וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "אין תיקו בטניס, אבל הלוואי ויכולתי לחלוק את התואר עם נדאל"

אלוף אוסטרליה סיפק נאום זכייה מרגש: "הלילה נחגוג כמו כוכבי רוק". נדאל ניתח את הטקטיקה של יריבו, והחמיא: "הוא שיחק מדהים". וגם: צפו במפגש המרגש של פדרר עם מירקה, ובעולם הספורט מצדיע

מי האמין?/רויטרס

השנה היא 2017, ורוג'ר פדרר אלוף אוסטרליה. לפני כמה חודשים המשפט הזה נשמע דמיוני, אבל היום (ראשון) הוא הפך למציאות, כשהטניסאי השוויצרי האגדי ניצח 4:6, 6:3, 1:6, 6:3, 3:6 את יריבו המושבע רפאל נדאל וגרף את תואר הגרנד סלאם ה-18 שלו בקריירה.

ערב המשחק רבים סימנו דווקא את נדאל כפייבוריט לנצח במפגש המחודש של שניים מהטניסאים הגדולים במאה ה-21. פדרר עמד על מאזן 6:2 במשחקי גרנד סלאם מול השור ממאיורקה ועל 3:0 במלבורן, אבל בגיל 35, בטורניר אליו הגיע בדירוג הכי נמוך שלו מזה שנים, הוא עשה את הבלתי ייאמן וניצח בדרך לגרנד סלאם ה-18 בקריירה.

עוד בנושא

פדרר שרד מותחן אדיר בגמר מול נדאל וזכה באוסטרליה
כמעט 5,000 יום בין תארי גרנד סלאם: מספרי הזכייה של פדרר

רוג'ר פדרר, רפאל נדאל אחרי הגמר באליפות אוסטרליה 2017. רויטרס
בלי מילים. פדרר עם נדאל/רויטרס

"אין לי מילים", פתח פדרר את נאומו. "קודם כל, אני רוצה לברך את רפא על הקאמבק האדיר. אני לא חושב שאף אחד מאיתנו האמין שנפגוש אחד את השני בגמר, וזה משמח אותי. האמת? גם אם הייתי מפסיד הייתי שמח, הקאמבק היה מושלם כמו שהוא. אני נורא שמח שיצא לי לחלוק את החוויה הזו עם רפא. עבדתי קשה מאוד, אבל אני בטוח שגם רפא, ואני רוצה להודות על כך לכל מי שעמד לצידי לכל אורך התקופה הלא פשוטה הזו".

השוויצרי הוסיף: "רפא, עולם הטניס צריך אותך, אני מקווה מאוד שנראה אותך עוד שנים ארוכות. אוסטרליה הוא מקום נהדר לשחק בו, תודה לכם, האוהדים, על כך שהגעתם ומילאתם את המגרשים. הפכתם את החוויה למיוחדת במינה. טניס זה ענף ספורט קשה מאוד, אין תיקו, אבכל אם אפשר היה, הייתי שמח לקבל את התואר הזה ולחלוק אותו עם רפא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צפו במפגש של פדרר עם אשתו מירקה אחרי הזכייה

"היכולת של פדרר הייתה מדהימה", אמר נדאל. "אני מברך אותך על הזכייה רוג'ר, ואני שמח בשבילך. היה לי חודש נהדר. בפעם הראשונה בקריירה שלי ביליתי חודש שלם באוסטרליה, זה מדהים. נהניתי מאוד מהמדינה הזו ומהאנשים הנהדרים שתמכו בי. אני אוהב אתכם. עברתי פציעות רבות, נלחמתי המון כדי להגיע לכאן, ואני שמח שעשיתי זאת. כנראה שלרוג'ר הגיע לזכות יותר מאשר לי, אבל אמשיך לנסות ולהילחם".

נדאל הוסיף: "אני מודה לכל מי שתמכו בי, לספונסרים שלי וכמובן למארגני הטורניר באוסטרליה, שהפכו את החוויה הזו למדהימה. התנאים לשחקנים נהדרים, ואני בטוח שכולם מודים על כך למארגנים. שוב, תודה לכולם, אראה אתכם בשנה הבאה ועכשיו אפנה את הבמה לרוג'ר".

אחר כך פדרר התייחס לציפיות שלו לפני הטורניר. "אמרתי לעצמי שטורניר מצוין יהיה מבחינתי להגיע לרבע הגמר", הודה, "סיבוב רביעי גם יכול היה להיות נחמד". אבל הוא הצליח להניף את הגביע הכל כך יקר לו, ולא הצליח להסתיר את התרגשותו. "אתה לא יודע אף פעם אם הרגעים האלה יחזרו", אמר פדרר, שלא זכה בגרנד סלאם מ-2012.

אומנם דג'וקוביץ' ומארי, המדורגים הבכירים, עפו מוקדם מהצפוי ועשו לו את העבודה לקלה יותר, אבל בדרך הוא בכל זאת נאלץ לעבור משוכות קשות מאוד כמו תומאס ברדיך (10), קיי נישיקורי (5), סטן ואוורינקה (4), וכמובן, המשוכה הקשה מכל עבורו, רפא. נדמה היה שהוא מאבד את זה, כשפיגר 3:1 במערכה החמישית, אבל הוא הצליח לעשות את המהפך המרשים ולהיחלץ מלא מעט בורות. "למען האמת, ניצחתי אותו הרבה פעמים במשחקים מהסוג הזה", אמר נדאל בסיום, "אבל היום הוא ניצח אותי, ואני חייב לברך אותו".

פדרר פתח חזק מאוד, עם בקהנד התקפי (על חשבון הסלייסים המוכרים), ועלה ליתרון מוקדם מאוד. "הוא לא הפתיע אותי", אמר נדאל, "הוא שיחק אגרסיבי, ואני מבין את זה במשחק מול שחקן כמוני. אני לא חושב שהיה חכם מצדו לנסות לשחק על ראלים ארוכים מהקו האחורי. אני לא חושב שהוא היה מנצח ככה. הוא הלך על זה, וזו הייתה ההחלטה הנכונה".

לפדרר גם היה יתרון קל על רפא, של יום אקסטרה מנוחה, כשהספרדי שיחק ביום שישי בקרב של חמש שעות מול דימיטרוב בחצי הגמר. "הגוף שלי כואב מאוד, ואני בטוח ששל רפא גם", אמר פדרר, "זה היה משחק שלישי של חמש מערכות, לראשונה אחרי חצי שנה, כשאני בן 35. אני לא אוהב להגיד את זה, אבל זה נכון. אני כל כך זקן". לאחר מכן נשאל איך יחגוג, ואמר: "עשינו את זה, ואני יכול להבטיח - אנחנו הולכים לחגוג כמו כוכבי רוק הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully