וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 84:85 את באסקוניה

אל מול 8,250 צופים בהיכל, הצהובים כבר הוליכו ב-19 הפרש, קפאו פעם נוספת אך נחלצו בעור שיניהם ברגעי ההכרעה. גאודלוק כיכב עם 21, לנדסברג הוסיף 18 ומקל סיים עם 10, 9 ריב' ו-7 אס'. בשני: חצי גמר הגביע מול אשדוד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
איזו דרמה. הצהובים חוגגים/ברני ארדוב

מכבי תל אביב התאוששה הערב (חמישי) מההפסדים לבאמברג והפועל ירושלים, כשגברה ביד אליהו 84:85 על באסקוניה במסגרת המחזור ה-22 של היורוליג. הסיכויים של הצהובים להעפיל להצלבה עדיין קלושים, אך הקבוצה המאכזבת במפעל העונה סוף סוף הציגה יכולת ראויה לפרקים - על אף ההתפרקות התורנית לקראת הסיום - וממנה היא יכולה לשאוב מעט עידוד לקראת המשך העונה.

גל מקל סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה ביורוליג, קווינסי מילר ואנדרו גאודלוק נראו טוב מאוד גם כן במחצית הראשונה וסייעו לצהובים ליטול את ההובלה מוקדם, אל מול 8,250 צופים בלבד בהיכל. דקות נהדרות של סילבן לנדסברג בפתיחת הרבע השלישי כבר הגדילו את הפער ל-19, אך כפי שקרה לה אינספור פעמים העונה, מכבי תל אביב הצליחה לאבד את היתרון ואת הראש ברגעי ההכרעה. למזלה, באסקוניה המבולבלת בעטה בדלי ולא הצליחה להשלים קאמבק ענק.

ימים יגידו האם היכולת הזו תספיק כדי ליצור רצף ניצחונות שיחזיר את מכבי תל אביב בחזרה לתמונת ההצלבה, אך המשחק הערב היה צעד בכיוון הנכון. ביום שני תפגוש מכבי תל אביב את מכבי אשדוד בחצי גמר הגביע, ולשם שינוי, היא תגיע לשבוע חשוב במומנטום טוב - דבר שלא קרה לה כבר זמן רב.

שחקן באסקוניה שיין לארקין. ברני ארדוב
באסקוניה בעטה בדלי. לארקין מאוכזב/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה עם אנדרו גאודלוק, גל מקל, סילבן לנדסברג, קווינסי מילר וקולטון אייברסון בעוד היריבה העלתה את שיין לארקין, רודריג בובואה, אדם האנגה, טים טילי ויוהאנס פויגטמאן. שלשות של גאודלוק ולנדסברג קבעו 0:8 אחרי שתי דקות. שיין לארקין צימק ל-10:7, מקל ניהל היטב את המשחק, מילר הצטרף לחגיגת השלשות, לנדסברג צלף את השנייה שלו והעלה את הצהובים ל-9:16. בובואה מזער נזקים, ובסיום הרבע הראשון הוליכה מכבי תל אביב 18:22.

רבע 2:

אנדראה ברניאני אכזב ולא הפסיק להחטיא אך חבריו חיפו עליו ודאנק של פויגטמאן קבע 26:26 ואילץ את בגאצקיס לקחת פסק זמן. מילר סיפק שני סלים רצופים ויפים, ברניאני סוף סוף התחמם ומצא את הטבעת, אך מקל חדר לטבעת והעלה את הצהובים ל-30:36. אילימאנה דיופ ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על מילר, גאודלוק קבע 32:40 ולאחר מכן צלף שתי שלשות רצופות, ובסיום המחצית הראשונה הוליכו הצהובים 39:46.

שחקן מכבי תל אביב קווינסי מילר. ברני ארדוב
חזר והיה טוב מאוד. מילר/ברני ארדוב

רבע 3:

מקל ולנדסברג פתחו מצוין את הרבע השלישי, אלכסנדר הצטרף לחגיגה, השלים ריצת 0:9 וקבע יתרון שיא של 39:55. ההגנה של באסקוניה המשיכה לא לתפקד, גאודלוק שוב חדר לצבע והעלה את הצהובים ל-45:59 ובעוד ברניאני ניסה להחזיר את קבוצתו לעניינים, לנדסברג העניש עם שלשה נוספת שקבעה 47:64 והקפיצה את כל ההיכל. ויקטור ראד תרם שלשה גם כן, ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות על 55:69 למארחת.

רבע 4:

דווין סמית' סיפק חסימה אדירה בצבע, אך באסקוניה לא ויתרה וחמש דקות לסיום הורידה ל-77:70 דרך פויגטמאן. כשנדמה היה שמכבי תל אביב הולכת לעשות לעצמה את זה פעם נוספת ולאבד יתרון גדול גאודלוק ענה בסל חשוב, סמית' הוסיף ג'אמפ נאה ו-2:30 דקות לסיום הוליכו הצהובים 74:83. גמור? עדיין לא. לארקין צלף שתי שלשות אדירות וצימק ל-85:82 בלבד, דקה וחצי לסיום. האמריקאי יכול היה להשוות אך החטיא שלשה נוספת בהתקפה הבאה, מילר החטיא בצד השני ורפא לוז הוריד ל-85:84. גאודלוק החטיא ובאסקוניה קיבלה הזדמנות אחרונה לנצח את המשחק. לארקין חדר לסל, ניסה למסור להאנגה, שהתמהמה, והאורחת אפילו לא הצליחה להוציא זריקה. זה נגמר ב-84:85 דרמטי.

שחקני מכבי תל אביב בסיום/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו גאודלוק 21, סילבן לנדסברג 18 (4 מ-6 ל-3), קווינסי מילר 11, גל מקל 10, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, דווין סמית' 6, יוגב אוחיון 6, ויקטור ראד 5, קולטון אייברסון 4 ו-7 ריבאונדים, ג'ו אלכסנדר 2, די ג'יי סילי 2. גיא פניני שותף (3 דקות) ולא קלע.

קלעו לבאסקוניה: אנדראה ברניאני 17 (9 מ-9 מהעונשין), רודריג בובואה 16, שיין לארקין 15, יוהאנס פויגטמאן 13 ו-11 ריבאונדים, אדם הנאגה 11, קים טילי 6, ניקולה לפרוביטולה 4, רפא לוז 2. צ'ייס באדינג'ר (20 דקות), אילימאנה דיופ (5 דקות) ויאקה בלאזיץ' (2 דקות) שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully