וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד זכתה בסופרבול אחרי שגברה 28:34 על אטלנטה, קאמבק היסטורי לבריידי

הקאמבק המדהים בתולדות הסופרבול: אטלנטה הפתיעה עם שלושה טאצ'דאונים ברבע השני וכבר עלתה ליתרון 3:28, אבל בריידי והפטריוטס השלימו קאמבק מופלא ברבע האחרון, השוו בדקה האחרונה, וניצחו בהארכה. אליפות חמישית לבריידי

רויטרס

דרמה בלתי נשכחת נרשמה הלילה (שני) בסופרבול: ניו אינגלנד גברה 28:34 על אטלנטה במשחק היסטורי, שכלל את הקאמבק הגדול בתולדות הסופרבול, ואת ההארכה הראשונה בתולדות המשחק.

הפאלקונס הדהימו כשרשמו שלושה טאצ'דאונים ברבע השני, וברבע השלישי כבר עלו ליתרון 3:28, אבל טום בריידי וחבריו חזרו מפיגור 25 נקודות בזכות שורה של מהלכים מופלאים ברבע האחרון, ובהארכה השלימו את המשימה, עם 31 נקודות רצופות ללא מענה מול הפאלקונס ההמומים. עד הלילה הקאמבק הגדול בתולדות הסופרבול היה 10 נקודות.

עוד בנושא

התמונה המרגשת של הלילה: טום בריידי חוגג עם המשפחה ואמו החולה
הגדול בכל הזמנים: כוכבי הספורט בארה"ב מהללים את טום בריידי

טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. GettyImages
קאמבק אדיר ברבע האחרון. בריידי/GettyImages

זו האליפות החמישית בקריירה של בריידי, הווינר האולטימטיבי של הספורט האמריקאי, ששוב הוכיח את גדולתו היסטורית. בריידי, שהוא כבר עכשיו שיאן ההופעות בפלייאוף עם 33 כאלה ושיאן הניצחונות עם 25 - הפך בגיל 39 (!) לקוורטרבק השני אי פעם עם חמש אליפויות, לצד בארט סטאר, כוכב גרין ביי בשנות ה-60'. הוא עבר את טרי ברדשאו ומונטנה. הוא סיים את המשחק עם 466 יארד ושני טאצ'דאונים, ומקום ברשימת הספורטאים הגדולים של האומה. כמובן, הוא הוכתר כ-MVP של משחק הגמר (בפעם הרביעית בקריירה, עוד נתון היסטורי), אחרי שבסופרבול השביעי שלו עלה למאזן 2:5 בקרב על הטבעת היוקרתית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. GettyImages
אין מילים. בריידי/GettyImages

נדמה היה שזה הערב של אטלנטה, שעשתה הכל נכון במשך שלושה רבעים והוליכה בבטחה, בזכות הגנה חזקה ויכולת טובה של מאט ריאן כקוורטרבק. נוי אינגלנד עשתה שורה של טעויות כל הערב, אבל בריידי וחבריו השיגו 19 נקודות ברבע האחרון. "כולנו החזרנו אחד את השני למשחק", אמר בריידי הנרגש בסיום, "מעולם לא הרגשנו שאנחנו מחוץ למשחק, זה היה קרב קשוח. לאטלנטה יש קבוצה חזקה מאוד, פשוט הצלחנו לעשות יותר מהלכים מוצלחים מהם".

דבונטה פרימן, אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
רבע שני סוער לא הספיק להם. פרימן/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

המשחק נפתח ברגע מרגש, כשנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש האב נכנס לאצטדיון בכיסא גלגלים, כשהוא נראה נרגש ודומע, על מנת לבצע את טקס הטלת המטבע המסורתי. "האדם הכי קשוח באצטדיון", כינה אותו הכרוז, בעוד נקבע כי אטלנטה זכתה בהטלה, ולבחירתה ניו אינגלנד תחל במהלך הראשון.

ג'וליאן אדלמן, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. רויטרס
באוויר. אדלמן/רויטרס

הפטריוטס נעצרו במהלך הראשון, מנגד דבונטה פרימן רץ 37 יארד במהלך הראשון של הדרייב עבור הפלקונס, אבל גם האדומים נעצרו במהלך הראשון שלהם. מי שפתחה היטב את המשחק הייתה ההגנה של אטלנטה, עם לחץ גדול ושלוש הפלות של בריידי, ו-10 דקות אחרי פתיחת המשחק שתי הקבוצות עדיין ללא נקודות, אחרי שלושה מהלכים ושלושה פאנטים.

אטלנטה שוב קיבלה את הכדור, ושוב נעצרה מוקדם מאוד, על קו 36 היארד. ניו אינגלנד ובריידי נכנסו לעניינים, כשבריידי מצא את אדלמן, אבל הזמן אזל והרבע הראשון, בניגוד לציפיות, נגמר ללא נקודות, 0:0 בסיום הרבע.

גריידי ג'ארט, אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
יש גם הגנה. הפלקונס/GettyImages
הגנת אטלנטה לפקונס מעל טום בריידי, סופרבול 51. GettyImages
עבר ערב קשה. בריידי מוקף באדומים/GettyImages

רבע 2

בריידי שוב מצא את אדלמן ונדמה היה שהפטריוטס בדרך הנכונה, אבל ההגנה של אטלנטה כפתה איבוד (דיון ג'ונס ללגארט בלאנט) והכדור עבר לפלקונס, על קו 29 היארד של אטלנטה.

ואז הגיע הדרייב המנצח הראשון: ריאן סיפק שתי מסירות נהדרות לחוליו ג'ונס, אחת ל-19 יארד והשנייה ל-23 יארד, דוטה פרימן סיפק שתי ריצות קטלניות (15 יארד ו-9 יארד), ועל קו ה-5 פרימן השלים טאצ'דאון מרשים. 0:7 מפתיע לאטלנטה.

ניו אינגלנד שוב נעצרה, ואטלנטה שוב הגיבה עם טאצ'דאון מרשים. מאט ריאן מצא במסירה של 24 יארד את טיילור גבריאל, מיד השלים מסירה 18 יארד לחוליו ג'ונס אל קו 20 היארד של הפטריוטס, ועם מסירה קטלנית שלישית לאוסטין הופר (19 יארד) הוא רשם טאצ'דאון שני. 0:14 מפתיע לאטלנטה, כשנותרו 9:00 דקות לסיום הרבע.

חוליו ג'ונס, אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
רבע שני מצוין. חוליו ג'ונס/GettyImages

הפטריוטס נהנו משלוש עבירות רצופות של הגנת הפלקונס בדאון שלישי כדי להשיג שלושה דאונים ראשונים קשים. מרטלוס בנט קלט מבריידי מסירה של 11 יארד כדי לרשום דאון ראשון על קו 27 יארד של הפלקונס. נראה היה שניו אינגלנד בדרך לנקודות ראשונות, הכדור היה בידיו הבטוחות של בריידי, אבל כוכב הפטריוטס רשם אינטרספשן, ורוברט אולפורד חטף אותו ורץ 82 יארד כדי להעלות את אטלנטה ל-0:21.

ניו אינגלנד רשמה נקודות ראשונות אחרי 29 דקות ו-58 שניות: הפטריוטס הצליחו לצמק לפני ההפסקה, בעיקר בזכות מהלך של בריידי וג'יימס ווייט ל-29 יארד, כשבסיום הדרייב גוסטקובסקי בעט מ-38 יארד שער שדה שצימק ל-21:3.

מחצית - ליידי גאגא נותנת בראש

ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51. GettyImages
האצטדיון באוויר, גם היא. ליידי גאגא/GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51. GettyImages
רק מוזיקה. גאגא/GettyImages

רבע 3

הפטריוטס עלו נחושים למחצית השנייה, ולראשונה ההגנה של ניו אינגלנד עצרה את ההתקפה של הפלקונס על דרייב בלי דאון ראשון. אדלמן רשם החזרת כדור של 26 יארד מהפאנט, ועורר עוד יותר את ניו אינגלנד, אבל שוב התקפת הפטריוטס נעצרה על ידי ההגנה של אטלנטה, ונאלצה להרחיק בפאנט.

ואז אטלנטה הכתה שוב. מאט ריאן המשיך את שיתוף הפעולה המוצלח עם טיילור גבריאל, עם שתי מסירות קטלניות (17 ו-35 יארד) שחתכו את ההגנה של הפאטס, סאנו הוסיף תפיסה נפלאה ל-13 יארד שהציבה את הכדור על קו ה-15 בהגנת ניו אינגלנד, וריאן השלים מסירת טאצ'דאון נוספת ל-6 יארד לקולמן שקבעה 3:28 לאטלנטה.

רוברט אולפורד, אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
82 יארד. אולפורד/GettyImages

ניו אינגלנד הצליחה להגיב עם טאצ'דאון משלה, בדרייב ארוך שנמשך 6:25 דקות, שהסתיים במסירה של בריידי לווייט (ל-5 יארד) שצימקה ל-28:9 בטאצ'דאון הראשון שלה במשחק, 2:06 דקות לסיום הרבע השלישי, אבל כדי להמשיך את הערב הקשה של ניו אינגלנד, גוסטקובסקי החטיא את הנקודה אקסטרה.

האכזבה של הפטריוטס נמשכה עם ניסיון כושל למהלך און-סייד, ועבירה של גוסטקובסקי הובילה לכך שאטלנטה החלה את המהלך בחצי המגרש של ניו אינגלנד. ובסיום הרבע - עדיין 9:28 לפאלקונס.

טווין קולמן, אטלנטה פאלקונס, סופרבול 51. GettyImages
החטיא נקודה חשובה. גוסטקובסקי/GettyImages
מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. Mark Humphrey, AP
דרמה ברבע האחרון. ריאן/AP, Mark Humphrey

רבע 4

הפאטס לא מוותרים. שוב מהלך ארוך של ניו אינגלנד הסתיים אחרי 5:07 דקות ו-72 יארד בסך הכל - וזה הסתכם בשער שדה של גוסטקובסקי מ-33 יארד, אחרי שבריידי שוב הופל בדאון שלישי על קו ה-15 של אטלנטה. ניו אינגלנד צימקה ל-28:12, והיא במרחק של שני מהלכים משוויון, כשעל השעון נותרו 9:48 דקות.

הדרמה גברה כש-8:31 דקות לסיום הגיע האיבוד הראשון של אטלנטה, כשהייטאוור נכנס בריאן וכפה עליו פאמבל. הכדור עבר לניו אינגלנד, ובריידי, בדאון שלישי ו-11, הצליח להיחלץ ממצב קשה, ומיד לאחר מכן מסר טאצ'דאון לדני אמנדולה (6 יארד). ניו אינגלנד הלכה כמובן על מהלך של שתי נקודות - וג'יימס ווייט צימק ל-28:20 כשנותרו 5:56 דקות לסיום.

ברגעי הלחץ התקפת אטלנטה הגיבה עם שני מהלכים גדולים, כולל תפיסה אקרובטית של חוליו ג'ונס ל-27 יארד, שהציבה את הכדור על קו 22 יארד של הגנת ניו אינגלנד. אבל דווקא אז ריאן שגה ואיבד 14 יארד כשאיפשר להגנה של ניו אינגלנד לתפוס אותו, ועבירה של ההתקפה גרמה לאיבוד של 10 יארד נוספים ומנעה מאטלנטה להגיע למצב של שער שדה. הכדור עבר לפטריוטס, על קו ה-9 יארד, כשנותרו 3:30 דקות לסיום.

בדאון שלישי ו-10, תחת הלחץ, בריידי הצליח להשיג דאון ראשון עם מסירה של 16 יארד להוגן. מיד לאחר מכן מסר למיצ'ל ל-11 יארד, ועוד דאון ראשון. ואז הגיע מהלך מדהים נוסף, המהלך של המשחק, שייכנס לספרי ההיסטוריה - כשאדלמן הצליח לזנק ולתפוס כדור שכמעט חמק לו מהידיים. אטלנטה ערערה, השופטים בדקו, ואישרו את ההחלטה - תפיסה של 23 יארד, איזה נס לפאטס. בריידי סיפק עוד מסירת ברק של לאמנדולה ל-20 יארד, והכדור על קו 21 היארד של אטלנטה, 1:57 דקות לסיום.

57 שניות לסיום ג'יימס ווייט דהר פנימה משני יארד, וצימק ל-28:26. ניו אינגלנד כמובן הלכה למהלך של שתי נקודות, ואמנדולה השלים את הקאמבק - 28:28! אטלנטה לא הצליחה בניסיון האחרון והנוןאש, כשהיא ללא פסקי זמן, ולראשונה בתולדות הסופרבול - המשחק הלך להארכה.

ג'יימס ווייט, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. רויטרס
קאמבק משום מקום. ווייט/רויטרס

הארכה

ניו אינגלנד זכתה בהטלת המטבע, ובריידי יצא לדרך. זה התחיל עם מסירה ל-6 יארד לווייט, אחר כך מסירה מדודה של 14 יארד לאמנדולה, ומיד מסירה של 18 יארד להוגן, כשהכדור על קו 37 היארד בחצי המגרש של אטלנטה.

בריידי המשיך בהצגה, כשמצא את ג'וליאן אדלמן עם מסירה של 15 יארד, לקו ה-25. ווייט רץ את שני היארדים האחרונים, וקבע 28:34. המשחק נגמר. טבעת חמישית לבריידי, הווינר הגדול בתולדות הסופרבול.

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב, סופרבול 51. GettyImages
בוש האב מובל לדשא/GettyImages
נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב, סופרבול 51. GettyImages
לא הסתיר את התרגשותו. בוש האב/GettyImages
ביל בליצ'ק, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. GettyImages
כמה הימורים לא מוצלחים. בליצ'ק/GettyImages
כניסת השחקנים, סופרבול 51. רויטרס
קיטש במיטבו. כניסת השחקנים/רויטרס
המעודדות של אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
נותנות את הנשמה. המעודדות/GettyImages
דבונטה פרימן, אטלנטה פלקונס, סופרבול 51. GettyImages
חוגג באנדזון. פרימן/GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51. GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51/GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51. GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51/GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51. GettyImages
ליידי גאגא, מופע המחצית סופרבול 51/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully