וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של מכבי תל אביב: בלאט או טרינקיירי על הכוונת, רייס יחזור?

1.2.2017 / 12:05

הצהובים מתכננים את העונה הבאה ורוצים להחתים מאמן ורכז זר בכירים. בלאט עשוי לשוב בהתאם להתפתחויות עם דרושאפקה. הקבוצה אישרה שווימס עזב ב"אירוע חריג", בגאצקיס: "מאוכזב מזה שאנחנו מאבדים שחקן טוב"

ראובן קסטרו

בווידאו: משחק מקדים

למרות שנותרו להם עוד 10 מחזורים ביורוליג, במכבי תל אביב כבר השלימו עם העובדה שאבדו סיכוייהם להעפיל לפלייאוף ובשיחות בתוך הנהלת המועדון, כבר החלו לתכנן מהלכים לקראת העונה הבאה.

בקרב מקבלי ההחלטות ישנה תמימות דעים כי נדרשת מהפכה מקצועית נוספת בקבוצה. כמו כן בקבוצה סבורים שסבלנותו של הקהל כמעט פקעה, וגימיקים כאלה ואחרים לא יספקו את האוהדים. אם לא תתרחש תפנית בלתי צפויה, איינארס בגאצקיס צפוי לסיים את תפקידו בתום העונה לאחר שלא הצליח לייצב את המערכת ולהוביל את הקבוצה לדרך חדשה. הדגש המרכזי בבניית הקבוצה בעונה הבאה יהיה על החתמת מאמן בעל שיעור קומה.

עוד בנושא:
למה ראשי מכבי תל אביב איבדו את המנדט לקבל החלטות
דווין סמית' יירשם לליגה, עשוי לשחק מול הפועל ירושלים
בעקבות המרפק של אלכסנדר: אריאל בספק למחזור הבא

– דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. GettyImages
הדור הוותיק רוצה אותו. בלאט/GettyImages

הדור הוותיק בהנהלה מעוניין מאוד לראות את דיוויד בלאט חוזר לקדנציה שלישית במכבי כמאמן ראשי. לבלאט, שנפרד מהצהובים בקיץ 2014 לאחר הזכייה בגביע אירופה, יש חוזה לעונה הבאה בדרושאפקה בסכום המתקרב לשני מיליון דולר, אולם הקבוצה הטורקית צפויה לשחק ככל הנראה ביורוקאפ, מה שעשוי לשנות את תוכניותיו. סוגייה נוספת היא סוגיית המס שעשויה להשפיע על החלטתו. במקביל לעבודתו בטורקיה, בלאט ממשיך לקבל כארבעה מיליון דולר בעונה מקליבלנד, ששחררה אותו בעונה שעברה.

מאמן נוסף שזוכה להערכה רבה במועדון הוא אנדראה טרינקיירי, מאמנה של באמברג, שתפגוש מחר (חמישי, 21:00, ספורט 5+ לייב) את הצהובים. טרינקיירי היה מועמד לאייש את עמדת המאמן בקיץ שעבר ואף נערכה פגישה בינו לבין שמעון מזרחי, אך בסופו של דבר המגעים לא הבשילו לכדי חתימה. חוזהו של טרינקיירי בבאמברג יסתיים בקיץ הקרוב. יש לציין שגם לשאראס יש תומכים בקרב ההנהלה הצעירה, זאת בשל עברו המפואר כשחקן מכבי וגם בזכות הישגיו המפתיעים כמאמן עם ז'לגיריס קובנה.

אנדראה טרינקיירי מאמן באמברג. GettyImages
מערכת יחסים קרובה עם שמעון מזרחי. טרינקיירי/GettyImages

גם בגזרת השחקנים צפוי להתבצע חריש עמוק. רוב שחקניה הזרים של הקבוצה יעזבו. אחד הלקחים המרכזיים שהופקו כבר מהעונה הנוכחית הוא הצורך בהבאת רכז זר. מכבי נמצאת בקשר עם שחקנה לשעבר טייריס רייס, שכמו בלאט עזב אותה בקיץ 2014. לשחקן חוזה חתום לעונה הבאה בברצלונה והוא נחשב לשחקן המוביל אצל הקטלאנים, אולם במכבי מקווים ששרשרת הכישלונות של הקבוצה עשויה לשנות את התמונה בעניינו.

לגבי סילבן לנדסברג, השחקן מאוכזב ממעמדו ומכך שהוא לא זוכה לקרדיט נרחב יותר. למרות שיש לו חוזה מובטח לעונה נוספת, הוא אמר לגורמים בסביבתו כי ישקול לעזוב בתום העונה. כזכור, מי שעוקבת אחר המצב היא הפועל ירושלים.

שחקן ברצלונה טייריס רייס. GettyImages
יסכים לחזור? רייס/GettyImages

מכבי תל אביב הודיעה היום ש"המועדון שחרר את השחקן סוני ווימס מסגל הקבוצה. לאור העובדה שמדובר באירוע חריג הכולל את צנעת הפרט, פרסום ההודעה התעכב".

ביום ראשון תשחק מכבי תל אביב מול הפועל ירושלים בארנה, ולפני כן ביום חמישי הקרוב תנסה להשיג ניצחון חוץ ביורוליג מול באמברג. קולטון אייברסון סובל מחום גבוה ולא התאמן היום עם הקבוצה, אך יטוס עמה לגרמניה היום אחר-הצהריים. איתי שגב שב לאימונים ויטוס אף הוא. קווינסי מילר נשאר בארץ. הקבוצה ערכה היום אימון, והמאמן איינארס בגאצקיס התייחס למשחקים הקרבים.

"הדבר הכי חשוב בשבילי זה שהשחקנים נראים טוב בימים האחרונים", אמר המאמן, "הם בגישה טובה ונלחמים באימונים. ננסה לשחק חכם בבאמברג. בלי זריקות טפשיות, בלי איבודים, עם סבלנות וחוכמה בהגנה. אני רוצה שנשתמש בפאולים שלנו נכון ולא נעזור ליריבה. לא נתמקד רק בניקולו מלי (27 נק' בהיכל). מילר הוא שחקן לא פחות טוב למשל, אבל מדובר בקבוצה במלוא מובן המילה, שרצה יחד הרבה זמן. יש להם 2-3 מנהיגים בכל עמדה".

כשנשאל באשר לסוני ווימס, ענה הלטבי: "מאמן יכול לקחת אחריות רק על מה שקורה על מגרש, לא על מה שקורה מחוץ למגרש. זה משפיע על הקבוצה והשחקנים, ולכן דאגתי כשכל הדברים התחילו לפני כשבוע, והיה חשוב שזה לא ישפיע על השחקנים. גם אני כשחקן חוויתי את זה. זה היה כמו סרט אקשן, היה תדריך וידאו, נכנסו לתדריך ואמרו שצריך להוציא כמה שחקנים לבדיקת סמים, וחשבתי לעצמי 'וואו'. בסיטואציה כזאת צריך להיות בשקט, להתנהג כמו שצריך, כולם צריכים להתנהג כמקצוענים".

לשאלה האם הוא מאוכזב מהתנהגותו של ווימס, השיב המאמן: "אני מאוכזב מזה שאנחנו מאבדים שחקן טוב, שהיה חשוב לנו בשני צדי המגרש. מצאנו לו איזון מסוים לאחרונה, והערכתי אותו מקצועית. אני לא חושב ששיחקנו טוב פחות או יותר בגלל שסוני לא פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully