וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן סרור בראיון: "נחשבתי לערן זהבי של הכדורגל הישראלי, אבל עשיתי שטויות"

5.1.2017 / 14:00

"ויתרתי מהר מדי. מי שאומר שאפשר לחזור אחר כך לליגת העל, מחרטט. נגררתי. התאמתי את עצמי לליגה א'". עידן סרור, היום בהוד השרון הקטנה, חושף בראיון מיוחד מה השתבש בדרך. וגם: זהבי ("חייב את הקריירה לאבוקסיס"), לחמן, ההצעה ממכבי, המצב של הפועל והחלטורה כאפסנאי

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS על מצבה של הפועל תל אביב

בהוד השרון שלחו את עידן סרור להגרלת גביע המדינה. זה הסיבוב שמקבלים את קבוצות ליגת העל והקשר הוותיק הבטיח להביא משחק בית. במועדון רצו את אחת הגדולות, אבל גם מול עירוני קרית שמונה צפויה חוויה. סרור (30) מפרק העונה את ליגה א' דרום, אבל עדיין חולם בלילה על קריירה שהלכה לאיבוד. פעם אמרו שיהיה היורש של סלים טועמה וחצי ליגה רדפה אחריו, אבל כבר שנים שהוא נע ונד בחצר האחורית של הכדורגל, מנסה להתפרנס בכבוד. "אני מנסה כמה שפחות להתעסק במה שהיה בעבר", כמעט שנשבע השבוע. "אם הראש שלי יהיה כל הזמן במחשבות על מה שפספסתי או על הפוטנציאל שהיה בי, אז אני לא אצא מזה".

שישי, 13:00: הפועל הוד השרון - עירוני קרית שמונה

שחקן הפועל הוד השרון עידן סרור. ברני ארדוב
"אני באמת מרגיש פספוס". עידן סרור/ברני ארדוב
"אני רואה שחקנים בליגת העל שאני יותר טוב מהם וזה כואב. כואב שאני לא נמצא שם, אבל זה חלק מהחיים כי אם אתה לא מקושר ולא נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון, אז אתה נפגע. למדתי את זה על הבשר שלי"

לאן נעלמת?

"אני באמת מרגיש פספוס, אבל זה חלק מהחיים וצריך לקבל את זה. אני רואה שחקנים בליגת העל שאני יותר טוב מהם וזה כואב. כואב שאני לא נמצא שם, אבל זה חלק מהחיים כי אם אתה לא מקושר ולא נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון, אז אתה נפגע. למדתי את זה על הבשר שלי".

אתה רק בן 30 ובשלב די מוקדם ירדת מליגת העל.

"אני מצטער על דברים שקרו לי בקריירה, אבל אם אני מחפש את הדבר העיקרי עליו אני מתחרט זה שוויתרתי מהר מדי על ליגת העל. אי אפשר לחזור לליגת העל אחרי שירדת ללאומית או לליגה א'. מי שאומר אחרת, מחרטט. אם אתה לא סבלני ולא יודע לחכות להזדמנות שלך, אתה תאכל אותה. אני אמרתי לעצמי שאני ארד ללאומית לשחק ולעשות כסף ואחזור חזק יותר לליגת העל, אבל זה בולשיט. אתה לא יכול לשקם את הקריירה שלך בליגה הלאומית, אלא אם תלך לנתניה כזו ותעלה איתה לליגת העל חזרה. הלכתי לנס ציונה לליגה הלאומית והתפרקנו כמו שקרה להפועל תל אביב. הורידו לנו תשע נקודות וירדנו ליגה. אחרי זה הלכתי לכרמיאל/צפת. הטעות הייתה ללכת לנס ציונה".

לא הייתה לך סבלנות בליגת העל.

"בדיוק. נלחצתי מזה שאני לא משחק. לא היה לי את הסוכן המתאים שיכוון אותי ויגיד לי להיות רגוע. מהלחץ עשיתי שטויות ופגעתי בעצמי. לא היה לי ניסיון לשבת בשקט ולחכות לזמן שלי".

אי אפשר היה לחזור אחרי זה לליגת העל?

"אי אפשר. ברגע שירדת ללאומית ולליגה א', אתה נגרר אליהן ואתה מתחיל לשחק ברמה של הליגות האלה. רואים אותי העונה אנשים ושואלים איך נתתי העונה תשעה גולים בקבוצה שרק רצתה להישאר בליגה כמו הוד השרון. אני משיב להם שזה עצוב לומר אבל אני כבר ארבע שנים בליגה הזו ואני כל כך מכיר אותה. משנה לשנה אני משחק בליגה הזו בעצימת עיניים. התאמתי את עצמי לליגה א'. נגררתי וזה קשה מאוד. תאמין לי שאם תיקח כוכבים בליגת העל העונה ותביא אותם להוד השרון, לא בטוח שהם יצליחו. ואני מדבר על כוכבים".

למה?

"כי אין שטחים בליגה א' לשחק ואין זמן לחשוב. בליגת העל יש שטחים, יש זמן לחשוב, הכול מסודר וחכם. כל אחד בעמדה שלו. אותי רואים פעמיים בליגה הזו. אומרים: 'יו, הנה עידן סרור שהיה פעם כוכב. בואו נשבור אותו'. והם שוברים אותי כל משחק".

אתה נפצע הרבה?

"תבוא למשחק ותבין".

שחקן  הפועל תל אביב עידן סרור. יותם רונן
"בהפועל חשבו שאני יוזם את המהלך עם מכבי והקהל החל לשנוא אותי". עידן סרור במדי הפועל תל אביב/יותם רונן
"אם היה מישהו שהיה אומר לי אז: 'עידן, גול אחד בהפועל זה כמו 15 ברעננה או בכפר סבא', אז הייתי נשאר ונלחם על עשר דקות. אבל אני רציתי לשחק וזו הייתה טעות. באותה עונה הם לקחו דאבל ולך תדע איפה הייתי היום"

עדיין זוכרים אותך כעידן סרור של הנבחרת הצעירה והפועל תל אביב?

"כל משחק. אבל אתה יודע, זה גם כיף כי אתה כל הזמן בעניין. היה לי משחק השבוע נגד כפר קאסם, היית צריך לשמוע כמה קיללו אותי. אבל זה כיף כי אני קיים".

אז אתה כוכב בליגה א'?

"לא יודע אם כוכב, אבל מעריכים אותי בקבוצה שלי. דודו המאמן, עזרא ויוסי. כולם נותנים לי את הביטחון ומעריכים אותי. אהבה במקום מסוים לפעמים עדיפה על תהילה בסימן שאלה במקום אחר".

לא יכולת להחזיק בהפועל תל אביב?

"לא זוכרים אבל הייתי בעונה של הדאבל עם השער של ערן זהבי בטדי. בעונה הזו שיחקתי עד מחזור 12. נתתי שני גולים, בישולים. החלפתי הרבה, אבל גוטמן שם אותי לאט לאט בצד ואני לא ידעתי להחזיק את עצמי. אם היה מישהו שהיה אומר לי אז: 'עידן, גול אחד בהפועל זה כמו 15 ברעננה או בכפר סבא', אז הייתי נשאר ונלחם על עשר דקות. אבל אני רציתי לשחק וזו הייתה טעות. באותה עונה הם לקחו דאבל ולך תדע איפה הייתי היום".

הייתה גם הצעה ממכבי תל אביב.

"נכון. היה דיבור עם מכבי ותפסו את הסוכן שלי יושב אז עם אבי נמני וזה עשה לי נזק. לא ידעתי בכלל על הפגישה הזו של הסוכן שלי אז ג'קי דהן. בהפועל חשבו שאני יוזם את המהלך הזה והקהל החל לשנוא אותי. זה היה המומנט לעזוב את הפועל כי הכל כבר היה נגדי. בסוף גם מכבי הביאו שחקנים אחרים וירדו ממני".

יכול להיות שלא תפסת את הכדורגל יותר מדי ברצינות?

"אני מודה שאתה צודק. כשסיימתי עם האולימפית בגיל 23 נחשבתי לערן זהבי של הכדורגל הישראלי, ואני לא מגזים. מי רצה אותי? מכבי חיפה, בית"ר, מכבי תל אביב. הלכתי להיבחן בלכיה גדאנסק בפולין. בטורקיה דיברו עליי. איפה לא? ואני כנראה חשבתי שרק הכישרון יחזיק אותי וזו הטעות. בליגת העל, ברגע שאתה מוריד רגל מהגז אתה יורד מהר למטה. הפסקתי ללכת לחדר כושר ולא הייתי עושה מעבר לאימונים. עכשיו כשאני בליגה א' זה מספיק. אתה מבין מה הבעיה?".

שחקן הפועל הוד השרון עידן סרור. ברני ארדוב
"חשבתי שרק הכישרון יחזיק אותי, וזו הטעות". עידן סרור/ברני ארדוב
"העליתי במשקל? אולי שלושה קילו. לא יותר. ברגע שאתה בליגה א' אתה נגרר ואתה פחות מקצוען. אתה מתחיל לעבוד ולא מתעסק רק בכדורגל. פתחתי את העונה הזו מצוין עם הרבה גולים ואפילו אני מופתע"

אומרים שהעלית במשקל.

"מה זה העליתי במשקל? אולי שלושה קילו. לא יותר. ברגע שאתה בליגה א' אתה נגרר ואתה פחות מקצוען. אתה מתחיל לעבוד ולא מתעסק רק בכדורגל. פתחתי את העונה הזו מצוין עם הרבה גולים ואפילו אני מופתע. בלי עין הרע, שזה ימשיך כך".

עדיין יש לך את כדורי העונשין ברגל שמאל?

"אתה יודע איך אומרים בכל מגרש אחרי הפאול הראשון שעושים עליי על ה-16? 'שופט, הוא מחפש את זה'. מה שהיה לי, נשאר. בוא נגיד כך".

אז בקרית שמונה צריכים לחשוש ממך.

"תומר קשטן מכיר אותי יותר מכל מאמן אחר. הוא ידריך אותם יופי נגדי".

יש עניין בהוד השרון סביב הקבוצה?

"לגמרי. אם ניכנס לפלייאוף זה יהיה הישג ויש לנו שליש תקציב מהגדולות בליגה. יש לנו ילדים בקבוצה, כאלה שרוצים להתקדם עם מאמן מקומי. ליגה א' דרום היא פי שניים קשה מהצפון ויותר קשה מהליגה הלאומית".

מי ישלוט ביציעים מול קרית שמונה?

"אסי דומב שהוא המנהל המקצועי של מחלקת הנוער נתן הוראה שכל הילדים יבואו אחרי בית הספר, אז אני מאמין שיהיו 700 אוהדים שלנו לפחות".

מאמן עירוני קרית שמונה תומר קשטן. אדריאן הרבשטיין
"הוא ידריך אותם יופי נגדי". תומר קשטן/אדריאן הרבשטיין
"אני רואה אנשים שלא הולכים, לא רואים, אז מה אני צריך להתלונן? אני אומר כל יום תודה רבה לאלוהים גם על מה שלא טוב לי. הכדורגל עזר לי קצת בחיים אבל זה היה לפרק זמן קצר"

כמה זמן לא שיחקת נגד קבוצה מליגת העל?

"המון זמן. כשהייתי באילת היה לנו משחק גביע נגד כפר סבא, אבל הם היו בכלל בליגה הלאומית".

עדיין הולך למשחקים בליגת העל?

"הייתי במשחק של מכבי פתח תקוה נגד הפועל תל אביב. צחי גיגי הוא חבר כמו אח. שמע, זה כואב. כואב שאני רואה שחקנים פחות טובים ממני. הכול זה קשרים. 80 אחוז קשרים ו-20 אחוז יכולת".

אני מניח שגם לא הסתדרת כלכלית בחיים.

"נכון, אבל שמע, צריך פרופורציות. אני רואה אנשים שלא הולכים, לא רואים, אז מה אני צריך להתלונן? אני אומר כל יום תודה רבה לאלוהים גם על מה שלא טוב לי. הכדורגל עזר לי קצת בחיים אבל זה היה לפרק זמן קצר. אני לא מצטער על שום דבר למעט העובדה שאני רואה היום שחקנים שאני יותר טוב מהם אבל אני בליגה א' והם בליגת העל. סך הכול אני נהנה וטוב לי ואני אשחק גם אם ארד לליגה ג'. את הכדורגל אני לא אעזוב כל כך מהר".

אייל לחמן שעברת איתו הרבה, גר ליד המגרש בהוד השרון ומדבר עליך לא מעט.

"הוא רצה שאבוא לעפולה ואמר לי שאעשה קאמבק, אבל זה לא הסתדר כי הוד השרון לא שחררו אותי".

היה בלגן ביניכם בהפועל פתח תקוה.

"אייל הוא מוטיבטור שחי את המשחק. הוא לא אוהב להפסיד וגם אני כזה. היה לנו משחק בו היינו בפיגור 3:0 בהפסקה והוא התעצבן והפך את מיטת הטיפולים, ובמקרה זה פגע בי. אז היה ויכוח בינינו, אבל תאמין לי שאני אוהב אותו ומעריך אותו. הוא הראשון שנתן לי דחיפה רצינית ועד היום אנחנו בקשר. הרבה לא אוהבים אותו, אבל אני מעריך אותו".

אייל לחמן מאמן מ.ס. אשדוד. ניב אהרונסון
"הוא לא אוהב להפסיד, וגם אני כזה". אייל לחמן/ניב אהרונסון

סיפרו שאתה עושה עוד דברים בהוד השרון. שהיית באיזו תקופה גם איש המשק של המועדון.

"היה לנו את פרוספר האפסנאי שרב עם עזרא לכמה ימים אז עזרתי להם. לא תמורת כסף. אני אחד שבא שעתיים לפני אימון לעשות קצת ריצה מסביב ובעיטות ובגלל שהיה ויכוח בין עזרא לפרוספר, עזרתי למועדון כי אני אוהב סדר וארגון".

ראיתי שגם ריף פרץ אצלכם. הייתי בטוח שהוא פרש.

"היו לו בעיות אבל הוא חזר והוא חלק חשוב אצלנו".

מהיכן תומר קשטן מכיר אותך כל כך טוב?

"הוא אימן אותי בנוער של הפועל. אני מאמין שהם יבואו מוכנים אליי".

גם שיחקת בקרית שמונה פרק זמן מאוד קצר.

"נכון. לפני רן בן שמעון. קרית שמונה זה מקום שאתה לא יכול שלא להצליח בו כי אין מה לעשות שם חוץ מכדורגל. אתה כל הזמן מגובש איתם וכל הזמן משקיע כדי להתקדם. מישהו צעיר שיש לו פוטנציאל, שיילך רק לשם. אין דברים כאלה".

כבר בתקופתך איזי שרצקי היה כזה דומיננטי מקצועית?

"בטח. אני לא רואה בזה שום דבר פסול. הוא משקיע כל כך הרבה והוא יכול גם להחליט. אין לי בעיה גם עם אלי טביב".

יוסי אבוקסיס עוזר מאמן הפועל תל אביב עם ערן זהבי. ברני ארדוב
"ערן זהבי צריך לתת את הקריירה שלו ליוסי אבוקסיס"/ברני ארדוב
"כל הזמן יוסי היה אומר לגוטמן שייתן לערן לשחק ואלי היה עונה לו: 'מה יש לך מהשחקן הזה?'. יוסי היה משיב: 'תקשיב לי, יש משהו בבחור הזה'. ככה הם היו מתווכחים על ערן ויוסי כל הזמן היה בעדו כי הוא ראה איזה קור רוח יש לערן מול השער"

היית עם ערן זהבי בהפועל תל אביב. מה אתה אומר על ההצלחה שלו?

"אני מצדיע לו. ערן עשה התקדמות לבד. הוא בנה את עצמו ברגליים שלו, למרות שהוא צריך לתת את הקריירה שלו ליוסי אבוקסיס".

תסביר.

"כל הזמן יוסי היה אומר לגוטמן שייתן לערן לשחק ואלי היה עונה לו: 'מה יש לך מהשחקן הזה?'. יוסי היה משיב: 'תקשיב לי, יש משהו בבחור הזה'. ככה הם היו מתווכחים על ערן ויוסי כל הזמן היה בעדו כי הוא ראה איזה קור רוח יש לערן מול השער. לא יהיה לאף אחד ולא היה לאף אחד קור רוח מול השער כמו לערן זהבי. גם במשחקים שערן לא היה טוב, הוא היה נותן גולים של נקודות. קצב ההתקדמות שלו יוצא דופן. ערן לא כשרוני כמו ורמוט, רפאלוב, מליקסון או בוזגלו, אבל את התנועה לעומק שיש לו ואת הסיומת מול השער אין לאף אחד".

הופעה טובה שלך מול קרית שמונה ואולי קבוצות ליגת העל יחשבו עליך לחלון ההעברות.

"עזוב, אני לא חוזר לליגת העל. טוב לי איפה שאני".

ואם הפועל תל אביב יפנו אליך להחזיר את שחקני הבית?

"חשבתי על זה השבוע. אמרתי שאולי יקראו לנו לחזור, אבל עזוב, זה לא יקרה. הפועל לא תתפרק ולא תרד ליגה. תמיד זה יסתדר להם בדקה ה-90. הכול רעש וצלצולים. גם אם הם ישחררו חצי מהסגל, גיא לוזון ישאיר אותם בליגה".

אתם מסוגלים להפתיע את קרית שמונה?

"הוד השרון שלחו אותי להגרלה ואמרתי רק שנקבל לשחק בבית. מצדי נגד באר שבע, אבל בבית. שמע, קרית שמונה קבוצה בארבע דרגות טובה מהוד השרון, אבל גביע זה גביע. אנחנו נבוא לשחק מגעיל, להוציא אותם מהמשחק ואם נעקוץ, נעקוץ. ואם לא, אז לא קרה כלום. לנו יש רק מה להרוויח. זה הרבה פרסום לשחקנים. איך אמר לנו דודו המאמן השבוע: 'תחשבו שאתם עדיין בחג. חנוכה לא הסתיים מבחינתכם'".

המתקן ראוי?

"לגמרי. גם אם יהיו סופות ושלגים, המגרש יאושר".

אם אתן לך לבחור שחקן אחד מקרית שמונה שישחק איתכם.

"וואלה, אולי שלומי אזולאי הקשר, אבל בעצם יש לנו שחקן תואם, דור אזולאי שהוא שחקן-שחקן. תעשה כותרת שהוא בעונה הבאה יהיה כוכב בליגת העל ואני שם על זה מה שאתה רוצה. הוא כבר על הכוונת של שלוש קבוצות בליגת העל. הוא לא פחות טוב משלומי אזולאי ושניהם אותו תפקיד בול".

שחקן הפועל הוד השרון עידן סרור. ברני ארדוב
"אני לא חוזר לליגת העל. טוב לי איפה שאני". עידן סרור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully