וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר מחכה לבאבל: ההולנדי בדרך לחתימה תמוהה בבשיקטאש

22.12.2016 / 8:30

מאז חתם ריאן באבל בליברפול ביחד עם יוסי בניון, הוא ידע בעיקר משברים ואכזבות. כעת, אחרי שהשתקם באורח פלא בלה קורוניה, הוא ממהר לברוח לטובת הכסף הגדול באיסטנבול. הבלוג של יוכין תוהה האם הפועל באר שבע תרוויח מכך

one

כמעט עשור חלף מאז התמונה המפורסמת של רפא בניטס עם שני שחקני הרכש המחוייכים באנפילד. המאמן הספרדי היה גאה להציג ביולי 2007 את יוסי בניון וריאן באבל – הכוכבים שצורפו על מנת לחזק את ליברפול, הפינאליסטית בליגת האלופות, על מנת לחזק את הסגל ולסייע לה בקרב על האליפות הנכספת. רק אחד מהם ענה על הציפיות. שלוש השנים של הקשר הישראלי במדים האדומים זכורים לטובה, בעוד קיצוני ההולנדי הפך בהדרגה לבדיחה מהלכת במהלך שלוש עונות וחצי במרסיסייד. ובכל זאת, יש להם הרבה דברים משותפים, גם מעבר לתמונה ההיא.

שניהם גדלו באקדמיה של איאקס, אם כי באבל, הצעיר מבניון בשש שנים, עדיין לא הגיע לשם כאשר הישראלי בילה את השנה היחידה שלו באמסטרדם. שניהם לא סבלו את בניטס וסברו שהוא פגע בהם קשות בליברפול. הטענות של בניון ידועות היטב, בעוד באבל התלונן בדיעבד על היעדר יחס מצד המנג'ר. "הייתי בן 20 כאשר הגעתי לאנגליה, ובגיל כזה שחקנים זקוקים לסיוע. אף אחד לא עזר לי, הייתי לבד לגמרי. אפילו השנתיים הראשונות של כריסטיאנו רונאלדו במנצ'סטר יונייטד היו קשות, אבל אלכס פרגוסון עזר לו, ואילו בי טיפלו גרוע. המאמן והצוות המקצועי לא נתנו לי עצות נכונות", הוא אמר על תקופתו בנסיון אופייני להאשים אחרים בצרותיו. בנוסף, שניהם חוו את הערב האירופי הפורה ביותר שלהם ב-0:8 המיתולוגי על בשיקטאש. בניון הבקיע אז שלושער, באבל נכנס כמחליף והתכבד בצמד. הוא מעולם לא שיחזר את ההישג.

בטורקיה לא מבינים את ההצעה הנדיבה

כעת עשויה להיות להם נקודה משותפת נוספת. אוהדי הפועל באר שבע קיוו פעם כי בניון יעדיף לחזור לקבוצת נעוריו כאשר יסיים את דרכו באירופה. הם טעו, והקשר הגיע לבירת הנגב רק על תקן יריב, במדי מכבי חיפה ומכבי תל אביב. והנה החדשות – בפברואר צפוי להתארח באיצטדיון טרנר גם באבל. בשיקטאש, שהוגרלה מול הקבוצה של אלונה ברקת בשלב 32 הגדולות בליגה האירופית, תודיע בקרוב על החתמתו של ההולנדי לשנתיים וחצי. החוזה כבר סוכם, ולפי הדיווח בעיתון סבאח יקבל באבל 750 אלף יורו בחצי השנה הקרובה, ועוד 1.7 מיליון בשתי העונות הבאות. נותר רק לבצע את הבדיקות הרפואיות לפני שהוא יהפוך רשמית לנשר שחור ויותיר את האוהדים של לה קורוניה מאוכזבים.

כלל לא בטוח שזו בשורה שלילית עבור אוהדי באר שבע. לאורך כל הקריירה שגה באבל בבחירת קבוצותיו, ורוב המועדונים שהשקיעו בו הצטערו על כך מאוד. האם בשיקטאש נוהגת בתבונה כאשר היא הופכת שחקן לא יציב בן 30, עם עבר בעייתי במיוחד, לכוכב בעל שכר גבוה ומעמיסה עליו ציפיות? העיתונאים שמסקרים את הקבוצה סקפטיים מאוד. מצד שני, הם היו סקפטיים גם לגבי החזרה המפתיעה של ריקארדו קווארסמה, והפורטוגלי הכריח את כולם לאכול את הכוכע והצטיין בעונת האליפות אשתקד. אז הכל אפשרי, אבל ייתכן שההולנדי יתחרט על כך שהלך בעקבות הכסף ולא נשאר במקום בו נהנה בחודשים האחרונים מאהבה חסרת פשרות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ריאן באבל שחקן לה קורוניה מול דנילו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
ההודעה הרשמית קרובה. ריאן באבל/GettyImages

מאמן לה קורוניה מוכן לשיר

אתמול הבקיע באבל את השער השלישי הקריטי בניצחון 1:3 של לה קורוניה על בטיס במשחק הגומלין בגביע הספרדי, וסייע לקבוצתו למחוק פיגור 1:0 מהמשחק הראשון ולעלות לשמינית הגמר. זה היה אקורד הסיום שלו באיצטדיון ריאסור, על אף המאמצים הכבירים שהשקיעו כולם בנסיון למנוע עזיבה. ביום ראשון, כאשר הוחלף ההולנדי בדקה ה-90 בניצחון 0:2 על אוססונה, בו הבקיע את שערו הרביעי העונה, עמד כל האיצטדיון על הרגליים ושר לו "תישאר, תישאר". המאמן גאיסקה גריטאנו אמר במסיבת העיתונאים: "כמעט שרתי בעצמי. דיברתי עם ריאן המון, אבל יש לו שיקולים משלו. הוא יודע עד כמה הוא רצוי כאן, אבל אין לנו אפשרות להחזיק אותו".

לו רק בדפורטיבו היו בטוחים לגבי מידת ההצלחה, הם היו מחתימים את באבל עד סוף העונה לפחות מלכתחילה. אלא שהם ממש לא היו בטוחים. הם קיבלו בספטמבר שחקן חופשי לא מבוקש בכושר פיזי ירוד. הוא נזרק מקבוצת אל עין באיחוד האמירויות עוד בינואר, לפני תום החוזה, והיו לכך סיבות מגוונות. ההולנדי לא רק גילה יכולת עלובה על הדשא, אלא גם התנהג באופן מחפיר ברשתות החברתיות, כולל תקיפה מילולית של אוהדת בטוויטר. בתגובה לביקורת, הגיב השחקן באלימות: "את צריכה להתרכז בגידול שדיים ולא בדיבורים על כדורגל. את בחורה, דעי את מקומך. אולי אחיך או החבר שלך יגיבו, אז נוכל לדסקס. אני לא הולך להתווכח עם ילדה קטנה, תעשי לי טובה".

גאיסקה גריטאנו מאמן לה קורוניה. GettyImages
"אין לנו אפשרות להחזיק אותו". גאיסקה גריטאנו/GettyImages

המשקם הקודם – שוטה ארבלדזה

האמירות ההזויות זכו לתהודה ברחבי הרשת, וזו היתה הפעם האחרונה בה נתקלו האוהדים בדמותו של באבל. הוא היה אחד הכשרונות המבוזבזים ביותר בעשור האחרון – הפלופ האולטימטיבי. בליברפול איש לא זוכר אותו לטובה, בלשון המעטה. בינואר 2011 הוא עזב להופנהיים, אבל ברח משם כעבור שנה וחצי, תוך שהוא משלם 3 מיליון יורו רק כדי לבטל את חוזהו. העיתון "ספורט בילד" כלל את ההולנדי ברשימת 50 שחקני הרכש הגרועים ביותר בתולדות הבונדסליגה. הוא חזר הביתה לאיאקס על מנת להשתקם, אך בקושי ראה דשא ועזב גם אותה. האיש שהצליח להחזיר אותו זמנית לדרך הנכונה היה שוטה ארבלדזה.

הנה לכם עוד נקודה משותפת עם בניון – הגאורגי אימן את שניהם. בקיץ 2013 הגיע באבל לאיסטנבול וחתם בקסימפאשה הצנועה, להצעתו של ארבלדזה. "זו היתה תקופה בינונית. קסימפאשה היתה קבוצה טובה בתקופה זו, ולבאבל היו הברקות פה ושם, אבל הוא לא היה יציב. רכש בינוני למדי", אומר העיתונאי הטורקי אמרה סריגול. כך או כך, המאמן היה מרוצה לרוב, אם כי באבל גם היה מעורב בעקיפין בעזיבתו. במרץ 2015, במשחק מול קוניאספור, לא עצרו שחקני קסימפאשה את המשחק והבקיעו שער כאשר היריבה הוציאה את הכדור החוצה על מנת לאפשר טיפול בבאבל הפצוע. המאמן זעם ודרש לאפשר לקוניאספור להשוות. אחרי ההפסד, הוא ספג ביקורת על רוחב ליבו מהנהלה והתפטר – אתם מוזמנים לקרוא על כך כאן.

עם עזיבתו של ארבלדזה, החליט גם באבל שדרכו בקסימפאשה הסתיימה. בשיקטאש ניסתה להחתימו כבר אז, וכך גם גלאטסראי, אבל הוא הלך בעקבות הכסף הגדול והגיע לאמירויות. זו היתה החלטה אומללה, אשר כמעט חיסלה סופית את הקריירה הדועכת שלו, אך הבחירה במזומנים אופיינית מאוד לבאבל – והוא בדרך לעשות זאת שוב.

מאמן טרבזונספור, שוטה ארבלדזה. GettyImages
באבל היה מעורב בעקיפין בעזיבתו. שוטה ארבלדזה בטורקיה/GettyImages

האם כולם יצטערו על העסקה?

לה קורוניה השקיעה המון על מנת להפוך אותו שוב לכדורגלן אמיתי אחרי חודשים ארוכים מחוץ למשחק. באבל הוחתם לתקופת נסיון עד סוף 2016, התאמן בחדר הכושר, הצליח להוריד את המשקל העודף, ושולב בסגל בזהירות ובהדרגה. משחקו הראשון בהרכב היה רק בסוף אוקטובר, ועד עכשיו הוא פתח בשישה משחקים בלבד בכל המסגרות. עם כל שבוע שחלף, נכנס ההולנדי לעניינים יותר ויותר, והאוהדים למדו לאהוב אותו. העובדה כי הבקיע את כל השערים שלו במשחקים הביתיים דווקא כלל לא הזיקה לו. בריאסור מעריצים אותו, והמאמן לא מסתיר שהוא יכול להוות שחקן מפתח בסיבוב השני. השתלבותו בחדר ההלבשה חיובית אף היא, למרות כל החסרונות באופיו.

לאור זאת, ההחלטה להישאר ולהאריך את חוזהו נראתה הגיונית, אבל לה קורוניה ממש לא מסוגלת – וגם לא מעוניינת – לשלם לו את הסכומים האסטרונומיים שמציעה בשיקטאש. אז הוא יעזוב, וייתכן שיהיה זה המעבר הכושל האחרון בקריירה שלו. בבאר שבע צריכים לקוות שההולנדי לא ישתלב בסגל אלופת טורקיה ויפגע באיזון העדין בסגל. חוץ מזה, בניון טרם ניצח בביקוריו בנגב מאז שובו לישראל. למה שבאבל יצליח?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully