וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תירוצים: על המבחן הראשון של גיא לוזון במכבי חיפה

14.2.2017 / 9:45

גם בקבוצה מוכה שנגררה למינוי שלו, גיא לוזון יצטרך להוכיח שהוא מאמן גדול באמת. חמי אוזן סוגר מחזור עם המבחן האמיתי הראשון בקריירה של מאמן מכבי חיפה החדש, התיקון ההיסטורי של ברק יצחקי והגמילה של קבוצת ניסנוב

שלומי גבאי

Like

היה משהו מאוד מעליב ולא נכון באופן שבו התייחסו ראשי ואוהדי מכבי תל אביב למעבר אפשרי של ברק יצחקי לבית"ר ירושלים בתחילת העונה. בסופו של דבר המעבר נמנע, אבל היחס בכל הפרשה ליצחקי היה כמו לשומן שהגוף לא מעוניין בו. כמו שחקן שהפך להיות עול על המועדון, כמו סוס שרק שוכב ואוכל באורווה ואין בו שום תועלת.

לא משנה כיצד הגיע יצחקי לתדמית הזו ומי אשם בכך, זה לחלוטין לא היה הוגן. היום כולם יכולים לראות שמה שקרה עם יצחקי בשנים האחרונות היה קודם כל פספוס של מאמנים (וחוסר מזל של פציעות), שאפשר לקבל ממנו הרבה יותר, אבל גם בקיץ היה עצוב לראות כיצד אוהדי מכבי תל אביב שוכחים לתת ליצחקי את הכבוד הבסיסי: מדובר באחד משחקני הרכש הכי חשובים בעידן מיטש גולדהאר. אולי לא כמו זהבי, אבל לחלוטין חוליה משמעותית בתהליך שהעביר את מכבי תל אביב מקבוצה לוזרית ומביכה למועדון ווינר ומצליח.

ולו רק בשביל שהזיכרון ההיסטורי החשוב הזה יישמר, כיף לראות את ברק יצחקי חוזר להיות שחקן משפיע ותורם במכבי תל אביב. מגיע לו. מגיע לסיפור שלו. אחרי הכל, מדובר באחד מהכדורגלנים הכי טובים בדורנו. אחד שהצליח בשני מועדונים גדולים ושרד תלאות ענקיות. את ההיסטוריה המודרנית של מכבי תל אביב אי אפשר יהיה להבין באמת בלי אותו מעבר דרמטי שלו, מתחת לאפה של הפועל תל אביב. כן, נכון, קצת כמו בסיפור של זהבי. אם יצחקי ימשיך כך, אף אחד לא ישכח את החלק שלו בהיסטוריה.

עוד בנושא

ג'ורדי קרויף הבהיר את דבריו על מכבי פתח תקוה
במכבי חיפה מרוצים ממינוי לוזון, אלירן עטר יחזור לחייך?
סופית: לא אושרה ארכה, לוזון מחוץ לוואד הפועל של אופ"א

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. ברני ארדוב
אם ימשיך כך, אף אחד לא ישכח את החלק שלו בהיסטוריה. ברק יצחקי/ברני ארדוב

Share

לפני מספר שבועות ראשי מכבי חיפה התייחסו בביטול לאפשרות שגיא לוזון יגיע לקבוצה. לוזון עזב באותם ימים את הפועל תל אביב, השמועות על מועמדותו הלכו והתעצמו לאור היכולת המדרדרת של מכבי חיפה, אבל ראשי המועדון החבוט זלזלו בכלל באופציה הזו. לוזון בכלל לא מועמד, הדפו את כל מי שפנה אליהם.

האזכור הזה חשוב כדי להבין עד כמה מכבי חיפה הוא מועדון נגרר, מועדון ללא תכנית רצינית ועקבית. במקום להתכונן לאפשרות הזו מבעוד מועד, מכבי חיפה הביאה את עצמה למצב שבו המציאות מכתיבה לה את התכניות. כאילו שאי אפשר היה לדעת לפני כן שיש בעיה עם רנה מולנסטיין, הירוקים חיכו להפסד צורב נוסף כדי להרוס כמעט הכל ולנסות לבנות מחדש בטיימינג הכי מביך שיש.

כל זה לא עושה הנחה לגיא לוזון. מאמן גדול באמת משנה מצבים כאלה, מאמן גדול באמת לא נמס בסיטואציה הזו, ולוזון יצטרך להוכיח במכבי חיפה שהוא כזה. זו הפעם הראשונה בקריירה שלוזון ייבחן באופן מלא. זו הפעם הראשונה בקריירה שהוא צריך להוביל מועדון במימדים שלו למאבק על התואר. בבלגיה אף אחד לא ציפה ממנו. בישראל מעולם לא היתה לו הזדמנות אמיתית. לוזון הפך להיות מאמן של הבלחות. של רגעים שבהם אתם אומר שיש בו משהו מיוחד. אבל אז משהו קורה.

עכשיו, במכבי חיפה, הוא לא יוכל להתחמק יותר מהשאלה הזו. אם הוא רוצה באמת להיות מאמן ברמה הגבוהה ביותר, זה הזמן שלו להביא קבלות על נייר. מכבי חיפה היא המבחן המושלם עבורו: מועדון לחוץ, מועדון גדול, מועדון עמוס בבעיות, מועדון שמצפה כבר לאיש שיבוא ויפתור את כל הדילמות המעיקות עליו, מועדון עם לא מעט שחקנים מצוינים שמצפים שמישהו יבוא ויעשה מהם קבוצה וייצוק בהם גאווה וזהות ברורה.

האם לוזון מסוגל להיות מאמן גדול על מלא – שזה לעמוד בכל הדרישות האלה? גם במצב של מכבי חיפה, זה יהיה מבחן אמיתי עבורו. לא יהיו הנחות. מאמנים גדולים עושים את ההבדל דווקא בסיטואציות האלה. התגובה שלהם היא הדרך לבדל את עצמם מכל האחרים שכשלו לפניהם. לא סתם הם כשלו. הם כשלו כי היה חסר להם משהו משלל האתגרים שהוצגו קודם ללוזון. למכבי חיפה הנוכחית יש שחקנים פחות טובים ממכבי תל אביב והפועל באר שבע, אבל עדיין חלק מהשחקנים בירוק הם מצוינים. רק מישהו שייתן יתרון כלשהו בעמדת המאמן יוכל לחפות על הפער הזה. האם לוזון מסוגל באמת להיות מאמן שהוא יתרון? הגענו לרגע שיגדיר את הקריירה שלו.

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
הגענו לרגע שיגדיר את הקריירה שלו. גיא לוזון/שלומי גבאי

Comment

מוקדם מדי, חלקי מדי, ועדיין – קשה שלא לשים לב לתכונה אחת טובה וחשובה מאוד בקבוצת הבעלות החדשה על הפועל תל אביב. הם בדיוק ההיפך מכל ההוזים, הבזבזנים, החנפנים והקשקשנים שניהלו קודם את המועדון. האם הם האנשים שייקחו את הפועל תל אביב לעבר אופק חדש? קשה מאוד לדעת עכשיו. אבל הם לחלוטין המנהלים שמאפשרים למועדון הזה להסתכל לעבר האופק הזה ולא לשגות בו.

לא, לא שכחנו. כל הסיפור נולד בחטא. קבוצת מנהלים שהיתה חלק מהבעלות הקודמת על המועדון קיבלה את החברה אחרי שהלכו להקפאת הליכים. לא, לא שכחנו, איך הפועל תל אביב נהנתה במשך שנים מיתרון ספורטיבי ללא שום כיסוי כלכלי. ולא, אנחנו לא שוכחים שאולי בליגה מעט יותר רצינית עם תחתית קצת יותר רצינית כל זה היה נראה הרבה יותר קשה.

ועדיין, למרות הזהירות המתבקשת ולמרות הזיכרונות הקשים, השוני בין קבוצת ניסנוב לכל אלו שהיו שם לפניה הוא משהו להיאחז בו. כל מה שהפיל את הפועל תל אביב בשנים האחרונות הם אנשים שלא היו מוכנים להיות קשורים למציאות. קבוצת ניסינוב היא בדיוק להיפך. היא קשה עם ספקים, היא קשה עם שחקנים, היא קשה עם מאמנים וכל שקל שיוצא שם מחייב דיון ואחריות.

כתבנו כאן בפעם הקודמת שאם הפועל תל אביב לא תישאר בליגה זה יהיה כישלון למרות כל מה שהיא עברה. אבל גם אם זה לא יקרה, הגמילה שעוברת קבוצת ניסנוב להפועל תל אביב מהזיות ובזבזנות – היא צעד חשוב לא פחות בדרך להבראה.

חאתם עבד אלחמיד (מימין) עם קרלו ברוצ'יץ' שחקני מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
ירידה נוספת השנה תיתן סטירה אמיתית לכל מי שמאמין בפרויקט/ברני ארדוב

המחזור הבא: מ.ס אשדוד – בני סכנין

ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, אפשר בהחלט כבר לקבוע – מ.ס אשדוד שחזרה אלינו השנה נשארה אותה קבוצה נאיבית. עם שחקני בית כנועים שחייבים לידם שחקן רכש דומיננטי כמו שי הולצמן בזמנו כדי לא להתרסק. בפעם הקודמת שהמועדון הזה ירד ליגה הוא התאושש די מהר, אבל ירידה נוספת השנה תיתן סטירה אמיתית לכל מי שמאמין בפרויקט. אשדוד יכולה להפוך בסיטואציה כזו ממועדון של שחקני בית ששורד שנים בבינוניות של ליגת העל, לקבוצת נדנדה מסכנה באמת. מה שהתאים בעבר כבר לא מספיק יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully