וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 96: אגנס קלטי הוכתרה לכלת פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף

זוכת 10 מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים וחברה בהיכל התהילה זכתה לכבוד מיוחד. בהחלטה נכתב: "אישה פורצת דרך, מנהיגה ודמות לחיקוי בעולם. קלטי עדיין נחשבת לאחת הגדולות בהיסטוריה"

אגנס קלטי מתעמלת לשעבר. GettyImages
מגיע לה. אגנס קלטי/GettyImages

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף, אגנס קלטי. השר אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של יעל ארד, ולצידה חברי הועדה רון בולוטין, מירי נבו וגור שלף כאשר בנט בירך את אגנס קלטי על הישגיה המרשימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנגס קלטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנימוקי ועדת הפרס ציינו: "אגנס (אגי) קלטי, בת ה- 96, זוכת 10 מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים, באולימפיאדות הלסינקי 52' ומלבורן 56' ונבחרה להיכל התהילה העולמי של הענף. קלטי ילידת הונגריה, ניצולת שואה, שעלתה לישראל בשנת 1957 למשחקי המכביה. אישה יחידה במינה, עוצמתית ומבריקה. אישה פורצת דרך, מנהיגה ודמות לחיקוי בקרב כל תלמידותיה בארץ ובעולם, שעשתה היסטוריה וחיה בינינו. מוערכת עד מאוד בעולם ובקהילות הספורט לדורותיו ועדיין נחשבת לאחת המתעמלות הגדולות בהיסטוריה של ענף התעמלות המכשירים".

עוד כתבו בהחלטה כי: "אגנס קלטי הינה ממקימי ענף ההתעמלות בישראל, היא הובילה את הענף למעלה מיובל שנים. אימנה מתעמלות ומתעמלים והדריכה דורות של מאמנים ומאמנות, אלופים ואלופות לאורך השנים. החינוך לספורט והנחלתו לדור הצעיר היה אחד הערכים החשובים עבור אגנס קלטי, לכן פנתה למערך הכשרת מורים לחינוך הגופני בבתי הספר. גם שם, בנחישות ובעקשנות, הציבה רף גבוה במיוחד למורים העתידיים לחינוך גופני כיסוד בהקניית הרגלים נכונים בתחומים שונים לדורות הבאים. האחריות האישית והמשמעת העצמית היו נר לרגליה".

  • עוד באותו נושא:
  • אגנס קלטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully