וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעיף שפוצץ את העסקה: יוחננוף נחשף לתביעות של עד 30 מיליון שקל

הפרטים מאחורי הפגישה הדרמטית נחשפים: הרוכש המיועד של הפועל תל אביב כבר היה על סף חתימה על ההסכם, עד שגילה כי קוטלר שינה סעיף קריטי שהגדיל משמעותית את הסיכון. החובות לפיפ"א עלולים להוריד את הקבוצה לליגה ג'. סתיו שחם הודיע: "לא הצלחתי לארגן רוכשים"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הדרמה שהתרחשה אתמול (שני) במשרדו של נאמן הפועל תל אביב עו"ד שאול קוטלר היא המשך ישיר לעונה השחורה שעוברת על המועדון. איש העסקים איתן יוחננוף כבר היה בדרך לחתום על חוזה רכישה מול קוטלר, אלא שרגע לפני שהוא הגיע מצא הצוות שגיבש את הסעיף שטירפד את העסקה.

נחזור 24 שעות אחורה. יוחננוף גייס את עו"ד קובי סודרי ואת חשב הפועל לשעבר, יניב משולם, כדי שיעזרו לו לגבש תקציב ותכנית הפעלה עד סיום העונה. ביום ראשון נפגשו השלושה עם קוטלר ושמעו ממנו כי חובות פיפ"א יעמדו על 10מיליון שקל בלבד. יתרה מכך, קוטלר טען בפניהם שהוא "מגדר" את חובות אלו והוא מאמין שבסופו של דבר יעמדו על פחות מעשרה מיליון. אם כך יהיה הוא אמור היה לחלוק עם הרוכש את היתרה שתישאר מאותם עשרה מיליון. יוחננוף ואנשיו שאלו את קוטלר שוב ושוב אם הוא בטוח במספרים הללו ושוב ושוב שמעו את אותה תשובה בטוחה מהנאמן.

עוד בנושא:
מופתעים? איתן יוחננוף ירד מהרעיון לרכוש את הפועל תל אביב
הפועל ת"א מעדיפה לשחרר את שיימן, ולא את שיש, להפועל חיפה

איתן יוחננוף. תמר מצפי, גלובס, ספק 500
שינה את דעתו ברגע האחרון. יוחננוף/ספק 500, תמר מצפי, גלובס

לפגישה אתמול בערב כבר הגיעו נציגי יוחננוף עם תכנית הפעלה. התקציב היה אמור להיות כ-22 מיליון שקלים, כשעשרה מיליון מתוכם כמובן מיועדים לפיפ"א. הצוות העריך כי הוא יוכל לבנות על ארבעה מיליון שקל הכנסות מכרטיסים ופרסום ויחד עם חיזוק נקודתי יצליח להשאיר את הקבוצה בליגת העל. נחזור לאותו רגע קריטי. סודרי עבר על החוזה בין הצדדים ושם לב כי קוטלר שינה את מה שהבטיח. באחד הסעיפים בחוזה הכניס הנאמן סעיף שאומר שאם יהיו תביעות של למעלה מעשרה מיליון שקל, קופת המפרק היא זו שתשלם את הפרש, אם יישארו בה עודפים. אומנם זה לא הנוסח המדויק, אך המשמעות אומרת שיוחננוף חשוף לתביעות של עד כ-30 מיליון שקלים להערכת הצוות שלו. כמה דקות עברו מאותו גילוי ויוחננוף, שכבר נכח במקום, החליט לוותר על רכישת הקבוצה.

בסביבת יוחננוף מאשימים כמובן את קוטלר בהדלפת המשא ומתן לתקשורת וגם בהטעייה. אנשיו טענו אתמול כי אם קוטלר לא היה מתחייב על חובות של עשרה מיליון שקל בלבד לפיפ"א, המשא ומתן היה נפסק במקום. לעומת זאת, בהפועל טוענים כי קוטלר התייעץ עם המנכ"ל ניר ענבר שמחזיק בתואר פיפ"א מאסטר ועם עוד מספר עורכי דין בתחום וקיבל חוות דעת מהם כי הרוכש יצטרך לשלם רק בעבור התביעות שכבר עומד בהם פסק דין. על כן, סכומם הכולל לא היה אמור לעלות על עשרה מיליון שקלים. כמו כן, נראה היה שפסיקות CAS לא תקפות וכי הוא לא יצטרך לשלם בעבורן.

קוטלר היה משוכנע כי הוא יצא עם שלל אישי מאותם עשרה מיליון שקלים שישולמו על אותן תביעות. אלא שאתמול הוא קיבל טלפון מהיועץ המשפטי של התאחדות לכדורגל, אפרים ברק, שדרש ממנו להפסיק להבטיח כי פיפ"א תתחשב במצבה המשפטי של הפועל וכי את הארגון לא מעניין מי העומד בראשה. כידוע, פסיקות אבדג'י ודוס סנטוס שייכות לחברה מפורקת שהחזיקה בהפועל לפני הראל החזקות. אבל אחרי הדברים של ברק, אותו סעיף כבר השתנה וגרם לטרפוד העסקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עו"ד שאול קוטלר, נאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
עומד בפני החלטה קריטית. קוטלר/מגד גוזני

כרגע, לקוטלר נותר למצות את המשא ומתן עם האחים ניסנוב המציעים רכישה על ידי קבוצת אנשי עסקים. קבוצת הרכישה מציעה להפעיל את הפועל בתקציב נמוך שיספיק לה עד סיום העונה, כשכל אחד מאותם אנשי עסקים יגייס שני מיליון שקלים למועדון. גם במקרה הזה החובות לפיפ"א עדיין יהיו בתוקף. במקרה כזה, אם פיפ"א תעניש את המועדון בהורדת נקודות וקנסות גדולים עתיד הפועל שוב יהיה בסכנה. אחד מאנשי העסקים שעומדים מאחורי האחים ניסנוב הוא איש העסקים עובדיה קוקו. גורמים בהפועל טענו אתמול: "בכל פעם שביקשו מהאחים ניסנוב כסף, מני ויצמן היה שולח אותם לקוקו", ככה שכרגע גם ההערכות בעניין זה שהמהלך לא ייצא לפועל.

קוטלר יצטרך להכריע עד היום בלילה אם הוא מפסיק את פעילות המועדון, כשהמשמעות היא ירידה אוטומטית לליגה ג' וכנראה פירוק המועדון, או שהוא ימשיך להפעיל את הפועל תל אביב על ידי מכירת שחקנים לפחות עד תום העונה, מתוך תקווה שיגיע איש עשיר מאוד שחובות פיפ"א לא ירתיעו אותו מלרכוש את המועדון. אם לא יגיע אחד כזה, קוטלר יצטרך באיזשהו שלב להפסיק את פעילות המועדון כדי למחוק את החובות.

הבשורה שאמורה להקל על קוטלר היא שאיש העסקים מני ויצמן הגיע להסדר עם קופת לאן, בנק דיסקונט ומכבי תל אביב על חובותיו. כידוע, ויצמן היה ערב אישית לכל הגופים הללו ולטענת אנשי הפועל הוא הגיע להסכם על תשלומים עם כל אחד מהגופים הללו.

* הבעלים של הפועל כפר סבא סתיו שחם פרסם היום הודעה לפיה "הודעתי עכשיו לנאמן, שאול קוטלר, כי אני נאלץ להפסיק את הקשר מולו לאור אי הצלחתי לארגן רוכשים פוטנציאלים להפועל תל אביב. עשיתי כמיטב יכולתי בשבועיים האחרונים בלנסות לעזור לו להציל את הפועל תל אביב מפירוק - אך לצערי ללא הצלחה מהצד שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully