וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו תפקפקו בו: דור אלו הפך למלפפון הלוהט של הכדורגל הישראלי

הוא חזר מפציעה שרבים חשבו שתחסל לו את הקריירה. התגבר על אימונים בנפרד ומאמנים שלא תמכו בו. והיום שלוש הגדולות רוצות אותו ונלחמות עליו. סיפורו של דור אלו, מגן מכבי פתח תקוה והמלפפון הלוהט הבא של הכדורגל הישראלי

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS על מצבה של הפועל תל אביב

דור אלו חגג לאחרונה 23. את חגיגות גיל 24 הוא כבר מקווה לעשות עם שדרוג מקצועי בקריירה, אצל אחת הקבוצות הגדולות בארץ. נכון להיום, וכפי שתכף תקראו, שלושת המועדונים הבכירים בישראל רוצים את אלו - הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, כאשר מי שתשלם ללוזונים את המספרים הנכונים תהיה זאת שתזכה בו לקראת העונה הבאה.

האם אלו מתאים לכך? כיצד הפך משחקן בבעיה לכישרון שכל הליגה רודפת אחריו? איך הקשיים שעבר הפכו אותו דווקא יותר מכל למגן שלם יותר ובשל יותר, עם כל החסרונות שיש לו להשלים בדרך הארוכה שמחכה לו? הכדורגל הישראלי מודל 2016 לא שופע כישרונות, ואלו הוא חריג. המאבק עליו מלמד כמה חסרים כאן מגנים ימניים גדולים כמו פעם. אבל האם הוא כזה?

עוד בנושא:

16:30, ספורט 5: מכבי חיפה - מכבי פתח תקוה בגביע המדינה
מכבי פתח תקוה: תג המחיר של דור אלו עומד על מיליון יורו לחצי כרטיס

שחקן מכבי פתח תקוה דור אלו. ברני ארדוב
התחיל בכלל כחלוץ. דור אלו/ברני ארדוב
משה סיני: "הוא התחיל לשחק כמגן ימני בגיל מאוחר יחסית ומשנה לשנה הפך טוב יותר. הדבר הכי טוב שאני רואה אצלו זה שגרף השיפור, ההתקדמות והיציבות – עולה. זה המדד הטוב ביותר עבורו"

אלו התחיל בגילאים הצעירים בכלל כחלוץ, משם הוסב לקשר אחורי. בנערים א', אצל המאמן דודי שרעבי, הגיע השינוי שניתב אותו לדרך חדשה בקריירה: אלו הפך אז לראשונה בקריירה למגן ימני. אגב, שנה קודם לכן, מי שהעלה אותו לקבוצת נערים א' היה מי שמשמש כסוכנו עד היום, שלומי בן עזרא. במחלקות הצעירות מספרים על חלוץ לא רע, קשר אחורי סביר עד טוב, אך רק כמגן ימני אלו בלט מעל היתר וראו לפתע שחקן עם פוטנציאל ברור לבוגרים.

שם לא נגמרו הבעיות. בגיל 19 הגיע אירוע טראומטי שרבים חשבו שאלו לא יתאושש ממנו. הוא קרע את הרצועה הצולבת דווקא במשחק הראשון בו הבקיע שער בקריירת הבוגרים שלו. מאז, מנובמבר 2012, הוא נעדר במשך תשעה חודשים. תיקול מיותר במרכז המגרש, שתי דקות לסיום, עלה לאלו ביוקר. מאוד ביוקר. הוא המשיך לשחק, הפציעה החריפה וסימן השאלה גדל. אלו לא הצליח לחזור לעצמו, ורק כעבור שנה וחצי התחיל להראות סימנים של קאמבק. המחשבות, הפחדים והחרדות לא הפסיקו להציק לו. היה מי שאמר שהוא לא מסוגל להתאושש. הרופאים הזהירו שהשיקום יהיה ארוך. אבל אלו לא ויתר.

אלא שאז הגיעה צרה אחרת. משה סיני, המאמן שכל כך האמין בו, פוטר. סיני סיפר על אלו: "למאמן היום בישראל זה לא פשוט לתת לילדים צ'אנס. שני משחקים לא טובים ואתה בדרך הביתה. במקרה של אלו היו לו עוצמות - מהירות, כוח, נחישות, כאלה שחיפו על חוסר הניסיון והמינוסים, וגרמו לי להאמין בו. הוא התחיל לשחק כמגן ימני בגיל מאוחר יחסית ומשנה לשנה הפך טוב יותר. הדבר הכי טוב שאני רואה אצלו זה שגרף השיפור, ההתקדמות והיציבות – עולה. זה המדד הטוב ביותר עבורו".

משה סיני מונף על ידי שחקני מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
המאמן שהאמין בדור אלו מהרגע הראשון. משה סיני בחגיגות העלייה של מכבי פתח תקוה/קובי אליהו
לידור כהן: "הדבר שאני הכי זוכר לגביו זה את הגול הראשון שלו בלאומית. הוא כל כך היה שמח שהוא לא ידע לאן לרוץ. מחא כפיים לעצמו"

לאחר עזיבת סיני, אלו שוב לא ראה דקות. חלק מהזמן הוא בילה מחוץ לסגל יחד עם לידור כהן, שעבר כבר לבית"ר ירושלים. "היו נותנים להם להתאמן בצד, הם לא היו חלק מהסגל שלנו", נזכרים בפתח תקוה. "הם היו מגיעים לאימונים ובתקופה מסוימת היו מתאמנים עם מאמן הכושר בצדי המגרש. בתקופה ההיא, לידור שיחק שני משחקים בחצי עונה".

לידור כהן גדל עם אלו מגיל נערים ועד לבוגרים והוא זוכר היטב את החבר שלו ואת מה שקרה להם אז. כהן: "אני לא שוכח את התקופה הזאת. דור היה אחרי פציעה ולי לא נתנו לשחק. הוא עבר פציעה שבתפקיד שלו לא הרבה חוזרים ככה, אבל תמיד הוא היה חזק פיזית וגם בראש. התמודד עם זה, עם כל מה שיש לו. הוא אחד שתמיד מאמין ואי אפשר להזיז אותו, מנטרל רעשים, שומע משהו מאוזן אחת וזה יוצא מאוזן שנייה, אי אפשר להשפיע עליו לרעה. הייתי רוצה שתהיה לי את התכונה הזאת שלו. גם בדברים הקטנים, היינו מעירים לו על תספורת או משהו והוא היה ממשיך עם זה, זה עובר לידו. אני בישלתי את הגול הראשון שלו בנוער. לא היה לו קל. בכל שנתון הוא נלחם על המקום שלו. בשנה הראשונה הוא לא שיחק הרבה כי דור מליחי היה לפניו. גם בנבחרת הנוער תומר ירוחם היה מגן ראשון לפניו. הדבר שאני הכי זוכר לגביו זה את הגול הראשון שלו בלאומית. הוא כל כך היה שמח שהוא לא ידע לאן לרוץ. מחא כפיים לעצמו".

דור אלו שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
נשלח להתאמן בצדי המגרש. דור אלו בקיץ 2013/ניב אהרונסון
קובי רפואה: "אני חושב שהיום הוא המגן הטוב בישראל, אין בכלל ספק בזה. שום הצעה לא מפריעה לדור לשחק. אם לומר בהגינות, כל הקבוצות הגדולות רוצות אותו. אני דווקא חושב שזה עוזר לו"

הקשיים לא תמו עבור אלו. המגן הצעיר ראה את נאור פסר שחזר לפתח תקוה משחק באופן קבוע, והחלום הלך והתרחק. ואז הגיע רן בן שמעון. במשחקים הראשונים אלו לא קיבל את חולצת ההרכב ובמכבי פתח תקוה היה מי שאמר שאולי אלו לא מסוגל להגיע למקום שייעדו לו. ואז, אחרי משבר של תחילת עונה, בן שמעון נתן לאלו את המפתחות ומאז המגן לא השאיר יותר מדי הזדמנויות לקחת לו את זה.

אגב, בקיץ שלפני אותה עונה וגם במהלכה ניסה רן בן שמעון לצרף את אלעד גבאי כמגן מנוסה יותר. באיזשהו שלב כבר היה סיכום שאם יגיע, אלו יושאל להרצליה. אך גבאי לא הגיע ואלו לקח את ההזדמנות והחל לפרוח. מבחינה הגנתית מכבי פתח תקוה עברה תהליך של מעבר לשלושה בלמים, כאשר שחקנים מקומיים כמו אלו ועומר דנינו עשו התקדמות גדולה תחת בן שמעון, בעיקר ברמה הטקטית, הבנת המשחק וחלוקת כוחות.

העונה, אצל קובי רפואה, אלו כבר ממש פורח. בשיחה שהתקיימה בניהם אחרי עזיבת המאמן דני גולן, אמר לו רפואה: "אני רוצה להפוך אותך למגן הכי טוב בארץ. יש לך הכול. הדבר היחיד שאתה צריך הוא לחשוב יותר בפעולה האחרונה". רפואה הודיע לאלו כי הוא מקבל יותר חופש פעולה בחלק הקדמי, מה שנקרא: קרדיט לטעויות. תחת שרביטו, אלו וקאניוק רושמים עד עתה את העונה הטובה שלהם בקריירה.

"קובי נותן לי חופש לעשות מה שאני רוצה בחלק הקדמי, מה שאני חושב. הביטחון הזה גרם לי לפרוץ", הסביר אלו לאחרונה: "אבל הדרך עוד ארוכה, בתפקיד הזה כל הזמן יש מה ללמוד ולהשתפר, כל שנה אני מרגיש שאני לומד עוד משהו".

מאמנו של אלו קובי רפואה סיפר: "דור עשה התקדמות אדירה העונה, היכולות שלו סוף סוף באות לידי ביטוי. הוא בחור שרוצה ללמוד ובא לעבוד ולשפר דברים. אני חושב שהיום הוא המגן הטוב בישראל, אין בכלל ספק בזה. שום הצעה לא מפריעה לדור לשחק. אם לומר בהגינות, כל הקבוצות הגדולות רוצות אותו. אני דווקא חושב שזה עוזר לו. עדיין, גם דור יודע שהוא צריך לעבוד ולהשקיע יותר כדי להגיע לרמות הגבוהות מאוד. הוא מבין ויודע מה הוא צריך לשפר, הוא ילד חכם שמבין עניין וכיף לעבוד איתו. אני מקווה בשבילו שימשיך ביכולת הזאת כי רק יציבות והתמדה יביאו אותו למקומות שהוא מכוון אליהם".

מאמן מכבי פתח תקוה קובי רפואה. אדריאן הרבשטיין
נתן לאלו את החופש בחלק הקדמי. קובי רפואה/אדריאן הרבשטיין
אלישע לוי נשמע אומר: "כל שחקן שמתאים ובהתקדמות יגיע לנבחרת. גם דור אלו ראוי אבל הייתה סיטואציה שהועדפו אחריו אחרים"

בנוגע לנבחרת, במכבי פתח תקוה זעמו כי לא זומן לסבב המשחקים האחרון. אלישע לוי לא מוותר על אלו. הוא עקב אחריו והתלבט, אך קיבל החלטה לזמן את המנוסים יותר למשחקים ברמות האלה - כמו בן ביטון ואלי דסה. אבל אלו בהחלט נלקח בחשבון ומבחינת אלישע לוי הוא אחד משלושת המגינים הימניים המובילים, כאשר מביניהם אמורים להיות מוזמנים שניים.

גם לאחר הביקורת של ראשי מכבי פתח תקוה נשמע אלישע לוי אומר: "זה סתם לחץ, כל שחקן שמתאים ובהתקדמות יגיע לנבחרת. גם דור אלו ראוי אבל הייתה סיטואציה שהועדפו אחריו אחרים".

אלו, כפי שהבנתם, על סף הקבוצות הגדולות, על סף הנבחרת, אבל בינתיים הוא צריך לעמוד במטרות של מכבי פתח תקוה העונה - כרטיס לאירופה ולהגיע כמה שיותר רחוק בגביע. ההוכחה שהמחמאות לא עולות לו לראש תגיע כאשר יוביל את מכבי פתח תקוה ליעד שלה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully