וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר טוב מבקאמפ נואו: פדרו קם לתחיה בצ'לסי בזכות אנטוניו קונטה

27.12.2016 / 8:00

הוא סומן כפלופ עצום בסטמפורד ברידג', עורר מהומה בנבחרת בזמן היורו ובדק את האפשרות לחזור לברצלונה, אבל מאז שינוי המערך של המאמן האיטלקי פדרו שוב פורח. הבלוג של יוכין תוהה האם הקאמבק במדי הבלוז יספיק גם לחזרה לנבחרת?

פדרו באימון של נבחרת ספרד. GettyImages
נקודת שפל ביורו. פדרו/GettyImages

בקיץ האחרון הגיעה הקריירה של פדרו לשפל כאשר הקיצוני הספרדי הגדיר את נסיעתו ליורו 2016 כבזבוז זמן. רוב הפרשנים במולדתו לא הבינו מלכתחילה את החלטתו של המאמן ויסנטה דל בוסקה לכלול אותו בסגל על חשבון שחקנים שנמצאים בכושר טוב הרבה יותר, אחרי עונת הבכורה המתסכלת בצ'לסי. ואולם, התברר שתקוותיו של הכוכב עצמו היו מוגזמות, וכבר אחרי שני משחקים על הספסל הוא רץ לתקשורת כדי לספר על אכזבתו. "היו לי ציפיות אחרות, וקשה לי לקבל את התפקיד הזה. לא ברור אם היה היה לי בכלל כדאי להיות כאן", הוא הצהיר.

במשאל של העיתון הקטלאני 'ספורט' הצביעו 85 אחוזים מהגולשים לטובת הדחתו המיידית מהסגל – ואלה הרי האוהדים השרופים ביותר שלו מהימים בברצלונה. פדרו התנצל, טען שלא הובן כהלכה. "לא רציתי לפגוע באף אחד, וזו לא היתה התקפה על המאמן", הוא הסביר וסיפר שיישר את ההדורים עם דל בוסקה. ואולם, הרושם הבעייתי נשאר, והוא היה אחד הסמלים של הכשלון הספרדי אחרי שהנבחרת הודחה בידי איטליה בשמינית הגמר.

הגישה התבוסתנית הזו גרסה שיהיה לו קשה מאוד לזכות באמונו של המאמן אשר הדיח את אלופת אירופה. המוטו של אנטוניו קונטה, שעזב את הסקוואדרה אזורה לטובת צ'לסי בקיץ, היה ונשאר "עבודה קשה". הוא חוזר על המילים האלה בכל הזדמנות, ודורש משחקניו מחוייבות מוחלטת וטוטאלית למטרה. הוא ידע כי פדרו הוא לא הפייטר הכי גדול בתבל. כבר בינואר, כאשר העניינים לא התסדרו בסטמפורד ברידג', הוא החל לחפש את הדרך החוצה. החזרה לברצלונה עמדה על הפרק, והוא אף נפגש עם הנשיא ז'וזפ מריה ברתומיאו על מנת לבחון את האפשרות לשוב ולשמש גיבוי לשלישיית MSN. אם מישהו היה מנבא לפני חודשים ספורים שפדרו יהיה חלק אינטגרלי מהמכונה הכחולה המשומנת שתדרוס את הליגה האנגלית עם 12 נצחונות רצופים, ספק אם היו מאמינים לו. אלא שזו המציאות, והקרדיט על כך מגיע בעיקר למאמן.

עוד בנושא

צ'לסי שברה שיא מועדון של 12 ניצחונות רצופים עם 0:3 על בורנמות'
מנצ'סטר סיטי צימקה את הפער ל-7 נקודות עם 0:3 על האל
זלאטן: "מחיטריאן הוא מלך העקרבים, אבל אני אלוהי העקרבים"

מאמן צ'לסי אנטוניו קונטה. רויטרס
ידע שפדרו הוא לא הפייטר הכי גדול בתבל. אנטוניו קונטה/רויטרס

לא התאים למערך של מוריניו

יש מספר סיבות לכשלונו של פדרו בעונה שעברה, והמרכזית שבהן היא אי התאמתו לשיטה. מנצ'סטר יונייטד היתה אמורה לזכות בשירותיו בקיץ 2015, אבל המגעים עם השדים האדומים נמשכו זמן רב מדי, וז'וזה מוריניו נכנס לתמונה. לא לגמרי ברור מה גרם אז לתפנית. האם היחס השערורייתי של לואי ואן חאל כלפי ויקטור ואלדס הרתיע את פדרו? האם ססק פברגאס היה הדמות המרכזית מאחורי הקלעים ששיכנעה את הקיצוני לבוא לסטמפורד ברידג'? האם מוריניו עצמו היה נלהב לקחת שחקן נוסף מברצלונה? האם הרעיון ללכת על שחקן צעיר יותר בדמותו של אנתוני מרסיאל הועדפה על ידי ההנהלה במנצ'סטר? סביר להניח שמדובר בתמהיל, אבל בשורה התחתונה היה ברור כשמש שהספרדי היה תורם יותר ביונייטד מאשר בצ'לסי אשתקד.

מוריניו רצה להוסיף מימד של מהירות באגף, אבל המערך הנוקשה שלו, 1-3-2-4, שונה באופן מהותי מאוד מ-3-3-4 אליו הורגל פדרו בקאמפ נואו. בצ'לסי נדרש הספרדי לבצע הרבה יותר עבודה הגנתית, נטה לקבל את הכדורים בעמדה נסוגה יחסית, ולכן הכוח המתפרץ שלו לא בא לידי ביטוי. לא קל להסתגל למציאות חדשה לחלוטין בגיל 28, וגם קצב המשחק בפרמייר-ליג גרם לפדרו להתגעגע למולדתו. ולנסיה ו-ויאריאל הוזכרו כמועמדות אפשריות להשיבו לספרד עוד בינואר שעבר, אך התברר שזה לא רלוונטי מסיבות כלכליות. אחרי הכל, צ'לסי שילמה תמורתו 21 מיליון ליש"ט, וזה לא דבר של מה בכך. רק בארסה עצמה יכולה היתה להרשות לעצמה להחזירו במחיר מופחת, אבל היא לא ראתה צורך בכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן צ'לסי פדרו. קובי אליהו
לא מצא את עצמו תחת מוריניו. פדרו/קובי אליהו

הטרגדיה של וויליאן עזרה

בקיץ, כאשר הבין שהחזרה לברצלונה בלתי אפשרית אף היא, הוא נותר בלונדון, אבל סיכוייו להשתלב אצל קונטה נתפסו כנמוכים. בתחילת העונה הוא ישב על הספסל, בעוד האיטלקי המשיך עם השיטה שנשמרה על ידי חוס הידינק אחרי עידן מוריניו. האם ידע פדרו על השינוי הטקטי הצפוי? האם הגה אותו קונטה עוד בקיץ והמתין לעיתוי הנכון לבצע את המהפכה? אם התשובות נכונות, קל הרבה יותר להבין מדוע המוטיבציה שלו עלתה פלאים בהשוואה ליורו 2016. אצל הבוס החדש, פדרו השקיע את הכל עוד במחנה טרום העונה, ולכן היה מוכן לקחת את ההזדמנות בשתי הידיים. ואולי אצל קונטה פשוט אי אפשר אחרת. הוא הרי מדביק את כולם ברוח הקרב שלו.

המעבר לשיטת 3-4-3, שהתבצע במחצית השניה של ההפסד לארסנל בסוף ספטמבר, שינה את העונה של צ'לסי ב-180 מעלות והפך למהלך הטקטי המדובר ביותר של השנה, התאים לפדרו כמו כפפה ליד, וגם הנסיבות פעלו לטובתו. וויליאן, השחקן המצטיין של הכחולים בעונה שעברה, פתח באופן טבעי בעמדת הקיצוני במפגש מול האל, ואף מצא את הרשת. אלא שהברזילאי קיבל חופשה באמצע אוקטובר אחרי שאימו מתה מסרטן, והדבר סלל את דרכו של פדרו הישר להרכב. הוא חגג בניצחון 0:3 על לסטר, במהלכו בישל לדייגו קוסטה, ולא הסתכל לאחור. כעבור שבוע, כאשר חזר מוריניו לסטמפורד ברידג' עם יונייטד, הבקיע פדרו את השער המהיר של העונה אחרי 30 שניות, והיה אחד הבולטים ב-0:4 חלומי. הוא אף בישל לאנגולו קאנטה את השער הרביעי, ואחרי שריקתה סיום תמך באופן נלהב בקונטה בריב עם האורח הפורטוגלי, שהאשים את האיטלקי בתגובה אמוציונלית מדי לכיבוש.

וויליאן שחקן צ'לסי עם פדרו. AP
סלל לפדרו את הדרך להרכב. וויליאן/AP

קונטה לפני גווארדיולה ודל בוסקה

כך למד מוריניו כיצד נכון להשתמש בפדרו. בדיוק כמו אדן הזאר, נהנה הספרדי מחופש פעולה התקפי כאשר אינו נדרש לרדוף כל הזמן אחרי שחקני היריבה. שיתוף הפעולה עם ויקטור מוזס, התגלית הגדולה של קונטה, התברר כחלומי באגף הימני. וכך, תוך שבועות ספורים, השתדרג פדרו בעיני הקהל מפלופ לא רצוי לאחד השחקנים האהובים. יש לו כבר חמישה שערים וחמישה בישולים העונה – ואת כולם הוא תרם במגרש הביתי. הבטחון העצמי שלו בסטמפורד ברידג' לא יודע גבול. הוא הוביל את הקאמבק בניצחון 1:2 על טוטנהאם עם כדור מסובב לפינה הרחוקה שנבחר לשער היפה של חודש נובמבר. אתמול, כאשר דייגו קוסטה נעדר בשל השעיה, תופקד הזאר כתשע מדומה במקומו, ופדרו שולב באגף השמאלי. התוצאה – צמד לרשת בונרמות, והשער הראשון צפוי להיות מועמד למצעד הלהיטים של דצמבר.

פדרו כיכב בקבוצה המופלאה של פפ גווארדיולה בקאמפ נואו, אך טוען שמעולם לא חווה רצף נצחונות כמו עכשיו. "זו הסדרה הארוכה בקריירה שלי", הוא אמר עוד לפני ה-0:3 אתמול, והסביר: "אנחנו מתאמנים קשה הן פיזית והן טקטית ומשתפרים כקבוצה. אנחנו מרגישים חזקים כי כולם נמצאים בכושר טוב כרגע. השיטה עוזרת בכך, ומעניין שקבוצות אחרות החלו לחקות אותנו בנסיון להתמודד איתנו. האתגר החדש שלנו יהיה להתמודד עם התופעה הזו".

את המחמאות על ההישג הוא מעניק לקונטה. "עבדתי עם מאמנים מעולים, כמו גווארדיולה ודל בוסקה, וקונטה ממש טוב. הוא מעביד אותנו הכי קשה שאפשר", הצהיר פדרו בראיון לדיילי טלגרף תוך שהוא משמיט באלגנטיות את שמו של מוריניו, "הדבר שהפתיע אותי יותר מכל הוא היכולת שלו לשנות את המומנטום במהירות. הוא החדיר אמונה בכל השחקנים. אנחנו סומכים זה על זה, ומאמינים שאפשר לזכות באליפות".

והוא גם לא מצטער על עזיבת ברצלונה, לפחות לא עכשיו. "לא היו לי הזדמנויות רבות בקאמפ נואו, ועכשיו אני שחקן משמעותי", מסביר הספרדי. זה לא היה המצב אשתקד, וגם לא בתחילת העונה הנוכחית, אבל קונטה הצליח להפיק ממנו את המקסימום. כעת נותר רק לשכנע את מאמן הנבחרת החדש ז'ולן לופטגי להחזיר אותו לסגל. אחרי ההצהרות האומללות בקיץ, הוא לא קיבל יותר זימונים, וניתן היה להניח שהקריירה הבינלאומית של פדרו הסתיימה, אך בכושרו הנוכחי יהיה קשה מאוד להתעלם ממנו. בהתחשב בעובדה כי ספרד נלחמת מול איטליה על הכרטיס הישיר למונדיאל, ייתכן שתהיה כאן תפנית פיקנטית. האם קונטה מכשיר במו ידיו את השחקן שימנע מהסקואדרה אזורה לסיים בפסגה?


עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

פדרו שחקן צ'לסי. AP
בכושר נפלא. פדרו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully