וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גאנה ואברהם גרנט ברבע הגמר אחרי 0:1 על מאלי

הקפטן אסמואה ג'יאן נגח מצוין פנימה בדקה ה-21 והעניק לכוכבים השחורים ניצחון שני ואת הכרטיס לשלב הבא. היריבה הרבתה להחמיץ. המאמן הישראלי הבהיר בראיון: "אעזוב בסיום הטורניר". מצרים ניצחה 0:1 דרמטי את אוגנדה

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. AP
מקווה לסיים עם תואר. אברהם גרנט/AP

נבחרת גאנה, בהדרכתו של המאמן הישראלי אברהם גרנט, הבטיחה הערב (שבת) את מקומה ברבע גמר אליפות אפריקה, אחרי שניצחה 0:1 את מאלי במחזור השני של משחקי בית ד'. הכוכבים השחורים ניצחו 0:1 במשחק הראשון את אוגנדה, ועשו זאת גם הפעם עם נגיחה של אסמואה ג'יאן לרשת מאלי בדקה ה-21. כעת המשחק האחרון מול מצרים הפך לפחות חשוב, אם כי עדיין עשוי להכריע את גורל המקום הראשון בבית, זאת בעקבות ה-0:1 הדרמטי של מצרים על אוגנדה.

גאנה התגוננה היטב אחרי שער היתרון שלה וגם נהנתה מלא מעט מזל ברגעי הלחץ בדקות האחרונות, כאשר יריבתה שלחה את כל הכלים קדימה. גרנט יכול להיות מרוצה משני משחקים ללא ספיגה ומשש נקודות. מאלי נותרה עם נקודה בלבד.

גרנט, אגב, הודיע אמש בראיון ל-BBC כי יעזוב את נבחרת גאנה בסיום אליפות אפריקה הנוכחית. המאמן הישראלי הבהיר: "באתי לשנתיים והארכנו את ההתקשרות לשנתיים ושלושה חודשים כי עלינו לאליפות אפריקה. תמיד יהיו לי זיכרונות חיוביים מכאן, אבל אני מקווה שהזיכרון האחרון יהיה הטוב מכולם".

שחקן נבחרת גאנה, אסמואה ג'יאן. AP
הקפטן הכריע. אסמואה ג'יאן/AP

מהלך המשחק

דקה 19: הזדמנות ראשונה למאלי עם כדור קרן, אבל הבלם מולה וואגה נגח מעל השער.

דקה 21: גול! אנדרה איוו הגביה כדור מדוד מצד ימין והקפטן אסמואה ג'יאן נגח חזק אל הרשת. 0:1 לגאנה.

דקה 52: איזו החמצה של מוסא מארגה. חלוצה של מאלי קיבל כדור טוב ברחבה ומזווית אלכסונית, מרחק חמישה מטרים מהשער, בעט לשמיים.

דקה 54: הלחץ של מאלי גובר. סאליף קוליבאלי בעט החוצה מקצה הרחבה וטענה לנגיעת יד של אנדרה איוו לא התקבלה על ידי השופט.

דקה 90: החמת המשחק שייכת לקאליפה קוליבאלי. החלוץ היה חייב להשוות עבור מאלי, אבל השוער רזאק ברימה סיפק הצלה נהדרת.

מצרים - אוגנדה 0:1

אחרי תיקו מאופס במחזור הפתיחה מול מאלי, הפרעונים היו קרובים לפשל שוב, אבל הצליחו להשיג את שלוש הנקודות בקושי רב והם בדרך לרבע הגמר. 89 דקות ארוכות עברו על הקטור קופר ושחקניו על כר דשא שהיה רווי בחול ובמצב רע מאוד, עד שמוחמד סלאח בישל לעבדאללה אל סאיד וזה כבש בבעיטה חזקה מקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully