וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה 2017: מה שצריך לדעת לקראת הטורניר

הגרנד סלאם הראשון של השנה כבר מעבר לפינה. מי הפייבוריטים לזכות ומה הסיכוי שלהם לעשות את זה? איך מגיעים לטורניר כל הגדולים? כמה ירוויחו הזוכים? מי שני הקשישים שינסו להפתיע?

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמנייה (ימין) עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
שני האלופים בהגרלה/רויטרס

עונת הטניס התחילה כבר לפני שבועיים, אבל הלילה (בין ראשון לשני, 2:00, שידורים ישירים ביורוספורט) היא תרים כמה הילוכים כשהגרנד סלאם הראשון של השנה, אליפות אוסטרליה הפתוחה, ייצא לדרך. סך הפרסים בטורניר יעמוד על 32.91 מיליון דולר והזוכה בטורניר ייקח איתו לא פחות מ-2.757 מיליון דולר.

אלופי השנה שעברה:
נובאק דג'וקוביץ', סרביה (גברים)
אנג'ליק קרבר, גרמניה (נשים)

פייבוריטים לזכייה ויחס (על פי וויליאם היל)
1. נובאק דג'וקוביץ' - 2.5
2. אנדי מארי - 2.62
3. סטן ואוורינקה - 13
4. רפאל נדאל - 15
5. מילוש ראוניץ' - 21
6. רוג'ר פדרר - 23
7. קיי נישיקורי - 29
8. גריגור דימיטרוב - 41

פייבוריטיות לזכייה ויחס (על פי וויליאם היל)
1. סרינה וויליאמס - 3.75
2. אנג'ליק קרבר - 4.5
3. גרבינייה מוגורוסה - 9
4. קרולינה פלישקובה - 9
5. סימונה האלפ - 9
6. ג'ו קונטה - 17
7. אגניישקה רדוואנסקה - 21
8. דומיניקה ציבולקובה - 29

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
פדרר מתחמם במלבורן/רויטרס

גברים

אמנם אנדי מארי מגיע כמדורג מספר אחת בעולם וכמובן שגם בטורניר, אבל ניתן את הכבוד והייקר לכוכב הגדול של אוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ'. הסרבי זכה בטורניר במלבורן שנתיים האחרונות ובסך הכול בחמישה מששת הטורניר האחרונים שם כשהוא מניף את הגביע במגרש המרכזי באוסטרליה שש פעמים בסך הכול (2008, 2013-2011 ו-2016-2015). נולה מגיע אל הטורניר אחרי שסיים את 2016 בצורה לא מוצלחת על פי הסטנדרטים שלו ואיבד את המקום הראשון בעולם. גם ההגרלה לא ממש האירה פנים למדורג שני בעולם, שיפתח את הטורניר מול פרננדו ורדסקו הספרדי (40), מולו הוא מחזיק במאזן 4:9, אבל לא הפסיד לו מאז 2010.

דג'וקוביץ' פתח את העונה עם זכייה בטורניר דוחא אחרי ניצחון מול אנדי מארי בגמר ואמר: "זה חשוב לי מאוד. בשלושת החודשים האחרונים של 2016, לא הרגשתי בטוח כל כך על המגרש ולא שיחקתי בצורה עקבית. להתחיל את 2017 עם ניצחון על המדורג ראשון בעולם והיריב הכי גדול שלי זו התחלה חלומית. אני מרגיש מלא ביטחון שוב".

מארי, לעומת דג'וקוביץ', קיבל הגרלה די נוחה ויפתח את הטורניר מול איליה מרצ'נקו האוקראיני, המדורג 93 בעולם. השניים נפגשו פעם אחת בעבר, וגם אז זה היה באוסטרליה ומארי דרס אותו 1:6, 3:6, 3:6 אי שם ב-2011. סר אנדי מארי, שהגיע חמש פעמים לגמר במלבורן ואף פעם לא זכה בטורניר, ינסה לעשות את זה הפעם ואין ספק שעל פי סוף 2016, הוא בהחלט יכול לעשות את זה הפעם. אגב, מארי יכול לפגוש כבר ברבע הגמר את רוג'ר פדרר. "נשאלתי כבר ואמרתי 'זה בסדר, אני בסדר עם אנדי. אנדי זה בסדר גמור'", אמר מארי כשנשאל לגבי התואר סר שהתווסף לשמו, "התואר הוא נהדר, אבל זה שיש את הסר לפני השם שלי מרגיש לי מוזר, אני מרגיש קצת צעיר בשביל זה".

רוג'ר פדרר אמנם שיחק בטורניר הופמן כדי להתחמם לקראת השנה, אבל הוא יחזור לעניינים ברצינות רק במלבורן אחרי שלא שיחק מאז ווימבלדון אשתקד. RF יפתח את הטורניר נגד יריב מהמוקדמות ועשוי לפגוש את תומאש ברדיך כבר בסיבוב השלישי. עוד שחקן שכדאי מאוד לשים אליו לב הוא כמובן מילוש ראוניץ'. הקנדי, המדורג שלישי בעולם ובטורניר, יפתח מול דסטין בראון הגרמני וינסה ללכת רחוק בטורניר אחרי שבשנה שעברה הגיע עד לחצי הגמר באוסטרליה ולגמר בווימבלדון.

שימו לב ל: טומי האס. הגרמני, שדורג בעבר במקום השני בעולם ולא שיחק מאז אוקטובר 2015 בשל פציעה, השתמש בדירוג מוגן כדי להיכנס להגרלה הראשית. הוא כבר בן 38 ומעניין לראות איך ייראה בטורניר.

שימו לב ל-2.0: ראדק סטפאנק. גם הוא בן 38, אבל נמצא בכושר מצוין. הצ'כי עבר את המוקדמות בטורניר דוחא והגיע עד לרבע הגמר, שם הפסיד לנובאק דג'וקוביץ'. באליפות אוסטרליה, הוא כבר שלושה סיבובי מוקדמות והולך להיות מסוכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
מצב רוח טוב יש, זה בטוח. סרינה וויליאמס מתחממת לקראת הטורניר/רויטרס

נשים

סרינה וויליאמס פייבוריטית, לפחות על פי יחסי ההימורים, אבל בניגוד לעבר היא לא פייבוריטית ענקית ונראה שהשנה המוצלחת של אנג'ליק קרבר ב-2016 גרם לסוכנויות ההימורים לקחת אותה ברצינות. סרינה פתחה את השנה בצורה איטית כשהודחה בסיבוב השני באוקלנד אחרי הפסד 6:4, 6:7 (3), 6:4 למדיסון ברנגל האמריקאית. המדורגת שנייה בעולם קיבלה הגרלה קשה מאוד ותפתח את הטורניר נגד בלינדה בנצ'יץ' השוויצרית בת ה-19, המדורגת 48 בעולם. במפגש האחרון בין השתיים בנצ'יץ' ניצחה 6:3, 5:7, 4:6 בחצי הגמר בטורונטו 2015. סרינה, שזכתה בטורניר שש פעמים בעבר, הפסידה בגמר 2016 6:4, 3:6, 6:4 לקרבר.

הגרמנייה, המדורגת ראשונה בעולם, מגיעה אחרי שנה חלומית, בה זכתה בשני תארי גרנד סלאם - אוסטרליה ואליפות ארצות הברית - זכתה במדליית כסף במשחקים האולימפיים בריו והגיעה לגמר ווימבלדון וטורניר גמר הסבב. את השנה החדשה היא פתחה עם הדחות מוקדמות בסידני ובבריסביין. "אני יודעת איך לזכות בתארי גרנד סלאם ומה זה אומר, צברתי הרבה ניסיון בשנה שעברה", אמרה קרבר שתפתח מול לסיה טסורנקו.

שימו לב ל: הפעם האחרונה בה הייתה טניסאית ישראלית בהגרלה הראשית של טורניר גרנד סלאם הייתה באליפות ארצות הברית 2014. תשעה טורנירים ברציפות ללא נציגה ישראלית.

שימו לב ל-2.0: אשלי ברטי. האוסטרלית בת ה-20 חוזרת להגרלה ראשית של טורניר גרנד סלאם לראשונה מאז אליפות ארצות הברית ב-2014. מאז היא הספיקה לפרוש כדי "לקחת פסק זמן מטניס" ולחזור. עכשיו היא קיבלה כרטיס חופשי לטורניר הביתי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully