וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחוץ קר ובפנים אפילו יותר: מכבי תל אביב מתכוננת לגלאטסראיי

הצהובים מנסים לשדר אופטימיות ומעריכים: מילר ייעדר כשבועיים. הטורקים ביקשו מהאוהדים להימנע מפרובוקציות. פניני: "הסיטואציה מסביב והאבטחה לא עוזרים לשקט שלנו". דיווח מאיסטנבול

צילום: ורד כהן

1. יותר קודרים ממזג האוויר

לנוכח אופק ההצלחה המוגבל הזה, לא נותר לשחקני מכבי אלא להמשיך ולשנן את המנטרה "תילחמו, נשאר עוד סיכוי".

מעונן וקר עכשיו באיסטנבול, אך מכבי תל אביב מגיעה לכאן במצב קודר בהרבה. את גלאטסראיי המקומית יפגשו הצהובים הערב (שלישי) לאחר שאיבדו כל סיכוי כמעט לעלות להצלבה, נושאים על גבם חטוטרת בדמות מאזן של 12:6. את האימון המסכם העדיפו במכבי לקיים בישראל.

עוד בנושא:
פנאתינייקוס ופסקוואל מחכים לברצלונה, הכוכב האדום תפתיע שוב?
מאיק צירבס יושאל לבאיירן מינכן
קווינסי מילר מודה: "אנחנו נמצאים במצב קשה"
צפו במכבי תל אביב מנצחת את הפועל תל אביב בדרבי

כנראה כדי להקל על השחקנים להתרכז במשחק הערב, הם מתאכסנים בקצה העיר, במלון יוקרתי ומודרני השוכן 10 דקות מנמל התעופה. בלובי ניסו הצהובים להפגין מבטים רגועים, אם כי ברור להם שגם ניצחון על המארחים כבר לא בהכרח יבטיח שלא ינשרו מהיורוליג.

לנוכח אופק ההצלחה המוגבל הזה, לא נותר לשחקני מכבי אלא להמשיך ולשנן את המנטרה "תילחמו, נשאר עוד סיכוי". למעשה, למאמן אין ברירה אלא לדקלם את ההטפה הזו – שהרי המואזין של "המסגד הכחול" בעיר העתיקה של איסטנבול לא מתכוון לזעוק ברמקולים מילות דרבון לאורחים הישראלים.

"חשוב מאוד לנצח במשחק ביורוליג, כולם יודעים את המצב שלנו. יש לנו עכשיו שני משחקים שהם חובה מבחינתנו", הבהיר גל מקל לוואלה! ספורט, "לעלות שלב? זה לא גמור, אבל זה מאוד קשה". המאמן הבהיר: "בואי ניקח את זה משחק משחק. לא קל לשחק מול גלאטסראיי, זה אולם עם קהל אוהדים סוער ועם אווירה מטורפת. כל קבוצה ביורוליג היא קבוצה טובה".

ג'ו אלכסנדר הוסיף: "כולם יגיעו מרוכזים, נתייחס לכל משחק ברצינות. המספרים לא לטובתנו עכשיו, אבל יש עוד סיכוי. גלאטסראיי היא קבוצה טובה, אבל אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה במפעל אם נשחק נכון".

מי שיחסר לצהובים הוא קווינסי מילר, שחזר רק לאחרונה מהיעדרות ממושכת אבל פצוע כעת פעם נוספת. ההערכות בקבוצה מדברות על היעדרות של כשבועיים מהמגרשים.

איינארס בגאצקיס, מאמן מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

2. מחתימים כרטיס

אמש, לקראת הגעת הצהובים למלון, הוכרז שם משטר אבטחה קפדני. השחקנים הוכנסו למלון בלבוש אזרחי, בדלת עורפית, כשהם מוקפים בטבעת עבה של מאבטחים. כחצי שעה לאחר הצ'ק אין הם ישבו לארוחת ערב, שלאחריה נערך תדריך וידאו. בתום התדריך עלו רוב הצהובים איש-איש אל חדרו – מה שהקל, מן הסתם, על סידורי הביטחון סביבם. הדריכות האבטחתית צפויה כמובן להישמר גם באולם הביתי החם של גלאטסראיי.

בימים האחרונים החלה להירשם התארגנות של הקהל המקומי לקראת המשחק, והם קראו בפורומים השונים לאוהדי גלאטסראיי לנצל את המשחק כדי להניף את דגלי הרשות הפלסטינית ולמחות נגד ישראל. הנהלת המועדון, בצעד חריג, יצאה בהודעה רשמית ובה קראה לאוהדים להגיע עם דגלים של טורקיה בלבד וביקשה שלא לעורר פרובוקציות.

למלון הגיע יו"ר הקבוצה, עורך הדין שמעון מזרחי, בפנים חמורות סבר. בימים הספורים שחלפו מאז ההפסד לכוכב האדום בלגרד ביום חמישי האחרון, הוא נאלץ לעכל את העובדה כי המועדון שלו, למרות תקציב חסר תקדים מבחינת המועדון, לא יזכה כנראה להציב רגל בשלב הבא ביורוליג. כך שלא נותר לקבוצה אלא להחתים כרטיס באיסטנבול.

גם בקבוצה מודים: "סיכוי לשלב הבא? נילחם, כן, אבל כרגע שום משחק לא הצלחנו לקחת. משחקים נגמרים בהפסדים גם כשאנחנו ביתרון. תני לי כרגע שננצח משחק אחד. זו ללא ספק עונה מייאשת ומאכזבת", אמר גורם.

שני שחקנים לא הצטרפו לנסיעה לאיסטנבול, אחד מהם הוא קווינסי מילר. במכבי העדיפו לא לסכן אותו לאחר פציעתו, והוא נשאר בתל אביב. "הוא נפצע במשחק מול ריאל מדריד וייעדר שבועיים בערך. הוא היה נלהב מאוד לשחק כשהוא חזר מהפציעה, אבל כרגע עדיף לא לסכן אותו", אמרו בקבוצה. לגבי צירבס ציינו במועדון: "הוא לא הצליח במכבי ולא התאים למערכת. העדפנו לסיים את זה". ג'ואי דורסי, ששוחרר מברצלונה, הוצע מספר פעמים לקבוצה, אולם מכבי חוששת מהתנהלות השחקן, שמתקרב לחתום בטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני גלאטסראיי עם אלכס טיוס. GettyImages
גלא לא כל כך חזקה, אז לפחות הערב יש להם סיכוי. גם אם האולם עם אוהדים סוערים"/GettyImages

3. גם בטורקיה מבינים מה מצב הצהובים

עלי, שעובד במסעדה סמוכה למלון, לא היה שם אפילו לירה טורקית אחת על ניצחון של הצהובים: "מכבי גרועים העונה. מה קרה להם? הם ישחקו הערב? אפילו לא ידעתי... כמה מאמנים הם החליפו? חמישה? דיברו על זה לא מעט בטורקיה", הוא מספר.

באופן אישי הוא אוהד כדורסל, אך הטורקים, לטענתו, אוהבים יותר כדורגל. "אני יכול להגיד שאוברדוביץ', שהגיע לאמן, שדרג מאוד את הכדורסל בטורקיה, והפך את הארץ שלנו למקום אטרקטיבי לכדורסל", אמר עלי. "כולם באירופה מדברים על מכבי טובות. זה מאוד מפתיע מה שקורה להם העונה. גלא לא כל כך חזקה, אז לפחות הערב יש להם סיכוי. גם אם האולם עם אוהדים סוערים".

4. גיא פניני דיבר לקראת המשחק

"אנחנו רוצים לעשות ניצחון קטן פה מול קבוצה מוכשרת שיש לה המון כלים. גם אם זה לא מתבטא בתוצאות", אמר פניני לקראת ההתמודדות. "באולם הביתי שלהם לא יהיה קל, אבל האמת שכיף לשחק באווירה כזו. כל הסיטואציה מסביב והאבטחה לא עוזרים מבחינת השקט של שחקנים שלא רגילים לזה. מצידנו נתרכז בכדורסל ונקווה לעשות את הדברים נכון הפעם גם ברבע הרביעי".

מאיק צירבס שוחרר רשמית וחתם בבאיירן מינכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully