וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: פדרר עלה לחצי הגמר, הישג היסטורי לוונוס וויליאמס

השוויצרי לא התקשה ב-1:6, 5:7, 2:6 על מישה זברב (50) ויהיה בין ארבעת האחרונים בפעם ה-13 בקריירה. יפגוש את ואוורינקה, שגבר על צונגה. האמריקאית הפכה למבוגרת ביותר שעולה לחצי הגמר

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. AP
בדרך לזכייה? פדרר/AP

רבע גמר אליפות אוסטרליה, בגברים ובנשים, נפתח הלילה (בין שני לשלישי) עם שני משחקים בצד של הנשים ושניים בצד של הגברים. סטן ואוורינקה היה הראשון בטורניר הגברים שהבטיח מקום בחצי הגמר, עם ניצחון על ג'ו ווילפריד צונגה, הווא יפגוש את רוג'ר פדרר, שניצח בקלות את מישה זברב. במשחקים המוקדמים ונוס וויליאמס וקוקו ונדוויי הבטיחו העפלה לחצי הגמר.

* ישי עוליאל, המדורג 4 בטורניר הנערים הנערך במקביל במלבורן, עלה לסיבוב השלישי אחרי ניצחון קל 2:6, 1:6 על מת'יו דלבדובה המקומי. אם תהיתם, מדובר בבן דוד שני של מת'יו דלבדובה ממילווקי באקס. משחקו של עוליאל בן ה-17, המדורג 934 בסבב הבוגרים, ערך 52 דקות בלבד, ויריבו בשמינית הגמר יהיה האמריקאי אלכסנדר רוטסארט, גם הוא בן 17.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
חוזר לחצי הגמר אחרי שנה אחת. ואוורינקה/AP

גברים

רוג'ר פדרר (17) - מישה זברב (50) 1:6, 5:7, 2:6

השוויצרי צלח מכשול קשה מאוד בשמינית הגמר כשניצח את קיי נישיקורי בחמש מערכות. ברבע הגמר חיכה לו הטניסאי המפתיע ביותר בטורניר, מישה זברב הגרמני בן ה-29 שמדורג במקום ה-50 בעולם והדיח בסיבוב הקודם את הראשון בעולם אנדי מארי. מתכן למותחן? לא ממש. פדרר, שזכה במלבורן ארבע פעמים, היה רחוק מלהתקשות. המערכה הראשונה ארכה 20 דקות בלבד, המדורג 13 בעולם השיג שתי שבירות ו-18 ווינרים לעומת 3 בלבד של זברב, בדרך ליתרון זריז. המערכה השנייה נפתחה עם שבירה דווקא לטובת הגרמני, אך פדרר השיב מייד בשבירה משלו, ובמצב של 5:5 שבר על האפס. במערכה השלישית הוסיף עוד שתי שבירות כדי להעפיל למפגש עם ואוורינקה בחצי הגמר תוך כשעה וחצי בסך הכול. הוא חוזר לחצי הגמר בפעם השישית בשבע השנים האחרונות (כולל בשנה שעברה), ובפעם ה-13 בקריירה.

סטן ואוורינקה (4) - ג'ו ווילפריד צונגה (12), 6:7 (2:7), 4:6, 3:6

זה לא היה קל, בטח לא במערכה הראשונה בה צונגה שלט לפרקים, אבל לבסוף ואוורינקה חוזר למעמד חצי הגמר אחרי שנה אחת בלבד. אלוף אוסטרליה מ-2014 התקשה מאוד בסט הראשון ונגרר לשובר שוויון, אך עמד בלחץ והחל מאותה נקודה שלט במשחק ללא עוררין, כל הדרך לניצחון כעבור שעתיים ו-17 דקות. כמו בשלושת המפגשים הקודמים בין השניים, גם הפעם ידו של השוויצרי היתה על העליונה. אכזבה גדולה לצונגה, ואוורינקה ממתין למנצח בין פדרר לזברב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ונוס וויליאמס, טניסאית אמריקאית. AP
איזה קאמבק. ונוס וויליאמס/AP

נשים

ונוס וויליאמס (13) - אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (24), 4:6, 6:7 (3:7)

המסע המופלא של האמריקאית הוותיקה נמשך, והיא ממשיכה להציג טניס עילאי בניגוד לכל הציפיות המוקדמות. גם אחרי המשחק הלילה ונוס עדיין לא שמטה מערכה בטורניר, וכעת, בגיל 36, היא הטניסאית הכי מבוגרת שהעפילה לחצי הגמר במלבורן בעידן הפתוח. כמו כן, זו העפלה ראשונה שלה לחצי הגמר מאז שנת 2003. וויליאמס הזדקקה לשעה ו-50 דקות בלבד כדי לגבור על פאבליוצ'נקובה, שבעצמה נראתה נפלא עד כה בטורניר אבל הפסידה במפגשה השישי בקריירה מול היריבה האמריקאית. "אני כל כך נרגשת היום. אני שמחה להיות בעמדה כזאת בגיל הזה, זה לא מובן מאליו", אמרה וויליאמס אחרי הניצחון.

קוקו ונדוויי (35) - גרבינייה מוגורוסה (7), 4:6, 0:6

אחרי שהדיחה את אנג'ליק קרבר המאכזבת, ונדוויי הרשימה גם מול הספרדיה המדורגת שביעית בעולם, שעד המשחק הלילה לא שמטה ולו מערכה אחת בטורניר. בכך נשמרה המסורת במפגשים בין השתיים: ונדוויי ניצחה את מוגורוסה בשלוש מארבע המפגשים הקודמים, כולל באוסטרליה ב-2014. כעת הגיע השחזור. אחרי מערכה ראשונה לא קלה שהסתיימה ב-4:6 לאובת האמריקאית, מוגורוסה נראתה שברירית ונרפית בסט השני, בו נכנעה תוך 28 דקות בלבד. בסך הכל לקחה לוונדוויי שעה ו-25 דקות כדי לסגור את המשחק, ובחצי הגמר היא תפגוש את ונוס וויליאמס הלוהטת.

קוקו וואנדוויי, טניסאית אמריקאית. AP
הפתעה. ונדוויי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully