וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי ואן חאל הודיע על פרישה: "לא חושב שאחזור לאמן"

המאמן שזכה בליגת האלופות עם אייאקס ובאליפויות עם ברצלונה, אלקמאר ובאיירן מינכן, קיבל פרס מפעל חיים וסיפר כי דחה הצעות מסין כדי להישאר עם המשפחה: "אתה חוזר להיות אנושי"

לואי ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
נפרד. לואי ואן חאל/GettyImages

לואי ואן חאל הודיע הערב (שני) ככל הנראה על סיום קריירת האימון שלו. המאמן הוותיק שזכה ב-20 תארים במהלך הקריירה, קיבל פרס מפעל חיים על תרומתו לכדורגל ההולנדי והודה כי סירב להצעות מהליגה הסינית ומאיחוד האמירויות. "יכולתי ללכת לשם עבור 50 מיליון יורו לשלוש שנים, אבל אני עדיין כאן", אמר ואן חאל. "כל כך הרבה קרה במשפחה שלי, אתה חוזר להיות אנושי כשאתה מתמודד עם עובדות כאלו. אני לא חושב שאחזור לאמן".

בחודש שעבר איבדה אחת מבנותיו של ואן חאל את בעלה, וזה היה מוות שני תוך זמן קצר אחרי שהמאמן איבד גם את אחותו. האירועים הללו הביאו את ואן חאל לבחור במשפחה ולהשאיר את הכדורגל מאחור.

מאמן אייאקס ב-1995 לואיס ואן חאל מניף את גביע האלופות. GettyImages
20 תארים, כולל גביע אלופות אחד. לואי ואן חאל ב-1995/GettyImages

המאמן בן ה-65 החל את קריירת המשחק שלו באייאקס ועשה זאת גם כמאמן בתקופת הזוהר האחרונה של המועדון (1991-1997). ואן חאל הוביל את אייאקס לשלוש אליפויות הולנד ולזכייה בליגת האלופות ב-1994/95, אז סיים גם ללא הפסד בליגה.

לאחר מכן אימן בברצלונה, אותה הוביל לדאבל ב-1997/98 ולאליפות שנייה ברציפות, וחזר לקדנציה נוספת (אך פחות מוצלחת) בקאמפ נואו אחרי כישלון בנבחרת הולנד. אחרי הפוגה של שנתיים וחצי, ואן חאל שיקם את הקריירה באלקמאר, אותה אימן מאז יולי 2005 והוביל לאליפות מפתיעה ב-2008/09. משם המשיך לבאיירן מינכן (דאבל ב-2008/09), הוביל את נבחרת הולנד למקום השלישי במונדיאל 2014 וקבוצתו האחרונה הייתה מנצ'סטר יונייטד, עמה זכה בגביע בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully