וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו מראדונה מרוצה מההחלטה להרחיב את המונדיאל, בגרמניה קצת פחות

אגדת העבר שבע רצון מההחלטה להגדיל את משחקי הגביע העולמי ל-48 נבחרות: "נבחרות קטנות יוכלו לפנטז, זה רעיון פנטסטי". רומיניגה: "זו טעות, מדובר בהחלטה פוליטית נטו"

עריכת וידאו: מתן חדד

פיפ"א הודיעה היום (שלישי) כי מונדיאל 2026 יוגדל באופן משמעותי ויורכב מ-48 נבחרות, והתגובות למהלך של הנשיא ג'אני אינפנטינו חלוקות. מצד אחד, רבים טוענים כי הרחבת הטורניר תעניק הזדמנות לנבחרות קטנות יותר, אשר כשלו להעפיל פעם אחר פעם, לטעום גם הן ממשחקי הגביע העולמי, אך בצד השני ניצבים המתנגדים, הטוענים שהגדלת המונדיאל תפגע קשות באיכותו.

"ההרחבה תיתן לנבחרות קטנות להגיע למונדיאל", ציין דייגו מראדונה. "עכשיו, לנבחרות שמשחקות במוקדמות, כאלו שידעו שהן לעולם לא יעפילו, הזדמנות לחלום ולפנטז. אם שואלים אותי, מדובר ברעיון פנטסטי".

"מדובר בטעות", אמר המנהל הספורטיבי של באיירן מינכן, קארל היינץ רומניגה. "לצערי, ההחלטה התקבלה מסיבות פוליטיות בלבד ולא מסיבות ספורטיביות. אני לא מבין למה צריך לשנות פורמט כל כך מצליח של 32 נבחרות".

עדיין לא ברור כמה נבחרות יתווספו מכל יבשת, אך על פי המתווה הראשוני נראה כי החלוקה תתבצע כך (החלטה סופית תתקבל במאי): לאירופה יהיו 16 נציגות (במקום 13 כפי שנהוג כיום), לאפריקה תשע (במקום חמש), לאסיה יתווספו ארבע נציגות, למרכז וצפון אמריקה שלוש, לדרום אמריקה אחת או שתיים, ולאוקיאניה כנראה אחת.

עוד בנושא:

פיפ"א החליטה: מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully