחץ. אנחנו נמצאים בפוזיציה הרבה יותר טובה, אמנם היו לנו כמה ירידות אבל לאורך העונה כולה יש גרף עלייה במשחק שלנו. אנחנו לא משחקים מושלם, אבל יש גרף שיפור ובמשחק אחד כל כך הרבה אספקטים קטנים יכולים לקבוע מה יהיה".

איינארס בגאצקיס/קובי אליהו
אמארה סטודמאייר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully