וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 שנים אחרי: ליברפול אסרה על עיתונאי 'סאן' להיכנס לאנפילד

העיתון שהפנה אצבע מאשימה לעבר אוהדי המייטי רדס לאחר אסון הילסבורו, בו נהרגו 96 מהם, לא יורשה לסקר את הקבוצה ולהשתתף במסיבות עיתונאים. 'סאן': "החלטה רעה לאוהדים ולכדורגל"

אוהדת ליברפול מוחה נגד 'סאן'. GettyImages
הפצע מסרב להיסגר. שלט מחאה נגד 'סאן ביציע ליברפול/GettyImages

ליברפול החליטה היום (שישי) להחרים את ה'סאן', 28 שנים לאחר אסון הילסבורו בו נספו 96 מאוהדי הקבוצה והסיקור של העיתון, שהפנה אצבע מאשימה לעבר הקהל ויצא כלפיו בהאשמות חמורות עקב התנהלותו בעת האירוע הטרגי. כבר תקופה לא קצרה שהעיתון מורחם ברחבי העיר, וכעת הקמפיין הביא גם את ראשי המועדון לקבל החלטה דרמטית כנגד העיתון.

ליברפול למעשה שללה אקרדיטציות מעיתונאי 'סאן', שלא יורשו להיכנס לאצטדיון אנפילד באף מסגרת, לא יוכלו לסקר את הקבוצה ואף לא יתאפשר להם להשתתף במסיבות העיתונים של הקבוצה ולראיין את שחקניה וצוות האימון. על פי הדיווחים, ההחלטה התקבלה לאחר שראשי המועדון שוחחו עם משפחות הקורבנות.

הסכסוך בין הצדדים החל כבר ארבעה ימים לאחר האסון הנוראי, שהתרחש באפריל 1989, כאשר 'סאן' יצא בכתבת תחקיר על האירוע ובשער הופיעה הכותרת "האמת". בתחקיר גולל העיתון את עדותו של שוטר אנונימי, שהאשים את אוהדי ליברפול כי כייסו קורבנות, השתינו על שוטרים והרביצו להם. התחקיר התפרסם בסך הכול יום אחד לאחר שהקורבן ה-96 והאחרון של האירוע מת מפצעיו.

אוהדי ליברפול אסון הילסבורו. GettyImages
אנדרטה לזכר קורבנות האסון/GettyImages

כל ההאשמות מהתחקיר ההוא הופרכו מאז, ובאפריל האחרון בית משפט באנגליה קבע כי לקורבנות האסון לא היה חלק בהתרחשויות וכי הם נהרגו על לא עוול בכפם. ביום שלאחר מכן 'סאן' לא כלל בשער העיתון את ההחלטה, בצעד שגרר ביקורות רבות.

ליברפול סירבה להגיב עד כה לנושא, אך 'סאן' מסר: "העיתון וליברפול עבדו בשיתוף פעולה יציב ב-28 השנים שחלפו מאז אסון הילסבורו. אנחנו אמנם לא יכולים לתקן את הנזק שנעשה, אך מקווים לפתוח בדו שיח עם העיר ולהראות שאנחנו מכבדים את תושביה. להחרים עיתונאים מהמועדון זה רע לאוהדים ורע לכדורגל".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully