וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני קבוצות הנוער של מכבי חיפה ובורוסיה דורטמונד ביקרו בבית טרזין

יממה לאחר שנפגשו על כר הדשא, שתי הקבוצות הגיעו למוזיאון המנציח את זכרם של אסירי גטו טרזיינשטט שנספו בשואה, ולמדו על ליגת הכדורגל שפעלה בגטו. מנהל האקדמיה של בורוסיה דורטמונד: "זכות גדולה עבורנו להיות כאן. יש לנו אחריות גדולה כלפי ישראל"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

שחקני קבוצות הנוער של מכבי חיפה וזו של בורוסיה דורטמונד ביקרו היום (רביעי) בבית ההנצחה לשואה, "בית טרזין", יממה לאחר המשחק ביניהן שנגמר בניצחון של הגרמנים אשר העלה אותם לשלב שמינית הגמר. המוזיאון הממוקם בקיבוץ גבעת חיים נוסד במטרה להנציח את זכרם של אסירי גטו טרזיינשטט שנספו בשואה. הקבוצות למדו מפי מדריך המקום על ליגת הכדורגל שפעלה בגטו טרזינשטאט במהלך מלחמת העולם השנייה. ההרצאה נסבה על שימור הרוח הספורטיבית באותה עת נוראה ובמקום קשה ואכזרי. לאחר ההרצאה התחלקו הקבוצות וערכו דיון של שאלות, תשובות וסיפור חיים עם שני ניצולים מהגטו.

מנהל האקדמיה של בורוסיה דורטמונד, לארס ריקן, אמר: "זוהי זכות גדולה עבורנו להיות כאן וללמד את הדור הצעיר על ההיסטוריה. יש לנו אחריות כלפי ישראל וזו חובתנו".

מנהל מחלקת הנוער של מכבי חיפה, יניב כהן: ""אנו רואים בביקור ערך עליון בהיבט ההיסטורי החינוכי והערכי של העם היהודי. שמחנו מאוד על היוזמה של בורוסיה דורטמונד ואנו בטוחים שהרשמים מהביקור יעברו הלאה למשפחותיהם וחבריהם".

המנהל האדמיניסטרטיבי של המועדון, רועי שני, סיכם את הביקור המרגש: "ליגת האלופות לנוער מייצגת לא רק תחרותיות ומשחק כדורגל בינ"ל על הדשא אלא גם סולידריות וחינוכיות כפי שבלטה בביקור המשותף בבית טרזין. דורטמונד הוכיחו כי הם מועדון גדול גם מחוץ לכר הדשא והפעילות המחישה כמה הם מבינים את ההיסטוריה, וכמה חשוב לשמור ולזכור. שמחנו להיות שותפים לביקור וזו הייתה זכות לראות את המיצגים, להקשיב ולהיפגש עם הניצולים מאותו מקום ואנחנו מודים להם על כך".

שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה ובורוסיה דורטמונד בבית טרזין. יוסי ציפקיס
"זכות גדולה לראות את המיצגים". שחקני הקבוצות/יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה ובורוסיה דורטמונד בבית טרזין. יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה ובורוסיה דורטמונד בבית טרזין/יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד בבית טרזין. יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד בבית טרזין/יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד בבית טרזין. יוסי ציפקיס
שחקני קבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד בבית טרזין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully