וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מעוד אגדה: פרנק למפארד הודיע על פרישה מכדורגל

הקשר האנגלי החליט לתלות את הנעליים בגיל 38: "החלטתי שזה הרגע המתאים. גאה על התארים בהם זכיתי". למפארד, הכובש המצטיין בתולדות צ'לסי, לקח עם הבלוז 3 אליפויות ואת הצ'מפיונס

שחקן צ'לסי, פרנק למפארד. רויטרס
אגדה בצ'לסי. למפארד/רויטרס

פרנק למפארד, מגדולי השחקנים האנגלים במילניום הנוכחי, הודיע היום (חמישי) על פרישה מכדורגל בגיל 38.

למפארד פרסם הודעה בה כתב: "אחרי 21 שנים מדהימות, החלטתי שזה הרגע המתאים לסיים את הקריירה המקצוענית שלי ככדורגלן. קיבלתי כמה הצעות מסקרנות להמשיך לשחק, בבית או בחו"ל, אבל בגיל 38 אני שזה הרגע הנכון לפתוח פרק חדש בחיי. אני גאה עד מאוד בכל התארים בהם זכיתי, בכך שייצגתי את המדינה שלי יותר מ-100 פעמים בנבחרת ובכך שכבשתי יותר מ-300 שערים בקריירה.

יש הרבה אנשים שאני מודה להם. להורים שלי, שהנחילו בי ערכים של עבודה קשה, מסירות ומקצוענות, ערכים שמלווים אותי בכל דבר שאני עושה. לנצח אודה למשפחתי, לאשתי כריסטינה ולשתי בנותיי לונה ואיסלה, על התמיכה. מה שנתתם לי מחוץ למגרש תמיד חיזק אותי ואני אוהב את כולכם מאוד.

בנוסף, החברים והחברים לקבוצה תמיד היו שם בשבילי. אני רוצה להודות לחברים המדהימים לקבוצה, למאמנים ולצוות שהייתה לי הזכות לעבוד איתו ולמועדונים ששיחקתי עבורם. ראשית, לווסטהאם שהעניקה לי הופעת בכורה ב-1996. תודה למי שהאמין בי בגיל צעיר. לשני המועדונים האחרונים שלי, מנצ'סטר סיטי וניו יורק סיטי FC. נהניתי מאוד לשחק שם בשנותיי האחרונות והערכתי את התמיכה שהוענקה לי על ידי האוהדים.

פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד שחקני נבחרת אנגליה, 2012. GettyImages
שני כוכבים אנגלים פרשו באותו שנה. למפארד וג'רארד בנבחרת/GettyImages

וכמובן, החלק הגדול ביותר בלב שלי שייך לצ'לסי, מועדון שהעניק לי כל כך הרבה זכרונות נהדרים. לעולם לא אשכח את ההזדמנות שהם נתנו לי ואת ההצלחה שהשגנו יחד. אי אפשר לומר תודה אישית לכל אחד מהאנשים שעזרו לי ותמכו בי ב-13 השנים בהן שיחקתי שם. כל מה שאני יכול לומר זה שמהיום בו חתמתי בצ'לסי והלאה, אני חייב תודה לכל אחד על כל דבר. האוהדים נתנו לי ולחבריי לקבוצה תמיכה מדהימה. התשוקה והרעב שלהם דחפו אותי להשתפר ברמה האישית בכל שנה. לא יכולתי לעשות זאת בלעדיהם.

אני מודה להתאחדות שאפשרה לי ללמוד את תפקיד המאמן ומחכה למצוא הזדמנויות מחוץ למגרש".

למפארד, שפרש באותו שנה כמו אגדה אנגלית אחרת, סטיבן ג'רארד, רשם במדי ווסטהאם 39 שערים ב-187 הופעות (ועוד שער בתשע הופעות כמושאל בסוונסי, לפני שנמכר לצ'לסי בקיץ 2001 תמורת 11 מיליון ליש"ט. אצל הבלוז, הוא כבש 211 שערים (מקום ראשון בתולדות המועדון) ב-648 הופעות (מקום רביעי). לאחר מכן שיחק עונה אחת במנצ'סטר סיטי (8 שערים ב-38 הופעות) ועוד שנה וחצי בניו יורק סיטי FC, במדיה רשם 15 שערים ב-31 הופעות. בנבחרת אנגליה היו לו 106 הופעות ו-29 שערים.

הוא זכה עם ווסטהאם באינטרטוטו ב-199 ועם צ'לסי בשלוש אליפויות וארבעה גביעים, כמו גם שני גביעי הליגה וכמובן, בליגת האלופות ובליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully