וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה מיטרוביץ' בראיון: "בני יהודה - אחת הטעויות הגדולות בחיי"

"כשהתוצאות רעות מתגלה הפרצוף האמיתי של כולם. להפוך מאמן שוערים למאמן – לא רציני. הסברתי שלא מספיק להוציא כסף אם הארגון ממש רע. רבתי איתם. לא ראיתי איך אני משתפר תחת שום. כדורגל זה לא רק לתרגל הרכב ולשחק". ניקולה מיטרוביץ' חושף את עומק השכונה בבני יהודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתח דף חדש. ניקולה מיטרוביץ' מוצג בקפריסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניקולה מיטרוביץ' מתגורר במלון בסמוך למתקן האימונים של אנורתוזיס פמגוסטה. המשפחה עדיין ברמת אביב. הוא כל כך אוהב את המדינה הזו ואת העיר הזו, וזו אחת הסיבות לכך שחזר לכאן - דווקא לבני יהודה - במהלך אותו הוא מגדיר בראיון לוואלה! ספורט כ"אחת הטעויות הגדולות שעשיתי בחיי". עכשיו, אחרי 18 משחקים בינוניים בזהוב, הוא כבר משתייך לאנורתוזיס פמגוסטה של רוני לוי. בשבועיים הבאים יחפש דירה וכשימצא המשפוחה תהגר לאי השכן.

הוא עצמו על מזוודות עוד מינואר שעבר. הוא עזב את מכבי תל אביב בחלון החורפי האחרון, ולא הספיק לטעום את הפסד האליפות לבאר שבע ואת איבוד הגביע למכבי חיפה. עוד לפני שהליגה הסינית הפכה למחשבון פיננסי בענייני ערן זהבי, מיטרו יצא לשנגחאי. לו זה פחות הסתדר.

"החודשים הארוכים בלי המשפחה - זה פשוט היה קשה", הוא מספר. "ואז הם לא רצו לשלם כמו שהם היו חייבים, ופניתי לבוררות בפיפ"א. לאחר מכן הייתי אמור להגיע למכבי חיפה אבל אז הוחלף מאמן וחיכיתי ובסוף פשוט הייתי חייב לחתום בקבוצה ולשחק. אם רוני לוי היה נשאר במכבי חיפה, כנראה שהייתי שם. בסוף זה לא קרה. בגלל שאני מכיר אנשים בהנהלה של בני יהודה, נפגשתי איתם, הם אמרו שהם לא במצב טוב וביקשו שאגיע. זו היתה אחת הטעויות הגדולות שלי כי זה לא מועדון בשבילי. זה מועדון קטן, עם כל הכבוד. אז החלטתי להתיר את החוזה וללכת. לא רוצה כלום מהם".

שחקן בני יהודה ניקולה מיטרוביץ' מול שחקן הפועל אשקלון משה לוגסי. לירון מולדובן
"לא ראיתי את עצמי בכדורגל כזה". ניקולה מיטרוביץ'/לירון מולדובן
"הגעתי, ראיתי שאני מכיר את רוב השחקנים, חשבתי שאני אעזור לקבוצה והקבוצה תעזור לי. אבל אז בנאדו הוחלף והם מינו את יעקב אסייג כמאמן. להביא מאמן שוערים שיהיה מאמן - זו לא פעולה של מועדון רציני. זה לא רציני"

אז למה הגעת?

"לא הייתי חתום בשום מועדון וכבר היה ספטמבר. הייתי צריך לחפש משהו. אחרי החודשים הרעים בסין היתה הצעה מרוסיה אבל רציתי, בשביל המשפחה, לשחק בעיר טובה. הגעתי, ראיתי שאני מכיר את רוב השחקנים, חשבתי שאני אעזור לקבוצה והקבוצה תעזור לי. אבל אז בנאדו הוחלף והם מינו את יעקב אסייג כמאמן. להביא מאמן שוערים שיהיה מאמן - זו לא פעולה של מועדון רציני. זה לא רציני. במשך חודשיים יעקב היה מאמן ואז הביאו את יצחק שום וניסן יחזקאל. עם כל הכבוד להם, לא ראיתי איך אני משפר את עצמי תחתם. זו אחת הסיבות העיקריות שגרמו לי לעזוב. יש לשום ניסיון ויחזקאל אולי יהיה מאמן טוב אבל האמת - לא ראיתי את עצמי משתפר אצלם. אני מקווה שהם ישפרו את הקבוצה ושמח שהם ניצחו במשחק האחרון. אבל אני לא ראיתי את עצמי בכדורגל כזה. אז הייתי חייב לשנות. להגיע לבני יהודה זו היתה החלטה רעה בשבילי ובשבילם. בתקופה שלי פה הבנתי שאני לא משחק טוב ושהקבוצה לא משחקת טוב ולא ראיתי את עצמי שייך. ולא בגלל שנלחמנו נגד הירידה אלא בגלל איך שעבדנו, איך שהתאמנו, איך ששיחקנו. לי יש אופי אחר - אני אוהב להשתפר, אוהב להגיע לאימונים שמח, ולא הייתי שמח בבני יהודה. אפילו לא ליום אחד".

למה בנאדו פוטר ומה דעתך עליו?

"בנאדו מאמן טוב אבל לדעתי הוא איבד את הביטחון מול האנשים שהוא עבד איתם. כשרק באתי היה טוב, אבל כשהזמן חולף והתוצאות רעות אתה מגלה את הפרצוף האמיתי של כולם. אני לא יודע אם התערבו לו או לא, אבל אני בטוח שמשהו לא עבד בין ההנהלה לבינו. כמו שבינם לביני. אבל צריך להיות אמיתי לעצמך - אם אתה מנסה לשנות כל הזמן וכלום לא עובד, עדיף להיפרד. ככה צריך לעשות גם במערכת יחסים עם אישה. ומה שקרה לבנאדו קרה גם לי. אני לא רציתי לחכות שיעיפו אותי. עשיתי את השם שלי כאן, בשנתיים וחצי נהדרות במכבי תל אביב, ואני לא צריך את זה. הגעתי לכל המטרות שלי עם מכבי, ואולי בבני יהודה חשבו שאני מסי שצריך לתת 15 גולים בעונה. בסופו של דבר אני קשר. אני מארגן את המשחק. אני נותן בישולים. אני נלחם".

היה נראה שאתה גם יותר משחקן בבני יהודה. דווח שבאחת מישיבות ההנהלה אפילו השתתפת.

"כששאלו אותי לדעתי, לא שיקרתי. אמרתי להם את האמת, מה צריך לשנות ומה צריך לשפר. הסברתי להם שזה לא מספיק להוציא כסף אם הארגון ממש רע ואין אמצעים ולמאמן כושר אין ציוד הולם ואתה מתאמן בחום. אתה צריך לתת לאנשים את כל האמצעים כדי להצליח. רבתי על זה איתם כמה פעמים ואמרתי להם 'אתם צריכים לשנות את הכול' כי אף אחד אחר במועדון כנראה לא אמר להם את זה. הם הופתעו אבל אני הייתי ישר. אני לא מפחד מאף אחד. אם אני לא טוב, תגידו לי בפנים. אני מבין ביקורת. אבל עכשיו אני אגיד לכם את מה שאני חושב. אמרתי להם שבני יהודה יכולה להיות מועדון טוב, אבל עכשיו זה עדיין לא מועדון טוב. אמרתי להם שהם צריכים לשפר הרבה דברים. כבר בספטמבר אמרתי להם - תשפרו את הכול או שתהיו בבעיה. לא אהבו את כל מה שאמרתי, אבל זו היתה האמת. ואמרתי את זה אחרי שעשינו תיקו נגד מכבי חיפה וניצחנו בכפר סבא, לא אחרי שרשרת הפסדים. כי הזמן הכי טוב לדבר על שיפור זה אחרי ניצחונות, כשיש ביטחון".

ברק אברמוב בעלי בני יהודה. מגד גוזני
מיטרוביץ': "אמרתי להם שבני יהודה יכולה להיות מועדון טוב, אבל עכשיו זה עדיין לא מועדון טוב". ברק אברמוב/מגד גוזני
"בפגישה בה הייתי עם כל ההנהלה הם רצו שאני אהיה קפטן. אמרתי שאני כאן רק כמה חודשים וזה לא יפה ושלדעתי איציק היה צריך להיות הקפטן. היו בבני יהודה הרבה דברים שלא קשורים לכדורגל"

אולי אחרי מכבי תל אביב ציפית ליותר מדי.

"אין מה להשוות. אתה לא יכול להשוות את מכבי, אחד המועדון הגדולים, לבני יהודה. אבל גיליתי שבני יהודה לא בשבילי. בכל המועדונים שהייתי בקריירה השתפרתי, עבדתי. כדורגל זה לא רק לתרגל הרכב ולשחק, זה גם לעבוד. העונה קיבלנו כבר 10 גולים מקרוסים לרחבה. זו קבוצה מקצוענית - צריך לעבוד על זה. הגנה, שמירה אישית ברחבה, מלחמה של הקשרים באמצע. אלו דברים שדורשים עבודה. אי אפשר רק לשחק".

היו גם הרבה בעיות בבני יהודה העונה, כולל למשל בהעברת סרט הקפטן בין כמה שחקנים. מה ראית בגזרה הזו?

"בפגישה בה הייתי עם כל ההנהלה הם רצו שאני אהיה קפטן. אמרתי שאני כאן רק כמה חודשים וזה לא יפה ושלדעתי איציק היה צריך להיות הקפטן. היו בבני יהודה הרבה דברים שלא קשורים לכדורגל. אבל הם ישתפרו, יש שם אהבה לכדורגל ואתה רואה שהם כן רוצים להשקיע".

מתי הבנת סופית שאתה לא רוצה להיות פה?

"החלטתי כבר לפני חודש שאני חייב לעשות משהו. לא רק לעזוב את בני יהודה אלא את ישראל. לעשות שינוי. היו הצעות ממועדונים קטנים אחרים אבל הבנתי העונה שאני לא יכול לשחק במועדון קטן שמתגונן כל הזמן. אני רוצה ליהנות, ולא תכננתי שאסבול כאן חצי שנה. אז קבעתי עוד פגישה, אמרתי להם מה אני לא אוהב כאן והם ראו שאני לא מרוצה וגם הם אמרו שהם לא מרוצים ושהיו ציפיות לתוצאות אחרות. כבר אחרי התיקו נגד כפר סבא בבית ביקשתי להיפגש כי היתה לי הצעה מארצות הברית, אבל הם ביקשו שלא אעזוב ואמרתי 'אוקיי'. ואז ההצעה נעלמה. אנורתוזיס רצו אותי גם בקיץ אבל אמרתי שאולי יותר טוב יהיה להישאר בישראל, לעשות שנה טובה ולהגיע לאחת משלוש הקבוצות הגדולות. לפעמים אתה עושה טעויות, עשיתי טעות אבל אוכל לתקן אותה. אבל זה היסטוריה, ומה שחשוב זה העתיד. למרות שאנורתוזיס לא תוכל להוציא יותר מפלייאוף עליון השנה, זה נראה מועדון מאורגן ורוני לוי נראה כמאמן טוב מאוד".

ניקולה מיטרוביץ' מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אי אפשר להשוות את הקבוצה שלנו לזו של העונה". ניקולה מיטרוביץ' במכבי תל אביב/ברני ארדוב

לפחות הספקת לשחק נגד מכבי תל אביב, ואפילו לנצח. איך הרגשת?

"זה היה קשה מאוד באופן אישי, כי אני אוהב את מכבי, זה בית שני שלי ואני יודע מה האוהדים עשו בשבילי. מכבי הפסידו והיו ברגע רע מאוד, עכשיו אני חושב שהקבוצה משתפרת".

מה היה חסר?

"אי אפשר להשוות את הקבוצה שלנו לזו של העונה. לנו היו מנהיגים - שרן היה קפטן, ערן היה לידר, דחף את כולם בלי קשר לגולים שלו. אם היינו בפיגור 1:0 היינו יודעים שאנחנו חוזרים, היה לנו אופי. קרלוס - איזה אופי היה לו. היו הרבה אנשים שלא אפשרו שמשהו רע יקרה. הצלחנו לתקן הכול בינינו - זו היתה קבוצה אחת, ביחד, נושמים כאחד והרוח הזו הובילה להצלחות. זה החזיק מעמד שלוש שנים, זה עניין של זמן ובסוף אתה נופל - לא משנה מתי. תמיד אחרי הצלחה תגיע הנפילה".

ג'ורדי כמאמן עדיין לא איבד נקודה.

"הוא מבין כדורגל טוב מאוד. הוא היה שחקן ברמות הגבוהות, אבא שלו היה אחד השחקנים הגדולים אי פעם. אם הוא מחליט שהוא יהיה המאמן, הוא יהיה מאמן מצוין. זה רק עניין של החלטה. זה תלוי בו, למרות שגם כמנהל מקצועי הוא עושה עבודה נהדרת. כמעט כל מה שמכבי עשתה בשנים האחרונות זה הוא. יש רע ויש טוב, אבל זה הוא".

מכבי בפיגור שש מבאר שבע. יש צ'אנס?

"זה לא נגמר. אפילו פער של עשר זה כלום, במיוחד כשיש עוד שלושה משחקים בין הקבוצות. אבל את האליפות תיקח הקבוצה שתסתדר במשחקים הקטנים. במשחקים הגדולים זה קל, אתה בא מפוקס, מנטליות אדירה. אבל בקטנים - תראה לדוגמה איך מכבי הפסידה נקודות בכפר סבא, בבני יהודה, מול אשקלון, תראה כמה נקודות זה ואני לא זוכר איפה עוד. אם מכבי לא נופלת בכל המשחקים האלה היא לא בשש מינוס, היא בעשר פלוס".

אגב סין ואגב מכבי ואגב זהבי, שעה לפני השיחה בינינו יצאה ההודעה על החוזה החדש. "הו! הוא פאקינג אמייזינג", ניקולה מחמיא ומתגעגע. "הרגע התכתבתי איתו! אני חייב להגיד שלדעתי בישראל לא מכבדים את זהבי מספיק. אפשר לאהוב אותו ואפשר לשנוא אותו, אבל יש רק דבר אחד מוחלט - לעשות את מה שהוא עושה, זה קשה, זה נדיר, ולא נראה שמבינים כאן מה הוא עושה. זו האמת. אני לא מישראל ואני אומר לך שאתם לא מכבדים אותו מספיק. אתם הישראלים יודעים איך זה שלא מכבדים אתכם בעולם, אז עד שיש לכם נציג כזה? זה כבוד גדול".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully