וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת התרנגול: אנדראה בלוטי קורע רשתות מול מילאן וחולם לשחק במדיה

17.1.2017 / 15:00

הסקורר של טורינו, שחגג 28 שערים בשנת 2016 עם תנועות הכרבולת, הוא אוהד שרוף של מילאן ומעריץ מושבע של אנדריי שבצ'נ'קו. אחרי שקיבל מחמאות מגאטוזו, עלה על הגל בזכות ונטורה והושבח על ידי מיכאילוביץ', הוא בדרך הנכונה להפוך לכוכב של ממש. הבלוג של יוכין

שלוש פעמים ניסה העונה סינישה מיכאילוביץ' לנקום במילאן על ההחלטה הלא מוצדקת לפטרו באפריל, וזה התחיל כבר במחזור הראשון כאשר טורינו התארחה בסן סירו. זה היה משחק קצבי ודרמטי, ואנדראה בלוטי עמד במרכזו. החלוץ, שהשווה זמנית ל-1:1 בפתיחת המחצית השניה קיבל הזדמנות להשוות סופית גם בזמן פציעות, אבל ג'אנלואיג'י דונארומה עצר את הפנדל שלו.

המפגש השני נערך ביום חמישי האחרון במילאנו במסגרת שמינית גמר הגביע, ובלוטי שוב מצא את הרשת ממסירה נהדרת של מרקו בנאסי. טורינו הובילה והיתה ראויה לכבוש שערים נוספים, אבל ספגה פעמיים תוך שלוש דקות במחצית השניה והודחה. אז אתמול (שני) הגיע הקרב השלישי, הפעם בטורינו, ובלוטי הצטיין כהרגלו עם שער נהדר. טורינו הובילה 0:2 כאשר היא קיבלה פנדל והפעם בלוטי, שהיה אמור לבעוט, ויתר לטובת אדם ליאיץ' החמיץ מול דונארומה במקומו.

לו היה ניגש לכדור כמתוכנן וכובש, הניצחון היה קרוב מתמיד, ובלוטי בן ה-23 היה משתווה למאורו איקרדי בראש טבלת המבקיעים של הליגה האיטלקית. זה לא קרה, האדומים-שחורים חזרו לתיקו 2:2 אחרי ההפסקה, והנקמה המתוקה לא התממשה, אם כי הפעם לפחות הסתפק מיכאילוביץ' בנקודה. "אני לא כועס. אני זועם", אמר הסרבי אחרי שריקת הסיום, אבל מעניין לדעת מה עבר בראשו של בלוטי.

עוד בנושא:
אמש בליגה האיטלקית: טורינו חזרה מפיגור ל-2:2 מול מילאן, בלוטי כבש
בסוף השבוע: מילאן הדיחה את טורינו מהגביע למרות כיבוש של בלוטי
סטפנו פיולי מרוצה מההתקדמות של אינטר: "התקשורת בינינו משתפרת"

מאמן מילאן סינישה מיכאילוביץ'. רויטרס
זעם למרות הנקודה. מיכאילוביץ'/רויטרס

המודל לחיקוי – שבה

מצד אחד, הוא חגג את כל השערים מול מילאן עם המון אמוציות, ואין ספק במחויבותו האבסולוטית לטורינו. ובכל זאת, הוא הרי מילאניסטה בנשמה, אוהד שרוף של רוסונרי מאז שהוא זוכר את עצמו. בלוטי תמיד חלם לשחק במילאן ואנדריי שבצ'נקו היה העילוי שלו והמודל לחיקוי כאשר הוא גדל במחוז לומברדיה בצפון המדינה. זו הסיבה שלא היה אדם מאושר ממנו כאשר ג'נארו גאטוזו ביקש ממנו להצטרף לפאלרמו בקיץ 2013.

הסיציליאנים ירדו אז לליגה השניה, אחד הסמלים החשובים ביותר של מילאן הוזעק כדי להחזיר את קבוצה למקומה הטבעי. "בלוטי מזכיר לי את שבצ'נקו", אמר המאמן הצעיר, ומחמאה גדולה יותר אי אפשר לדמיין. ואולם, החלוץ היה צריך לדעת שאצל הנשיא מאוריציו זמפאריני הכל זמני. גאטוזו פוטר אחרי שישה משחקים בלבד, ובלוטי התקשה לסלול את דרכו להרכב. זה לקח זמן, כמו כל דבר בקריירה שלו.

אחת הסיבות לכך נעוצה בעובדה שנולד בסוף דצמבר. מחקר רחב שנערך לאחרונה מגלה כי סיכויי הילדים להתקדם טובים יותר ככל שהם נולדים בתאריך מוקדם יותר של שנה קלנדרית. בגילים הצעירים, כל חודש בהתפתחות הפיזית חשוב, והחלוקה השרירותית לשנתוני לידה מפלה לטובה את הילדים הבוגרים יותר. בלוטי התרגל להיות הנמוך והחלש ביותר בקבוצה, ומאמני הנוער לא האמינו בו. למעשה, האקדמיה המצוינת של אטאלנטה בכלל ויתרה על החתמתו כי לא ראתה בו פוטנציאל. אז הוא נאלץ להסתפק באלבינולפה הקטנטנה, וגם בה היה תמיד בקצה התור – עד שהגיע לידיו של אלסיו פאלה ב-2011.

אנדראה בלוטי חוגג עם מאמן טורינו. GettyImages
מזכיר את שבצ'נקו. בלוטי/GettyImages

התרנגול האמיתי מאחורי הכינוי

פאלה מונה למאמן הקבוצה הצעירה של אלבינולפה, וזיהה מיד את התכונות החזקות של בלוטי בן ה-17. עז אז, שובץ השחקן הצעיר בעיקר בקישור ובאגף, אבל הבוס החדש הסיט אותו לעמדת החלוץ המרכזי ונתן לו גיבוי מוחלט. "אנדראה מזכיר לי את ג'אנלוקה ויאלי הצעיר בימיו בקרמונזה. הוא אולי קצת מגושם, אבל הוא חזק ויודע להבקיע בכל דרך אפשרית". ואכן, בשלב זה כבר השתלמו השעות הארוכות בחדר הכושר, ובלוטי התמודד ללא בעיות עם הבלמים החסונים. ההצלחה היתה כה מסחררת שגם מאמן הקבוצה הבכירה קידם אותו לסגל שלו לקראת סיום העונה בליגה השנייה.

הנער אפילו הספיק להבקיע פעמיים, אך זה לא הציל את אלבינולפה מירידה – וטוב שכך מבחינתו. בליגה השלישית מקומו של בלוטי בהרכב היה מובטח, במיוחד כי פאלה קיבל את משרת מאמן הקבוצה הבוגרת. אז הוא כבש יותר מרבע מהשערים של אלבינולפה, וחגיגות התרנגול המיוחדות שלו הפכו לשגרתיות. לתנועת הכרבולת הזו יש היסטוריה משעשעת. לחבר הילדות הטוב ביותר של בלוטי קוראים יורי גאלו, ובמקור היה זה מסר עבורו – כי פירוש המילה "גאלו" באיטלקית הוא תרנגול. אחרי שעבר לפארלמו, החגיגה זיכתה באופן טבעי את בלוטי עצמו בכינוי התרנגול, אבל לקח זמן עד שהוא החל לנקר בתדירות גבוהה.

ממוצע הכיבושים של בלוטי בליגה השניה היה מעולה, אך הוא הוגדר בכל זאת כשחקן ספסל, וזה היה מעמדו גם כאשר פאלרמו עלתה ב-2014. זה לא ממש מפתיע, כי פאולו דיבאלה הארגנטיני חווה את שנת הפריצה שלו בחוד, והמאמן ג'וזפה יאקיני יישם בדרך כלל מערך עם חלוץ חוד בודד. אפילו צמד בתיקו 3:3 הדרמטי בנאפולי בתחילת הקריירה שלו בליגה הראשונה לא שינה את המצב. כאשר דרך לראשונה בסן סירו, קודש הקודשים מבחינתו, הוא שותף רק בחמש הדקות האחרונות. לכן הרימו אוהדי טורינו רבים גבה כשהשוורים שילמו תמורתו 7.5 מיליון יורו לפני שנה וחצי. התרנגול היה יקר מדי לטעמם, והוא אכן לא פגע בחודשים הראשונים. למזלו הרב, המאמן ג'אמפיירו ונטורה גילה אורך רוח ותמך בו בלי הפסקה.

שחקן טורינו אנדראה בלוטי חוגג. GettyImages
התרנגול לא ניקר הרבה מדי. בלוטי והתנועה המפורסמת/GettyImages

קטע את הרצף של בופון

למוד ניסיון מהעבר, בלוטי סיפר לאחרונה: "אם המאמן לא סומך עליך, תמצא את עצמך על הספסל אחרי שני משחקים גרועים. לוונטורה היתה סבלנות והוא חיכה עד שאתמול לכבוש. הוא טוב מאוד עבור צעירים". ואכן, ונטורה הוא מתנה אמיתית לכוכבים שמחפשים בנרות ביטחון עצמי. קחו, למשל, את צ'ירו אימובילה אותו שיקם המאמן בטורינו בעונת 2013/14 והפך אותו למלך השערים של איטליה. אחרי שעזב לדורטמונד והמשיך לסביליה, איבד הסקורר החסון את דרכו, ורק השיבה לחיבוק האוהב של ונטורה לפני שנה החזירה אותו לחיים. באופן קצת משונה, החזרה הזו העלתה גם את בלוטי למסלול הנכון.

אחרי שהבקיע פעם אחת בלבד בחמישה החודשים הראשונים בקבוצה, החל התרנגול לקרוע רשתות דווקא כחלוץ שני לצידו של אימובילה. 11 שערים היו לו בסיבוב השני של העונה שעברה, כולל הפנדל בדרבי מול יובנטוס שעצר את הרצף המיתולוגי של ג'אנלואיג'י בופון ללא ספיגה על 973 דקות. בקיץ עזב אימובילה ללאציו, וגם על הספסל התחוללה מהפכה כאשר ונטורה החליף את אנטוניו קונטה בנבחרת איטליה. בלוטי, כך מסתבר, הרוויח מכך פעמיים.

טורינו של ונטורה היתה התקפית, אבל הגרסה של מיכאילוביץ' הרפתקנית אפילו יותר. הסרבי הציב את התרנגול כחלוץ רחבה בודד במערך 3-3-4 בו הוא נהנה מאספקת כדורים נדיבה, והתוצאה פנומנלית – 14 שערי ליגה, ועוד שניים בגביע – כולל כיבוש מול פיזה של גאטוזו. "פעם צחקו עלי כשהשוויתי את אנדראה לשבצ'נקו", אמר המאמן המפסיד. הדרך לרמתו של האוקראיני עדיין ארוכה, אבל עכשיו זו כבר לא בדיחה. מדובר בסקורר מחונן ורב גוני, ולראיה הסטטיסטיקה המרשימה – שישה מהשערים במדי טורינו העונה הובקעו ברגלו הימנית החזקה, חמישה ברגלו השמאלית החלשה, ועוד חמישה בנגיחות.

צ'ירו אימובילה שחקן לאציו. AP
קרע רשתות לצידו. אימובילה/AP

סעיף שחרור – 100 מיליון יורו

גם בנבחרת של ונטורה שמור לו, כמובן, מקום של כבוד. המאמן הוותיק, שאפילו חגג את השערים של בלוטי עם תנועת כרבולת משלו, זימן את החניך המצטיין לסגל, וכבר קיבל ממנו שלושה שערים במוקדמות המונדיאל. הנסיקה המטאורית הזו גרמה, באופן טבעי, לעניין רב מצד מועדוני הפאר, וטורינו מיהרה להחתים את הכוכב החדש על חוזה חדש עד 2021 עם סעיף שחרור מטורף של 100 מיליון יורו. היא עשתה זאת בזמן. לפי הדיווחים שאמינותם לא ברורה, הציעה החודש ארסנל 60 מיליון תמורת התרנגול ונדחתה על הסף על ידי הנשיא אורבאנו קאירו.

טוב שכך. עם כל הכבוד לתקופה המצוינת של בלוטי, עדיין מוקדם להפוך אותו לכוכב על עם תג מחיר מפלצתי – זה עלול לפגוע קשות בקריירה שלו. אצל מיכאילוביץ' הוא מרגיש נפלא, והכיבושים התכופים נגד מילאן רק מעלים את האפשרות שימצא את עצמו בסן סירו בסופו של דבר. זה תמיד היה חלומו הגדול, והאדומים-שחורים בהחלט ישמחו אם יהיה להם מיני-שבצ'נקו איטלקי.

האם זה יכול לקרות כבר בקיץ? עדיין מוקדם לדבר על כך, אבל הבשורה החיובית מבחינת בלוטי מגיעה דווקא מהמזרח. 2016 היתה אדירה מבחינתו עם 28 שערים בכל המסגרות, וזו היתה בסך הכל שנת הקוף. לעומת זאת, לפי האסטרולוגיה הסינית, 2017 היא שנת התרנגול. תארו לעצמכם מה הוא עשוי לחולל בה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

אנדראה בלוטי במדי נבחרת איטליה. GettyImages
יש עתיד גם בנבחרת. בלוטי במדי האזורי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully