וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאן רוצ'ט בראיון: "הקסם של קרית שמונה נעלם. יודע שמקומי בליגת העל"

5.1.2017 / 7:00

"יותר מדי אנשים בוחשים בקלחת בהפועל חיפה", "ברק בכר לא האמין בי כל כך", "עדיף להיות בצמרת הלאומית מאשר לסבול בתחתית ליגת העל". כחמש שנים אחרי האליפות ההיסטורית והזימון לנבחרת, אדריאן רוצ'ט חזר ליהנות בהפועל עכו: "אחד הדברים הטובים שקרו לי". ראיון מהלב

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS על מצבה של הפועל תל אביב

בתום עונת 2011/12 אדריאן רוצ'ט היה על גג העולם. הקשר הצעיר היה אחד מהברגים הכי משמעותיים באליפות המפתיעה וההיסטורית של עירוני קרית שמונה. אחד הקפטנים. רוצ'ט צמח מתוך המועדון הצפוני ודרכו הגיע עד לנבחרת ישראל ולמעמד של שחקן ליגה מוביל.

פחות מחמש שנים עברו והמסע של רוצ'ט הוסט למסלול אליו אף אחד לא האמין שיגיע. זה התחיל בדעיכה במעמד שלו בקבוצת נעוריו, המשיך בעונה לא טובה בהפועל חיפה והגיע לשיא בקיץ האחרון, כאשר רוצ'ט בן ה-29 לא מצא קבוצה שתענה על צרכיו ותחתים אותו בליגת העל. במהלך מפתיע הוא חתם בהפועל עכו מהליגה הלאומית, ודווקא שם קם לתחייה. שחקנים בקבוצה מצמרת הליגה השנייה יודעים לספר שרוצ'ט חזר להיות אותו קשר שכולם סימנו בעונת האליפות.

היום (חמישי) הוא יפגוש ביחד עם קבוצתו את בני יהודה וינסה להפוך את היורדת לסינדרלה של גביע המדינה - עוד תואר שכבר זכה להניף. "זה משחק שיהיה מדד טוב כדי לדעת באיזו נקודה אנחנו עומדים ביחס לקבוצות בליגת העל", מסביר רוצ'ט בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, "כי לשפוט לפי המשחקים שאתה רואה בטלוויזיה זה קשה".

עוד לפני שהוא מנסה להוביל את עכו לניצחון, רוצ'ט התיישב לדבר עם וואלה! ספורט על חדוות המשחק שחזרה אליו, הימים בקרית שמונה וגם הבעיות האמיתיות בהפועל חיפה.

עוד בנושא:

הפועל עכו ואדריאן רוצ'ט מחכים לבני יהודה בסיבוב ח' של גביע המדינה (19:35, ספורט 5)
פיראס מוגרבי יוכל לעזוב את סכנין אם תתקבל הצעה של 300 אלף דולר מחו"ל
מ.ס. אשדוד שוקלת לצרף את פדרו גלבאן, הנבחן הקנייתי מותיר רושם חיובי

אדריאן רוצ'ט שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
היה על גג העולם. אדריאן רוצ'ט בחגיגת האליפות של עירוני קרית שמונה/ברני ארדוב
"לא כיוונתי להגיע לליגה הלאומית. היו לי החלטות לא טובות ובסוף הגעתי להפועל עכו במקרה, אבל זה המקרה הכי טוב שקרה לי בשנים האחרונות"

אחרי חצי עונה שאתה לא בליגת העל. איך בעכו?

"אני מאוד מאושר. זה מקום טוב והולך לנו טוב אני מקווה שנמשיך ככה".

בעונה שעברה, אחרי ירידת הליגה, הייתה תחושה שהמועדון יתפרק.

"לא ידעתי מה קורה ומה היה פה בשנה שעברה. ממה שראיתי ואיך שבנו את הקבוצה ובשיחות שלי עם הסוכן ועם ההנהלה, הבנתי שקורים דברים חיוביים ובונים קבוצה לעלייה. אני שמח שבינתיים זה הולך לכיוון חיובי".

הפועל עכו ומכבי נתניה נופלות מקבוצות בליגת העל?

"יוצא לי לראות משחקים בליגת העל. זה לא סוד שהרמה לא גבוהה. לשפוט ולהגיד אם אנחנו מתאימים נדע היום".

באופן אישי, איך קרה שהידרדרת לליגה הלאומית?

"ברגע שעזבתי את קרית שמונה ובחרתי לעבור להפועל חיפה חשבתי שדברים יילכו אחרת. הייתה עונה לא טובה ועכשיו אני מנסה לאסוף את השברים".

אבל אתה רואה את הקשרים בליגת העל. הגיוני שאתה בליגה הלאומית?

"אני חושב ובטוח שיש לי מקום בליגת העל, אבל דברים לא הולכים כמו שמתכננים. קבוצות ומאמנים מתייחסים גם לשיקולים כלכליים ולהביא אותי לקבוצה במרכז עכשיו זה לא פשוט כלכלית לכל הקבוצות".

אז זו הסיבה היחידה או שלא הכול מקצועי?

"אני יודע שיש לי מקום בליגת העל ואני יכול לתרום הרבה. התאכזבתי מאיך שזה מתנהל ומכל מה שקרה. לא כיוונתי להגיע לליגה הלאומית. היו לי החלטות לא טובות ובסוף הגעתי להפועל עכו במקרה, אבל זה המקרה הכי טוב שקרה לי בשנים האחרונות. יש פה קבוצה ומועדון מדהימים. אני באמת רוצה להישאר פה. חזרה לי השמחה כאן".

קשר הפועל עכו אדריאן רוצ'ט. לירון מולדובן
"המקרה הכי טוב שקרה לי בשנים האחרונות". אדריאן רוצ'ט במדי הפועל עכו/לירון מולדובן
"אף פעם לא התקשרתי לאיזי להתלונן. אני נלחם ומתאמן טוב, ושהמאמן יחליט מה שהוא מחליט. אני לא מהשחקנים שמתעסקים מי, למה, כמה וכל הזמן אכלו לי, שתו לי"

כשלקחת אליפות וזומנת לנבחרת, האמנת שתמצא את עצמך בלאומית תוך כמה שנים?

"חשבתי שזה ימשיך הלאה ואני רק אתקדם ואפרח".

אולי היית צריך לעזוב אחרי עונת האליפות?

"אולי הייתי עוזב והייתי מגיע ללאומית יותר מהר, אי אפשר לדעת. אחרי האליפות הגיעו מאמנים אחרים עם מחשבה אחרת וזה בסדר גמור".

בוא נקרא לילד בשמו: ברק בכר לא האמין בך.

"נכון, הוא לא האמין בי כל כך וזה בסדר".

איזי שרצקי לא התערב?

"אף פעם לא התקשרתי לאיזי להתלונן, אני לא שחקן שיוזם שיחות. אני נלחם ומתאמן טוב, ושהמאמן יחליט מה שהוא מחליט. אני לא מהשחקנים שמתעסקים מי, למה, כמה וכל הזמן אכלו לי, שתו לי".

אולי זו הבעיה שלך?

"לאורך זמן, מי שלא מתעסק בכדורגל עולים עליו. זה יכול להחזיק לו לכמה חודשים אולי לעונה, אבל לא מעבר לזה ואני לא מתעסק במה שמסביב. המשכתי להיות אני. זכיתי לעוד רגעים יפים, זכיתי בגביע ובאלוף האלופים ואני לא מתחרט".

אז למה החלטת לעזוב?

"הרגשתי כבר תחושת מיצוי והיא ניצחה את כל התחושות האחרות. הרגשתי שזה נהיה כמו מסטיק. הייתי הרבה זמן במקום והייתה דעה מגובשת עליי מבחינה מקצועית. לא משנה מה הייתי עושה, כבר הייתה דעה עליי. לא רציתי להגיע למצב שאני לא בסגל ויתחילו בעיות כאלה ואחרות. העדפתי למצוא הרפתקאות אחרות כל עוד כוחי במותניי".

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה עם אדריאן רוצ'ט. קובי אליהו
"הוא לא האמין בי כל כך". אדריאן רוצ'ט לצד ברק בכר/קובי אליהו
"ידעתי שברגע ששחקנים שהיו מחוברים מקום ועזבו, כמוני למשל, ידעתי שברגע הזה קרית שמונה תיפגע ותיעלם. זה מה שייחד את המקום. לפעמים זה מעבר ליכולת המקצועית"

אתה מכיר את קרית שמונה יותר טוב מכולם. הופתעת ממה שקרה העונה?

"אני פחות מתעסק בזה, אבל עדיין אני מחובר למקום ואני חושב שהבעיה שיש שם תחלופה גדולה של שחקנים, יותר מדי משחקי כסאות".

זה בגלל הלחץ להצליח?

"לאיזי היה משהו טוב ביד. אולי הטעות הייתה לשים כסף על שחקנים אחרים במקום לשים כסף כדי להשאיר את השחקנים הטובים שהיו לו. לא כולם היו להוטים לעזוב וזה לא פשוט כי לא לכל אחד מתאים לשחק בקרית שמונה".

בלי המקומיים יש זכות קיום לקבוצה?

"בכל מקום חייב להיות צביון מקומי, ובמיוחד במקום כמו קרית שמונה שהוא מקום קטן בפריפריה ואין הרבה מחלקות נוער באזור".

למה הקהל לא מגיע למשחקים?

"גם בעונת האליפות לא הגיע הרבה קהל. יש כמה סיבות. האצטדיון ישן ולא מושך אנשים. אם הייתי אוהד, גם אני לא הייתי מגיע למשחקים בחורף כי אין אפילו גג שיגן עלייך ואין שעון אלקטרוני. גם בשנים האחרונות, ממה שאני שומע ורואה בעיר, הרבה נפגעו מהמהלך שהעזיבו הרבה שחקנים מקומיים ולא נלחמו שיישארו".

היית סוג של השריד האחרון משחקני הבית באליפות. לא היו צריכים להילחם עליך יותר?

"ידעתי שברגע ששחקנים שהיו מחוברים מקום ועזבו, כמוני למשל, ידעתי שברגע הזה קרית שמונה תיפגע ותיעלם. זה מה שייחד את המקום. לפעמים זה מעבר ליכולת המקצועית. מה שאיזי עשה בשנים בקרית שמונה זה משהו מדהים והבמה שהוא נתן לשחקנים זה לא משהו שכל בעל בית היה עושה".

ועכשיו הקסם נעלם קצת?

"לא קצת. הקסם נעלם לגמרי".

יש לקבוצה הזו זכות קיום בלי איזי?

"ממש לא. אף אחד אחר לא ייקח את הקבוצה חוץ מאיזי".

אחרי קרית שמונה עברת להפועל חיפה. למה שנה אחר שנה הקבוצה שם לא מצליחה?

"אין יותר מדי תנאים להצלחה - גם מבחינת המתחם וגם מבחינת כל מה שמסביב. יותר מדי אנשים בוחשים בקלחת, גם מההנהלה וגם מהשחקנים".

מי שמדבר עם יואב כץ בטלפון ישחק?

"גם אליי יואב היה מתקשר מדי פעם ועובדה שזה לא הבטיח לי דקות משחק. לא הופתעתי בכלל מכל הפרשות שם השנה. זה שיואב לא נמצא, זה משפיע. הוא גם מתייעץ עם יותר מדי אנשים מסביב.

שחקן הפועל חיפה אדריאן רוצ'ט עם איזי שרצקי. אדריאן הרבשטיין
"אף אחד לא ייקח את הקבוצה חוץ מאיזי". אדריאן רוצ'ט עם איזי שרצקי/אדריאן הרבשטיין
"חוץ מהזרים של באר שבע ועוד כמה זרים בודדים, אין אף זר שיותר טוב מישראלים. אולי 30 אחוז ראויים להיות בליגת העל. אתה מפספס ישראלים צעירים שיכולים להיות זהבי הבא"

יתסכל אותך אם לא תחזור לליגת העל בעונה הבאה?

"אני כבר לא ילד שיעשה הכול רק כדי להגיד שאני בליגת העל. יש לי ילדים לפרנס. אני נהנה בהפועל עכו כמו שלא נהניתי בשנים האחרונות בכדורגל. אני מעדיף להיות בצמרת ליגה לאומית מאשר בתחתית ליגת העל. שחקן תחתית ליגת העל סובל כל הזמן".

בכלל, כדורגלן ישראלי רוב הזמן סובל.

"יש הבדל בין להיות שחקן של הקבוצות הגדולות לבין כל השאר. ניצחון אחד בארץ ואתה על גג העולם; הפסד או משחק אחד לא טוב, והמעמד מתערער וכולם מאשימים אותך. אחרי גול אתה ראוי לנבחרת, ואחרי טעות אתה אשם בהכול".

אתה 12 שנה בבוגרים. זו העונה הכי חלשה בליגת העל שאתה זוכר?

"הכדורגל לא ברמה גבוהה, אבל גם התקשורת מוסיפה שהיא יורדת על הכדורגל הישראלי ומזמינה כל הזמן שחקני עבר שיירדו על הכדורגל הישראלי. תוסיף את ששת הזרים שלא כל הזרים ראויים לשחק. חוץ מהזרים של באר שבע ועוד כמה זרים בודדים, אין אף זר שיותר טוב מישראלים. אולי 30 אחוז ראויים להיות בליגת העל. אתה מפספס ישראלים צעירים שיכולים להיות זהבי הבא כי הם לא מקבלים הזדמנות".

אם הפועל עכו לא תעלה זה יהיה כישלון?

"הפועל עכו נבנתה לעלייה אז ברור שזה יאכזב".

הגביע מעניק לך עוד הזדמנות לחזור לתודעה.

"כל משחק כזה, בטח כשהוא בשידור, מחזיר אותך לימים ולרגעים היפים. משחק טוב יעלה אותנו שלב, וזה מה שחשוב".

אדריאן רוצ'ט שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"כל משחק כזה מחזיר אותך לרגעים היפים". אדריאן רוצ'ט באימון נבחרת ישראל ב-2012/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully