וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים למיגל: שביזות יום א', על ההשפעה של ויטור על היכולת של באר שבע

האלופה כבר מזמן הפכה לשואו של בוזגלו, אבל ב-1:1 בפתח תקוה שוב התבררה מידת ההשפעה העצומה של ויטור על היכולת והתוצאות של הקבוצה מבירת הנגב. יוסיפון עם שביזות יום א', כולל הבכי המיותר של אשקלון, התהליך ההרסני שעובר על מכבי חיפה ורעננה סובלת מאפקט באר שבע

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

שבוז מספר 1: ההגנה של הפועל באר שבע

מהמשחק בין שתי הקבוצות שמשחקות את הכדורגל הכי יפה בישראל עד כה - הפועל באר שבע ומכבי פתח תקוה - אפשר לקחת כמה מסקנות.

1. מכבי פתח תקוה לא גנבה את התיקו הזה. אמנם השער של אורי מגבו נכבש בעיקר בגלל צירוף הגנתי נוראי של באר שבע אבל המלאבסים היו שווים שער, לפחות. זה היה תיקו מוצדק ומשקף, ואם כבר, דווקא פתח תקוה הגיעה ליותר מצבים קורצים.

2. מכבי פתח תקוה אינה גימיק. זה לא כמו העונות שבהן הקבוצה הצנועה היתה אוגרת 12 נקודות מהירות ואז מתפנצ'רת. ששת המשחקים האחרונים של הקבוצה: ניצחון על רעננה, ניצחון על הפועל תל אביב, ניצחון על מכבי חיפה בסמי (גביע), תיקו מול סכנין, ניצחון על מכבי חיפה בסמי (ליגה), תיקו מול באר שבע. להוציא את התבוסה בטרנר, המלאבסים עמדו יפה גם מול מכבי תל אביב (0:0), וגם פעמיים מול בית"ר (2:2, 1:1). יש לרפואה רק שני הפסדי ליגה - כמו לבכר. ומעל לכל סטטיסטיקה, מכבי פתח תקוה פשוט משחקת יופי של כדורגל.

3. והקהל שלה בהתאם. אמנם לא קונצרט כמו של החבר'ה מבאר שבע, אבל גם בכמות (2,000+) וגם באיכות (תופים ואולטראסים) יש התקדמות.

4. הפועל באר שבע צריכה לפתור את העניין עם מאור בוזגלו, כי כרגע הנושא פשוט יונק יותר מדי אנרגיה. הוא טוב מדי מכדי לוותר עליו, את זה ראינו. זה היעד הכי טוב בשבילו, את זה ראינו. אז יאללה, לשבת משני צדי שולחן ולחתום על מה שצריך. אתמול מנת חלקו היתה כניסה ב-0:0, כיבוש ה-0:1 (מבישול של המחליף השני, אוחנה), פציעה, החלפה על ידי בראון, ובאר שבע ספגה כשהוא לא על הדשא וגם בגלל טעות של בראון שנתקע בטהא שאיבד את מגבו. בוזגלו, בוזגלו, בוזגלו. הכול בוזגלו, ולא תמיד צריך לקרוא פוסט כדי לדעת את זה.

עוד בנושא

הפועל באר שבע תערוך שיחת הבהרה לברדה
מכבי תל אביב הודיעה על סיכום עם מרסלו
עופר ורטה: "אם נישאר בליגה זה יהיה הישג גדול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כאן היו מסקנות השוליים. המסקנה הכי גדולה מעוד משחק מגומגמם של אלופת ישראל:

5. בין אם זה אכן יהיה וויליאם סוארס ובין אם בלם אחר, הפועל באר שבע צריכה לזרז את העסק. יהיה קשה לשחזר את העליונות של מיגל ויטור, אבל מאז שהפורטוגלי הנהדר נפצע במושבה מול בית"ר, הפועל באר שבע פשוט נראית אחרת לחלוטין. הטבלה הנ"ל ממחישה עד כמה הוא נחוץ לבאר שבע הזו, לסגנון המשחק העוצמתי והדורסני, ליעילות משני צדי המגרש. לא בטוח שקל יהיה למצוא עוד בלם שמשפיע על עוד קבוצה כמו שויטור משפיע על באר שבע העונה. גם בקבוצה מודים: בלעדיו קשה יותר, ולא רק הגנתית. כשהקבוצה יותר מפוחדת בשל העורף, זה ניכר ביציאה של הקישור קדימה ובכל השטף ההתקפי (3 גולים למשחק איתו, בקושי 1 למשחק בלעדיו). כרגע, בלי ויטור, הפועל באר שבע נראית הרבה יותר מגומגמת ופגיעה, וממש לא היה צריך את השער של מגבו כדי להבחין בזה.

שחקן הפועל אשקלון, ריף מסיקה, מול שחקן הפועל תל אביב, גל שיש. לירון מולדובן
התייחסו לקבוצה אומללה כאל אימפריה/לירון מולדובן

שבוז מספר 2: איתן קסנטיני

זה עידן הפייק-ניוז, בו אנשים קוראים ומגיבים על דברים שלא קורים. ואנשי הפועל אשקלון, כפי שהתבטאו בכתבה שהתפרסמה בוואלה! ספורט בסוף השבוע, אכן נסחפו חזק עם הזרם. בשבועות האחרונים הפייק-ניוז גרסו שכל הליגה עוזרת להפועל תל אביב המסכנה. ואשקלון קנו את זה. "הכי מכעיסים אותי ראשי הקבוצות הגדולות, שצריכים להתבייש על זה שהם אומרים שהם מוכנים לתת להפועל תל אביב שחקנים ללא תמורה כדי שהם יישארו בליגה", אמר היו"ר איתן קסנטיני. "כולם מנסים לעזור להפועל על חשבון אשקלון וקבוצות קטנות נוספות", וכו' וכו'.

אם טוקבקיסט מן השורה היה מתעצבן על פייק ניוז, ניחא. אבל יו"ר ומאמן בליגת העל? העובדות עד כה - לא העובדות המזויפות עד כה - היא שאף אחד לא עוזר להפועל תל אביב. האדומים הגיעו לאן שהגיעו בצדק, הם קרסו בצדק, הם התנהלו רע מאוד וכל מה שקורה למועדון הזה - מוצדק. אבל מכאן ועד להאשים את ראשי הקבוצות הגדולות ברצון להוריד את אשקלון? זו לא פרנויה, זו פשוט חלמאות.

נכון, הפועל תל אביב קבוצה גדולה יותר מאשקלון ומניבה כסף גדול יותר מאשקלון ורייטינג גדול יותר מאשקלון וכן, הגיוני שאנשים בכירים בכדורגל יתעדפו הישארות שלה על פני הישארות של אשקלון. ואוו, ביג דיל. הנה עוד מבזק: ניו יורק מעניינת את תושבי ארצות הברית יותר מאשר ויומינג. אבל בגלל שהפועל תל אביב יותר מושכת, היא גם מושכת יותר אש. שזה טוב לאשקלון. אבל מה עשתה אשקלון? משכה את כל האש אליה, והפסידה, כצפוי.

כי אם באשקלון היו חכמים היו בכלל מודים לאל על שיש את הפועל תל אביב הזו, על מינוס תשע נקודותיה. הרי אם הפועל לא חוטאת כל כך העונה, אשקלון יורדת בטוחה. כרגע היא מועמדת ראשית, אבל רק מועמדת, בזכות מה שקרה להפועל תל אביב. מוזר שאנשי אשקלון לא התלוננו על בני יהודה, שדווקא היא חיזקה את הפועל תל אביב, עם מעבר חסן אבו זייד. מוזר שאנשי אשקלון לא התלוננו על עצמם - הרי הם חיזקו יריבה ישירה לתחתית, בני יהודה, עם גלבאן. הבוקר לבטח אנשי אשקלון צריכים להתלונן על עצמם. הם, על הבכי והנהי, חיזקו את הפועל תל אביב יותר מבאר שבע ומכבי חיפה ביחד - הם נתנו לה מוטיבציה. הם התייחסו אל הקבוצה האומללה הזו, שמלקטת שחקנים מהלאומית ומטה, כאל אימפריה. הם שידרו לשחקנים שלהם שמשהו כאן לא הוגן, שאין להם את הכלים להתמודד. וכן, על הדרך גם העמידו את איינוגבה בשער, שהגיע בכלל מבני יהודה - עוד חיזוק של יריבה לתחתית, הא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 3: התהליך

nכבי חיפה בתקופה איומה, איומה מאוד. ההתקפה אטומה (4 משחקים בלי כיבוש), ההגנה מחוררת, ובאמת - לחטוף שני גולים משני מחליפים שונים שקוראים להם שלומי אזולאי? נו, חבר'ה. הטבלאות מדברות בעד עצמן, ועד עכשיו קרלסן אפילו לא קרוב למה שהשיג ג'ורדי קרויף בתקופה המקבילה, ורנה מולנסטיין הצליח לרדת אפילו אל מתחת למה שהושג בתקופה המקבילה של העונה שעברה. ואם במכבי חיפה דאגו מהליכה אל הים, הנה - הבחורים סידרו מאבק קריטי וחשוב על כרטיס לפלייאוף העליון מול קבוצות פחות עשירות, עם הרבה פחות אמצעים ובלי תהליכים כלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 4: חיים סילבס

האם זהו אפקט באר שבע? מאז ה-0:1 על האלופה, שימו לב למאזן של רעננה:
2:0 מול מכבי פתח תקוה.
3:0 מול קרית שמונה.
4:1 מול מכבי תל אביב.
2:0 מול הפועל אשקלון.
ואמש: 1:0 מול הפועל חיפה.
חמישה משחקים, 5 הפסדים, 12:1 בגולים.
רעננה היא כרגע הקבוצה בעלת המומנטום החלש בליגה, ובשבוע הבא מול הפועל כפר סבא היא תצטרך להוכיח שהיא לא מועמדת לירידה. כרגע היא בהחלט כן.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully