וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הרצף הקשה של הפועל ירושלים נמשך, חולוניה מגיעה

28.1.2017 / 17:10

אחרי התבוסה בסיבוב הראשון, וללא ג'ונס והיירסטון, תארח הקבוצה של פיאניג'אני את הסגולים שהביסו אותם בסיבוב הראשון (21:05, ספ' 5+). גלבוע/גליל תארח את ראשון לציון, נהריה את חיפה

one

בווידאו: תקציר הניצחון המוחץ של הפועל חולון על הפועל ירושלים בסיבוב הראשון

משחקי המחזור ה-16 בליגת העל ייצאו מחר (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים כשבמוקד תעמוד ההתמודדות המרתקת בין הפועל ירושלים שתרצה לנקום בשנייה בטבלה הפועל חולון (76:99 לחולון בסיבוב הראשון בביתה). הפועל גלבוע/גליל תרצה לעצור את רצף ההפסדים שלה כשתארח בביתה את מכבי ראשון לציון (73:75 לראשון לציון בבית מכבי בסיבוב הראשון). מכבי חיפה, במשחקו הראשון של קווין פיניקני, תצא למשחק חוץ קשה נגד עירוני נהריה שהודחה השבוע מליגת האלופות ליורופקאפ (75:96 לחיפה ברוממה בסיבוב הראשון).

מאמן הפועל ירושלים, סימונה פיאניג'אני, עם בר טימור. ברני ארדוב
עשוי לשחק בשל הסגל הישראלי הקצר. בר טימור עם סימונה פיאניג'אני/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - הפועל חולון (21:05, ספורט 5+)

רצף המשחקים הצפוף של הפועל ירושלים ממשיך ביום ראשון בארנה כשסגנית האלופה מארחת את הפועל חולון שהביסה אותה ב-23 הפרש בסיבוב הראשון בחוץ. המשחק הוא השלישי מתוך ארבעה שיש לירושלים בתשעה ימים והמאמן סימונה פיאניג'אני מנהל רוטציה בה לא מעט שחקני ספסל, בהם אייזיק רוזפלט וטראוויס פיטרסון, זוכים לדקות משחק מרובות. בר טימור, שסובל מזה תקופה מפציעה בכתף, עלה למשחק האחרון נגד אשדוד עם זריקה בכתפו מה שמגביל אותו באופן משמעותי, ולפי החלטה מוקדמת היה אמור להתחיל במשחק נגד חולון מנוחה של כעשרה ימים, אך ייתכן כי בכל זאת יתלבש בשל הסגל הישראלי הקצר של הקבוצה. שון ג'ונס ומאליק היירסטון, שלא נמצא בישראל, לא יתלבשו למשחק.

אחרי שני הפסדים ביתיים שעצרו מעט את פתיחת העונה הנפלאה שלהם, הפועל חולון חזרה בשבוע שעבר לנצח כשהסגולים הביסו את מכבי אשדוד בחוץ תוך כדי הצגת כדורסל איכותי. השחקנים של דן שמיר מתחילים במשחק נגד ירושלים את השבוע העמוס שלהם שכולל שלושה משחקים בשבעה ימים, כששניים מהם, נגד ירושלים ומכבי חיפה, ייערכו מחוץ לאולם הביתי שלהם. זהו הביקור הראשון מבין שניים של חולון בבירה, כשבעוד קצת יותר משבועיים הם מגיעים לשם כדי לשחק את חצי גמר גביע המדינה, ובמועדון רוצים לצאת לפחות פעם אחת מרוצים מירושלים. טוני יאנגר הפצוע ימשיך להיעדר. "אנחנו לקראת שבוע מאתגר מאוד, עם משחקים בירושלים, חיפה, ונגד ראשון לציון, שלוש קבוצות טובות מאוד, ונצטרך לשמור על רמה גבוהה מכל הבחינות", אמר דן שמיר לקראת המשחק.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. לירון מולדובן
ימשיך לקבל דקות. שון דאוסון/לירון מולדובן

הפועל גלבוע/גליל - מכבי ראשון לציון (19:30, משולב בספורט 5+)

התקופה הגרועה שעוברת על גלבוע/גליל נמשכה גם בשבוע שעברה כשהאדומים רושמים שישה הפסדים בכל המסגרות. הנתון המשמעותי ביותר לגבי מה שקורה לקבוצה של אריאל בית הלחמי נוגע להגנת הקבוצה שספגה 97.5 נקודות למשחק בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים. בגלבוע רואים את המשחק נגד ראשון לציון כמשחק משמעותי כדי לעצור את הרצף השלילי, כשמה שגורם לאופטימיות במועדון היא חזרתו של מרפי הולוואי לסגל על חשבונו של ג'ילברטו קלאוול המאכזב, שצפוי לעזוב בתקופה הקרובה אחרי שהיה רחוק מלהרשים.

מול גלבוע עומדת קבוצה שבהחלטה מגיעה אחרי שבוע מעודד. מכבי ראשון לציון לא הציגה כדורסל גדול בניצחונות על מכבי קרית גת וחימיק יוז'ני, אך הצליחה לטפס לחלק העליון של טבלת ליגת העל ולהעפיל לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות שם תפגוש את לודוויגסבורג הגרמנית. הכתומים יודעים שעוד לפני המשחק הראשון נגד נציגת הבונדסליגה מחכים להם שלושה משחקי ליגה חשובים, והם ירצו לנצח כמה שיותר מהם כדי להצמד לצמרת לפני שיתמקדו במשחקי ההכרעה באירופה. שון דאוסון, שחזר בשבוע שעבר לסגל נגד קרית גת, ימשיך לקבל דקות משחק נגד גלבוע/גליל.

שחקני מכבי חיפה עמית שמחון, עוז בלייזר. ברני ארדוב
עוד משחק שיא? עמית שמחון ועוז בלייזר/ברני ארדוב

עירוני נהריה - מכבי חיפה (19:25, משולב בספורט 5+)

התקופה הטובה של עירוני נהריה נעצרה בשבוע האחרון, כשהקבוצה של אריק אלפסי רשמה שני הפסדים כואבים. בשבת היא כמעט ורשמה קאמבק מרשים נגד הפועל ירושלים, אך שלשת ניצחון של קרטיס ג'רלס הרחיקה אותה מהצמרת. ברביעי רצו הסגולים להשלים קאמבק גם בליגת האלופות של פיב"א, אך מחצית שנייה לא טובה בפרנקפורט שלחה אותם לשמינית גמר היורופקאפ שם הוגרלו בסוף השבוע נגד גזיינטפ הטורקית החזקה. בנהריה יודעים שהמשחק הקרוב הוא קריטי למלחמה על הפלייאוף, בשל ההפסד לחיפה שנמצאת במאזן זהה להם, ויותר מכל יושבת התבוסה מהסיבוב הראשון בראש של השחקנים.

חוסר היציבות של מכבי חיפה חזר גם בשבוע שעבר, ואחרי ההפסד הביתי המביך למכבי קרית גת האחרונה התפוצצה הקבוצה של עופר רחימי על חשבונה של גלבוע/גליל, קיבלה משחק שיא מעמית שמחון ועוז בלייזר שקלעו 55 נקודות בהתאמה, וקבעה שיא מועדון חדש לשלשות במשחק אחד כשקברה לא פחות מ-17 שלשות בגן נר. עוד לפני הניצחון החשוב, שהשאיר את חיפה חזק בתמונת הפלייאוף, רשמו הירוקים חיזוק כשצירפו את שחקן הפנים הוותיק קווין פינקני עד לסיום העונה והוא יעזור לטוני מיטשל אחרי כמעט סיבוב עם שחקן פנים בכיר אחד בסגל. "מצפה לנו משחק קשה נוסף, מול קבוצה שנמצאת במומנטום חיובי. נצטרך להביא את השטף בהתקפה ואת האינטנסיביות מהמשחק הקודם בכדי לרשום ניצחון נוסף", אמר עופר רחימי לקראת המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully