וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף טוען: מספר שחקנים קיבלו הצעות, בן חיים לא יימכר בינואר

17.1.2017 / 6:34

שחקני מכבי תל אביב הופתעו מהאמירה של קרויף ולא יודעים על התעניינות מקבוצות אחרות. על בן חיים: "יישאר אלא אם יקרה משהו מטורף", וגם: מינוי המאמן מתעכב, אלטמן על הכוונת. דיווח: הצהובים מנהלים משא ומתן עם מגן דינמו בוקרשט סטליאנו פיליפ

ברני ארדוב

1. כלל ברזל אצל ג'ורדי קרויף: אם אתה רוצה להוציא ממנו מידע, אתה צריך לעצבן אותו. לא היה קל אמש (שני) לערער את ההולנדי אחרי הניצחון 0:1 על הפועל תל אביב בדרבי, במיוחד אחרי שאסף עוד שלוש נקודות לרזומה כמאמן, אבל כשהוא נשאל בסיום המשחק מדוע הוא לא מביא למכבי תל אביב שחקנים על אף שהצהיר שצריך לבנות את הקבוצה מחדש, הוא חשף כי יש למספר שחקנים שלו הצעות מחו"ל, כך שהוא לא יכול עדיין לסגור את הרכש בחלון הנוכחי. "יש התעניינות מחו"ל לגבי שחקנים שלנו ואני לא יכול לסגור את הסגל בלי לדעת אם אני משחרר מישהו מהם. אני לא רוצה שתהיה לי בעיה", הפתיע מעט.

קרויף סירב לנקוב בשמות השחקנים שקיבלו הצעות מקבוצות באירופה, אבל לגבי שם אחד ספציפי, הוא הבהיר שמכבי תל אביב לא תמכור, אלא אם תגיע הצעה שאי אפשר יהיה לסרב לה. קרויף התכוון לטל בן חיים שמחזיק בהצעה שמעניינת אותו מאוד, אבל מאחר שמכבי תל אביב לא מחוייבת חוזית לשחרר אותו בחלון ההעברות של חודש ינואר, אין לה כוונה להתפתות ולמכור. "אין לנו שום כוונה למכור את טל בן חיים", אמר קרויף בנחרצות. "הוא יישאר במכבי תל אביב, אלא אם יקרה משהו מטורף".

עוד בנושא:
קיארטנסון כבש, מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את הפועל בדרבי
קרויף: "שמח על התוצאה ולא מהיכולת". תגרה בין האוהדים
גולסה התעלה מעל הבלגן, שיש אכזב: הטופ והפלופ מהמשחק
קורצקי אופטימי: "יש לנו יופי של קבוצה, השחקנים נתנו הכול"

שחקן נבחרת רומניה סטליאנו פיליפ. GettyImages
הרכש הבא? פיליפ/GettyImages

2. בינתיים, בתקשורת ברומניה מדווחים כי המגן השמאלי של דינמו בוקרשט, סטליאנו פיליפ, מועמד להגיע למכבי תל אביב כבר בחלון ההעברות של ינואר. הרומני בן ה-22 הוא בוגר הנבחרות הצעירות של רומניה ואת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת הוא ערך ב-17 בנובמבר במשחק ידידות בבולוניה מול נבחרת איטליה. פיליפ גדל בפולי טימישוארה ואף נבחן בדינמו זאגרב, חטאפה ויובנטוס, אך המבחנים לא הבשילו למעבר.

ב-2012 הוא חתם לחמש שנים בדינמו בוקרשט. חוזהו מסתיים בקיץ הקרוב ולכן בענקית הרומנית מוכנים למכור אותו. מלבד הצהובים, גם דינמו זאגרב מתעניינת. על פי הדיווח הרומנים ידרשו 3 מיליון יורו עבורו, אך הם עדיין מנהלים משא ומתן עם מספר קבוצות. מאמן דינמו בוקרשט, לואן אנדונה סיפר לתקשורת המקומית: "נצטרך למצוא פתרון לסוגיית פיליפ, יש לו הצעות גם מישראל וקרואטיה". בתקופה האחרונה הצהובים נקשרו עם מיכאילו ריסטיץ', המגן השמאלי המבטיח של הכוכב האדום בלגרד. בסרביה טענו כי מכבי תל אביב הסכימה לשלם 2.2 מיליון יורו עבור, הצעה אותה העדיפו בכוכב האדום על פני הצעה של אספניול, שדרשה לפרוס את התשלום.

3. במכבי תל אביב לא ידעו אמש לפענח למי התכוון קרויף. בזה אחר זה יצאו השחקנים לכיוון האוטובוס וכולם הכחישו שהם בדרך לעזוב לקבוצה אחרת. פרדראג ראיקוביץ' אמר: "אני נשאר במכבי. אין לי שום עניין לעזוב". האריס מדוניאנין נשמע קצת מופתע ואמר: "אני לא יודע על זה שקיבלתי הצעה". גם אוסקר סקאריונה ונוסא איגייבור הכחישו ולגבי וידאר קיארטנסון אין לקרויף שום רצון לדון באפשרות לשחרר אותו, ממש כפי שהוא מתנגד לעזיבת בן חיים. יחד עם זאת יתכן כי בפני מדוניאנין הוגשה הצעה, אבל יתכן גם שקרויף יצר כאן סוג של ספין. כשנשאל מאוחר יותר לפני שעלה לאוטובוס הקבוצה שלקח אותה לקרית שלום, מדוע הוא לא מתנגד לעזיבת שחקנים שהוא רוצה כפי שהוא עומד על רגליו האחוריות במקרה בן חיים, הוא אמר: "יש הצעות אטרקטיביות לשחקנים ואתה לא יכול לעצור בעדם מלקבל אותן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
לא יעזוב בינואר. בן חיים/ברני ארדוב

4. כותרת נוספת שהגיעה אמש מקרויף התייחסה כמובן לנושא המאמן. מי שחשב שמיד אחרי המשחק תצא הודעה על זהות המאמן החדש, יצטרך לחכות עוד קצת. קרויף אפילו לא היה יכול להתחייב שבמשחק הליגה הבא ביום ראשון מול בני סכנין, הוא כבר יחזור לעמדה שלו ביציע. "אני מאוד מקווה שעד יום ראשון יהיה לנו מאמן", אמר. "אני מעריך שיש סיכוי, אבל גם אם זה יקרה אני כמובן אהיה בסביבה ולא אחזור כל כך מהר לפוזיציה הישנה שלי. זה לא יהיה קל למאמן החדש לנחות ישר לעניינים באמצע העונה כשיש כאן כל כך הרבה משחקים והוא לא מכיר את הליגה. זה תהליך וזה חשוב שכולנו נסייע לו".

5. שחקנים במכבי תל אביב טענו אמש כי היה מקום מצד השופט רועי ריינשרייבר להיות יותר קשוח עם שחקני הפועל תל אביב. בן רייכרט אמנם נפצע בעצמו ופונה לבית החולים, אבל הנגיחה שנגח בעוצמה בראשו של אייל גולסה היתה יכולה להסתיים אפילו בפציעה קשה יותר. גולסה לא חזר אמש עם הקבוצה לקרית שלום. לאיצטדיון המושבה הוזמנה מונית שתיקח אותו ישירות הביתה והוא בקושי הצליח לצעוד אליה. החלק האחורי של ראשו התנפח לגודל של חצי כדור טניס. "לא ידעתי איפה אני בכלל", אמר. "חשבתי שאני מתעלף. אף פעם לא קרה לי דבר כזה". שחקנים בקבוצה טענו גם שגל אלברמן שיחק כמעט את כל המשחק כשברכו כואבת, זכר לכניסה של רייכרט כבר בפתיחת המשחק עליה הוא לא קיבל כרטיס צהוב. "השופטים צריכים לשמור על בריאות השחקנים", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה. "זה משהו שצריך להיות יותר מחודד מאיגוד השופטים ואנחנו מרגישים שזה לא כך בתקופה האחרונה".

שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן עם המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
יחזור לצהוב? אלטמן וקרויף/ברני ארדוב

6. ג'ורדי קרויף לא ירד לחדר ההלבשה בסיום המשחק. הוא ניגש קודם למנחם קורצקי כדי להגיד כמה מלים חמות על האופן בו הוא הכין והעמיד את הפועל תל אביב. אחרי זה ניגש לעמרי אלטמן לשיחה חברית. במכבי תל אביב טוענים כי בסיטואציה מסוימת, מכבי עשויה לצרף את אלטמן, אבל הבהירו כי הדבר תלוי במשא ומתן שלו מול הפועל תל אביב ורק אם הוא יהיה חופשי ולא תהיה לו קבוצה, הוא יכול לבוא בחשבון. שחקני הקבוצה נשארו לחגוג על הדשא מול הקהל. מי שבהתחלה התמהמה בעניין הוא נוסא איגייבור. קרויף וטל בן חיים החלוץ ראו זאת ומיהרו לגשת אליו ולדחוף אותו לעבר האוהדים.

"אם יש עשרה שמקללים אותך, אתה לא צריך לעשות חשבון וחייב ללכת לקהל כי ביניהם מאות שאוהבים אותך", אמרו השניים לקשר הניגרי שבסופו של דבר התרצה. "מאמנים שאימנו כאן והתקדמו לליגות בכירות יותר באירופה האמינו בנוסא איגייבור יותר מהתקשורת והאוהדים", גונן עליו קרויף. "אני לא שוכח לו מה שהוא עשה בשבילנו בהרבה משחקים ואני יודע מה האיכויות שלו". אחד החברים הטובים של איגייבור במכבי תל אביב הוא קיארטנסון ששוב כבש אתמול. "אני מרגיש שמחפשים אותי יותר בכדורי הרוחב והעומק", אמר בסיום. "יש יותר ביטחון אצלי ואצל האחרים ברחבה וזה נותן את אותותיו בשערים".

שחקני מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ', איתן טיבי, דור מיכה, ברק יצחקי, ייגור פיליפנקה, וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
כולם מרגישים יותר בעניינים. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully