וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מקווים שמיטש גולדהאר לא יסתפק רק בשוטה ארבלדזה

5.1.2017 / 7:28

ביום שאחרי פיטורי הגיאורגי, השאלה המרכזית היא האם בעל הבית יאפשר לקרויף לבצע מהפכה או יסתפק בהחלפת המאמן. וגם: הפגישה האחרונה של ארבלדזה עם צוותו, הדיווח על האפשרות שיאמן את באקו והעדיפות של הבוס למאמן החדש

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אתמול (רביעי), בשעה 14:00, נכנס שוטה ארבלדזה לפגישת הצוות האחרונה שלו כמאמן מכבי תל אביב. ארבע שעות לפני ההודעה הרשמית, הגיאורגי עוד הרגיש שגם את ההפסד 1:0 לבית"ר ירושלים ביום שני הוא יעבור. הוא ידע שבכל רגע הוא יכול לקבל הודעה על הפסקת עבודתו ושהנושא נמצא זמן רב על הפרק, אבל בפגישת הצהריים עם עוזריו התנהג כרגיל.

"כמו תמיד, אנחנו מתייחסים ברצינות ליריבה ולמרות שזו קבוצה מהליגה השנייה בגביע המדינה, היה צריך להכין את המשחק", סיפר אחד מאנשי הצוות. פגישת העבודה הסתיימה כעבור כשעתיים ואחריה נקרא המאמן היוצא לשיחה עם ג'ורדי קרויף. למנהל הספורטיבי לא היה קל להודיע למאמן שהביא ואחריו רדף זמן רב כל כך על כך שהוחלט לסיים עמו את הקשר. קרויף חש זמן רב שגם לו יש חלק משמעותי בדרך בה מכבי תל אביב נראית, אלא שההפסד לבית"ר ובעיקר החשש שעם ארבלדזה תאבד מכבי תל אביב אפילו את המקום השני, דחפו להחלטה שהגיעה בסופו של דבר מכיוונו של הבעלים מיטש גולדהאר בקנדה.

עוד בנושא:

פאקו אייסטרן סירב להצעת מכבי תל אביב
שוטה ארבלדזה פוטר ממכבי תל אביב: "הקבוצה תישאר בלבי לעד"
אלון יפת בפודקאסט "הפודיום": "השחקנים צריכים להבין שלא על כל שטות צריך ליפול"

שוטה ארבלדזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ההחלטה הגיעה מקנדה. ארבלדזה/ברני ארדוב

כעת, אחרי שעידן ארבלדזה הסתיים, מכבי תל אביב מתפנה לעניין האמיתי. מאמן אחר, קרוב לוודאי שזה שוב יהיה זר, יחתום בקרוב, אבל שאלת המהפכה בסגל הקבוצה נשארה עדיין ללא תשובה. "כשאתה מפטר מאמן, אתה עושה זאת או כיוון שיש לך מאמן יותר טוב ביד או כי אין לך דרך להחליף את השחקנים", אמר אמש גורם במכבי תל אביב, "כיוון שאין כרגע מאמן אחר שג'ורדי רצה במקום שוטה, נשאלת השאלה האם שוטה לא הלך כי אי אפשר להחליף את השחקנים בחלון ההעברות הקרוב".

יותר מכל, במכבי תל אביב מסוקרנים מהשאלה האם גולדהאר החליט על פיטורי ארבלדזה כיוון שהוא רוצה שמאמן אחר ינסה לעשות הרבה יותר טוב עם אותם שחקנים. בסביבת קרויף טענו אתמול כי ההולנדי מכיר את כל הבעיות של הסגל הנוכחי וכי הוא ממש לא חושב שמאמן אחר יוכל להוציא הרבה יותר מהקבוצה. קרויף רוצה להחליף שחקנים. הוא רוצה חיזוק משמעותי כבר בינואר ורוצה לשנות את פני הקבוצה ובזמן הקרוב הוא יידע מה גולדהאר מאפשר לו לעשות.

ההחלטה להיפרד מארלבדזה התבשלה כבר זמן רב. אחרי כל משחק בו מכבי איבדה נקודות, שאלת עתידו צפה מחדש. כעת צריך קרויף למצוא מאמן אחר. הפנייה אל פאקו אייסטרן וסירובו לבוא מלמדים שגולדהאר רוצה להיות מעורב גם בבחירת המאמן. העדיפות מבחינת בעל הבית היא למצוא מאמן שיסכים לנחות עד סוף העונה הזו ויחתום על חוזה לארבעה חודשים וחצי, בסיומם תהיה למכבי תל אביב האופציה להאריך את הקשר או להיפרד. "יותר מדי סיפורים היו כאן עם מאמנים, כך שהאידיאל הוא שמאמן שיבוא, יסכים לחתום על חוזה קצר טווח", אמרו במועדון, "השאלה אם ג'ורדי ימצא מישהו כזה, שגם יהיה מתאים וגם יסכים לחוזה הזה".

עוד באותו נושא

ג'ורדי קרויף: "גולדהאר הוא ווינר, הוא לא ייתן לנו ליפול"

לכתבה המלאה
מיטש גולדהאר, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
חש אחריות בעצמו למצב. קרויף עם גולדהאר/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

מסיבת העיתונאים שתוכננה ל-10:30 להיום בבוקר, לא בוטלה למרות הודעת הפיטורים. במכבי תל אביב עדיין לא בטוחים מי יתייצב מול התקשורת והאם יהיה זה רק ג'ורדי קרויף או שמא יישלחו שחקנים לדבר. קרויף העדיף שהעיסוק במסיבת העיתונאים יהיה רק במשחק הגביע בשבת מול בני לוד, אבל ספק אם האירוע לא יגלוש לפיטורי ארבלדזה.

גם זהות האדם שיעמוד על הקווים בשבת טרם התבררה. קרויף עוד יכול להפתיע עם החתמה מהירה של מאמן, אבל קרוב לוודאי שהוא לא יספיק לרשום אותו עד למשחק הגביע. במצב כזה, עשוי עוזר המאמן אלברטו קאפייאס לנהל את המשחק או לחלופין, ייתכן כי פטריק ואן ליוון מנהל מחלקת הנוער יתבקש לשמש כמאמן חירום.

ארבלדזה לא יגיע היום להיפרד משחקני מכבי תל אביב, אבל מקרוביו סיפרו שהוא מתכוון לעשות זאת בשבוע הבא, בטרם יעזוב את ישראל. "מאמן ושחקנים זה לא סיפור אהבה", אמרו בסביבתו של הגיאורגי, "שחקנים לא צריכים לאהוב מאמן, אלא לכבד ולהעריך אותו. כמו בכל קבוצת כדורגל יש את אלה שמשחקים ואת אלה שממורמרים על הספסל או ביציע. תמיד יהיו 11 שחקנים שיכבדו את המאמן ו-14 שירצו שהוא יעזוב ויבוא מישהו אחר שייתן להם הזדמנות".

בינתיים, באזרבייג'ן מדווחים שארבלדזה עשוי להתמנות למאמנה של נפטצ'י באקו, הנמצאת במקום השביעי בליגה המקומית. "ארבלדזה הוא אחד המועמדים הסופיים לתפקיד", נכתב בדיווח. "ארבלדזה ייפגש עם ראשי המועדון, הוא דורש שכר גבוה וחוזה ארוך טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully