וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מתמטי: שלשת האליפות של אירווינג "הסל הגדול בתולדות ה-NBA"

ב'וול סטריט ג'ורנל' עשו שימוש בנוסחה אנליטית כדי לקבוע מהו סל הקלאץ' הגדול ביותר. הממצאים מפתיעים: השלשה של כוכב קליבלנד הייתה חשובה יותר מהסלים המפורסמים של ג'ורדן וריי אלן

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: מצעד האליפות של קליבלנד

לשחקני קליבלנד יש זיכרונות נעימים מאוד מהמפגש האחרון מול גולדן סטייט. הערב (21:30, ספורט 5+ לייב) שחקני הקאבס ייתקלו פעם נוספת ביריבה המושבעת, עליה גברו בעונה שעברה בדרך לאליפות היסטורית, וקיירי אירווינג בוודאי ייזכר ברגע המתוק בקריירה - שלשת הניצחון שקלע 53 שניות לסיום משחק 7, שבסופו של דבר התבררה כסל ששווה אליפות.

בתולדות הגמרים חקוקים לנצח כמה סלי ניצחון מיתולוגיים, כמו זה של מייקל ג'ורדן במשחק 6 מול יוטה ב-1998, או זה של ריי אלן במשחק 6 מול סן אנטוניו ב-2013. אבל מתברר שלפחות מבחינה מתמטית, הסל של אירווינג הוא הגדול מכולם. ב'וול סטריט ג'ורנל' עשו שימוש בנוסחה אנליטית שפיתח פרופסור דייב סטודמן לחקר משחקי ה-MLB, ומצאו שמבחינה הסתברותית, לשלשה של אירווינג הייתה את המשמעות הגדולה ביותר אי פעם בסדרת גמר.

עוד בנושא:
קליבלנד חושבת רק על הווריירס, בבוסטון מפרגנים לווסטברוק
חדשות רעות לקאבס: ג'יי אר סמית' נותח וייעדר בין 12-14 שבועות

קיירי אירווינג, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס, עם קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
סל עצום. אירווינג אחרי השלשה/GettyImages

כשטיירון לו הזעיק פסק זמן קצת יותר מדקה לסיום, בשוויון 89, הסיכוי של קליבלנד לזכות באליפות עמד על 50.2 אחוז. אחרי הסל של אירווינג ההסתברות שלה לזכות בטבעת קפצה ל-82.3 אחוז. הקפיצה הזו, של 32 אחוזים, גדולה יותר מהקפיצה שבאה בעקבות הסלים של ג'ורדן ואלן בזמנו בעשרות אחוזים. גם הסלים המפורסמים של רוברט הורי במשחק 5 בגמר 2005 ושל ג'ון פקסון ב-1993 לא משתווים לערך של הסל של אירווינג.

אגב, עוד נתון מדהים למדי בהקשר הזה הוא שעד אותו רגע מופלא, במשך כל המשחקים הצמודים של קליבלנד באותה עונה, אירווינג לא קלע אפילו סל אחד בדקה האחרונה שלא כתוצאה מאסיסט. "הזריקה של אירווינג נתנה לקליבלנד אליפות ראשונה אחרי יותר מיחובל, ושינה לחלוטין את התדמית של עיר שלמה. הוא גם עיצב מחדש את העתיד של ה-NBA", נכתב ב'וול סטריט ג'ורנל'".

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, עם לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שכח או לא שכח? גרין עם לברון/GettyImages

בניגוד לאירווינג, לדריימונד גרין צרובים בעיקר זיכרונות רעים מהגמר. לקראת המשחק הערב, הפורוורד הרב-גוני של גולדן סטייט נזכר בתקרית עם לברון ג'יימס שגרמה להרחקתו ממשחק מספר 5, ובדיעבד שינתה לחלוטין את המומנטום בסדרה. "אני לא באמת חושב על זה. מה שהיה היה. למדתי הרבה שיעורים מהגמר הזה, אבל אני ממשיך להסתכל קדימה", אמר אמש, והבהיר כי יגיב בדיוק באותה צורה גם בפעם הבאה שייקלע לעימות בנסיבות דומות. "אם מישהו דורך עליי, אני הולך להגיב. אני עדיין צופה מפעם לפעם במהלך הזה ותוהה לעצמי למה הורחקתי, אבל זה לא בשליטה שלי".

גרין הוסיף ש"זה לא השפיע על היחסים ביני ובין לברון. כדורסל הוא כדורסל. ממילא מעולם לא הייתה בינינו קרבה גדולה במיוחד. אין לי טינה כלפיו. לא אשכח את המקרה הזה לעולם, אבל כבר התגברתי על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully