וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "הערב אקבל החלטה, לא אקח את הסיכון שנרד ליגה"

11.1.2017 / 14:00

"עצוב, אין לי מושג מי ישחק מול קרית שמונה". "לא רוצה שזה יהיה המשחק האחרון שלי". "ירידת ליגה לא באה בחשבון". מאמן הפועל תל אביב מתכונן ליממה הגורלית: שובשיץ יעזוב, עזרא ורייכרט בדרך החוצה, גם אלטמן כועס

יוסי ציפקיס

הפועל תל אביב ירדה אתמול (שלישי) רשמית למקום האחרון בליגת העל לאחר שתשע נקודות הורדו ממאזנה. כעת לאדומים שבע נקודות אחרי 16 מחזורים - שש פחות מבני יהודה שנמצאת מעל הקו האדום. מחר (חמישי, 20:30, ספורט1) האדומים יפגשו את עירוני קרית שמונה במטרה להגדיל את מאזן הנקודות. המאמן גיא לוזון דיבר היום במסיבת עיתונאים על המצב הלא פשוט בקבוצה. "היום אקבל החלטה סופית", אישר המאמן, שמחכה להחלטה בנוגע לסגל.

הערב יגיע הדד ליין של הפועל תל אביב להגיש לשחקניה את ההצעות הכספיות המקוצצות. בקבוצה כבר שוחחו עם כל השחקנים אך עדיין לא הגישו להם את ההצעות בכתב. בהפועל יודעים כי ברגע שיגישו אותן, כל שחקן שלא יאהב את חוזהו עשוי לעזוב את הקבוצה, והתחושה מצד נציגי השחקנים היא כי היום יוגשו לפחות לחלקם הצעות משופרות.

עוד בנושא

הפועל תל אביב נפגשה עם איסמעיל ריאן, הציעה חוזה לחצי עונה
גוטליב ביקש לעזוב את הפועל תל אביב: "גם אם מסי יצטרף לא אשאר"
מדאבליסט להערת שוליים: הנפילה המדהימה של אלי גוטמן בהפועל תל אביב

שחקן הפועל תל אביב, בן רייכרט. ניב אהרונסון
צפוי לעזוב. רייכרט/ניב אהרונסון

שישה שחקנים לא התאמנו אתמול בשל השיחות ואי ההסכמות - אריאל הרוש ואדי גוטליב ("פצועים"), ישראל זגורי, חן עזרא, בן רייכרט ושמואל שיימן. באם לא יהיה שינוי, השישה לא צפויים להתאמן גם היום ורק יגיעו למתחם לשיחות נוספות, כאשר ייתכן כי חלקם כלל לא יגיעו במידה ויקבלו את ההצעה בכתב עד אז.

שמואל שיימן מחכה לקבל את ההצעה בכדי לחתום בהפועל חיפה וכלל לא הגיע לאימון אתמול. בסביבתם של חן עזרא ובן רייכרט העריכו שללא הצעה משופרת, הם יעזבו את הקבוצה. אריאל הרוש בוודאות ירצה לבדוק אופציות, כמו גם ישראל זגורי. כל זאת בר שינוי, אם הקבוצה תגיש היום הצעות משופרות משמעותית.

על אף שהפועל תל אביב הודיעה כי תכבד את חוזהו של עמרי אלטמן, גם לשחקן מגיע מענק שנדחה, ובדיוק כמו אדי גוטליב, מדובר בחוב של "הראל אחזקות" והוא אינו צפוי לראות את הכסף. אלטמן נכנס לשיחה עם ראשי המועדון אתמול בנושא, אך כמו במקרה של גוטליב, הפתרון היחיד שלהם במקרה זה הוא ביטוח לאומי, כאשר החוב אינו חל על ההנהלה החדשה.

עוד באותו נושא

יובל נעים נגד התמיכה בהפועל תל אביב: "אלונה ברקת מאשקלון, שתעזור לנו במקום"

לכתבה המלאה
גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"מבחינתי, ירידת ליגה לא באה בחשבון". לוזון/יוסי ציפקיס

המאמן גיא לוזון נראה אתמול מאוד עצבני. הפועל תשחק מחר בקרית שמונה כאשר שישה שחקנים מרכזיים לא התאמנו והוא כלל לא יכול היה לעשות הכנה למשחק. המאמן מתחיל להבין כי במצב הנוכחי אין לו עם מי לצאת למלחמה וימתין עוד יממה בכדי לקבל החלטה סופית לגבי עתידו.

במקביל, בגזרת הרכש, מעבר לאור אוסטוינד שצורף, הפועל נמצאת במגעים עם איסמעיל ריאן ושובל גוזלן. שחר הירש קיבל אתמול הצעה כספית וצפוי להשיב עליה בימים הקרובים. דאמיר שובשיץ' צפוי לקבל שחרור מהמועדון.

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"אני לא רוצה שהמשחק הקרוב יהיה האחרון שלי. נהיה יותר חכמים כשנדע עם איזה סגל אנחנו הולכים למלחמה. אין פה הצבת אולטימטום"/יוסי ציפקיס
"המתנה הכי גדולה שהקבוצה קיבלה היא הבעלים החדשים. הם יבנו את המועדון במסגרות הקיימות ולא יקפצו מעל הפופיק. אנשים מהסוג הזה יבטיחו את עתידה של הפועל תל אביב"

היום גיא לוזון ערך מסיבת עיתונאם והתייחס למצב הקבוצה ועל שיקוליו. "עברנו כבר את שלב הפירוק והקיצוצים ואת המחסור בשחקנים", אמר לוזון. "כל מי שנמצא במועדון הזה בתקופה הקשה הזו נותן את הכול. הייתה לי פנטזיה שלמעשה עדיין קיימת, שכשיקנו את הקבוצה נצא מחושך לאור. נשאיר את כל הסגל, נביא את החיזוקים המתאימים ונישאר בליגה. כרגע, כשזה עדיין לא מסתדר כמו שאני וכולם רוצים, אז זה מתסכל, אבל זה עדיין לא מונע ממני לבוא לתת את ה-100 אחוז שלי בכל משחק, וזה יקרה גם במשחק הקרוב".

לוזון הוסיף ש"אני לא רוצה שהמשחק הקרוב יהיה האחרון שלי. נהיה יותר חכמים כשנדע עם איזה סגל אנחנו הולכים למלחמה. אין פה הצבת אולטימטום, כמו שאולי ניסו להציג את זה. מי אני שיציב אולטימטום כזה או אחר? הפועל תל אביב גדולה יותר מכל מאמן ומכל שחקן. היא הייתה לפניי ותהיה אחריי. אני לא העניין פה. מבחינתי, ירידת ליגה לא באה בחשבון.

"הגעתי לכאן כדי להביא את הפועל תל אביב בחזרה לצמרת, אך במסגרת הניסים והנפלאות וכל ההמצאות שהיו פה, שלא בשליטתנו, נקלענו לתחתית. אני צריך להאמין שהסגל שיש לי בוודאות משאיר אותי בליגה, לא 50 אחוז, וזה המצב. אם יהיה סיכוי של 50 אחוז שנרד ליגה, אני לא מוכן. אני לא ארד ליגה, זה לא יקרה.

"ירידת ליגה זו קטסטרופה מקצועית. המתנה הכי גדולה שהקבוצה קיבלה היא הבעלים החדשים. הם יבנו את המועדון במסגרות הקיימות ולא יקפצו מעל הפופיק. אנשים מהסוג הזה יבטיחו את עתידה של הפועל תל אביב. בוודאות. אין לי רבע טענה לאף אחד מהם. הם עובדים מאהבה, מדובר באוהדי הפועל תל אביב בדם. הם משקיעים מכספם כדי שיהיה פה טוב. יכול להיות שאם הם ישאירו את הסגל הקיים ויצרפו שחקני חיזוק, הם עשויים להוביל את המועדון לקטסטרופה כלכלית, ואף אחד לא רוצה שזה יקרה. יש כאן סוג של קונפליקט. אם נשאיר את כולם, זו בעיה כלכלית, אבל אם אשאר ונרד ליגה, זו בעיה מקצועית עבורי. נקווה שיימצא איזון ושהכול יהיה בסדר. נחכה ונראה איזה שחקנים נוכל להשאיר, רק אז אוכל לנתח האם אני יכול להישאר או לא".

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"גם אם אעזוב, במשחק אעשה את הכול כדי להוציא את התוצאה הכי טובה שאפשר"/יוסי ציפקיס
"אני לא מתחרט על הצעד הזה, נהניתי מכל רגע. גם בקשיים. נהניתי עם השחקנים ועם כל האנשים שהיו פה. אהיה עצוב מאוד אם משהו רע יקרה"

לוזון השווה את המצב למה שהיה לו באנגליה: "הגעתי למצב הזה כשאני טיפה מצולק. כשאימנתי בצ'רלטון, ידעתי שאוכל להשאיר אותה בליגה ועשיתי זאת. בשנה השנייה אמרתי לבעלים שיש לנו רק 11 שחקנים וזה לא מספיק. אמרתי לו שנרד ליגה בטוח והוא אמר לי אל תדאג, יהיה בסדר. אבל בכדורגל אין בסדר. אני יודע לנתח מה יש לי ביד. אמרתי לו שאני הולך הביתה. שבסגל הזה גם אם הוא יחליף שני מאמנים הוא יירד ליגה, שאין לו סיכוי להצליח. עברתי טראומה שלא הייתה בשליטתי. אני מאמין ביכולת שלי, אבל אם אין לי את הקלפים הנכונים לא אקח את הסיכון שנרד ליגה.

"הבעלים עושים את המקסימום כדי להקים את הקבוצה הכי טובה שהם יכולים, אך מצד שני לא רוצים לסבך את המועדון כלכלית. אם הפועל תל אביב תישאר בליגה אך תסתבך כלכלית, מה עשינו בזה? צריך להבין שבסיפור הזה אין אשמים - לא ההנהלה ולא השחקנים. כל אחד צריך לדאוג לאינטרסים שלו. אם שחקן חושב שהוא יכול לקבל יותר, זכותו לחפש אופציות. השחקנים ויתרו על עצמם בשלושת החודשים האחרונים, בוודאות. אי אפשר לבוא בחצי טענה לשחקנים שרוצים לדאוג לעתיד שלהם, כמו שבהפועל תל אביב רוצה לדאוג לעתיד שלהם.

"זה עצוב, אבל אין לי שום מושג מי יתאמן היום ומי ישחק נגד עירוני קרית שמונה. לא תירגלנו שום דבר כי כרגע אין אפילו עם מי. זו בעיה גדולה. למרות זאת, אעשה כל שביכולתי. גם אם אעזוב, במשחק אעשה את הכול כדי להוציא את התוצאה הכי טובה שאפשר.

"אני תמיד אומר מה שאני חושב, אני אחד שהולך עם הרגשות. אני לא מתחרט על הצעד הזה, נהניתי מכל רגע. גם בקשיים. נהניתי עם השחקנים ועם כל האנשים שהיו פה. אהיה עצוב מאוד אם משהו רע יקרה. ניפרד? אני לא רוצה שזה יקרה, אני מחכה לדעת מה קורה עם הסגל. הערב אקבל החלטה מה עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully