וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב סימנה את אלחמיד, ארבלדזה דווקא מעודד מהיכולת

25.12.2016 / 7:10

סגנית האלופה עוקבת אחרי בלם אשדוד ושוקלת לצרפו בינואר. המאמן לא מתרגש מהיכולת הדלה ומפרגן ליצחקי, וגם: הצהרת המנהיגות של אלברמן, קיארטנסון שוב מקפיץ את המניות של היריבים

יוסי ציפקיס

1. הניצחון הדחוק על מ.ס. אשדוד לא סינוור איש במכבי תל אביב. לקבוצה היו פרקים קצרים של כדורגל קצת יותר איכותי, אבל לאיש במועדון אין אשליה שהקערה התהפכה ושמכבי תתחיל לייצר כדורגל טוב בהרבה. הציפייה היא להתחזק בחלון ההעברות שייפתח בקרוב. המטרה היא למצוא שחקנים מוכנים שישדרגו את הקבוצה, אבל גם לבנות כבר את הסגל לעונה הזו.

במסגרת הזו, סימנה כבר מכבי תל אביב את חאתם עבד אלחמיד. בלם מ.ס. אשדוד מוצא חן בעיני אנשי הקבוצה, שגם הבינו לאחרונה שהוא היה בעבר שחקן מכבי תל אביב אבל שיחק דווקא כחלוץ. אלחמיד נמצא גם תחת המעקב של מאמן הנבחרת אלישע לוי שאתמול הגיע לאצטדיון בנתניה גם כדי לצפות בו ולעקוב אחריו והוא עשוי לקבל זימון לקראת ההתכנסות הבאה.

עוד בנושא:

אחרי 329 דקות ללא שער ביתי: מכבי ת"א כבשה וניצחה 0:1 את אשדוד
ראיקוביץ' חושף: "ריסטיץ' אמר לי שהוא רוצה לבוא למכבי תל אביב"

חאתם עבד אלחמיד שחקן מ.ס. אשדוד לפני טל איילה שחקן הפועל כפר סבא. מגד גוזני
בדרך לקאמבק? אלחמיד/מגד גוזני

2. 6,193 צופים בלבד היו אתמול בנתניה. בחישוב גס, כמעט 4,000 מנויים של מכבי תל אביב לא טרחו להגיע למשחק, שלא לדבר על אלה שהגיעו, לא עודדו וגם ניסו לגרום לאחרים לא לתמוך בקבוצה. יש משבר לא קטן בין הקבוצה לאוהדים והוא לא מהיום. בארגון האוהדים הפנאטיקס תלו את השלט שלהם אתמול הפוך ובמשך כל המשחק לא תמכו בקבוצה. לא ברורה לגמרי הסיבה למחאה ולהחלטה, אבל יש כאלה בתוך הארגון שסיפרו אתמול כי לאוהדים ברור שהשחקנים לא מתאמצים גם מתוך חוסר סימפטיה למאמן שוטה ארבלדזה.

אמירה כזו דווקא נותנת קרדיט לשחקנים הנוכחיים של מכבי תל אביב. לבוא ולטעון שהם מסוגלים להרבה יותר, אבל הם עושים בכוונה כדי שהמאמן ילך הביתה, היא הטלת דופי מצד אחד וקביעה כי השחקנים עדיין מאוד טובים, מהצד השני. ספק רב אם שחקני מכבי תל אביב עושים משהו במכוון נגד מאמנם ובמכבי לא קונים זאת: "שום שחקן לא עולה למגרש כדי לגרום למאמן ללכת הביתה", קבע אמש נחרצות גורם במועדון. "למה שמישהו מבין שחקני ההרכב ירצה שהמאמן ילך הביתה? הרי הוא נותן להם לשחק ומעדיף אותם על פני שחקנים אחרים שיושבים על הספסל, אז למה שהם ירצו שהוא ילך הביתה?".

3. שוטה ארבלדזה כל כך רצה את הניצחון הזה. כולה 0:1 על מ.ס. אשדוד החלשה, אבל המאמן הגיאורגי היה כל כך לחוץ לפני המשחק. מספרים שמשפחתו של ארבלדזה הגיעה בשבוע שעבר לארץ והבנים שלו היו איתו לאורך כל השבוע. מאמן מכבי תל אביב לא רצה ששוב יחזרו אותם מחזות לא סימפטיים כאשר מכבי תל אביב לא מנצחת. "בכדורגל לא תמיד הטוב מנצח, אבל היום ראיתי משהו קצת שונה", אמר אמש ארבלדזה. "שיחקנו הרבה יותר מהר ואיימנו יותר על השער. מה שאני לוקח מהערב הזה, זו העובדה שידענו לשמור על היתרון וידענו עם אופי לא לאפשר לאשדוד לסכן אותנו".

אם רוצים לתת מחמאה למאמן מכבי תל אביב, היא ודאי נעוצה בהחלטה שלו ללכת עם ברק יצחקי. לא עדן בן בסט, לא יוסי בניון. משחק שני ברציפות שארבלדזה מהמר על יצחקי ומקבל ממנו שערים ששווים נקודות. "ברק קיבל הזדמנויות ממני בעבר אבל בשני המשחקים האחרונים הוא מצוין ובמיוחד במשחק של היום", אמר המאמן. אגב, בעניין שחקני חיזוק ומועמדים להצטרף, היה ארבלדזה קמצן מאוד במלים ואמר: "לפני שאתה מקבל נעליים חדשות, אל תזרוק את הנעליים הישנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מצדיק את האמון. יצחקי חוגג/יוסי ציפקיס

4. המניות של ברק יצחקי שוב בעלייה ובקצב הזה עוד יציעו לו חוזה לעונה נוספת, אבל מי שרשם עוד משחק נפל הוא וידאר קיארטנסון. במחצית הראשונה ניר ברדע האלמוני נעל אותו בקלות בכל פעם שהוא היה בסביבתו. בכלל, מפגשים מול קיארטנסון הפכו לחלומו של כל בלם ישראלי מתחיל. בשבוע שעבר רכב על גבו בקלות סהר בראון מכפר סבא ובזכות המפגש עם האיסלנדי יצא מאנונימיות. ארבלדזה מחליף כבר שני משחקים רצוף את קיארטנסון והקהל אוהב את זה. לא בטוח שג'ורדי קרויף משתגע על זה שהמאמן מוציא לו את השחקן שמיטש גולדהאר שילם עליו 3.5 מיליון יורו. ארבלדזה ניסה להסביר אמש מה אפשר לעשות כדי שהאיסלנדי ייראה יותר טוב: "וידאר הגיע אחרי עונה ארוכה בלי הפסקה שהיתה לו משבדיה לישראל. הוא משחק גם בנבחרת ואין לו מנוחה. וידאר יודע מה אנחנו מצפים ממנו. הוא הצליח בהתחלה כשהוא היה יותר טרי. הוא עובר תקופה קשה עכשיו, אבל הוא יהיה עכשיו עם המשפחה שלו שהגיעה לבקר והוא ייצא מזה ויתאושש".

5. גל אלברמן רשם אתמול את המהלך הכי משמעותי שלו מאז מונה לקפטן וזה ממש לא בציניות. נוסא איגייבור עמד על הקו לחילוף ומאות אוהדים שרקו לעברו וגידפו אותו. הקפטן הרים את הידיים כמחאה וסימן לאוהדים אחרים להתעורר ואכן תוך שניות, מאות אוהדים אחרים החלו לשיר לכבוד איגייבור ולתמוך בו. זה היה אולי ההישג הכי גדול של אלברמן כמי שמנסה להיות המנהיג הנוכחי של מכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן. ברני ארדוב
ככה מראים מנהיגות. אלברמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully