וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור כפול: על הגעתו המפתיעה של רן בן שמעון למ.ס אשדוד

15.2.2017 / 9:44

השיחה מבית הסוהר, הפנטזיה של בן זקן והלקח של בן שמעון. יניב טוכמן עם הסיפורים מאחורי מינוי הבזק: המוניטין הפגוע של רב"ש, החשש הגדול של אשדוד וקבלת הפנים של הקהל

מאמן בית"ר ירושלים רן בן שמעון. ברני ארדוב
הבין שהוא חייב לשקם את המוניטין. רן בן שמעון/ברני ארדוב

ספק אם רן בן שמעון יכול היה לזהות את המספר שהופיע לו על צג הסלולרי אתמול קצת אחרי השעה 16.00. על הקו היה ג'קי בן זקן מבית הסוהר חרמון. כבר שנים בן זקן חולם להנחית במ.ס. אשדוד אחד מהשניים, גיא לוזון או רן בן שמעון. ספק אם גם הוא עוד האמין שיוכל לעשות את זה אחרי שלוזון עבר לאירופה וחזר להפועל תל אביב ובן שמעון הלך לבית"ר ירושלים.

הקריירה של שניהם לא השיקה עם מועדון בסדר הגודל של אשדוד, אבל בן זקן לא התייאש. ביום ראשון בלילה, אחרי ההפסד של מ.ס. אשדוד להפועל תל אביב, גמלה בלבו ההחלטה שצריך לבצע זעזוע. לוזון ובן שמעון היו פנויים. אלא שהראשון כבר קיבל מסרים ברורים שיש לו סיכוי לחתום במכבי חיפה ולכן לא היה שווה אפילו לפנות אליו. מנגד, הקריירה של בן שמעון נקטעה עם הפיטורים מבית"ר והוא היה צריך להחליט האם הוא יושב בבית עד סוף העונה או חוזר מהר לאמן, תוך הבנה שאחרי שלא הוכיח את עצמו במועדונים הגדולים, הוא חייב לעצמו סוג של שיקום והחזרת המוניטין.

בן זקן לא היה צריך יותר מדי כדי לשכנע את בן שמעון. ההיכרות ביניהם מתפרשת על פני לא מעט שנים. מאז הקמת האקדמיה באשדוד, בן שמעון הגיע שלוש פעמים לתת הרצאות למאמנים ולשחקנים המצטיינים במחלקת הנוער של אשדוד. מעולם לא ביקש על כך תמורה. בן זקן שנכח באחת ההרצאות אהב לשמוע את הניתוחים ואת המסרים. הוא יודע שהוא רוצה להנחית יום אחד את בן שמעון במועדון, אך כאמור ספק אם האמין שזה יקרה כשבן שמעון החל לקפץ בין מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והעונה גם בית"ר ירושלים. "גיא לוזון ורן בן שמעון זו סוג של פנטזיה עבור ג'קי", אמרו אמש במ.ס. אשדוד. "כבר הרבה שנים שהוא דיבר על שניהם וקיווה שיום אחד יביא אחד מהם למועדון והנה זה סוף סוף הצליח לו".

עוד בנושא

רן בן שמעון מונה במפתיע למאמן מ.ס אשדוד
לוזון לשחקני מכבי חיפה: "כולכם מתחילים מאפס"
טוטו תמוז הפצוע עדיין בספק לבית"ר ירושלים

ג'קי בן זקן נכנס לכלא. אדריאן הרבשטיין
"סוף סוף זה הצליח לו". ג'קי בן זקן/אדריאן הרבשטיין

הסיכום העקרוני בין בן זקן לבן שמעון נסגר תוך כמה דקות ובן שמעון נסע לאשדוד כדי להיפגש עם רוני אוואט. בן זקן יכול היה להזיז את המאמן ולשנע אותו למחלקה אחרת במועדון או הביתה, אבל הוא זכר לו את השנים שאוואט עבד במחלקת הנוער ובמיוחד את העונה שעברה כשאוואט הוזז מעמדת עוזר המאמן של אייל לחמן לעמדת המאמן הראשי והוביל את אשדוד לחזרה מהירה לליגת העל אחרי עונה אחת בלבד בלאומית. אוואט הסכים מייד לשמש כעוזרו של בן שמעון. "אני איש המערכת, ג'קי", אמר לבן זקן. "מה שיותר חשוב כרגע זה שאשדוד תישאר בליגה ואם אתה רוצה שאני אשאר ואעזור לרן, אני נשאר".

בן זקן גם היה צריך לסגור עניינים עם יוסי מזרחי. אחת הסיבות בגללן החליט להביא את בן שמעון היא העובדה שמזרחי לא ממש רצה לחזור לאמן. תפקיד המנהל המקצועי שמתערב בקבוצה הבוגרת עד רמת האימון והאסיפה היה בדיוק התפקיד שנתפר בשלב הזה של הקריירה שלו למידותיו. "אם ג'קי היה יודע שיוסי רוצה לאמן בכל הכוח, לא בטוח שהוא היה פונה לרן בן שמעון", טענו אמש בסביבתו של בן זקן. "אבל יוסי אמר מהיום שהוא חזר למערכת שהוא מעדיף לא לאמן. יוסי גם לא האמין שצריך להזיז את רוני מהתפקיד ולכן היה עדיף שג'קי יפנה למישהו כמו רן. יוסי הסכים לגמרי עם המינוי של רן וחשב שג'קי בחר את האדם הנכון".

עם הגעתו של בן שמעון, העבודה של מזרחי עם הבוגרים תסתיים. אתמול באימון הוא כנראה הריח שמשהו קורה ולא קם מהכיסא. גם באסיפה הקצרה שהעביר אוואט וגם באימון מזרחי לא התערב. מזרחי יתרכז מעתה בעבודה יותר כללית ובטיפול המקצועי של מחלקת הנוער. יש לו חוזה לעוד שנתיים חוץ מהעונה הזו והוא יצטרך להחליט עד סוף העונה האם מתאים לו להמשיך בצורה הזו או שהוא מעדיף לחזור לאמן בוגרים, התפקיד אותו מילא לאורך שנים ארוכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מ.ס. אשדוד גידי קינדה עם המאמן רוני אוואט. ברני ארדוב
"אני איש של המערכת". רוני אוואט/ברני ארדוב

בן שמעון יגיע היום אחר הצהריים לאימון הראשון שלו במ.ס. אשדוד, ויוצג במסיבת עיתונאים ב-16:45 (שידור חי בוואלה! ספורט). קרוב לוודאי שמספר אוהדים יגיעו לקבל אותו. בעיקר אלה שדרשו שלשום מאוואט במכתב ששיגרו אליו בווטסאפ להתפטר. "בוא נגיד שרן ימצא שאשדוד היא הרבה יותר קרית שמונה מבית"ר ירושלים או הפועל תל אביב", אמרו הבוקר גורמים בקבוצה. "הרי אומרים שרן לא הצליח להביא לקבוצה גדולה את היתרונות שלו כמאמן. באשדוד יהיה לו מאוד קל כי הוא ימצא מערכת שיודעת לחיות בשלום גם עם מאמנים מהסוג שלו".

לפני שנתיים בן זקן הלך עם ניר קלינגר עד הסוף. הוא לא האמין לרגע שזה יסתיים בירידת ליגה אבל בכל זאת החליט לא לפטר את המאמן ולמנות אחר תחתיו. "כנראה שג'קי הפנים גם את הלקח ההוא", אומרים במועדון. "קשה לג'קי לפטר אנשים ועובדה שגם את רוני אוואט הוא השאיר, אבל הוא הבין שהוא לא יכול לרדת ליגה פעמיים תוך שנתיים. גם הזרים שהובאו בינואר חלשים אפילו שהמועדון משלם להם משכורות מאוד גבוהות ולכן צריך היה להכניס את היד לכיס ולהביא מישהו הרבה יותר מבטיח לעמדת המאמן".

ובן שמעון? גם הוא לקח סיכון. אשדוד נמצאת במומנטום שלילי והיא אחת המועמדות הוודאיות לרדת ליגה. אם אחרי חוסר ההצלחה בבית"ר ירושלים, תגיע גם נשירת ליגה עם אשדוד, יהיה לו מאוד קשה להתרומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully