וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון הוצג: "אני לא בובה או חפץ שמעבירים ממקום למקום"

14.2.2017 / 11:10

המאמן, שחתם לעונה וחצי, דיבר לראשונה כמאמן מכבי חיפה: "רציתי להגיע לבית"ר בקיץ, הרגשתי שכעת זה לא נכון לי", "אם הכל היה חלק לא הייתי כאן", "מצווה להיעזר בבעל מקצוע כמו קרלסן"

שלומי גבאי

במכבי חיפה ערכו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה מוצג לראשונה המאמן החדש, גיא לוזון, לאחריה הוא יעביר את אימון הבכורה לקראת המשחק בשבת מול הפועל כפר סבא בצוותא עם עוזרו, אסף נמני. אחרי שיעקב שחר החליט להיפרד מרנה מולנסטיין, הבעלים העדיף לצרף מאמן בחוזה לעונה וחצי ולא כפתרון עד לסיום העונה. שמו של לוזון עלה מיידית כמועמד הישראלי המוביל והוא מונה אחרי שנפגש עם המנכ"ל אסף בן דב והמנהל המקצועי תור כריסטיאן קרלסן כאשר גורמים במועדון העידו כי התרשמו מלוזון.

במקביל, בקבוצה מקווים כי הגעתו של לוזון תרים מנטלית את השחקנים ובפרט את אלירן עטר, ששיחק תחתיו בבני יהודה ומחובר אליו מאוד. אחרי שבמהלך העונה שעברה והעונה נרשמה מתיחות בין עטר לרוני לוי ומולנסטיין, במכבי חיפה מאמינים שהחיבור עם לוזון יחזיר את החלוץ לעניינים. מאוחר יותר הודיעו כי מיק פירסט נותר בצוות המקצועי.

עוד בנושא:

גיא לוזון מונה למאמן מכבי חיפה: "זה אתגר גדול, פסגת הקריירה"
רנה מולנסטיין: "הלחץ הגדול הוא מרכיב מרכזי בחוסר ההצלחה"
מעל סטנוייביץ', מתחת לבלבול: איפה מדורג רנה מולנסטיין מבחינת אחוזי הצלחה?

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
עידן חדש. גיא לוזון/שלומי גבאי

לוזון פתח והצהיר: "לפני שאני חותם במועדון כזה ואחר, אני צריך להיות שלם במאת האחוזים שזו ההחלטה הראשונה. בית"ר ירושלים הוא מועדון ענק, רציתי להגיע אליו בקיץ האחרון וזה לא הסתדר. הרגשתי שכרגע, בזמן הזה, לא נכון לי להגיע לבית"ר. אם הייתי מרגיש את אותו הדבר עם מכבי חיפה, אז גם לכאן לא הייתי מגיע. הייתי צריך להיות שלם במאת האחוזים, אני לא בובה או חפץ שמעבירים ממקום למקום. כזה אני, זה לא אומר שבית"ר ירושלים טובה יותר ממכבי חיפה או מקבוצה אחרת, זה תלוי בהרגשה שלי".

"זה שיש בעיות במועדון זה דבר ודאי", הוסיף המאמן: "אם הכל היה זורם בצורה חלקה, אז לא הייתי מגיע. אם הבחירה היית שלי, אז הייתי מגיע בקיץ אבל לא הכל תלוי בי. אני לא ידוע בוודאות מה הבעיות של מכבי חיפה, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן. ברגע שאני אהיה במועדון אני אדע מה הבעיות בתקווה לפתור אותן מהר. זה לא נכון לנתח את המסקנות שלי בפני התקשורת, לעולם לא אעביר מסרים לשחקנים שלי דרך התקשורת. אני מאמין בקשר ישיר בין מאמן לשחקן, הם ישמעו ממני הכל רק במטרה לשפר ולקדם. לא אצא בהצהרות, המועדון הזה שבע מהצהרות. חשוב לפתור את הבעיות ולהתקדם".

המטרות: "המטרה המיידית היא אחת - לנצח בשבת את הפועל כפר סבא. אחרי מספר ימים של אימונים, נעלה עם ההרכב הכי חזק שיעמוד לרשותנו. נביט רק על המשחק הבא, בלי שום דבר מעבר לזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. לירון מולדובן
העדיף את האתגר בחיפה. טביב/לירון מולדובן

התדמית שדבקה בו: "אני חושב שברוב המקרים שאנשים אומרים עליי דברים כאלה ואחרים, הם לא באמת מכירים אותי. אני לא אחראי למה שאומרים, אני יכול להיות רק אני. אני מבטיח דבר אחד - להביא את עצמי. מאמן הוא חבילה שלמה, זה קודם כל ידע. לרדות, לצעוק ולהעיף שחקנים לא יביא מאמן לשום מקום. שחקנים מעריכים מאמן עם דרך ואמונה שהם יכולים להשתפר תחתיו. מוטיבציה זה שטות, בלי חוקים וכללים אין לנו סיכוי".

על הקהל: "זה מחזיר אותי לתקופה בליאז'. אני חיי מהאתגרים האלה, אני חיי מהדברים האלה. היו לי הרבה הצעות לאמן קבוצות בסדר גדול יותר קטן, גם בבלגיה, גם עכשיו וסרבתי. אני מחפש את הריגוש וצריך את האתגר. בלי הדברים האלה אני מגיע עצוב לעבודה ובצורה הזו אני לא יכול להצליח. אני חיי מהבלאגן".

העבודה המשותפת עם קרלסן: "ברור שיש כאן בסיס טוב, לדעתי. למה עד עתה הוא לא סיפק את התוצאות הדרושות? אין לי תשובה כרגע. כולנו רוצים את הצלחת המועדון, לדבר על שינויים יהיה לא נכון. אפיק את המקסימום ממה שיש, אין זמן לבכות על מה שיש. אני לא גאון ותמיד שמח להיעזר בעוד בעל מקצוע. לשמוע דעה נוסף מאיש מקצוע זו מצווה להיעזר בו".

סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
לא מתעסק בסוכנים. גיא לוזון על דודו דהאן/קובי אליהו

הגישה: "מי שקובע איך משחקים זה אך ורק השחקנים. אין דבר כזה להגיע מהבית עם גישה מסוימת, אפשר לחלום על דבר אחד ובפועל יש דבר אחר. צריך לבוא ולתת את המיטב שלך בכל יום. מה שלא מקובל עליי זה שאוהדים ירגישו שהשחקנים לא נתנו את מאת האחוזים. אין דבר כזה 'היום חייבים לנצח', אלא צריך לתת את מאת האחוזים בכל משחק. האוהדים רוצים לראות שכולם עושים את הכל כדי לתת את מאת האחוזים".

הקשר עם עטר: "בכל מקום היו לי קשרים טובים עם השחקנים שלי, קיבלתי הודעות משחקנים ששיחקו אצלי בבלגיה ואנגליה כשהם גילו שחתמתי במכבי חיפה. אנשים מעריכים כנות ויושר, הקשר שלי עם אלירן הוא נהדר. כשהגעתי לבני יהודה הוא היה עם שבר ברגל, אבל כבר אז ידעתי שיש בו משהו מיוחד. עטר הוא שחקן מוכשר, טיפוס רגיש והוא בחור מאוד מורכב. הקשר שלנו נהדר ויהיה בסדר".

היחסים מול דודו דהאן: "מעולם לא בחרתי הרכב לפי סוכן כזה או אחר. בתקופה שלי בנבחרת האולימפית היו דיבורים על הקשר שלי עם דודו דהאן. אני צריך להיות שלם עם ההחלטות שלי במאת האחוזים. לא מעניין אותי מי הסוכן של שחקן כזה או אחר, אותי מעניינת אך ורק הצלחת הקבוצה".

המגעים עם מכבי חיפה: "כסף מעולם לא הניע אותי. אני רודף אחרי ההצלחה ואיתה מגיע גם הכסף. כדורגל מבחינתי מעולם לא הרגיש לי כמו עבודה, זה תחביב. מעולם לא הרגשתי שעבדתי יום אחד בחיים שלי, אני מגיע בכל יום למתחם האימונים עם חיוך ונהנה מכל רגע. אולי בגלל זה קל לי להתעסק בסכומי כסף כאלה ואחרים".

המשפחה: "הדודים שלי הם אוהדי מכבי חיפה בוודאות. הם תמיד רוצים את ההצלחה שלי".

גיא לוזון עם תור כריסטיאן קרלסן עם אסף בן דב מכבי חיפה. שלומי גבאי
עידן חדש בירוק. גיא לוזון ותור כריסטיאן קרלסן/שלומי גבאי

מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב, סיפר: "המועדון מודה מאוד למאמן היוצא מולנסטיין, הוא היה חלק משמעותי בתהליך שביצענו. התוצאות לא היו כמו שרצינו ואחרי שיחות עמוקות עם רנה הגענו למסקנה שכדי להמשיך את מה שהתחלנו אנחנו צריכים לעשות שינוי. היו לנו פניות ממועמדים רבים, אחת המסקנות של המנהל הספורטיבי הייתה צורך במאמן ישראלי. ישבנו עם גיא מספר פעמים ובסיומן של הפגישות קיבלנו החלטה מהירה שהוא המאמן שלנו עד סיום העונה הבאה, לפחות. אנחנו יוצאים לדרך שהיא לא דרך חדשה, אלא דרך המשכית. כל מי שעושה טועה, כולנו חלק מהבנייה ומאמן הוא חלק מזה. המטרות שלנו ברורות, אם לא נצליח להגיע אליהן בזמנים שהגענו אז נחשוב שוב. אני מאמין שאם נמשיך לקבל את ההחלטות בדרך שאנחנו מקבלים אותה, אז בסוף נצליח".

קרלסן הוסיף: "מה שקרה בימים האחרונים הוא עצוב, אבל יחד עם מולנסטיין הגענו להבנות שצריך להיפרד. זה דבר שקורה בכדורגל. רנה כבר הביע את דעותיו על התקופה שלו בישראל, אנחנו מתחילים עכשיו עידן אחר. היה לי ברור שבגלל המצב שלנו כרגע, אנחנו זקוקים למאמן ישראלי כי אנחנו לא מתעסקים רק במטרות ארוכות הטווח, אלא יש גם מטרות לטווח הקצר. אנו מאמינים שגיא הוא האיש שיעזור לנו להשיג את המטרות האלה. אני מכיר את לוזון שנים רבות, נפגשנו ביורו 2013 כשהוא אימן את הנבחרת הצעירה. יש לו ניסיון בישראל ומחוצה לה. יש לנו אמון מלא במאמן החדש".

בנוגע להצהרות שלו בסיום מועד ההעברות: "אין שום שינוי בנוגע למטרות ארוכות הטווח של המועדון. השחקנים שהגיעו לכאן הגיעו רק כי אנחנו מאמינים בהם. הצלחנו להשלים את מלאכת הרכבת הסגל רק לפני שבועיים. אני אחזור על זה שוב ושוב, אבל ארבעה מתוך השחקנים שצרפנו בינואר לא קרובים לכשירות. לצערי, נצטרך להיות סבלניים כדי לתת להם אפשרות לחזור לכשירות מלאה. ברגע שכל הסגל יהיה בכושר מלא, נוכל לבחון את החוזק האמיתי של הסגל. הגענו לסיטואציה, בה היינו צריכים לבצע שינויים. מולנסטיין היה חלק משמעותי מהקבוצה בתקופה קריטית, אבל אסור לנו לעצור. יש לנו בסיס טוב, כמו שגיא אמר, ואנחנו נמשיך משם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully